13piisab Kirjutas:libedusest: mina ei julge enam pehmema vedrustusega pereautoga (eriti võõraga) libedaga sõita.
Libedaga on ohtlikud mitte sirged, vaid eelkõige kurvid, kuna seal on Su autol üsnagi arvestatav (külg)kiirendus. Füüsikast on ju teada, et otse ja sirgjooneliselt (nullise kiirendusega) liikuv ese jätkab väliste häirijate olemasoluta sellist liikumist. Ehk siis - Su enda inerts hoiab liikumissuunda ning pole mingit reaalset põhjust, miks Sa peaksid libedalt teelt otse sõites kõrvale välja lendama. V.a. ekstreermsused - lumevallid, tuisuvaalud, äkilised liigutused jms, kuid need on kõik ju ette aimatavad.
On minugi käest küsitud (võhikute poolt), et miks ma sõidan talvel nii ebaühtlase kiirusega - kurvides, vaaludes, lumevallides vahel 30-50; sama tee jää- ja lumekattest vabal sirgel lõigul aga 100 ja enamgi. Et 90 olla lubatud (oh Sa püha lihtsameelsust...)
13piisab Kirjutas:veel on mulle silma hakanud juhtide valed juhtimisharjumused - näiteks pidurdatakse kurvis, mitte enne kurvi. Kurvis olles tohib esiveolisega vaid gaasi lisada, igasugune pidurdus põhjustab täiesti ettearvamatu auto käitumise
Mina ei pidurda talvel peaaegu üldse. Kurvi lähenedes võtan jala sujuvalt gaasil väiksemaks (kuid mitte niipalju, et auto mootorit veab!) ja seda just täpselt nii palju maad enne kurvi, et kurvis oleks mul minu arvates ohutu kiirus. Kurvi alguspoolde/keskpaika jõudes annan taas tasahiljukesi gaasi. Või võtan kurvi lähenedes üldse käigu välja ja liginen sinna vabaveeremisega. Vahetult enne kurvi või kurvi alguses panen kiirusele sobiva käigu taas sisse (muide vahegaasiga, et mootori taasvedama hakkamine ei tekitaks jõnksu) ning jätkan sujuvalt mõõduka gaasiga. Manöövritel täpselt sama lugu.
Kogu muusika. Peale ohutuse ei kulu ülearu ei auto käiguosa ega ka kütust.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel