käivitus
#1

Probleem siis selline, et käima ei saa, käib nagu kohvimasin. Pole kindel et süütejärjekord õige on ja süüde ka ilmselt vale. Kuidas saada paika süüte järjekord (1-3-4-2), Uto on IZ Kombi 91 a. Mingit märki küll kuskil ei ole, mille järgi jagaja peal olevad juhtmed õigesti pannaSad Säde on olemas ja kütus ka tuleb ning küünlad ka korras. Andke nõu
Vasta
#2

Mosse jagaja kaantel on raudselt märgitud ära 1.silindri juhtme koht.Minu mäletamist mööda oli see suisa nr.1 märgitud.Sealt alates hakkadki vastavalt süütejärjekorrale juhtmeid paigaldama.Vaata üle ka jagaja kaan ja krfiitosakeste olukord,sammuti juhtmepesad.Tegelikult on õige momendi seadmise jaoks olemas ka märgid mootoril.Kus selle leiad autoga kaasas olnud raamatust või siis ka raamatust \"Sõiduautod Moskvits\"
Mosse käivitub vägagi hästi kui kontaktid on korras ja kontaktivahe on paigas.Võta see jagaja autolt maha(kaan jäta juhtmete otsa tolknema) ja mine tuppa sooja.Võta jagajast kontaktid ja lihvi(luisuga näiteks)või viili(väga hästi sobib selleks kolmnurkne tiheda raidega saeviil) mõlemad kontaktipooled täiesti tasapindseks.Paigalda nad jagajasse ja pane siis kontaktivahe paika.Lihtsalt keerad jagaja võlli nii,et vasar on nuki peal ja vaatad ja vajadusel siis reguleerid vahe.Soovitan soojalt muretseda endale varukontaktid ja hoida siis korrasolevaid(korrastatud) kontaktipaari autos.Varuks võiks ju olla ka üks uus või täiesti puhas ja korras jagaja kaan.Rootori metallosad võiks ka puhastada.Võid ju lisaks paigaldada ka teise kondensaatori.ruumi selleks piisavalt,saab kinnitada samade kruvide alla.Paigalda jagaja autole.Valesti paigaldada ei saa(408 ja allapoole mootoritel oli võimalus panna jagaja 180 kraadi valesti,412 mootoril on see välistatud. Käivita mootor(võta keegi appi)jagajat korpusest keerates leia õige koht mil mootor kõige paremini käib.Kinnita jagaja. Võib ilmneda,et süüde on pisut varajane siis lihtsalt keera jagajast veidi hilisemaks.
Võid ju helistada ja täpsemalt küsida.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#3

Kontaktide korrastamisel viili tasaseks vaid kühmud, lohke ei pea välja viilima
Kui mootor ei käivitu hommikuti praegusel niiskel aastaajal, ongi üks põhjusi sellessamas niiskuses. Talvise sõidu tagajärjel ladestub autole igale poole liikluses üleskeerutatud kemikaali-soolvee udu. Soolal on see omadus, et ta neelab õhust niiskust. Pärast öist seismist hommikul kapotti avades võime kohata veest leemendavat mootorit ta juurde kuuluva atribuutikaga, mille hulka kuulub ka jagaja. Soolasel veel on aga ka see füüsikaline omadus, et ta juhib elektrit. Siin võibki vea põhjus olla miks mootor ei käivitu. Lihtsalt süütsüsteemi osad (süütepool, kõrgepingejuhtmed, jagaja kaas) \"peksavad üle\", st. kõrgepinge vool ei jõuagi küünaldeni. Selle kõrvaldamiseks on lihtne moodus: kasta väike lapike diiselküttesse ja pühi üle süütepool, kõrgepingejuhtmed, piibud (ka seest), jagaja kaas seest kui väljast, ka rootor, jälgi et nafta ei sattuks kontaktidele. Korras küünalde puhul peaks nüüd mootor hoobilt käivituma! Ka küünalde põhja ladestunud must tahm võib olla voolulekke tekitajaks, sest ka tahm on el. juht. Küünladelt eemaldada mehaaniliselt tahmajäägid, leotada ja pesta atsetoonis´ja puhuda suruõhuga kuivaks.
Eelneva protseduuri tegemisel võib DK asemel kasutada ka mingit vedelat õli või aerosoolis müüdavat roostes poltide-mutrite leotusvedelikku. Kõigi toime on üks- nad blokeerivad sädeme \"ülepeksmise\". Toimingut korda iga 2 nädala tagant.
Teine viga võib peituda karbussis. Et külm mootor paremini käivituks, vajab ta \"rikast\" küttesegu. Selleks suletakse karpa õhuklapp ja mosseomanikud tallavad 2-3-4 X gaasipedaali, et kiirenduspump \"pissiks\" lisabensiini segukoonusesse. Nüüd käivita. Kui aga kiirenduspumba düüs on ummistunud, siis \"pissimist\" ei toimu. Kontrollimiseks eemalda õhupuhasti kaas, vaata ülalt otse karbussi ja vajuta gaasihoovastikku. Kui pritsib, siis OK, kui ei, siis düüs umbes või kiirenduspumba kolb kinni.
Anna teada, kas nendest näpunäidetest oli kasu!
Vasta
#4

Juba vanarahvas teadis rääkida, et kui sul igav on siis osta Moskvich ja Družba saag ning tegevust jätkub pikemaks ajaks.
Mõtlesin, et juhin vahepeal tähelepanu ka karburaatorile. Süüde võib ka \"juhuslikult\" õige olla aga karburatsioon elab oma elu ja mootor ei tööta ikka korralikult. Seega tuleks Mossele läheneda alati kompleksselt. Kusagil siin samas foorumis sai selgitatud kogu mootori reguleerimise järjekorda. Sama asi on lahti seletatud ka Kitse raamatus \"Moskvitš\".

Kui mul Mosse käes sõlme läheb, siis mina teostan algusest lõpuni kõik mootori reguleerimised vastavalt raamatule. Siiani olen üldjuhul iga ilmaga muretult ringi vuranud.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Vaata ,kas kontaktid on ikka õieti reguleeritud.Kontakti vahe 0,35 mm.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne