Moskvich Elite

Küsima ajendas asi, et teadaolevalt on autol tehtud töödest vahetatud kunagi sidur koos korviga ja sellega kogu asi piirdubki. Ei saa 100% välistada,  et stange ei ole vahetatud ilu kaalutlustel, kuna auto jäi Konela vaateaknale  maskotiks päris pikaks ajaks, kui tuli poodi tagasi vahetusautona. 
Kuna Moskvitše on tehtud väga erinevaid ja lausa erinevate esi ja tagaotsadega, siis sellest ka see küsimus, et kas on võimalus, et tuli sellisena tehasest. Need tuleaukude kattekorgid ei tundu samas omalooming olevat. Esistange on iseenesest 2-osaline..
Vasta

(14-08-2022, 17:35 PM)Külahull Kirjutas:  Küsima ajendas asi, et teadaolevalt on autol tehtud töödest vahetatud kunagi sidur koos korviga ja sellega kogu asi piirdubki. Ei saa 100% välistada,  et stange ei ole vahetatud ilu kaalutlustel, kuna auto jäi Konela vaateaknale  maskotiks päris pikaks ajaks, kui tuli poodi tagasi vahetusautona. 
Kuna Moskvitše on tehtud väga erinevaid ja lausa erinevate esi ja tagaotsadega, siis sellest ka see küsimus, et kas on võimalus, et tuli sellisena tehasest. Need tuleaukude kattekorgid ei tundu samas omalooming olevat. Esistange on iseenesest 2-osaline..
no vaevalt,et ekspordiks sellist kompotti pakuti
Vasta

(14-08-2022, 11:37 AM)Külahull Kirjutas:  
(05-07-2006, 02:18 AM)taruvaras Kirjutas:  Paari kahelaternalise 408 Elite pilti
1967 Sel isendil vastavalt ka vanusele veel kapotil slaavikeelne Москвич


1968
Kas keegi tab, et millal muutus tagastange üheosaliseks? Taruvarga piltidel on 68a autol veel 2-osaline stange, kuid minu pildil on juba teistsugune. Auto ise registreeritud Soomes 12.68. Samas kahtlustan, et stange on originaal.


Stange ei ole kohe kindlasti originaal. Vana 408 kaheosaliste stangede poolikud jupid olid nii ees kui taga ühesugused, seega unifitseeritud. Kõigil neil on otstes väljalõige kaare näol, mis võimaldab mootori ringiajamiseks vänta kasutada. Erinevus vaid neid pooli ühendavas katteliistus. Eesmisel vändaauk, tagumisel auguta.  Vanemad (1964-67) stangepoolikud on valmistatud ka ise kahest osast, mis on tagantpoolt läbiva keevitusega ühendatud ja seejärel lihvitud-poleeritud-kroomitud. Keevisõmblus neil ilusti näha.
1969. a. detsembris muutus keredel tagaosa, koos horisontaalsete tagatuledega, nendele autodele  paigaldati taha juba numbritule aukudega stanged. Unifitseeritus kadus, kuigi mõnda aega väljutati neid vanamoodi kahe osalistena ja katteplekkidega varustatult. Alles mingi 1973 hakkasid mossed juba ühes tükis valmistatud stangedega tulema, ning õige pea  toimus ka nende stangede juures pisike muudatus: neid hakati stantsima väikese, mingi sentimeetrise keeratud servaga  alaääres, mis andis pisut jäikust juurde.
Kindlasti ei ole sinu auto sellise tagastangega tehasest väljunud, sest lihtsalt sel ajal ei olnud veel sellist tootmisesse juurutatud.
Kahtlustan, ja ma arvan, et ei eksi, kui ma väidan, et selle auto tegelik sünniaasta on 1967: punased tagatuled, vene keelne kiri kapotil. Rohkem infot annaks mootoriruum. Et kas seal on juba uuendused unifitseeritud ninaraami ja sisemiste koobaste näol paigaldamaks nii 408 kui 412 mootorit. Varasemate nimetatud plekkidega 412 paigaldusvõimalus ilma retsimata puudus.
Velgede värv vale. Moskva tehasest väljusid autod beeži värvi velgedega. Iževskist aga valkjashaliide velgedega.
Vasta

Sellest ksheosalisest stangest. Mu esimene auto oli 1972 aasta Moskvitš 412 IE.
Soomest tagasi tulnud masin. Tagastange oli kaheosaline. Numbrituled stange sees.  Esimene ühest tükist. 
Kui panin peale pauku ühest tükist stange siis mäletan, et ei sobinud seal miski.  Poltidega oli jama.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(16-08-2022, 00:56 AM)Daff Kirjutas:  Sellest ksheosalisest stangest. Mu esimene auto oli 1972 aasta Moskvitš 412 IE.
Soomest tagasi tulnud masin. Tagastange oli kaheosaline. Numbrituled stange sees.  Esimene ühest tükist. 
Kui panin peale pauku ühest tükist stange siis mäletan, et ei sobinud seal miski.  Poltidega oli jama.

Kui peale pauku, siis loogiline, et kinnituskronsad kõverad. Üldiselt tagastangede vahetatavus kinnitusavade poolest üks ühele nii varasematel kui ka hilisematel ning kinnitusavade poolest isegi sobivad järgmise mudeli 2140 stanged. Suurem erinevus on aga IZ 412 "seanina" kere ehk siis selle minu arust õudselt koleda uuema ninaga kere (alates 1982- lõpuni) esistangega. "Seanina" stange eesmised kinnitusavad  on tublisti kitsama vahega, ilma mõõtmata peast pannes vähemalt 10 cm. Ilmne põhjus, miks muudeti, võis olla see, et stangele paigaldatavad vertikaalpuhvrid ei hakkaks segama põhilaternate valgusvihku. "Seanina" esistangel ka teine ainult neile omane tunnus: eesmiste kinnitusavade vahele jääb veel kaks auku ülemisele "fasaadi" poolele. Sinna kinnituvad neil numbrimärgi kronsteinid. Kui selline stange on varuosana saada ja pole masinale paigaldatud, siis need viimati nimetatud augud stangel viitavad selle just "seaninale" kuuluvat. Moskva tehase toodangule või IZ varasemale kerele seda nende eesmiste kandurite retsimiseta ei saa paigaldada!  Tagastange kinnituste vahe jäi aga ka "seaninal" endiseks ja sobib ka muudele sarnase kerega mossedele varasemast perioodist.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne