\"Tank it\" ehk autokere vannitamine
#1

Ostsin umbes kuu aega tagasi ajakirja \"Hot Rod\" eriväljaande \"Paint & Body\". Tegu on huvitava väljaandega, kus on keskendutud keretöödele ning värvimisele. Hulgaliselt piltartikkleid, sarnaselt siinse projektide leheküljega.
Üks artikkel käsitles 71. aasta Plymouth Barracuda keretöid. Kere puhastamiseks otsustati kasutada kemikaalide vanni. Kere paljaks, üleni vanni üheks päevaks, tulemuseks oli kõik värv ning pahtel lahti. Survepesu täies ulatuses ning teise vanni, kus roostevastane kemikaal. Ainult rooste söödi ära, metalli ei kahjustanud. Uuesti survepesu ja tulemuseks haljas plekk.
Veel mainiti, et Californias seda vannitamise teenust enam ei pakuta, kuna keskkonna nõuded ei luba, operatsioon toimus Santa Ana Regioonis, firmas Strip Clean.
Kas on keegi kuulnud ka Euroopas või lausa Eestis sellist asja tehtavat.


Kui huvi on võin lasta ajakirja arvutisse scanneerida ja pildid netti laadida.
Vasta
#2

Ikka on huvi!
Vasta
#3

Katsun paari päeva jooksul leida võimaluse skanneerimiseks.

Kui keegi antud teemast midagi kuskilt kuulnud on , andke palun teada.
Vasta
#4

Vene ajal vannitati nii veoautokabiine Tartus .Aineks oli mingi seebikivi lahus.Loputamine tehti kehvalt ,pleki liitekohad hakkasid peale kapitaalist tulekut valget vahtu ajama ja ussitasid kiirelt. Haltuurana lasin nii puhastada Lada veljed ,siis oli küll tulemus hea (3 rubla tükk).

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#5

Väiksemahuliste detailide osas on seda meedet kasutatud paljudes kohtades ja kasutatakse vist ka nüüd aga terve autokere!! - kui üldse siis just nimelt Tartus.

Esko


Gaz 69a
Vasta
#6

Artikkel on nüüd ka scanneeritud:

http://www.volga.ee/images/martin/tahtsu...nikas1.jpg

http://www.volga.ee/images/martin/tahtsu...nikas2.jpg

http://www.volga.ee/images/martin/tahtsu...nikas3.jpg

http://www.volga.ee/images/martin/tahtsu...nikas4.jpg

Pildid tasub arvutisse salvestada, et siis mõne pildivaatlusprogrammiga vaadata. Tekst on täiesti loetav.
Teema on üleval ka tqhq.ee foorumis, kus on ka vastatud.

http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=13068
Vasta
#7

Täna vaatasin päris huvitavat ülevaadet Briti ettevõttest, mis on autokerede vannitamise ja pritsimise teekonnad läbi käinud ning annab oma hinnangu, kas, mida ja millal kasutada ning, miks nemad on loobunud vannitamisest. Huvitav info ka kuni 2015.a lubatud tehnoloogiast, mis keskkonnaohu ja võimalike terviseohtude tõttu seal lõpetati. Igatahes väärt video vaatamiseks.

Vasta
#8

Seoses oma mosse projekti natukesega, olen uurinud uurinud happevannindust. Eestis ei ole võimalust tervet kere vannitada. Pisidetaile aga küll. Aga selle vannitamise hind pole väga sõbralik rahakotile.
Vasta
#9

Paari aasta tagusest tuhnimisest justkui meenuks, et lähimad teenusepakkujad olid Poolas.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#10

(28-01-2022, 06:13 AM)urmet48 Kirjutas:  Aga selle vannitamise hind pole väga sõbralik rahakotile.
USA's maksab praegu terve auto vannitamine 2400 taala:


Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta
#11

(29-01-2022, 00:46 AM)hendrik Kirjutas:  USA's maksab praegu terve auto vannitamine 2400 taala:

Täpsustus, body shell ei ole päris sama mis terve auto. See on siiski ainult kere. Nende FB lehel on hinnakiri üleval, iga luuk on veel eraldi juurde. 

Mõned aastad tagasi vaatasin netis, et UK-s oli "tehas" kus uputati keresid ja seda siis kõigepealt puhastamiseks ning pärast metallitööde lõppu sai viia samasse kohta ning saada e-katte (e-coated). oli vist ka 1000£ per kord või 1500£ enam ei mäleta täpselt.

Samas Retropowercars rääkis oma kogemustest ja arvamustest ning tõi huvitava mõttena välja, et nende hinnangul autokered, mis on tehtud enne tehaseliini väja töötatud uputamist ei oma tühimike osas vajalikke ventilatsiooniavasid ning tegelikult ei ulatu nende hinnangul sellisel viisil kogu vedelik kõikjale.  National Geogrpicu saadetes on näha olnud, et osades tehastes see kere lausa keeratakse lahuses 360 kraadi ringi. Noh, eks seal võib muidugi nii ja naa olla. Vaevalt et  vanatehnika karbid jm tõhimikud nii õhukindlad on. Küll võib aga otse lahusesse lastes katuse sisepind, ehk lagi jääda suuremat õhumulli hoidma.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne