vaz2101 ajab õli karpast välja.
#1

Soetasin endale 750kr eest 2101.
Seisnud korralikus garazis pukkide peal üle 10 aasta.
Auto läheb ilusti käima ja varem pole retsidivistide käes olnud.
Igaljuhul jah, et õli ajab õhupuhastist kõvasti välja ja bensiini võtab ka mehiselt, kusjuures minek pole kõige hullem. Kaks esimest silindrit ei tööta ka normaalselt, küünaldel olid tagiribab all korpuse ümber(see kus vint onToungue). Sai ära puhastatud ja 5l bena maha sõidetud ja kui siis küünlaid kontrollisin olid enamvähem korras(ei tea mis nad nüüd on).

Ise arvan, et süüdi on seismisega kinni jäänud õlirõngad, või on nad lihtsalt kulunud. Tõenäoliselt pole selle mootoriga midagi muud suurt teha, sest ta on aastast 71 ja kap. remonti pole tehtud, see tähendab et kõik on kulunud....

Küsimus veel, et kas vaz2106 mootor sobib vaz2101 kerele jä kaäigukastile 1:1-le? Võimalik oleks mul saada ka ainult 2000 km sõitnud 01 mootori.

Nüüd huvitaks teiste arvamus praeguse pealoleva mootori kohta(arvatavasti jooksutan ta kokku, sest õli läheb sõnaotseses mõttes pea samapalju kui bena, praegu alla minimumi sees.) Kas oleks üldse mõtet 06 mootor peale aretada...
Vasta
#2

lööb tagasi Kirjutas:Soetasin endale 750kr eest 2101.
...
Ise arvan, et süüdi on seismisega kinni jäänud õlirõngad, või on nad lihtsalt kulunud. Tõenäoliselt pole selle mootoriga midagi muud suurt teha, sest ta on aastast 71 ja kap. remonti pole tehtud, see tähendab et kõik on kulunud....
...
Küsimus veel, et kas vaz2106 mootor sobib vaz2101 kerele jä kaäigukastile 1:1-le? Võimalik oleks mul saada ka ainult 2000 km sõitnud 01 mootori.

01-07 mootorid peaksid kõik kõigile minema. Samas... ma usun, et kui lahtiste silmadega ringi vaadata, siis leiab vast üsna edukalt veel töökorras 01 (1200 ccm) mootori, mis niipalju õli ei võta ehk nii kulunud ei ole.

Muidugi... proovida ju võib teha rõngavahetust, aga kes teab, äkki on ka silindrid juba ovaalsed ja asi vajab remontmõõtu puurimist. Sel viimasel juhul kaaluksin ma uut mootorit kindlasti küll ja mina paneksin kindlasti 01 ehk originaali oma peale.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

lööb tagasi Kirjutas:Ise arvan, et süüdi on seismisega kinni jäänud õlirõngad, või on nad lihtsalt kulunud. Tõenäoliselt pole selle mootoriga midagi muud suurt teha, sest ta on aastast 71 ja kap. remonti pole tehtud, see tähendab et kõik on kulunud....
Kas see mitte Fiati mootor ei ole, teadupärast olid ju esimestel kopikatel peal Fiati mootorid, minu 1972 Vaz 2101 oli algselt peale selline aga vahetati kerevahetuse ajal ka mootor.
Vasta
#4

Ju see õli tuleb ikka karpa kõrval olevast karteri tuulutusest, tegelikult tasuks kogu tuulutus bensiiniga läbi pesta.

Kinnijäänud rõngaid saab lahti veega -- paned mootori tööle ja valad peenikese nirena vett karpa 1.-st lõõrist sisse ja annad samal ajal gaasi.
Aga kui mootor on kulunud, siis aitab ainult kapremont või uus mootor.

Kõige õigem on peale panna 1,5 03mootor, 1,2 jääb natuke jõuetuks, eriti kui veel kulunud on, 1,6 on jälle küllaltki kapriisne.
Vasta
#5

lööb tagasi Kirjutas:... varem pole retsidivistide käes olnud.... Kas see tähendab, et nüüd on?


...Tõenäoliselt pole selle mootoriga midagi muud suurt teha, sest ta on aastast 71 ja kap. remonti pole tehtud, see tähendab et kõik on kulunud....

Huvitav järeldus tehtud sellest, et kui mootor on 1971 aasta väljalase siis järelikult on see juba kulunud...., mul Jawa ka 70-ndate väljalase aga kulunud küll kuskilt ei ole Wink


Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#6

Karteri tuulutus võta praegu küljest ära.... osta dest. vett (nagu siin enne öeldi juba) ja pane masin käima ning kalla karpast sisse.. muidugi mõõdukalt ning peale seda vaheta õli ära ja loputa mootor seest ära ning peaks hakkama asi päris ilusti käima.
Vasta
#7

Sellele tuulutustorule sai punn ette pantudBig GrinSad ja õlivarras tegi minekut(panin uue ja alles)
Igaljuhul veetrikki võib proovida..., aga kuipalju võib vett sisse lasta?

Praegu saaksin muidu 01 mootori 250kr-i eest, mis on sõitnud kõigest 2000km. Tegemist on avariiise mootoriga, aga peaks korras olema .
Proovin veetriki ära ja kui ei aita, siis vahetan mootori ära.

See punni toppimine sinna tuulutusavasse oli küll viimane lollusToungue

Fiati mootor võib seal peal olla küll, või vähemalt enamus osad sealt, sarniirid peaksid ka fiati omad olema(loodan, et keegi on nad välja vahetanudRolleyes)
Vasta
#8

Punni ei tohi sinna elusees panna, sest kolbide vahelt tuleb igast sodi läbi ja sellepärast vajabki karer tuulutamist... võta üks voolik ja vii teine alla... Kui aurutama hakkad siis lase enne mootor soojaks käiia ning hakka tasakesi kallama, lased jälle käiia niikaua kui aurupilv lännu ning lased jälle, kui arvad et kõik siis lase tal veel natuke aega peale seda käiia. PS! kui aurutama hakkad võta õlipunn ja õlivarras ja kõik välja et aur õliga ei seguneks mis on paha paha.
Vasta
#9

Kougi klapikambrikaan maha ja pese bensiini või mootoripesuvahendiga seest korralikult puhtaks.
Lase vana õli välja ja pese terve mootor spetsiaalse pesuõli või diisliga puhtaks. Seda toimingut võid paar korda teha. Ja kindlasti vaheta õlifilter peale pesu.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne