Pobeda katseseeria tehnilisi andmeid
#1

Sattus kätte 1946 üllitatud NL Kaitseministeeriumi kirjastuse väljaanne \"Tehnitšeskije harakteristiki sovetskih i importnõh avtomobilei\" Selle taskuformaadis aga 240 lk-lise raamatukese veergudel on hulgaliselt tollal Venes kasutusel olnud NL ja Ameerika autode tehnilisi andmeid. GAZ M20 ja ZIS 110 nimetatakse raamatus katsenäidisteks mille tootmise alguseks märgitakse 1944. Alljärgnevalt mõned Pobeda katseseeria andmed mis erinevad Litvinovi 1949 a. Pobeda väljaandes toodud tehn. andmetest (sulgudes 1949 a andmed):maksimaalkiirus 110(105);kütusekulu 10,0 (13,5); pöörderaadius 6 (6,3)kütusepaak 60(55);sõidukaugus paagitäie kütusega 600 (400) karter 1,5(1,6); surveaste 6,5 (6,2);maks pöördemoment 13,0 (12,5)
Seega küsimus kas mõningad parameetrid on katseseerial olnud tõesti paremad kui mass-seerial või on andmeid ilustatud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

Näed mis andmeid välja ilmub. Jälle targem.

Priit Kuldsaar
priit@made.ee
+372 510 9332
www.vanaautod.eu- kollektsioon piltidel
Vasta
#3

eberhard Kirjutas:Sattus kätte 1946 üllitatud NL Kaitseministeeriumi kirjastuse väljaanne \"Tehnitšeskije harakteristiki sovetskih i importnõh avtomobilei\" Selle taskuformaadis aga 240 lk-lise raamatukese veergudel on hulgaliselt tollal Venes kasutusel olnud NL ja Ameerika autode tehnilisi andmeid. GAZ M20 ja ZIS 110 nimetatakse raamatus katsenäidisteks mille tootmise alguseks märgitakse 1944. Alljärgnevalt mõned Pobeda katseseeria andmed mis erinevad Litvinovi 1949 a. Pobeda väljaandes toodud tehn. andmetest (sulgudes 1949 a andmed):maksimaalkiirus 110(105);kütusekulu 10,0 (13,5); pöörderaadius 6 (6,3)kütusepaak 60(55);sõidukaugus paagitäie kütusega 600 (400) karter 1,5(1,6); surveaste 6,5 (6,2);maks pöördemoment 13,0 (12,5)
Seega küsimus kas mõningad parameetrid on katseseerial olnud tõesti paremad kui mass-seerial või on andmeid ilustatud.

Ma isiklikult arvan, et raamat pandi kokku siis, kui Pobi R4 mootor ei olnud veel viimastes kui detailides välja lihvitud ehk siis emka (Dodge) R6 pealt ringi tehtud. Ja mingi taseme katseeksemplar (üks esimesi) evis neid tehnilisi andmeid.

Esiteks, kui mootorile teha suurem surveaste, siis suureneb pöördemoment ja maksimaalkiirus. Ju aga vast leiti, et see \"katkub\" R4 mootorit liiast (R6 on ju alati stabiilsem kui R4) ja jäädi 6,2 juurde. Kütusekulu on suhteline näitaja ja oleneb tingimustest (pms kiirusest), mille juures seda mõõta. Mis puudutab pööderaadiust, siis... Pobil on selle jaoks piirdekruvi ja loomulikult saab selle kuju muutes seda vähestes piirides muuta. Ja võib-olla vähendati seda rataste vastukäimise vältimiseks (nt ebatasasel teel üles-alla hüplemisel), pidurivoolikute pärast vm põhjusel.

Ehk siis need erinevad arvud on täitsa reaalsed sama masina korral.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne