Autoostuluba.
#41

Märkasin täna SLÕhtulehe päises sellist teadet.

Tsitaat:Tulevane RETROlugu auto ostmisest ENSVs ootab teie täiendusi - kuidas saadi-jagati autoostulube, mismoodi käis auto väljavalimine, vormistamine ja kätteandmine Tallinnas autokaupluses, kui palju valati ostule paaki bensiini ja millele kehtis kui pikk garantii? Saatke oma mälestused koos kontaktandmetega aadressil andrus.esko@sloleht.ee
Vasta
#42

minu isale osteti ka uus mosse 80.ndate algul(heleroheline 2140), aga kuna ostuluba polnud, siis osteti ka luba, mis polnud sugugi odav.
ja nagu siin oli mainitud, et veteranid said uusi autosi kergelt, vanaisa(sõjaveteran ja invaliid) sai mul samuti regulaarselt(ei mäleta mis aja tagant) uusi autosi. ja siiani räägib kuidas mossega(vanaga) mitu aastat sõitis ja vahetas aku ja ühe kummi(muidugi siis oli see sõitmine ka teine).
Vasta
#43

Iidvana, ent informatiivse teema ülesäratamise põhjuseks on tõtt üteldes siinkirjutaja puudulik haritus minevikuasjade suhtes. Teada aga tahaks, sest õppida polevat kunagi hilja. Nüüd siis küsimusest. Nimelt meenub vanemate kodanike juttudest tõik, et mingil ajal tekitatud Nõukogude Liidu muidu nii tsentraliseeritud käsumajanduses huvitav erand ja sõiduautod Moskvitš lastud vabamüüki. Samas mainitakse, et see või teine konkreetne Mosse sai just sedamoodi ostetud. Tegelikult võiks mõni pädevam kaafoorumlane täpsustada, millisel ajavahemikul mainitud korraldus kehtis, millised mudelid olid vabamüügis (kas ainult AZLK või ka IŽ) ning kui reaalne oli uue Mosse vabamüügist ostmise võimalus tegelikult (saadavus, hind, järjekorrad). On jäänud mulje, et vähemalt IŽ-i puhul (Kombi) kehtis paralleelselt ostulubade eraldamise süsteem ettevõtete vastavate komisjonide kaudu.
Vasta
#44

Vabamüügis olid Mossed ja Zaporožetsid kusagil 1988-89 aastatel (täpsemalt ei mäleta)
Lausa järelmaksuga pakuti, raadios reklaamiti.
Vasta
#45

(19-07-2012, 12:19 PM)Indy Kirjutas:  Vabamüügis olid Mossed ja Zaporožetsid kusagil 1988-89 aastatel (täpsemalt ei mäleta)
Lausa järelmaksuga pakuti, raadios reklaamiti.
Mossed olid vabamüügis varem, kui ei eksi, siis tõin isale kas 1985 või 1986 Tallinnast IŽ-412 IE, vist müüdi ka Nivat vabalt, vanamehele ei meeldinud, ta tahtis ikka sedaani, Piiteris olla müüdud vabamüügis ka žigulli, käisin aga ei saanud.


Rain Rikas
Eesti Maanteemuuseumi peavarahoidja
rain.rikas@mnt.ee
Vasta
#46

1984. aasta kevadel oli vabamüügis M-2140. Teatati vist ajalehes või raadios, isa sõitis kohale ja tõi ära uhiuue Mosse. D4384EA (hiljem 020ABJ) teenis meid kuni 1992. aastani, mil Soomest toodi ära Opel Kadett (043ABY).


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#47

Minu meelest oli juba laulva revolutsiooni aeg. Ülemiste filiaalile (või oli juba "Mootor"?) eraldati mõned autoostuload. Mosse(d), Lada(d). Seoses sellega, et kohalik A/Ü boss jäi jaotuskava järgi Ladast ilma, otsustas ta koos naise ja lapsega direktori kabineti okupeerida ja vist ööbiski seal. Kas ta sai selle Lada või ei saanud, enam ei mäleta. Vat siuke lööma ühe autoostuloa pärast. Oli ise kõva sporditegelane ja pärast seda lahkuski kusagile sporti edendama.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#48

sattusin ca 8a tagasi koos töötama ühe inimesega kes 70nedate lõpus "kodumaa avarustest" Maardusse tööle saadeti, ta väitis, et zigulli osta polnud mingi probleem, neil lausa jagati lube nii palju , et ei olnd kuhugi panna, sama olevat neil olnud korterite ja telefonidega
Vasta
#49

Mingitel tehastel olid nähatavasti eraldi jaotusfondid nii autode kui korterite osas. Et kui külalistele olid Lasnamäe ja Õismäe, siis meite rahvale Pärnamäe ja Rahumäe..või kuidas see nukker nali käiski.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#50

Klassivennal oli porgandikarva 01, mille kohta ütles, et kaks korda ostetud. Lugu ise järgmine. Oli saanud Moskvast tutvuse zigullide ärikaga. Oligi siis ühel heal päeval teatatud, et masin olemas, tule järgi. Panid siis kiiruga Moskva rongile ja sõitsid sõbra seltsis kohale. Auto oli korralik, uue auto lõhnad sees ja... siis selgus, et mu klassivennal kiirustamisega pass koju ununenud! No mis teha, auto nagu kompu, kuid vormistada ei saa...
Sõita tühjade kätega tagasi...Vaevalt see ärimees teist korda jutule võtabki ! Sõbral oli pass kaasas ja otsustati siis vormistada sõbra nimele see masin ning nii käis sõit mitu aastat, kuni sõbra peres hakkasid puhuma lahutuse ja seega ka varanatukese jagamise tuuled. Nüüd siis toimuski selle auto teine ost. Kas sõber ka naisest lahku läks, pole teada...

Tervitab Veteran.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne