Lada ei lähe käima
#1

Olen siin uus, just sain load kolmapäeval Smile ja mul on siin olemas üks lada mis ei taha käima minna. Suvel sõitis väga hästi, mudel 0.6.

Pealmised probleemid selle autoga on:
  • Süütevõtme keeramisel hakkab midagi mootoris liikuma ja siis jääb seima (äkki bensiin on alla vajunud).
  • Armatuurlaua tuled ei käi (ja teinekord käivad) - midagi seoses oksüdeerunud juhtmetega.
  • Pöörded on liiga madalad, mis siis et said kunagi üles keeratud.
Ma oleksin väga huvitatud nõuannetest kuidas ma saaksin selle auto ise korda, ma pole seda autot nüüd kuu aega puutunud sest kardan et liigsete käivitumis katsetega saab aku tühjaks.

Võibolla oleks isegi vaja auto käima vedada kui ma just seda bensiini otse mootorisse ei vala...
Vasta
#2

proovi muidugi käima tõmmata.
või siis pumpa bensiin käsitsi ülesse.
Vasta
#3

madeinussr Kirjutas:proovi muidugi käima tõmmata.
või siis pumpa bensiin käsitsi ülesse.

Kuidas ma seda bensiini üles pumpan?
Vasta
#4

Solenoid Kirjutas:Kuidas ma seda bensiini üles pumpan?

Ziguli \"kopika\"-tüüpi mootoritel (01-07) on olemas mehaaniline bensupump. Paikneb teine mootoriploki küljel - tõmbab selle va põlev-olluse paagist ja surub ülespoole karburaatori kujukiruumi.

Ja sellel pumbal on alaküljes üks käsihoob, kui just \"osavad käed\" ei ole seda sealt eemaldanud (on ka selliseid isendeid aastate hallis hämatuses nähtud). Võta see hoob ja tõmba ta üles, misjärel läheb ta vedru mõjul alla tagasi. Siis tõmba taas üles ja nii kohe paarkümmend korda kokku.

Selle kõige tulemusena peaks karburaatori ujukiruum vajaliku nivooni bensiiniga täituma. Kui ei täitu, on midagi toiteahelas kapitaalselt katki. Miski kõnts torul ees või paagis sees. Bensupumba klapivedru väsinud või murdunud. Või s...tükike pumba klapi ja pesa vahel. Või mida iganes muud.

Muide - kas kaasajal lubade saamine ei eeldagi auto \"hingeelu\" kruvideni tundmist? Mina omal ajal sain küll GAZ-51 mootoreid ja kõike muud ikka nõrkemiseni näppida... nii mahakantud autodelt pärinevate õppevahendite kui ka sõitva (ja vahel laguneva) õppeauto enda detailide pealt Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

Ladal tuleb benapumba käsihooba allapoole vajutada.
Võib ka juhtuda, et ei pumpa. Siis tuleks mootorit poole pööru võrra edasi nihutada (kui mehhaaniline ajam on eksentriku otsas, siis käsipump ei toimi).
Kas sa tooreklappi ikka ka tõmbasid oma poole käivitamise ajaks?
Vasta
#6

Kui tänapäeva kutseõppe asutus õpetab autolukkseppi veel ZILi mootori järgi ,mis siis neist autokoolidest tahta. Autokooli lõpetand inimene valab mootori triiki õli täis ja pärast IMEB õlivardaaugu kaudu liigse välja.(see oli Lada mootor)
Enne käima vedamist vaheta bents ka baagis ära ,ära kohe kruvima kuku.Vaheta kaitsmed uute vastu või puhasta vanad ja pesad ära. Aku tahaks ikka laadida ja klemmid puhastada siis võib juba midagi loota.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#7

mine ladaklubi foorumisse või hangi kusagilt vanaraamatuletilt lada remondiraamat, seal hulgaliselt igatsugu infot, esiteks vaata üle kontaktid, kas vahe on 0,4 mm ja kas on põlenud /matid, puhasta kontaktid peene liivapaberiga, näiteks 600, algul võib ka jämedamaga teha kui on tugevalt põlenud, võib ka osta uued, pole eriti kallid, vaata üle küünlad, kui need on niisked, siis ka ei taha käima minna, kontrolli, kas säde tekib kontaktide avanemisel , ehh, rohkem ei jäksa praegu kirjutada..mõnikord tuleb ka odavam remondimehele viia kui ise oskamatult pikki tunde seal pusida ja lõpuks ikka remondimehe kätte viiaWink
Vasta
#8

Sa kirjutasid,et armatuurlaua tuled kord justkui oleks ja siis jälle poleks.Et mingi seos oksüdeerunud juhtmetega.Siis asi nii,et ega see oksiid iseenesest ära kao.Ja kuidagi pole see ka seotud bensiini olemasoluga karburaatoris.Kas suvel kui see auto käis,sõitis ,siis kas ei esinenud sellist olukorda,et ta äkki justkui iseenesest seisma jäi?Oli mul kunagi 03.See jamas kah.Igasugu tükka tegi.Asi lahenes,kui lõpuks sai äravahetatud süüteluku põhi.Töö pole iseenesest keeruline,põhi pole ka kallis.Aga esimest korda tehes palu kedagi appi.Lada see põlvkond on tegelikult vägagi lihtne auto ja kui ikka on keegi kes asjast veidigi jagab,küll sa ta ka käima saad.
Edu soovides,Flanagan
Vasta
#9

Oi appi, ma ei lootnud nii põhjalikke vastuseid, suur aitäh kõigile. Ma ei teadnudki et ladal on sisse ehitatud bensiini pump. Aga asi ei paista vist selles olevat (sain just omanikult teada et ta on seda kõvasti pumbanud ja ilma tulemusteta).

Need kontakid on mulle uus asi, mis need on ja kus paiknevad, kas on lugu neist silindri ja küünlate juhtmetest? Vabandage väga...

See armatuurlaud on jah jama, ka suvel on see sama probleem olnud. Teinekord põlevad ja teinekord ei põle, enamasti ei põle. Ta on üpris halva iseloomuga auto. Selle probleemiga on isegi elektriku juures käidud ja ta ütles et juhtmed on sassis ja ta ei oska midagi teha!

Tsitaat:Muide - kas kaasajal lubade saamine ei eeldagi auto \"hingeelu\" kruvideni tundmist? Mina omal ajal sain küll GAZ-51 mootoreid ja kõike muud ikka nõrkemiseni näppida... nii mahakantud autodelt pärinevate õppevahendite kui ka sõitva (ja vahel laguneva) õppeauto enda detailide pealt Smile

Mitte midagi, õppisin Nissan Almeraga ja kapoti alla sai vaadatud ainult esimene tund, mis on minu teadmine auto mootorist. Muidugi teoorias sain ka paar asja teada, seal natuke põhjalikumalt... Aga lõppude lõpuks loeb praktika!
Vasta
#10

Kui su teadmised mootorist piirduvad ainult ühekordse vaatamisega auto kapoti alla siis ära parem hakka ise surkima. Pärast teistel lihtsam.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#11

Olen okka rohkem kui 1 kord sinna vaadanud, ühel teisel autol tuli küünlaid puhastada ja testida ja bensiini otse mootorisse valada, sellega sõitsin siis natuke ringi ka, vabandust et selle unustasin. Tegemist oli ühe vana Opel Corsa mudeliga.

Põhiliselt oli asi nii et auto sõitis ja sõitis, kuni üks päev oli kiire ja auto ei läinud käima. Peale seda on ta seda ranget talve seal parklas üle elanud ja see viimane kord ta tegi natuke häält kuni vait jäi (mingid lambid õnneks veel põlevad). Vist oleks pindaud aku lahti kruvima...

Ma eriti ei arva et sellel autol midagi muud vaja on kui pöörded üles keerata (mida mina ei oska teha), ja käima vedada mille jaoks oleks autot vaja, ja ma ei tunne kedagi kellel seda oleks (kedagi kes seda nüüd lähedasel tulevikul võimaldaks).
Vasta
#12

siin eelnevate h2rraste ytlemine, et 2ra hakka ise surkima, l2heb hullemax. ei tea kas vastu vaielda v6i mitte, kuid kogemus ja oskused tulevad vast ikka praktikaga. enne loe muidugi lada remondimanualid ja v2rgid yle. teooriat kahWink
edu!

Varuosad, uued ja kasutatud rehvid! maario@carbox.ee 5659502
Vasta
#13

Seda ma siin räägingi, tahaks ise asja korda ajada, parem see lada peal kui midagi muud selle Opeli peal (võibolla saan isegi Opeli endale).

Ega ma nüüd seal kruve lahti ei hakka keerama, kasvõi lihtsalt teadmiseks kuidas pöördeid üles keerata... lihtsalt kuidas värk käib noh... pumpan natuke ja vaatan küünlad üle, muud midagi! Eks näeb, kui ei saa midagi läheb ta oma spetsiaalse tohtri juurde (ma parem ei maini tedaWink)
Vasta
#14

nagu juba ytlesin, et kas sul raamatut lada kohta ei ole?
kui ei ole v6in kasv6i m22ramata ajax laenataToungue ja ega neid peax igal pool vedelema. kysi m6ne tuttava k2est, kindasti leidub. k6ike polegi alati tarvis forumist kysida. loe aga rahus ning vaata kasv6i vanemaid poste ning teemasid. ka sealt leiab palju huvitavat ning kasuliku. edu uurimisel!

Varuosad, uued ja kasutatud rehvid! maario@carbox.ee 5659502
Vasta
#15

Ma olen palju juba otsinud, selle pärast ma tulingi siia. Raamatut ei ole, mis sealt ikka leidub? Kas ma mõtled mingit raamatud mis on spetsiaalsest lada kohta? Kui sul on sellist siis ma oleksin väga huvitatud. Tõenäosus et mul siin leiduks midagi on 1/triljonil. Ühelgi tuttaval pole ladat, ja veel vähem raamatuid selle kohta. Aga ma teen ikka selle rutiini ära, enne kui ma millekski suuremaks hakkan valmistuma Toungue.
Vasta
#16

nu räägib minu mäletamist mööda erinevatest lada mudeltitest. väike know how oli kah. nu praegu v6ibolla ei ole ladat kellegil, aga n6ukogude ajal neid ikka liikus siga palju ju. küsi näitex isa või m6ne muu vanema mehe k2est, kasv6i naabrimees. kindlasti mingit infi on. siin foorumis naghu juba ytlesin, peax olema infot ladade kohta kyll. igast muud v2rki ka ladaklubi foorumis (soovitan soojalt). aga ikka kuida lood nende armatuuri kelladegaWink

Varuosad, uued ja kasutatud rehvid! maario@carbox.ee 5659502
Vasta
#17

Armatuurlaud on lootusetu nagu ma enne juba sellet rääkisin. Ja kell... see jääb pidevalt taha, kas või haamriga puruks... hoiab akut hokkuToungue! Muidu on see imelik olukord jah, elektrik lihtsalt ütles et juhtmed sassis ja ta ei oska (pigem ei viitsi). Õnneks ta tegi tagumised tuled korda... sõitsime elvasse ja õhtul tagasi tulles Tartusse enne minekut tuli välja et tagumised tuled ei põle, ainult parem piduri tuli... oli vast üllatus, terve tee ohutuledega! Sellepärast me teda armastamegi, ta võib olla vana, katki, lootusetu, aga tal on iseloom!

Ja see et neid ladasid siga palju oli ongi see et ükskõik kelle käest midagi küsida on alati vatus \"vala <siia mingi asja nimi> karburaatorisse\"... nii et sellest pole ka eriti kasu.
Vasta
#18

Raamatu nimi on \"Sõiduauto Žiguli\" ja seda saab hästivarustadud antikvariaatidest. Seal on minu mäletamist mööda igasugu rikkeotsingu juhendid ka sees.
Vasta
#19

Ma katsun siis järgmine nädal mingist raamatukogust selle hankida, aitäh Smile
Vasta
#20

Ok, täna hommikul läksin ja vaatasin, mootor oli lumega kaetud, tagusin lume maha, otsisin oma 5 minutit seda pumpa. Ca. 120 korda pumpasin ja ei mingit probleemi, uskumatu, tal oli täna hea meel! Iseenesent liikus, ainult pidurid ei käi Toungue tuleb põhja vajutada et järsult seisma jääda!

Kui veel esitub probleeme siis tean kuhu pöörduda.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne