Autoostuluba.
#1

Kas kellelgi on autoostu loast endast koopia või originaal või pilt olemas. Paluks siia üles riputada. Tahaks ühele autokaupmehele pulli teha,tal sünnipäev tulemas.
Sovetskij autojuhi luba oleks teine palve (mõlemalt poolt).

Just a man!
Vasta
#2

Tahaks isegi seda autoostu luba näha, pole võimalust olnud seda silmata .
Vasta
#3

Minu puhul on tegemist kunagise keskasutuse autoostulubade määramise komisjoni liikme pojaga. Komisjoni kuulusid asutuse juht, partorg, tsiviilkaitse volinik, ametühingu esimees ja igast tähtsaid tegelasi veel mitme kaupa kontrollimas ja kahtlustamas vastastikku komisjoni liikmeid.
Vähemalt 80-ndate alguses ei olnud see luba mitte konkreetne propusk, vaid autoostu loa saanud asutuse juhataja teatas käskkirjaga, tuginedes asutuses moodustatud komisjoni otsusele, et Valdur Põld on saanud sõiduauto VAZ 2101 ostuloa seoses 50. juubeliga ja sangarliku tööpanusega. Koopia käskkirjast saadeti vastavale asjade valitsusele, kuhu vaene Valdur pidi tõestama minema, et tal ikka on sääste, mille eest auto välja osta. Vajadusel, näiteks defitsiidi olemasolu korral VAZ-i kaupluses, asendati VAZ 2101 ostuluba ZAZ 968M ostuloaga ja otsuse vaidlustamise korral võeti üldse ära.

Mina isiklikult olen saanud rublaaja lõpus vastava asutuse poolt määratud GAZ 2410 (valge) ostuloa, mis olude sunnil vahetati kaubandus valitsuse poolt sellise traktori, millel on kast kabiinist eespool ostuloa vastu. TÄNASIN VÄGA ja jätsin ostmata!

Samad asutuste ja ettevõtete juurde loodud komisjonid jagasid ka sektsioonkappe, nurgadiivaneid ja Lasnamäe kortereid. Paraku ainult nõusolekut ostmiseks.

Kokkuvõttes oli auto (kapi, diivani) ostuluba töötaja kõrgema ülemuse käskkiri, mis ei saanudki olla töötaja käes, kui siis ainult koopia käskkirjast.

Sarnane poolik näidis bilansist bilanssi andmise kohta asub http://www.volga.ee/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=10
Töötajale antud ostuluba oli sarnase vormistusega aga märksa madalamal (oma asutuse) tasemel. Neid võib veel mõne üksiku asutuse arhiividest leida, aga seadusest tulenevalt ei säilitatud neid käskkirju üle viie aasta, sest need ei olnud olulise parteilise väärtusega ja pigem tekitasid piinlikkust ja häbi, et nõukogude riik ei suutnud tagada küllust.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#4

sovsem ne pohož na voditelskie prava või autoostuluba, aga kui midagi muud ei leia, võid ju sünnipäevalapse ka ENSV tuletõrjeühingusse munsterdada Smile
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=250855
Vasta
#5

Siiski oli ka mingi paber (ostuluba).
Minu isale eraldati Iz Kombi. Täitevkomiteest (plaaniosakond)antud paber eraldamise kinnituseks seisis üle poole aasta meil kodus. Lihtsalt autot ei saanud kätte. Lõpuks tuli poest teadis vastava auto olemasolu kohta. Täitevkomiteest antud paber võeti poes auto ostmisel ära.
\"Ostuloa\" tekst oli umbes järgmine - Sellele ja sellele isikule on eraldatud nii ja naasugune auto. Kätte saab vastavalt poe teatisarvele, selle maksmisel.
Raha tuli enne hoiukassas üle kanda. Kohapeal maksid juurde (või ei maksnud), kui autol olid mingid erividinad küljes (raadio, halogeenpirnid, jne.)
Minu Niva ostu puhul tuli juurde maksta määritavate kardaani ristide, halogeentulede ja kolmandat asja enam ei mäleta, eest.
Vasta
#6

Olles ka ise istunud komisjonis mis jagas autostulube võin mainida, et Piiburi meenutused on põhimõtteliselt õiged, ainult et tsiviilkaitse ülemaga komisjonis on vast on liialt värvi lisatud.
Viimased sedasorti autoostulubade jagamised olid Eestimaa pinnal 1990 ja 1991. Minu kogemus on aastast 1990. Lake oli juba väga lahja: jagamisele läksid Iźhevski Mosse ja Zaparožets. Nende masinate vastu ei tuntud administratsioonis miskit huvi ja seetõttu võis lubada ka \"demokraatiat ja objektiivsust\". Avaldusi oli väga palju ja seetõttu jätsime kohe kõrvale need kel juba on auto või perekonnas auto(ükskõik mis ront, kuigi sõna \"ront\" või \"romu\" tollal ei kasutatud) jäid järele need kellel pikem staaž ja puudusid distsipliinirikkumised. Nii saigi mosseostuloa keegi 35 aastase staaziga vene tädi kes mind hiljem üliõnnelikult kättpidi tänas.

Teatud kompensatsiooni eest oli võimalik \"ostulube\" vahetada-need skeemid on eraldi teema ja vaevalt kõiki huvitab.

Omaette reliikvia aga võiks olla see paberil kutse mis õnnelikule \"loaomanikule\" lõpuks koju postkasti ilmus ja kutsus autot välja ostma. Mäletan, et Vaz autokeskuse kutse oli heledal kartongil rohelise kirjaga ja Vaz logodega ümbrikuta teatis. Kuid kutse tuli kahjuks auto ja raha vastu ära anda!

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#7

Mu vanaisa teenis kaheksakümnendail kaks uut Žigulit (2103 ja 21063) Läänemaa lüpsjate võistlusteks treenimise eest.Ise mäletan seda,kui viimast Tallinnast ära tooma mindi,siis sooviti võtta beeži värvi auto,kuid neid ei olnud ja jäädi helerohelise juurde.Tol ajal (1988 sügis) oli 21063 värvivalik olnud selline:roheline,valge ja üks auto olla olnud ka mingit sinakakt tooni.
Vasta
#8

motamees Kirjutas:\"Ostuloa\" tekst oli umbes järgmine - Sellele ja sellele isikule on eraldatud nii ja naasugune auto. Kätte saab vastavalt poe teatisarvele, selle maksmisel.

See oligi väljavõte asutuse juhataja käskkirjast, ehk lihtsamal viisil teatis kodanikule. Kui sama käskkirjaga jagati ka Selmale külmkapp ja Arturile televiisor, siis igaüks sai väljavõtte käskkirjast endale määratud eseme kohta. Seega võib kirjutusmasinaga sarnase teksti toksida mõne huvitava nimega endise asutuse blanketile teatisena, alla vajutada lilla vapiga templi ja kriipseldada kantselei juhataja allkirja väljavõtte õigsuse kohta. Ongi autoostu luba olemas!

Ja tsiviilkaitse ülema nime taha varjunud erusõjaväelane jälgib meid alati ja teatab kuhu vaja.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#9

Piibur Kirjutas:
motamees Kirjutas:\"Ostuloa\" tekst oli umbes järgmine - Sellele ja sellele isikule on eraldatud nii ja naasugune auto. Kätte saab vastavalt poe teatisarvele, selle maksmisel.

See oligi väljavõte asutuse juhataja käskkirjast, ehk lihtsamal viisil teatis kodanikule.
Kaks taolist paberit peaks mul maal alles olema. Leidsin need vanaisast (RIP) järele jäänud paberipahna hulgast ja jätsin ahju viskamata. Vanaisa siis teenis omale kaks Mosse 412-te välja pikaajalise ja eesrindliku töö eest Jõgeva Rajooni Sidesõlmes aastail 1974 ja 1983. 1974 oleks võinud ka VAZ 2101 saada aga mingil põhjusel ta valis Mosse. 1984 veebruaris maksis M 412 IE täpselt nii palju kui 7394 rubla Smile
Vasta
#10

SimmuJee Kirjutas:Kaks taolist paberit peaks mul maal alles olema.

No kui võimalik pane üles need reliikviad! Saab su vanaisa ka kuulsaks lõpuks, auto fännide seas küll! Smile

Just a man!
Vasta
#11

Piibur Kirjutas:
motamees Kirjutas:\"Ostuloa\" tekst oli umbes järgmine - Sellele ja sellele isikule on eraldatud nii ja naasugune auto. Kätte saab vastavalt poe teatisarvele, selle maksmisel.

See oligi väljavõte asutuse juhataja käskkirjast, ehk lihtsamal viisil teatis kodanikule.
Päris nii see olla ei saa, kun minu isa pole kunagi täitevkomitee plaaniosakonnas töötanud. Asutuse direktori käskiri läks ilmselt täitevkomiteesse ja seal siis lõplik otsus tehti. Peale otsustamist ka teatis saadeti.
Tsiviilkaitse inspektori suhtes sul ilmselt õigus. Ka meie asutuses oli see inspektor erusõjaväelane. Küllap (järele mõeldes ja selle aja tausta arvestades) ta ka poole kohaga KGB-s töötas. Ilmselt oli tema mõtetel/ütlustel päris palju kaalu.
Vasta
#12

Sellest ikka tekkis päris huvitav nostalgia teema, ma näiteks ei teadnudki (kuigi vanust küll oleks), et mööbli ja külmiku jne. ostmiseks oli ka luba vaja. Meil oli kõik kodus olemas ja millegi jaoks luba polnud vaja, V.A. autod. Väga huvitav! Aga sots maadesse reisid?

Just a man!
Vasta
#13

Mulle pakuti autoostu loa asemel reisi GDR-i. Saatsin nad pikalt.
Vasta
#14

kalevpoeg Kirjutas:
SimmuJee Kirjutas:Kaks taolist paberit peaks mul maal alles olema.

No kui võimalik pane üles need reliikviad! Saab su vanaisa ka kuulsaks lõpuks, auto fännide seas küll! Smile
Kui nad üles leian, siis ikka panen Smile Kuid ilmselt mitte enne 5. veebruari.
Välja nägid nad küll siukesed mittemidagiütlevad kirjutusmasinaga trükitud lehekesed. Kui õigesti mäletan siis mingit templit neil kah peal polnud.
Vasta
#15

[quote=motamees]
Raha tuli enne hoiukassas üle kanda.

Vaat see ei olnud üldreegliks. Seepärast käidi auto eest poe kassasse tasumas ikka terve delegatsiooniga. Närvipinge oli suur-ikkagi pikkade aastate jooksul kogutud säästud ja osa veel juurde ka laenatud. Mõni ime siis et võttis enne kassat kõhu lahti ja kusjuures muide vene aegu olid peldikud kõik lukus ja ainult poe töötajatele!

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#16

Eberhard rebis mul vana haava lahti ja riputas soola ka peale. Nimelt tuli meelde, kuidas sugulased K-750 m ostuloa said ja kuidas selle planeerimata ostu tõttu pandi hakkama kogu 5 aasta jooksul kogutud pesumasina säästud. Aga tsikkel tuli välja osta, sest sellist juhust ei võinud lihtrahval enam elus tulla. Mitmed tuhanded tuli anda triigitud kupüürides kassamuti kätte, kes klõbistas selle oma OKA kassast läbi sama tuimalt kui 36 kopikalise Orissaare saia. Kui juba tsikkel oli siis autoostuluba enam ei eraldatud. Ja pesumasina sai alles järgmise 5 aasta pärast.

Kõigest sellest lähtuvalt on ka vanainimesed kollektsioneerinud uusi varuosi, mis olid ilma ostuloata aga ikkagi defitsiitsed, sest ostuloaga liiklusvahendiga pidi saama elulõpuni liigelda.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#17

Sry teema risustamise pärast.
Juhul kui keegi avastab enda valdustest mistahes isikut tõendavaid vms dokumente, millega ei oska midegi ette võtta, siis olen nõus materiaal-moraalse kompensatsiooni eest, neid hoiule võtma, ostma, vahetama mis iganes.
Hetkel on näiteks puudu isegi korralikud \"permis de conduire\" kirjaga punased kaaned mis kehtisid II EV alguseni. (põhjus: kaaned korjati lubade vahetuse käigus ARK poolt). I vabariigi analoog on olemas.
Ka teemas mainitud autoostuluba on huvitav. analoogseid dokumente n. seinasektsiooni ostmiseks on ette näidata.

a, kogub kõike paberist, mis kvalifitseeruvad maksevahenditena ja isikudokumentidena.


Vasta
#18

Praegalt on vanaemapool seetõttu terve hunnik zigulli varuosi. Aga kõik 3 zigulli (2101,21011,2106) pole ostetud uuena aga mootorratas iz jupiter osteti uuena kanepi poest. Praegalt seisab vanaemal keldris tuliuus pesumasin vist oli tuula või mis nimi tal oligi aga tutuus pole kasutatud, pesu pestakse ikka vanaga. Veel on siiamaani alles 1978 aastal ostetud samovar ja täiesti uus ja kasutamatta.
Ostuloavastu oleks endalgi huvi...
Vasta
#19

eberhard Kirjutas:[quote=motamees]
Raha tuli enne hoiukassas üle kanda.

Vaat see ei olnud üldreegliks. Seepärast käidi auto eest poe kassasse tasumas ikka terve delegatsiooniga. Närvipinge oli suur-ikkagi pikkade aastate jooksul kogutud säästud ja osa veel juurde ka laenatud. Mõni ime siis et võttis enne kassat kõhu lahti ja kusjuures muide vene aegu olid peldikud kõik lukus ja ainult poe töötajatele!
Meenus. Sul kindlasti õigus. Olen näinud poes närvitsevaid inimesi kassa juures.
Ju siis oli meie peres kombeks raha üle kanda. Isal igatahes oli. Tema närvitses pool aastat kodu (mitte kassa ees). Auto kättesaamine viibis nii kaua. Hiljem selgus - IZ Combide jaoks polnud kusagilt saada (????) tagaluugi tihendeid. Tuhanded autod seisid tehase laoplatsidel ja ootasid sedasamust tihendit.
Kui ma oma Niva ära tõin oli mul ka põhisumma üle kantud. Läksin Tallinasse pulma ja möödaminnes võtsin ka poest auto. Vana auto seisis kaks päeva poe ees.
Vasta
#20

Minule tuli meelde lugu sellest kuidas me isaga 1974 käisime Videviku t. Volga poes Mosset 412 välja ostsime. See oli teisest partiist mis tuli Inglismaalt.Uus ja parempoolse rooliga.Värvivalikust oli neid ainult kolme sorti,mida ka ise valida ei saanud.Helesinine,heleroheline ja valge.Raha maksis isa kohapeal kassasse 5000 millegagi.Siis anti meile sealt üks paberilipakas kus oli peal viie või kuue kohaline number.Sellega pidime minema Tallinnas Lume tänavale,kus oli siis mingi ladu ja väravas putka.Oli 30.detsember, õues -20 külma ja rahvast murdu nagu Kaubamaja ukse ees hommikuti kui defkat müüdi.
Laos sees aga pilt selline.Platsil seisid 50-60 Mosset lume all.
Kolm meest proovisid käivitada neid seal,mis loomulikult 80% ei võtnud vedu.Seejärel lohistati need sealt platsilt väravast välja tänavale.Millega ei mäleta.Kõikidel autodel oli esiklaasile suurelt kirjutatud siis see number mille said Volga poest.Need inimesed kes olid väravale lähemale need karjusid tahapoole teistele edasi numbrit et saaks toimuda esmakohtumine kalli kaua oodatuga.Kõik ju sisemas ootasid et nende auto sõidaks omal jõul väravast välja.See mis sa tänaval pärast selle uinuva kaunitariga peale hakkasid ei kottinud ühtki ametniku.Need auto olid ju seisnud kaks aastat Inglismaal kusagil sadama laos.Te ei kujuta ettegi mis kultuurkiht seal peal oli.See selleks.No saime siis oma auto kusagil keskmiste seas kätte.Muidugi lohistati välja.Oli teine helesinineja õnnetu.Puudu olid ka loomulikult tung ja tööriistad.Kõigil oli midagi puudu,paljutel ei olnud isegi tagavara ratast.Spido näitas 7 miili läbisõittu.Meil vedas käima panemisel hullumoodi.Paak oli tühi mis tühi .Käivitus peale kütuse lisamist tõrgeteta.
Mõni mees aga lohistaski oma uue auto koju või töökotta.
Kogu see palagan kestis terve päeva ,kui koju jõudsime oli igatahes väljas pime.Alustasime ju hommikul kui Volga pood kell 10.00 avati.Elasime siis Mustamäel.
Koju sõit oli ka vägev,istusin ju ees ja vasakul.Uhke tunne oli.lubasid mul siis veel ei olnud ja sõidukogemusi oli ka napilt M-401-ga.Vot nii.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne