Vanad autod Eesti filmides
#1

ETV näitab juba pikemat aega vanu Eesti filme. Ja neis võib aeg-ajalt mõnda huvitavat autot näha.

Näiteks:
Elu tsitadellis (1947) - Wanderer W23 või W24 kabrio (siis polnud veel muidugi mingi uunikum)
Me olime 18-aastased (1964-65) - üks enne-1945 buss ja veokas (Opel Blitz?); filmiti Kuressaares, nii et arvatavasti kohapealt pärit.

Või ka:
Aeg maha (u 1974, mitte P. Pärna film) - sõjaaegne/-eelne Ford sanitaarbuss (furgooniga väikeveok), filmimiskohta ei tea


Sel laupäeval tuleb Keskpäevane praam (1967), kui on võimalust, siis vaadake (või teab keegi äkki niisamagi öelda).
Seal sõidab praamile ka üks veoauto, minuarust sadulveok, hiljem lükatakse sellega veel üks põlev masin merre. Ma olen filmi vaadates alati mõelnud, mis marki ja mis aastast see veokas on? Ei tundu vene oma olevat. Ja mis tast saanud on? Kui võtted tehti Eestis, siis vaevalt masinat kusagilt kaugelt siia tooma hakati.
Mälu järgi samasuguse veoka pilti nägin kevadel Riia Automuuseumi fotostendil, seisi ja roostetas kusagil. Pildil kommentaare juures polnud, et mis ajal ja kus.
Paar huvitavat masinat on filmis veel. Mälu järgi vist näiteks üks varajane RAF vms.

Vasta
#2

See film on tõeline autohuvilise paradiis. Seal on varast 60-ndate tehnikat ikka tõelises külluses: Laz-buss, invaliidiauto, Zil-164 jne. Üle parda läheb seal aga masinaid hulgaliselt: Bensiinipütt (Zil-164), puuvillakoormaga varajane GAZ-53, siis veel Gaz-69 ja valge GAZ-21. Muidugi...kui üle parda minevaid masinaid jälgida, siis pole neil ei mootoreid ega käigukaste.

Igatahes mul on kaval plaan see film videosse võtta. Muide, filmi stsenaarium ilmus ka raamatuna koos mõningate piltidega filmist, ühes kaadris on ka veidi seda mainitud sõidukit. Tõenäoliselt on tegu mõne trofeemasinaga. See jäi aga pardale ja ei läinud mere põhja hoiule.

Asp.

Vasta
#3

Kui ma nüüd midagi segamini ei aja, siis vilksas mingil ajal kaadris ka too ETKVL-i tehastes ehitatud väikeveok (mingis filmis ma olen seda igatahes näinud).

Kunagi ma võtsin ka paar lõiku filmist videosse. Aga pausi pealt seebikaga tehtud foto ei kannataks vist skanneerimist välja.
Vasta
#4

ETKVL-is ehitatud väikeveok - mõtled seda:

http://www.kodu.pri.ee/ta/lwf6.jpg

[Pilt: lwf6.jpg]
Vasta
#5

Ma olen sellist masinat muuseas oma silmaga näinud. Kui ma ei eksi, siis 88 või 89 Viljandis olnud vanasõidukite kokkutulekul...

Asp

Vasta
#6




Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Ma olen sellist masinat muuseas oma silmaga näinud. Kui ma ei eksi, siis 88 või 89 Viljandis olnud vanasõidukite kokkutulekul...

Asp



Aga see muuseum on elab praegu? Ja see vaikeveok terve ja kus praegu asub?
Vasta
#7

Selle veoki konstruktori perekonnanimi oli muide Kits. Nii on märgitud Shugurovi autoajaloos. Initsiaalideks on märgitud V. A. Masinat oli alates 1967 toodetud ETKVL Autobaasis, nagu siin ennist märgiti mõnikümmend- seega äkki mõni ongi elanud meie päevini. Seda enam et kabiin ei roosteta: oli tehtud klaasplastist.
Auto jõuallikaks oli ZAZ 966 mootor, millega olevat saavutatud kiiruseks kuni 84 km/h

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#8

Nii kirjutab ETKVL-i 25. aastapäeva album:
ETKVL kaubiku, ET-500 kandevõime on 500 kg, mootori võimsus 26 hj. Auto ehitati Eesti NSV 25. aastapäeva auks ETKVL-i metallitsehhis.

Sellist tahaks küll oma silmaga näha...
Vasta
#9

Mul on hea meel, et selline teema siin tõstatati.:bounce
Olen alates 1996. aastast ajanud Land Rover\'ite jälgi Eesti(NSV) ja NSVL filmides.
Senise uurimistöö tulemused on olnud suht tagasihoidlikud ja nähtaval aaddressil:
http://www.landrover.ee/est/ajalugu/filmis/filmis.htm

Loodan, et ehk on siinsed lugejad oma kullipilguga märganud veel mõnes linateoses seda maailmakuulsat maasturit liikumas. :eureka
Hea oleks, kui leiaks kusagilt mõne \"sanpshot\'i\" nende kahe minu poolt loetletud filmi kohta,kus autod ka näha on.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#10

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: TAR
ETKVL-is ehitatud väikeveok - mõtled seda:

Jah, sellist mõtlesingi.
Vähemalt üks selline ET-500 on ka alles ja Virumaa Unic Klubis restaureeritud. Oli väljas 1997 Linnahallis näitusel Vana ja Uus. Kahjuks pole korralikku pilti. Ja ma ei julge öelda, kas kabiin oli täpselt samasugune, sarnane igatahes küll.
Kus ta praegu asub, ma ei tea. Aga selle saab üle küsida.
Vasta
#11

Kuidas siis rahvale \"Keskpäevane praam\" meeldis? Igatahes ainuüksi vana RAF-10 ja Laz-695 tasusid vaatamist.

Muide, lisaks ennesõjaaegsele veoautole, mis põleva GAZ-53Fi praamilt minema lükkas, oli ühes kaadris veel ka miski ennesõjaaegne kabriolett.

Lisaks oli filmi alguses näha veel mõningaid juppe kunagisest Virtsu kitsarööpmelisest raudteest.

Asp,
videos praamiga
Vasta
#12

Vat ma mõtlesin ka mis auto see kabriolett oli.
Mis selle väiksema bussi mark oli. Hästi ümmargune selline.


:???
Vasta
#13

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: Aspelund
Asp,
videos praamiga

Millal siis sampshot\'e analüüsimiseks/arutamiseks näha saab?:???

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#14

Jah, ET-d seal filmis siiski polnud. Ja see, mis 97 näitusel käis, oli kirjas kui 1965 a. ET-600.

Aga film oli lahe. Hämmastav kui nostalgiliseks kasvõi see vana kumer Laz võib teha. Pole juba aastaid ühtegi sõitmas näinud. Aga esimestes klassides sai sellisega veel mõnikord ekskursioonidel käidud, kõik poisid tahtsid esimesena sisse saada, et tagumise rattakoopa peale kõrgematele istmetele istuma pääseda.

Millegipärast tundub mulle, et veoauto võis olla äkki Steyr. Võib-olla sellepärast, et esiosa meenutas natuke seda:
[Pilt: Steyr22036-38.jpg]
Otsisin netist, aga ühtegi sarnast pilti ei leidnud. Huvitav, et kui teistel autodel olid numbrid näha, siis sellel polnud ees üldse numbrimärki.
Vasta
#15

Ainus, mis seda veokat identifitseerida aitaks , oli autokolonni number 16. 1 oli vist Tallinn ja 8 kolonn oli Viljandis, aga 16? Saaremaa autobaas?

Pisike bussiköks oli aga kas RAF-10 või siis väga varajane RAF-977.

Asp.
Vasta
#16

neid bussikökse veel alles ka kuskil on?
Vasta
#17

Nii varajaseid vaevalt. On ehk mõned hilisemad kered maapiirkondades, kus Emex pole oma karvast kätt veel külge saanud.
Armeenia rahva kättemaksu, elik Rafi klooni Eraz ikka veel kohtab. Peamine erinevus on neil sirge küljeplekk (Raf) ja laineline (Eraz).
Igatahes ajalugu ei unustaks, kui keegi sellise masina ära päästaks.

Asp

Vasta
#18

Pääle Vilude ET-500 on teada veel üks niipalju säilunud eksemplar, et seda saab suht kerge vaevaga ka taastada. Ja mul on see plaan olemas. Auto ise furgoon, mitte madel. paistab, kas tuleb välja.

Ahjaa, tere siis kah vanaauto fännidele!:eureka
Vasta
#19

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: PlyVal64
Pääle Vilude ET-500 on teada veel üks niipalju säilunud eksemplar, et seda saab suht kerge vaevaga ka taastada. Ja mul on see plaan olemas. Auto ise furgoon, mitte madel. paistab, kas tuleb välja.
Ahjaa, tere siis kah vanaauto fännidele!:eureka

Uurisin siin avaldatud pilti ja ei osanud kuidagi välja mõelda,mis auto veermikule see masin ehitatud on? :???

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#20

Autolehe aastaraamatus on ka üks tore lõik Eestis rekonstrueeritud Ikarus Luks bussist. Kellele raamat kätte satub soovitan silmitseda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne