gaz 53 ehitamine
#1

Küsimus selline et www.gaz.ee pakub oma kodulehel GAZ - 3309 diisel mootoreid ( neid oli mitut varianti) kas anutd mootorid istuvad ilma ümberehituseta vanematüübi gaz 53\'ele peale? Või siis teine küsimus KAS keegi on gaz 53 paigaldanud gaasiseadme, kas tasub kokkuvõttes ära?
Vasta
#2

Gaasiaparatuure topiti GAZidele N.aja lõpul peale ning tollased seadmed olid üsna viletsad.Lääne vastavaist analoogidest pole kuulnud.
Bella diisli (R4,turbo) jaoks tuleb mootori kinnitused ümber teha,siduri ja käigukasti mootoriga liitmine käib (vist) vaheplaadi abiga.Kindlasti on ka muid muudatusi vaja teha,seda tasub juba asjaga varem tegelenuilt küsida.Lisaks,kui tänavaliiklusse soov minna,tuleb ikka ka ARKiga konsulteerida ja teda rahaliselt toetada...
Auto24 foorumist jaäi silma (http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php/tid=5737),et turboga Belarussi hind Eestis jääb 25000 krooni kanti.GAZ-562 (R-6 otsepritse turbodiisel,150 hj) on kindlasti märksa kallim.Ka neid topitakse Venemaal tehases GAZidele peale.Samas,Belarussi ja 562 pöördemomendis vahet praktiliselt pole.
Vasta
#3

Praegu on saada ka juba Belarussi mootor vastava karteriga ilmselt Zil-i käigukasti jaoks, kuna Zil-i siduriketas istub enam-vähem täpselt originaalketta asemele. Kardan et 53 kastist saab diisel kähku jagu. Zil-i kast on mul juba aastaid vast pidanud. Hooratta otsa sisse pandav laager on ka nagu loodud Zil-i kasti jaoks.
Vasta
#4

Bella mootorit pannakse ka ZIL-5301 \"Bõtšokile\" (sel 130 kast).Muidugi on võimalus ka raha juurde panna ja hankida GAZ-i viiene kast,samas nende vastupidavuse kohta mul andmed puuduvad. Selle kohta oleks võimalus küsida näiteks Narva karjäärist,kus Sadkosid tehnoloogilise transpordina pruugitakse.
Vasta
#5

rääkisin ühe ZIl vennaga, kes töötab veevärgis Zil\'i peal! on pandud ecotransis gaasiseade. ütles et muidu pole kurta midagi, aga kuiu paak pingeni täis on siis tõusudele Ei olevat veel julgenud minna, enne lülitab bensiini peale tagasi.
Vasta
#6

tartus tegeles mingi ettevõtte sellega, et pani GAZ ja Zil lidele MBkap remonditud diiselmootoreid peale, hinda küsis kusagil 50 kilo kandis kogu kupatus. Käisin ka kohapeal kaemas kuna selline asi vahepeal meeles mõlkus, aga jäi minust sõltumatutel põhjustel ära
Vasta
#7

tahaksin teha sellist komplekti Gaz53+väike fiskars kabiini taha kallutav kast(45cm lühemaks või kõrgeletõstja kastisüsteem)+TARkutsikas piduritega(kerge vineerist portetega kallutav kast) mis te arvate ja mida arvab ARK
Vasta
#8

tambet varul Kirjutas:tahaksin teha sellist komplekti Gaz53+väike fiskars kabiini taha kallutav kast(45cm lühemaks või kõrgeletõstja kastisüsteem)+TARkutsikas piduritega(kerge vineerist portetega kallutav kast) mis te arvate ja mida arvab ARK

Selline kalluriks ümberehitamine+tõstuki lisamine on veel suhteliselt lihtne ja ARKist läheb ka läbi (muidugi vajab ekspertiisi).
Samas GAZ-kallurid minu teada polnud kallurhaagise vedamise jaoks mõeldud ning vastavad süsteemid (just hüdraulika jaoks) GAZ-idel puudusid.
Vasta
#9

kraanidega lahendatav
Vasta
#10

Midagi sellist?
http://www.zone.ee/andres22/slides/IMGP6770.html
Vasta
#11

Zil-mmz 555 sai pandud kolhoosis omalajal kombaini Niva mootor(DT 75) , taha kaarkummid, ette liikurniiduki rattad, kasti asemele väetisekülvik ja kihutas mõõde põlde mis kole. Teepeal ka kuskil 70 km/h. See isend seisab praegugi veel aiataga, külvikukast ja kabiin roostes. Hooratta karter sai ise tehtud ja Zili käigukast pidas vapralt vastu. Põllul ju tunduvalt raskem vedu kui maanteel.
Gaz 63 pandi peale D-240 (Belaruss mootor)
Mootori sai peale sedasi nurga all, et esisilla reduktorikorpus ei hakkaks vastukarteripõhja käima, raami ja silla vahele veel kaitsepuhver et esisilla liigset ülesliikumist piirata. Gaz 53 seda probleemi ei teki.
Tean pikendatud kabiiniga Gaz 52 millel on peal mingi Fiati diisel.
Vasta
#12

Zil-i käigukast peab Belarus-i mootori otsas kindlalt.Probleemid tekivad sidurikettaga.Tavaline viga,et ketta südamik eraldub kettast.

Igal korralikul maamehel peab olema vähemalt üks Moskvitš.
Vasta
#13

GAZ53le Bellarusi mootor sahaari käigukast IFA tagasild selline värk pidi kannatama kiirust(100km/h)
Vasta
#14

eno1 Kirjutas:Tavaline viga,et ketta südamik eraldub kettast.
Ketta südamik murdub sellest, et sidurikoda pole täpselt tehtud. Kast on tsentrist väljas või istub hooratta suhtes viltu otsas.
Meil oli see jama Gaz 63-ega, siis hakkasime peile vahele sobitama ja lõpuks jäi pidama.
Olen kuulnud ka seda, et Gaz 53 käimakast ühendatakse mootoriga kettülekandega, kuigi ei kujuta ette kuda see toimib.
Vasta
#15

Teemast ehk mööda aga siiski. Üks varakistunud Gaz 53(uuem tüüp). Lugu ja pilt
Vasta
#16

tambet varul Kirjutas:tahaksin teha sellist komplekti Gaz53+väike fiskars kabiini taha kallutav kast(45cm lühemaks või kõrgeletõstja kastisüsteem).

http://img162.imageshack.us/img162/3016/img02657qs.jpg

http://img205.imageshack.us/img205/2585/img0264u0sk.jpg

Tahad siis endale teha sellist asja, jah? Pärast Sinu postitusest on muidugi hulga vett merre voolanud ja võibolla on Sul juba selline asi olemas, aga siin siis inspiratsiooniks minu isendi pildid. ARK-iga saab asjad korda, ainult on vaja läbida tehniline ekspertiis. See läheb muidugi omajagu maksma. Mingi 3 aastat tagasi, kui mina selle asja ehitasin, maksis 4000 krooni.
Vasta
#17

TERVIST, sai muretsetud omale ZIL, millel diisel vahel. (DT oma), nüüd aga kahjuks pole selle autoga enam midagi teha, kuna ei leia otstarvet. Tekkis plaan võtta zililt koos käimariga mootor maha ja panna see GAZ 53 ele vahele, koos zili käimariga siis. Kas keegi oskab öelda, kui vaevarikkaks selline asi võib minna ja KAS ON ÜLDSE VÕIMALIK. Zilil on see mootor peal ilma mingisuguse ümberehituseta.
Vasta
#18

DT ehk nati mootor siis? Ilma ümberehituseta Zilil peal? Mismoodi ei tea?? Gaz 53-le ma seda nüüd küll peale ajama ei hakka. Vaata palju see mootor kaalub. Teatavasti ARK soovib ka kaalu muutumisel silma peal hoida. Hangi kuskilt mersu mootor ja pane see 53-le peale. Kui vaja võin ühest isendist pilte teha (kuidas pandud ja nii), ARK-ist käis läbi, kõik on ok paberitega. MB 608 mootor oli vist, 4 pütane. Tõmbab nagu vana mees. Ei larise ka nagu natt või russ.
Vasta
#19

jah, mõtlesin et ILMA SUUREMATE MUUDATUSTETA. sidurikoda nii nagu peab, ketal pole veel kordagi südamikku seest ära murdnud. Ega pole ka kulunud. Ometi sai veetud ehitusprahti ( betooni siis rohkem). Kui ei teaks, et ZIL il peab teine moto olema, siis ei saa arugi Big Grin Big Grin . Küsimus veel järgmine suurele ringile, kas on võimalik paigaldada 53ele mingi teise isendi roolivõim, või asendada hoopis kogu esisild?
Vasta
#20

Ma ei mõista, miks sa 53-e ehitada tahad, kui omal zil olemas. Ma ei te ühtegi omadust, mis 53-el parem oleks kui zil-il.(kabiinis vähe ruumi, kandevõime jne
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne