02-03-2005, 00:59 AM
Ehk kedagi huvitab,seega-esmalt 1982.aastal ilmunud raamatust \"Remonditööd\" pärinev ülevaade tolleaegsete Agrotööstuskoondise süsteemi ning Autotranspordi ja maanteede ministeeriumi (ATMM) remondiettevõtete spetsialiseerumisest:
ATK ettevõtted (EPT-d ja kolm remonditehast):
-Tartu Katseremonditehas:mootorite D-108,D-65,D-50,D-48,D-240,SMD-62,SMD-64,SMD-17 ja SMD-18,nende käivitusmootorite ja kütusepumpade kap.remont,traktorite hüdrosüsteemi osade kap.remont,Räpina tsehhis GAZ-69+osade kap.remont.
-Raasiku KRT:autode,traktorite,mehhanismide elektriseadmete ning 0,6...30 kW elektrimootorite kap.remont
-Kuusalu RT:GAZ-51 ja 52 mootorite kap.remont (tavaline vastupidavus neil oli aasta-paar...)
-Harju EPT:T-25,T-16,mootorite D-21,T-40A vedava esisilla kap.remont
-Kohtla-Järve (Voka) EPT-Kiviõli tsehhis ühekopaliste ekskavaatorite kap.remont
-Paide EPT (Türil):Belarusside ja kombainide kap.remont
-Pärnu EPT:hüdrovoolikute remont,söödajaoturi KTU-10 agregaatide kap.remont
-Rakvere (Sõmeru) EPT:GAZ-51 agregaatide kap.remont,kõiksuguste akude kap.remont,DDR-i lüpsiseadmete kap.remont,kompressorite PK-4/1 ja PK-6/1 kap.remont (Väike-Maarja töökojas),ekskavaatorite kompressorite BB-0,25 ja BY-05/7 kap.remont,P3 ja UPL-pumpade kap.remont
-Tartu EPT:K-700 kap.remont,SMD-62 ja -64 mootorite turbode kap.remont
-Viljandi EPT:T-40 ja -40M kap.remont (v.a.esiveosild),mootorite D-37M,GVD-14,5/12-1SPW,käivitusmootori PD-8 kap.remont,DDR-i mehhanismide E-280,E-301,E-665 ja E-668 kap.remont
-Võru EPT:Autode ja traktorite istmete kap.remont,fekaalipumpade S-72/8 kap.remont
-Kadrina EPT:T-150K ja T-74 kap.remont
-Märjamaa EPT:T-100 ja uuemate \"josside\" kap.remont
-Nuia EPT:GAZ-51,-93 ja -53B kap.remont
-Vändra EPT:K-750 kap.remont
-Tamsalu EPT:ekskavaatorite E-304 ja E-352A kap.remont
Vaatame nüüd ATMM-i remondiettevõtteid:
-Tallinna ARKT:ZIL-id,Ikarused,LAZ-id
-Koeru ART nr.2:Volgad,Moskvitš-412 ja agregaadid (v.a.mootor),UAZ-451,Nysa
-Tartu ARKT:GAZ-52 ja 53,TA-d,Moskvitš-408
-Otepää ART:MAZ-id ja Ikaruste agregaadid
-Kohtla-Järve Autokummide RT:rehvid
Remonditehastest-teadupärast anti N.ajal kap.remontidega masinaile päris mitu korda uus elu ning nende loomingut võiks pidada pea et varjatud autotööstuseks.Mäletan igiammusest lapsepõlvest telekast nähtud Koeru tehase tutvustusfilmi,seal ehitati ikka praktiliselt nullist Volga valmis.Selge see,et säärased ettevõtted said õitseda üksnes Nõukogude aja tingimustes...
Teine N.aegade ettevõttetüüp olid EPT-d,kuhu teadupärast koondus kollektiivmajandite ja muude ettevõtete erinev tehniline teenindamine,lisaks oldi maa-asulais sageli peamine tööandja.
Siia teemasse võib koguda mälestusi,ajalugu ja muud huvitavat nende ettevõtete kohta
ATK ettevõtted (EPT-d ja kolm remonditehast):
-Tartu Katseremonditehas:mootorite D-108,D-65,D-50,D-48,D-240,SMD-62,SMD-64,SMD-17 ja SMD-18,nende käivitusmootorite ja kütusepumpade kap.remont,traktorite hüdrosüsteemi osade kap.remont,Räpina tsehhis GAZ-69+osade kap.remont.
-Raasiku KRT:autode,traktorite,mehhanismide elektriseadmete ning 0,6...30 kW elektrimootorite kap.remont
-Kuusalu RT:GAZ-51 ja 52 mootorite kap.remont (tavaline vastupidavus neil oli aasta-paar...)
-Harju EPT:T-25,T-16,mootorite D-21,T-40A vedava esisilla kap.remont
-Kohtla-Järve (Voka) EPT-Kiviõli tsehhis ühekopaliste ekskavaatorite kap.remont
-Paide EPT (Türil):Belarusside ja kombainide kap.remont
-Pärnu EPT:hüdrovoolikute remont,söödajaoturi KTU-10 agregaatide kap.remont
-Rakvere (Sõmeru) EPT:GAZ-51 agregaatide kap.remont,kõiksuguste akude kap.remont,DDR-i lüpsiseadmete kap.remont,kompressorite PK-4/1 ja PK-6/1 kap.remont (Väike-Maarja töökojas),ekskavaatorite kompressorite BB-0,25 ja BY-05/7 kap.remont,P3 ja UPL-pumpade kap.remont
-Tartu EPT:K-700 kap.remont,SMD-62 ja -64 mootorite turbode kap.remont
-Viljandi EPT:T-40 ja -40M kap.remont (v.a.esiveosild),mootorite D-37M,GVD-14,5/12-1SPW,käivitusmootori PD-8 kap.remont,DDR-i mehhanismide E-280,E-301,E-665 ja E-668 kap.remont
-Võru EPT:Autode ja traktorite istmete kap.remont,fekaalipumpade S-72/8 kap.remont
-Kadrina EPT:T-150K ja T-74 kap.remont
-Märjamaa EPT:T-100 ja uuemate \"josside\" kap.remont
-Nuia EPT:GAZ-51,-93 ja -53B kap.remont
-Vändra EPT:K-750 kap.remont
-Tamsalu EPT:ekskavaatorite E-304 ja E-352A kap.remont
Vaatame nüüd ATMM-i remondiettevõtteid:
-Tallinna ARKT:ZIL-id,Ikarused,LAZ-id
-Koeru ART nr.2:Volgad,Moskvitš-412 ja agregaadid (v.a.mootor),UAZ-451,Nysa
-Tartu ARKT:GAZ-52 ja 53,TA-d,Moskvitš-408
-Otepää ART:MAZ-id ja Ikaruste agregaadid
-Kohtla-Järve Autokummide RT:rehvid
Remonditehastest-teadupärast anti N.ajal kap.remontidega masinaile päris mitu korda uus elu ning nende loomingut võiks pidada pea et varjatud autotööstuseks.Mäletan igiammusest lapsepõlvest telekast nähtud Koeru tehase tutvustusfilmi,seal ehitati ikka praktiliselt nullist Volga valmis.Selge see,et säärased ettevõtted said õitseda üksnes Nõukogude aja tingimustes...
Teine N.aegade ettevõttetüüp olid EPT-d,kuhu teadupärast koondus kollektiivmajandite ja muude ettevõtete erinev tehniline teenindamine,lisaks oldi maa-asulais sageli peamine tööandja.
Siia teemasse võib koguda mälestusi,ajalugu ja muud huvitavat nende ettevõtete kohta