Akulaadija
#21

Pane mingi voolu indikaator ka, kasvõi vana auto oma
Vasta
#22

Inglise firma Ring laadijad on päris korralikud. Siin üks professionaalne laadija stardiabi funktsiooniga: http://www.autokaubad24.ee/et/tooted/aut...tardiabiga
Vasta
#23

Palun soovitage 12V akulaadijat, millega korra või kaks korda aastas teha vähemliikuvate sõidukite akudele hoolduse mõttes täislaadimine?
Kas taoline oleks hea valik? https://www.stokker.ee/nutikas-akulaadij.../230376260
Või https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ..._8a_12v24v
Kas need on head asjad?
Vasta
#24

(22-03-2020, 11:23 AM)Sten Kirjutas:  Palun soovitage 12V akulaadijat, millega korra või kaks korda aastas teha vähemliikuvate sõidukite akudele hoolduse mõttes täislaadimine?
Kui on soov lihtsalt akud silmini täis laadida, mitte mingeid treeningtsükleid teha, siis võib soetada odava "automaatlaadija" ca 30 euro eest.
Midagi sellist:
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ...a_4a_6v12v

Ma kunagi ostsin neid Konsumist kaks tükki, seal oli parajasti allahindlus, ja olen mitu aastat oma suveautode peal kasutanud. Hea mugav -- võib päevadeks külge jätta. Väga tühja akut ta ei hakka küll üldse laadima, mitte mõistes, mis toimub. Kuid see ei ole antud ülesande korral vist oluline.
Muide, ma käin "seisvad" akud üle umbes korra kvartalis.
Vasta
#25

Umbes 4 aasta tagasi sai Stokkerist  Optimate 6 soetatud aga tollel hetkel oli ta umbes 50 euri odavam .Kiideti et äratab isegi surnud aku ellu aga no päris seda ta ikka ei tee. Hea on see ,et temaga ei pea rohkem tegema kui külge ühendama ja ta ise mõtleb mis asjaga tegemist.Kindlasti teevad odavamad ka oma töö  ära kui on vaja aegajalt lihtsalt akusid järgi aidata,küsimus on selles palju lihtsalt keegi raatsib raha välja käia.Tänasel päeval ma ei ostaks seda  vaid vaataks kas või eespool pakutud varianti.
Vasta
#26

Keegi sellist laadijat on kasutanud?
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ..._10a_6v12v
 Peaks olema samuti elektrooniline nii et üle ei lae ainult vool tuleb ise sobilikuks keerata kuna selle riistapuul "aju" ei tundu olevat.
6V asendi tõttu peaks ka täiesti tühje akusi laadida saama.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#27

(22-03-2020, 14:37 PM)Tegelane5 Kirjutas:  Keegi sellist laadijat on kasutanud?
https://www.automaailm.ee/et/Eshop/Produ..._10a_6v12v
 Peaks olema samuti elektrooniline nii et üle ei lae ainult vool tuleb ise sobilikuks keerata kuna selle riistapuul "aju" ei tundu olevat.
6V asendi tõttu peaks ka täiesti tühje akusi laadida saama.

Mul on see. Pärist tühja 12 V akut (pinge u. 7 V) hakkas laadima 12V asendis küll. Algul keerad jah voolu parajaks ja siis rohkem sellega tegeleda pole vaja, aku täitudes hakkab langema ja täis aku korral  ka nupu põhja keeramine ei tee midagi.
Vasta
#28

minul on üks vanamoodne ja lihtne loll-laadija.
midagi reguleerida ei saa.
ometigi topib see ka üsna koolnud akudesse voolu sisse ja
teisipidi kui aku täis hakkab saama, siis vajub ampermeeter tasahilju nulli.
on teine vahel ka paar nädalat sabas olnud (ununes ja silma ei hakanud)
ja pole akut tühjaks keetnud ega muud moodi tal haiget teind.
üks "tark" laadija on mul ka. see laeb ainult uueväärseid ja täis akusid.
poolpidust või veidi tühja enam sappa ei võeta. vilgutab tulesid ja teeb hädakisa.
seega isiklikule kogemusele tuginedes eelistaksin võimalikult lihtsat laadijat.
senimaani on need vist veel üsna odavad ka.
Vasta
#29

Kellelgi sellise Victron Energy laadijaga on kogemust, Tööriistamarketis 99 eurot, või võtta Motonetist 75 euro eest CTEK MXS 5.0 ?

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#30

CTEK on kindla peale minek. Eriti kui veel hinnalt odavam.
Vasta
#31

See Victron töötab ka vooluallikana, väidetavalt suudab laadima hakata ka täiesti tühja akut, ma ei tea kas Ctek saab sellega hakkama või on vaja enne täkutada? Lisaks on Victroni kaal tootebrozüüride spekkide järgi 0,9kg Cteki 0,6kg vastu, seega tummisem tükk. BT liidese olemasolu headust ei oska hetkel hinnata. Manualis on veel kirjas et laadimise alustamiseks on vaja kõigepealt ühendada aku ja seejärel juhe seina, no kes see ikka viitsib seda laadijat koguaeg seinast välja tirida...

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta
#32

Laurts Kirjutas:Kellelgi sellise Victron Energy laadijaga on kogemust, Tööriistamarketis 99 eurot, või võtta Motonetist 75 euro eest CTEK MXS 5.0 ?
Mul on selle Victroni tummisem mudel ja olen rahul, osta siit https://akuladu.ee/laadijad-ja-käivitid/...etail.html   saad norm hinnaga kätte.
Vasta
#33

Märksa huvitavam on lubadus, et sellega saama ka LiFePo4 laadida. Kinnitab seda väidet keegi?
Vasta
#34

Selle all mõeldakse tavalise 12V pliiaku asenduseks mõeldud 12,8V nominaalpingega LiFePO4 akut (koosneb sisemiselt 4 elemendist). Näeb välja sarnane tavalise motika või auto akuga. Kuna pinge vahemik sobib, siis tegelt sobib sellise LiFePO4 laadimiseks suvaline 14,4V toiteallikas. Võib-olla natuke lisatarkust tuleb kasuks, aga põhimõtteliselt pole eluliselt vajalik.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne