IZ JUITER2 69a.pildid
#1
Question 

tere motohuvilised!
1) teab keegi kust saab võimalikult originaalset pildimaterjali iz jupiter2 kohta.(originaalselt taastatud, masinad)
2) erinevad modifikatsioonid nt. kas oli militaar varianti jne.
3) mis värvilahendustega masinad liinilt väljusid.

antud küsimused on tingitud sellest, et soetasin endale sellise masina, kuid nüüd olen küsimuse ees, et mis edasi kas hakata masinat taastama või mitte ja millises kondiktsioonis.
võibolla ei ole antud masin üldse sellises kondiktsioonis, et teda võiks(tasuks) hakata üldse taastama.

kuna olen tsiklite maailmas väga roheline siis palun mitte väga kritiseerida minu küsimusi, vaid aidake kaasvõitlejat.

ootan asjalikku vastukaja!
Vasta
#2

Militaarmootorratastena kasutati üldjuhul \"emmilisi\", IZ Jupiter 2 kasutamise kohta andmed puuduvad.

Värvitooniks oli peamiselt heledam sinine. Beeži ja lillaka punasega paake olen ka kohanud, aga nende puhul pole teada paakide algallikas.

Tee originaalina korda ja saad omanäolise masina.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

mesimark Kirjutas:1) teab keegi kust saab võimalikult originaalset pildimaterjali iz jupiter2 kohta.(originaalselt taastatud, masinad)

Mul endal praktiliselt 100% komplektne 64. aasta Ju1 - suures osas tehasevärvis, kuigi väikese roostega. Viimased 20-25 a. seisnud (sõitvana väikeste pisivigadega kuiva ruumi seisma jäänud), konserveeritud. Praegu on suure kola all, suvel võin välja lükata ja totaalselt üle pildistada. Värviks Aspelundi mainitud heledam sinakasroheline hõbedaste triipkaunistustega.

Usun, et väga palju Su masinast ei erine. Üks erinevus on kindlasti - taga on mul veel 56st tuttavad nn \"tilktuled\", mida Sul kindlasti enam ei ole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

tänud valdo! siis tuleb suve oodata ja vähemalt üks koht olemas kus originaalset pildimaterjali saab.
Vasta
#5

Oman 67.aasta jup2-te. Sellel on tagatuli juba uut tüüpi, täisplastikust. Aga värvikood oli tal hall (mitte beez), kuldsete triipudega, see oli küllalt haruldane kombinatsioon. Istmekate oli punasest kunstnahast! Küljes on tal eraldi ostetud külgkorv, millel on vanemat tüüpi tuli. (Minu andmetel oli seda tüüpi ka mõni aastat vanemad jup2-ed.) Värviks oli tollel olnud tavaline roheline, ning nahkosad olid sellel halli värvi. Ma eeldan, et halli värvi ratastel olid need samuti punased. Seega tuleks originaalvärvitoonidega masin väga pilkupüüdev!
Kui seda mõned aastad tagasi küllalt kiiruga \"taastama\" asusin, ei pööranud piisavalt rõhku pisidetailidele ning töö kvaliteedile, mida ma nüüd kahetsen. Seega - minu avamus on, et kindlasti tasub antud tüüpi masin taastamist, ning kindlasti algusest peale maksimalistlikult!
Vasta
#6

tänud, kuid kust leiab pilte ja värvinäidiseid?
endal tsikkel ka liivabeež, täisplastikust tagatuli tuli ja sadula nahk on hallist kunstnahast.
soov ongi teada saada, et milliseid värvilahendusi veel tehasest välja tuli kuna see beež värv eriti ei istu.(ei meeldi)
ootan jätkuvalt pildimaterjali!
Vasta
#7

Minu tehasevärvis Jupiter 2K on küll mõne aasta vanem ...
masina värv heleroheline, triibud hõbedased, nahad tumepruunid/mustad.

Pilte kahjuks enne kevadet teha ei saa.
Vasta
#8

Kas siis tõesti kellegil ei ole mingisugust materjali IZ jupiteri kohta?!
Ise leidsin ühe soomlaste IC raidersi koduka kus on mõningad pildid kuid kas see on siis kõik?! Venemaa ju muidu suur kuid kas tõesti ei austa seal keegi IZ tüüpi mootorrattaid.
Kui keegi kuuleb või näeb mingisugust head materjali IZ jupiter 2 kohta siis palun andke sellest teada!
Vasta
#9

Pildimaterjali osas on kõige kindlam broneerida endale piisavalt vaba aega ja asuda vanade Za Ruljomide lappamisele, neid on ka raamatukogudes. Sealt võib leida juhuslikke kaadreid ja mudelitutvustusi. Internetist ei leia kuigi palju selliste tsiklite kohta, sest selliste harrastajad või omanikud ei valda üldjuhul kaasaegsid IT relvi peale IZ-i relvatehase omade.

Tõsises sõjas IZ-e üldjuhul ei kasutatud, küll aga sõjalis-sportlikus noorteorganisatsioonis DOSAAF. Seal oli neid värvitud ka khaki karva aga tihti ka suvalises toonis ja vastav embleem trafaretiga paagi peale.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#10

mesimark Kirjutas:Kas siis tõesti kellegil ei ole mingisugust materjali IZ jupiteri kohta?!

Oota natuke kuni lumi ära sulab ja maa taheneb!

Ma ei hakka praegu ometi oma muid projekte lükkama IZi eest ja pealt lihtsalt lumehange. Sama hang takistab tegelikult ka muid projekte eest ära lükkamast. Ning praeguses olekus ja kohas on seda võimatu pildistada. Kui oma aparaadi lageda taeva alla puhtasse ümbrusse saan, võin sellest kasvõi sadakond fotot teha igast pisiasjast.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

1 kobe korviga jupiter 2 on siin: http://www.emm.ee/klubi/liikmed/andu_iz.jpg
Vasta
#12

http://www.uno.ee/autoline/car/458/
http://www.uno.ee/autoline/car/896/

Cool
Vasta
#13

endal ootab ka üks jupiter 2 venemaalt ära toomist.eelmine kord jäi see ära toomine pooleli kuna võimsad hanged olid ja autoga ei pääsenud kuidagi ligi.tsikliga saan veel kaasa uhiuue külgkorvi.mis puutub värvi lahendusse siis ühel mehel peipsi ääres oli jupiter 2 helesinine.kevade poole toon selle jupiteri venemaalt ära ja siis näeb ka pilte.
ja tegelt venemaal oli neid suht palju.pilte pole sellepärast et venemaal pole kellegil digikat veel vähem scännertiToungue
http://www.motozr.ru võid proovida seda lehte.kunagi vist isegi nägin seal ühe jupiteri.
Vasta
#14

http://www.moto.zr.ru see nüüd siis õige link
Vasta
#15

Minu isal oli Ju2 umbes samas vanuses 1969-1970, täpset sünniaastat ei mäleta. Värv oli hallikasssinine, hallim kui Tziklivenna pandud pildil (seal ilmselt ei ole originaalvärv). Kärnataja antud teine pilt näeb välja üsna sarnane meie kunagisele rattale. Kusagil peaks olema veel slaide selle ratta piltidega, kuid mul ei ole slaidiskannerit Sad
Vasta
#16

Õnnestus endale hankida 62a jupiter 1. Rõõmu tegi asjaolu et relv on nii komplektne. Minu pildid internetis
http://pilt.ee/kultz . Sain rattaga kaasa tehase võtmete komplekti ja manuali (lisaks veel tsikliga samal aastal ostetud tuttuued tulede klaasid, keti, soolo tähika,süütevõtme ja kaks muna kiivrit). Piltidelt puuduvad olemasolevad karbussi alumiiniumkatted. Samas oleks küsimus teadjamatele meestele tehase triipude kohta. Nimelt tsiklil endal on triibud hõbedased, külkal aga punakad, võib see nii ka originaalis olla või on tegemist nö küla seppade käsitööga? Nüüdseks on ka ARK-s paberitega kõik korras.
Vasta
#17

Väga hea - hoia oma ratast! See on lausa fantastilises seisus selle vanuse kohta. Minu 2 aastat uuem (64) JuP nii korralik ei ole, kuigi ka praktiliselt komplektne. Aga ma ei ole sel kevadel teda senini veel mudru tagant välja saanud lükata... seepärast pole ka pilte.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#18

mul jupiter 2 68.a. pill. värv kollakas-beezikas halli triibuga.
korvi põhi mäda, läheb lappimisse. mäletan veel, et sadul originaalis oli punase nahaga.
korvi gabariit esimene on asendatud mingi traktori omaga, spidomeetri seier lahti, sumbutid kolisevad ja tahaksid tihendeid (silindri küljes), tagaratta kodarad on pehmed (eks vist korv õhus sõitmisest) ja süütevõtit pole, pisut roostene ja paberid on vanad. korvi tagaosas miski pakiraami moodi asi ka.
tagapidur kah olematu.

kui keegi oskab nõu anda, kuidas kõige lihtsam neid vigu parandada, siis kuulaks-loeks hea meelega.

peale 12-13 aastast seismist puhastasin bentsukraani sõela ära ja läks kohe käima.
plaanin suvel ringi töristada.

Vasta
#19

tactic Kirjutas:korvi põhi mäda, läheb lappimisse. mäletan veel, et sadul originaalis oli punase nahaga.
korvi gabariit esimene on asendatud mingi traktori omaga, spidomeetri seier lahti, sumbutid kolisevad ja tahaksid tihendeid (silindri küljes), tagaratta kodarad on pehmed (eks vist korv õhus sõitmisest) ja süütevõtit pole, pisut roostene ja paberid on vanad. korvi tagaosas miski pakiraami moodi asi ka.
tagapidur kah olematu.

kui keegi oskab nõu anda, kuidas kõige lihtsam neid vigu parandada, siis kuulaks-loeks hea meelega.

\"Mädad\" korvi põhjatükid saab välja lõigata ja MIG keevitusega uued plekid asemele. Pluss käiamine-krunt-pahtel-lihv-värv.

Gabariittuli tuleb uus otsida (neid veel leiab, see üsna uus aparaat)

Spidomeetri soovitan lahti võtta. Kui seier võlli otsast lahti, pane tagasi. Kui murdunud, soovitan hankida hävinud skaalaga doonorspido ja sealt võtta mehhanismi võll (või kogu mehhanism). Venelase spidomehhanismid olid 1950-70ndatel üsna unifitseeritud, sh nii mootorrataste kui ka autode lõikes.

Summutid võta lahti, tee kolisevad detailid kindlaks, kinnita ära. Leegitorude ja silindri ühenduskohtadesse pane asbestnööri.

Tagaratta kodarad pane nädalaks-kahe MoS2ga likku, seejärel proovi niplid liikuma saada. Kui ei õnnestu, siis need kodarad asenda. Lõpuks pinguta kõik kodarad ära ja aja ratas nendega sirgeks.

Rooste saab eemaldada liivapritsi või relaka otsa käiva terasharjaga (jämedad kiud, profi oma). Millele peab järgnema uus krunt/värv. Seda tööd ette võttes on mõistlik teha kogu ratas korraga ja võtta kõik värvitud osad täiesti \"paljaks\". Ning uuendada kogu värvkate.

Süütevõtmeid peaks leiduma siin ja seal, see standardne. Kui ei leia, saab üsna lihtsalt lehtterasest ise valmistada.

Tagapidur võta lahti ja tee kindlaks kas see ei tööta mehhanismi reguleerimatuse/purunemise või klotside liigse kulumise tõttu. Esimesel juhul tuleb asi kokku panna ja reguleerida/purunenud detailid asendada, teisel juhul hankida uued klotsid või klotsid friktsioonkatted.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#20

tactic Kirjutas:korvi põhi mäda, läheb lappimisse. mäletan veel, et sadul originaalis oli punase nahaga.
korvi gabariit esimene on asendatud mingi traktori omaga, spidomeetri seier lahti, sumbutid kolisevad ja tahaksid tihendeid (silindri küljes), tagaratta kodarad on pehmed (eks vist korv õhus sõitmisest) ja süütevõtit pole, pisut roostene ja paberid on vanad. korvi tagaosas miski pakiraami moodi asi ka.
tagapidur kah olematu.

kui keegi oskab nõu anda, kuidas kõige lihtsam neid vigu parandada, siis kuulaks-loeks hea meelega.

\"Mädad\" korvi põhjatükid saab välja lõigata ja MIG keevitusega uued plekid asemele panna. Pluss käiamine-krunt-pahtel-lihv-värv.

Gabariittuli tuleb uus otsida (neid veel leiab, see üsna uus aparaat)

Spidomeetri soovitan lahti võtta. Kui seier võlli otsast lahti, pane tagasi. Kui murdunud, soovitan hankida hävinud skaalaga doonorspido ja sealt võtta mehhanismi võll (või kogu mehhanism). Venelase spidomehhanismid olid 1950-70ndatel üsna unifitseeritud, sh nii mootorrataste kui ka autode lõikes. Olen neid tükkidena ringi lapanud.

Summutid võta lahti, tee kolisevad detailid kindlaks, kinnita ära. Leegitorude ja silindri ühenduskohtadesse pane asbestnööri.

Tagaratta kodarad pane nädalaks-kahe MoS2ga likku (mõlemalt poolt, st rehv tuleb eemaldada), seejärel proovi niplid spetsiaalse tugevdastud kodaravõtme abil liikuma saada. Kui ei õnnestu, siis need kodarad asenda. Lõpuks pinguta kõik kodarad ära ja aja ratas nende abil sirgeks.

Rooste saab eemaldada liivapritsi või relaka otsa käiva terasharjaga (jämedad kiud, profi oma). Millele peab järgnema uus krunt/värv. Seda tööd ette võttes on mõistlik teha kogu ratas korraga ja võtta kõik värvitud osad täiesti \"paljaks\". Ning uuendada kogu ratta värvkate.

Süütevõtmeid peaks leiduma siin ja seal, need standardsed. Kui ei leia, saab üsna lihtsalt lehtterasest ka ise valmistada.

Tagapidur võta lahti ja tee kindlaks kas see ei tööta mehhanismi reguleerimatuse/purunemise või klotside liigse kulumise tõttu. Esimesel juhul tuleb asi kokku panna ja reguleerida/purunenud detailid asendada, teisel juhul hankida uued klotsid või klotsid friktsioonkatted.

Puuduvad paberid saab ARKis vanal sõidukil reeglina taastada, st aparaat uuesti arvele võtta. Sellest on siin foorumis palju juttu olnud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne