ford sierrale sportnukkvõll
#1

Nimelt kust oleks võimalik osta sportnukkvõlli ja muid sellega vajaminevaid detaile Ford sierrale 84 a 1,6l ( hea oleks kui keegi oskaks anda täpset nõu paigaldamise suhtes ja muu värgi kohta)
Fordil on ehitatud kere ja muud asjad ümber aga mootorit oleks nüüd vaja ringraja jaoks kaasa aidata!
Vasta
#2

Oled Sa kindel, et sa just 1,6-st tahad ehitada?

Aga abiks on tutvumine sellise kohaga nagu www.burtonpower.com, nemad tegelevad Fordi kola müügiga.

Seal on ka päris hea teh-abi külg. Alusta näiteks siit: https://www.burtonpower.com/tech_support.aspx Seal juttu nii konkreetsetest asjadest kui ka Sierra Pinto sarja mootoritest.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Aga kas eestis pole võimalik kuskilt osta ( saak ju konsulteerida jne siis). ja 1.6 selle pärast et enne KUI OTSUSTASIN NUKA VAHETADA sai pool aastat tagasi tehtud kapitaalremont, lihvitud polokikaas ja muud värki särki
Vasta
#4

Kui Eestis, siis ehk nõus nõuga aitama Melasi Auto nimeline ettevõte. www.melasi.ee Või siis Laki Tuning.

See tasub ka enne läbi lugeda: http://www.pumaracing.co.uk/pinto.htm Ainult nukkvõll ei anna tulemust. Competition nukk ei pruugi standartjuppidega üldse sobida.

NB suurte tähtedega kirjutamist peetakse foorumites üldjuhul (ebaviisakaks) karjumiseks.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#5

http://www.moposport.fi/ on päris mitmed tuttavad fordi mootorile nukakomplekte tellinud. Hinnad kah päris talutavad Smile

Soovitan siiski 1,6 minema visata ja 2.0 ehitama hakata - saad odavamalt ja rohkem hobuseid! Smile
Vasta
#6

Heh, \"talutavad\"... Smile Uurisin ka kõikvõimalikke Pinto tuuningjuppide hindu ja jõudsin järeldusele, et eelarvega alla 10k pole eriti mõtet nukaga pullima hakata. Mootor on üks suur tervik ja nõuab terviklikku lähenemist, lihtsalt nukavahetusega ei jõua kuskile.

Kirjutasid, et vajad mootorit \"ringraja jaoks\", seega võibolla ei mahu minu soovitus reeglite piiridesse, aga tunduvalt vähem kroone hobujõu kohta kulub, kui võtta ikka kõige suurem mootor, mida vahele panna saab (tänavaauto puhul seab omad piirid ARKi reeglistik, võistlusauto puhul klassireeglid). Sierra puhul on maksimaalne tehases paigaldatud vist 2,8 V6? Puruks sõidetud kerega autode pealt saab neid suhteliselt võimsaid mootoreid tunduvalt odavamalt, kui sul see nukkvõll üksi maksma läheb.

Kui mingitel põhjustel on siiski vaja Pintot aretada, siis soovitaks enne veel osta ja kolm korda läbi lugeda see raamat.

Vabandan pooleldi OT eest, aga loodetavasti oli veidigi abiks.

Edit: link parandatud
Vasta
#7

See vist see link, mida Jesper mõtles...
Vasta
#8

Vabandan, aga see www.melasi.ee ei taha kuidagi avaneda.
Vasta
#9

Õige URL on http://www.melasiauto.ee/
Vasta
#10

aga kas keegi teab ohte, mis võivad ilmneda kangema nuka panemisel?
Vasta
#11

hmn melasi pakub vist ainult originaali Sad
Vasta
#12

skorpion3 Kirjutas:aga kas keegi teab ohte, mis võivad ilmneda kangema nuka panemisel?

Mootor on üks suur tervik. Ilma kompleksse lähenemiseta, lihtsalt \"kangemat nukka pannes\" võib igasugu asju juhtuda. Olenevalt nukast võid sa vajada teistsuguseid nookureid, klapivedrusid, klappe, klapipukse... Ja kui ka midagi katki ei lähe, on oht, et uus ja kallis sportnukk on lihtsalt kasutu ja sa oled oma raha asjatult raisanud. Halvimal juhul võib võimsus isegi väheneda. Pintole on sportnukkvõlle väga palju erinevaid, kõigil on erinevad parameetrid, vastavalt soovitavale lõpptulemusele tuleb valida nukk ning modifitseerida kaant, etc, etc, etc.

Foorumist ükshaaval küsides sa kogu vajalikku infot nagunii kätte ei saa, seega soovitan veelkord soojalt David Vizardi raamatut. Kuigi see võib kallis tunduda, on ta oluliselt odavam enamikust vigadest, mida on selle mootori tuunimise juures võimalik teha.

Mul on olemas ka pdf-ina Des Hammilli \"How to power tune Ford SOHC 4-cylinder Pinto engine & Cosworth DOHC engines for road and track.\", kui sa mingi viisi välja mõtled, kuidas see sinuni jõuab, siis võin jagada. Põhiasjad saab ka sealt teada, kuigi raamat pole teooria osas nii põhjalik kui eelmine.

Ilma korralikke eelteadmisi omamata on selle asja õnnestumine loterii.
Vasta
#13

Jesper Kirjutas:Sierra puhul on maksimaalne tehases paigaldatud vist 2,8 V6?

Esimestele Sierradele pandi ka 3.0 V6 Essexit.

Ja Lõuna-Aafrikas tehti 250tk XR8, millel 5.0 V8 Smile

[Pilt: slide.jpg]
Vasta
#14

To Jesper:
Mitu mb see raamat on? Kui võimalik, võiksid ta kuhugi ftp-sse või kui tegu pole väga mahuka failiga, siis kasvõi zone.ee-sse üles lükata, kui see lihtsam. Ise huvitun ka pinto kohta käivast materjalist.
Muidu soovitan teema algatanule samuti 2.0 dohc mootori hankimist. 1,6 karpa on nii uimane, et sure ära. v6 jälle võib ringrajal veidi raskeks osutuda ja kaalujaotus osutuks ka vist DOHCi puhul veidi paremaks, kui v6 korral. DOHC on veidi kallim ehitada, kui 1,6, aga samas tuleb 1,6 kõva raha eest ehitada, et saada sealt juba sama võimsust, mis 2.0 dohc tehasest. Nii väikse töömahuga mootor tahab kõvasti pöördeid saada, kõrgetel pööretel aga kipuvad asjad lagunema=$$$, et veidigi kestaks.
Ise olen ka 1,6 karpaga sierra omanik.
Vasta
#15

Raamat on 39 mega, tegelen selle ülespanekuküsimusega, aga positiivsed tulemused pole garanteeritud.
Vasta
#16

Raamat üleval:

http://194.204.10.162/~jesper/soch.tgz
Vasta
#17

Tere härrased!
Kirjutan siin foorumis esimest korda, tänu ühele oma sõbrale. Leidsin, et peaks mõningased tähelepanekud siia kirjutama.

Räägin oma kogemustest. Nimelt lasin tellida Escort RS Turbole inglismaalt kentcam fastroad sportnuka (max 30hp). Komplektis oli nukk, tugevamad vedrud, hüdrotõukurid. Nukkvõlle müüakse ka eraldi, kuid terava nuka puhul ei tule kõne allagi selle install, vahetamata hüdrotõukureid. Vastasel juhul tulevad hüdrotõukurite põhjad juba nuka esimesel ringil alt ära. Halvemal juhul võib rikkuda läik pinna, tõukuri pesa vms.

Tegin nukkvõllist pingis ka koopia, et katsetada huvipärast teise fordi mootori peal. Toimis! Lisaks on mul olemas ka kataloog Kentcam nukkadest, millel on igasugused mõõdud ja kraadid, nii et spetsialist suudab pingis selle ka ise valmis teha.

Enamus teravatest nukkvõllidest on kasu alles siis, kui parandad mootorile õhu etteannet, sest vastasel juhul pole selles nukast suurt kasu ja mootor jääb nö nälga. Seega soovitaks ma plokikaanega ka midagi ettevõtta. Ise lasin sisselaske ja väljalaske avad ca 0,5 cm suuremaks teha. Oluline on ka kütuse ja õhu segamine st pööriste tekitamine enne sisselaske klapi kambrit. See teeb ka hirmsa madala saundi autole. Kuna teraval nukal on vaja, et klapid sulgeksid ja avaneksid kiiremini, siis lasin teha klapid kergemaks.

Mu enda ajaviite masin seisab üleval:
http://www.carrating.ee/car.php?4232

Vasta
#18

Kuidas see \"pingis koopia tegemine\" välja näeb? Võetakse originaalnukk ja sellest tehakse? Või lausa toorikust? Kes teeb ja kui palju maksab?

Muidu ise valisin välja Kent Camsi Fast Road Injection nuka, 1000-6250rpm .499\" LIFT 263deg TIMING 110deg .008\"/.010\" CLEARANCE. Ehk nagu näha, duration on üsnagi konservatiivne, see eest aga tõusu on kõvasti - täpselt see, mida pea iga Pinto-raamat soovitab. Saab ka ilusti kitina tellida, kus on siis täpselt õige pikkusega nookurid, klapivedrud, tihendeid, häälestusrõngas, etc. Paraku on asja hind otse Inglismaalt tellides selline, et vähemalt see aasta see minu kapoti alla ei jõua. Küsisin ka Eesti \"tuuningfirmadelt\" pakkumisi, mitmel pool lubati uurida, aga tundub, et ega nad seda eriti müüa ei taha - ju siis spoilerite müügiga saab leivale võid paksemalt määrida kui tuuninguga.

Pinto puhul ei soovitata porte suurendada, kuna nad on enamiku mootorite jaoks juba niigi liiga suured. Seda vähemalt siis, kui ei paigaldata suuremaid klappe. Tuleks ainult elimineerida töötlusvead ja teravad servad, sissepritsekaane puhul on neid üsna vähe, karpakaane puhul veidi rohkem.

Juhul kui tegemist on muidugi vange mittevõtva all-out võidusõidukaanega, siis kehtivad veidi teised reeglid, see eelnev jutt kehtib puhtale tänavamootorile.

Igaks juhuks muidugi mainin, et mul on 2,0 mootor, mitte 1,6 nagu teema algatajal.
Vasta
#19

Suured tänud, et raamatu üles said lükata!
Vägagi hariv kirjandus. Asun tõmbama.
Vasta
#20

Jesper Kirjutas:Kuidas see \"pingis koopia tegemine\" välja näeb? Võetakse originaalnukk ja sellest tehakse? Või lausa toorikust? Kes teeb ja kui palju maksab?

Nuka koopia tegemine on lihtne, võetakse kulumata originaalnukk. Pannakse samasse pinki kus nukka valmisttakse. Nuka nurgad, tõusud, langused, kraadid loeb sisse kiireke, andmed salvestatakse arvutisse. Nuka tegemisel söödetakse need samad andmed töö andmevälja ja nii lihtne see ongi. Koopia tegemine algab 500 kroonist ja Nuka lihvimisehinnad algavad olenevalt töömahust 1200 kroonist. Kahjuks ei ole eestis tuntud rallisõitja lubanud mul tema nummert levitada ja niisama nuka lihvimist reklaamida. Tegu siis kesk-eestiga.

Terava nuka puhul kindlasti vahetada ka hüdrotõukurid, klapivedrud.

NB! minu massinal on 1,6 turbo mootor ja seega nuka tõusu algus ja lõpp on erinev vabalt hingava 1,6-ga mootoriga.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne