M 403 E
#1

Vanaraua haigus näe läks kohe nii ägedaks, et leevenduseks pidi uue plekihunniku hoovinurka vedama. Masin iseenesest enam-vähem komplektne. Puudu kahjuks eksportmudeli embleemid ja ka mõningad liistujupid. Mis aga eriti meeldis, on et mosse sõitis ise kärule. Pidureid tal muidugi pole. Mis kurvem, on muidugi kere üldine olukord. Karbid läbi ja tagatiibade servad, uste poolt ka läbi. Õnneks leidsin põlvast mehe, kellel pakkuda uued karbid. Lisaks saan temalt ka uue parema esimese poritiiva, mis minu masinal natuke loppis.
Lähimal ajal proovin ka mõne pildi välja võluda.
Plaanis asi siis korda teha ning suviseks pühapäevaliikuriks kasutada. Tehniliselt jääb asi kindlasti originaali, sisus ei oska veel öelda, kas kummimattide asemel vaiba kasutamine põrandal oleks väga suur kuritegu?
Igatahes seltsimehed, kes saab nõu ja jõuga aidata, ärgu häbenegu vaid astugu eesrindlase kombel ette.
Vasta
#2

Panin siis ülesse pildid, mis on tehtud eelmise omaniku poolt. Kahjuks ise ei ole saanud uusi teha, sest ei ole jõudnud enne pimedat koju.
Üritasin üles kirjutada ka jupid, mis puudu ja sain järgmise nimekirja:
-Liistud iluvõrelt
-Alumine liist tagumistelt ustelt, kas osaliselt või siis tervenisti.
-Juhiukse alumine liist ei ole vist õige, kuna on uksest lühem (kõrvalistujal paras).
-juhipoolse poritiiva peal käiv liist
-Tagasivaate peeglid esitiibadelt
-Salongi kell

Veel asjadest, mis küll olemas, kuid on rikutud
- kõikvõimalikud plastvidinad, (nupud, rool)
- Tagumiste poritiibade pealsed liistud
- Kõrvalistujapoolne iluvõre nurk
- ees mootorikatte embleem, plastikosa on terve, kuid metall on katki

Targematele ka mõned küsimused.
- Mille veljed on all (mul on olemas 3MA ilukilbid, mis aga ei sobi antud velgedega)
- Kas on kellegil pilti esitulede klaasi mustrist, mul olemas kahed tuled, mille klaasi muster on erinev.
-Küljepeal peaks käima ka embleemid, mida need endast kujutavad ja kuidas neid sinna kinnitatakse.

Kelle valvas silm veel märkab, mis masinal puudu või mitteoriginaal, võiks sellest ka mind teavitada. Nädalavahetusel üritan saada ka suuremaid ja paremaid pilte.
Samuti võivad kõik pakkuda ka varuosi, mis puudu.
Vasta
#3

kooma Kirjutas:Targematele ka mõned küsimused.
- Mille veljed on all (mul on olemas 3MA ilukilbid, mis aga ei sobi antud velgedega)
- Küljepeal peaks käima ka embleemid, mida need endast kujutavad ja kuidas neid sinna kinnitatakse.
-3MA ilukilbid on moskvitch 400 ja 401 omad ehk 16\" veljele, sinna lähevad M3MA kirjaga varianti kilbid 15\".
-Minuarust kõik Mosse 407 ja 408 embleemid on kinnitatud mingi liimiga, auke nagu küll kuskil pole.
Vasta
#4

Minuteada küll 3MA kilbid mosu 400 või 401 omad pole. Almal on SELLISED nagu sealt pildilt näha võib...
Vasta
#5

kooma Kirjutas:- Mille veljed on all (mul on olemas 3MA ilukilbid, mis aga ei sobi antud velgedega)

Nende pisikeste piltide põhjal pakuks, et tegemist on M408 13\" velgedega.
Vasta
#6

Ise arvan samamoodi, nagu pppp. Ka kilbid on nagu sinnapoole.
Seega, kas kellegil on üle 407,403 neli velhe koos talutavate kummidega. (tegelikult oleks neid vaja viis, kuna varuratas ka ju puudu) Kõige parema meelega teeks vahetust all olevate velgede ja rehvidega. Kaubapeale annaks ka küljesolevad ilukilbid.
Nädalavahetusel teen kindlasti suuremaid ja paremaid pilte.
Vasta
#7

Veel üks küsimus tarkadele, mis vahe on M403 E ja M 403 IE \'l
Vasta
#8

Netis otsimise peale sain vastuse ka küljeembleemi kohta. Tundub, et on stantsitud plekkleht mis kinnitub lihtsalt liistude alla. Siit aga küsimus, kas Eestist selliseid asju on lootust leida, või peab hakkama Soomest sõpru otsima.
Vasta
#9

IE peaks olema izevski tehase eksportmudel
Vasta
#10

kas M- 403 E on ikka õige nimi?

raamatus \"avtomobili rossii\" on selline pilt:

[Pilt: m_403e.jpg]

pilt pärit unicweb galeriist.

Lugupidamisega,

ka:rel

________________________
IZ 2125 "Kombi" '81
Skoda Octavia Combi 1,6 Elegance '02
Vasta
#11

Vaata siia. Üks on 403 eksportvariant ehk siis 403 E. Teine aga prototüüp, mida tehti vaid 2 mudelit (tuginedes eelpooltoodud saidi andmetele).
Vasta
#12

Niisiis sai eile enne pilkast pimedust koju jõutud ja kohe fotokas haaratud. Palju just pilte teha ei jõudnud , kuna hämardus kiiresti. Kaasa saadud varuosi te ka sealt ei leia, kuna pingutustest hoolimata ei soostunud pagasiluuk avanema.
Puudu olevatest asjadest veel:
- Küljepolstri kroomliistud (olemas vaid ühe tagaukse jagu liiste)
- Salongi kell

Rikutud on ka aku alus, mida on suurendatud.
Vasta
#13

Mõned liistud jms oleks pakkuda.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10101
Vasta
#14

Mosseõli, saatsin sulle pt.

Nädalavahetus möödus garaazi tühjendades, et mossele ruumi teha. Praegu seisab teine kahjuks õues. Võtsin masinal maha ka esiporitiivad. Üldiselt sain kinnitust, et kere on suhteliselt kõva. Ühe raami ots tahab natuke keevitust ja siin seal oli ka klaasriide ja epo aretisi. Ühe huvitava asja leidsin veel: Kui siiamaani olen oma autode eelmiste omanike remondiharjumuste juures näinud kahte viisi: traat ja silikoon, siis nüüd lisandus ka plastiliin. Seda võib leida absoluutselt igalt poolt. Pagassis oli isegi paar plönni igaks juhuks kaasa pandud (ehk leiab juhuslikult veel mõne koha kuhu seda mäkerdada).
Mis siis autost veel, ees parempoolne nurk on teinud läbi avarii. Esipõll ja poritiib olid sealt keevitusega kokku lastud. Õnneks teine ots on terve ja sealt saab ka õige kuju. Poritiib on nii loppis, et ei leia mõtet hakata seda sirgeks taguma. Järgmine nädal peaks viimaks kätte saama uue porika ja karbid. Puudu olevate asjade nimestikku võib lisada parempoolse esitulepesa.
Vasta
#15

kooma Kirjutas:Puudu olevate asjade nimestikku võib lisada parempoolse esitulepesa.
Tulepesal pole vahet, kas ta on vasakul või paremal, nad on mõlemal pool ühesugused. Kui roosteussid on tulekopsiku nahka pannud, otsi asendajat mõnelt 408/412 mudelilt. Nende laternad ei olnud uputatud otse rattakoopasse vett ja pori saama ja seetõttu on nad tavaliselt paremas korras isegi romudel. Ning ka suunatuled ees samad, mis vanematel kuni 82. aastani toodetud ümarate laternatega 408/412. Kui ajada taga originaalsust ja pisiasjadesse tungida, siis 60ndatel toodetud suunatulede klaasidel oli ees suure, 2cm läbimõõduga \"luup\", 80ndate ligi \"kahanes\" läbimõõt vaevu 1 cm peale. Ka vanematel 408/412 oli rooliratas ja suunatulelüliti samasugused, kuigi mustast plastist (aga oma kogemustest olen veendunud, et must karboliit isegi altim \"viiruslikule iselagunemisele\" kui kollane või muuvärviline. Kes vene vanatehnikaga tegeleb, see teab seda kõige valusamat probleemi nr.1)
3MA kirjaga ilukilbid on õiged. Tuleb sul vaid otsida 15\" veljed-kummid.
Tagaustel on liistud õiged, kuid puudub ülemist ja alumist liistu ühendav liistuke \"põlvenukki\" pealt. Küljeembleemide kohta sul juba info olemas. Endal olemas universaali vasakpoolne embleem, millel numbrid 424
Esitiibadelt otsi pahtli alt suuri ümaraid peeglikinnituse auke. Leiad, kui tiibu pole vahetatud.
Aega, jõudu, püsivust!
Vasta
#16

Tänan

Suunatulesid on mul olemas kaks komplekti, st mul on ka originaalid täidsa olemas, klaasid on kül mingil määral pragudega, kuid terved. Lisaks veel ühe erinevuse nende tulede juures. Uuematel pole kolmurksete (kuidas nüüd öelda) liistupikenduste kinnituskohti, sest lam Velgi ma praegu otsin, kuid kui keegi just vahetust teha ei taha, jätan masina esialgu all olevatele velgedele. Ise arvasin, et tagaliistud on ühest tükist, seega tänan vihje eest.

Esitiibadelt sai nädalavahetusel juba neid auke otsitud, kuid mida pole, seda pole. Arvatavasti on need siis ikka vahetatud.

Segadusse ajab aga selline asi: Otsisin netist andmeid masina kohta ja mitmes kohas oli märgitud 1962 aasta taha M403 e ja 1964 aasta taha M403 ie. Leidsin ka ühe pildi (õigemini joonistuse), kus on alla kirjutatud M403 ie ja masinal ei ole neid küljepeegleid. Oskab äkki keegi kommenteerida.
Vasta
#17

Veljed olid täiesti tavalised 402-407 15-tollised ja zma kirjadega ilukilpidega. 13-tollistega on kas: 1. käik ebavajalik, b: differ vahetatud.
Expordil käisid jah peeglid esitiibadel, sellised \"sirmiga\" ja hästi ilusad. Samad ka 408E\'l, seega neid SA suure tõenäosusega ei leia ... enne mindBig Grin
Tuled olid, vähemalt minu kunagisel Expordil, originaalis Nõukogude lamplaternad ehk suured pirnid. Kuskohast täna neid leida võib, ei tea. Igal juhul ei olnud neil mitte mingit vastikut E-tähist. Klaasi keskel oli triipudest ruudukene.
Kella minu arust kõikidel autodel ei olnud ... vähemalt mina ei ole seda kõigil näinud.
Vasta
#18

PlyVal64 Kirjutas:Kella minu arust kõikidel autodel ei olnud ... vähemalt mina ei ole seda kõigil näinud.

Augud laepolstris reedavad, et sellel masinal on kell laes ikka olnud.
Äkki oskad saata mõne pildi peeglitest. Mina olen piltidel näinud lihtsaid ümmargusi peegleid.
Vasta
#19

Jõudu taastamisel !
Vasta
#20

tarmiit Kirjutas:Jõudu taastamisel !
Tänan ja jõudu tarvis!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne