Jalgrattad
#1

Käisin täna Seattle Hot Rod Show messil ja seal olid muu huvitava seas ka lahedad jalgrattad esil! See jalgrataste restaureerimine ja ehitamine läheb aasta aastalt rohkem moodi!
Siin ka pilt \'70nendate ratastest.
[Pilt: p30400067zb.th.jpg]
...ja mingist Rat jalgrattast...
[Pilt: p30400080vw.th.jpg]

Just a man!
Vasta
#2

Esimese pildi aparaatidel on mingid imelikud hoovad.Ei tea milleks need on?
Vasta
#3

Käiguvahetushoovad vist.
Soomes päris palju vanemaid linnarattaid liigub, millel ka sarnase hoovaga käiguvahetus.
Vasta
#4

Kahjuks on shiftstick juba oma 20 aastat uutel toodetavatel jalgratastel ohutuse pärast keelatud... ja selle seaduse tõttu on ka paljus selliste uute jalgrataste populaarsus kahanenud... aga vanad mudelid lausa kultusobjektiks tõusnud.
Vasta
#5

Mis nendes shiftstickides nii ohtlikku oli?
Vasta
#6

Oled sõitnud sellisega?
Kui käiku vahetad, tuleb ju üks käsi juhtrauast lahti lasta ja liigutada käiguhooba, mis tihti suht raskelt käib.
Ja kui näiteks sel ajal, kui ühe käega lenksu hoides üritad selle pulgaga käiku vahetada, ning samal ajal keegi ette jääb/august läbi sõidad vms, siis tõenäoliselt kukkumine kindel.
Vasta
#7

Põhiliseks ohuks loeti see, et võid sinna otsa kukkudes ennast lõhki tõmmata.
Ei ole need igasugused idiootsed määrused mitte viimase aja ja euroliidu leiutis...
Vasta
#8

Sellepärast siis.

Paistavad päris kõval tasemel rattad olevat.Esivedrustus, mõnel iste gaasiamortidel(?), palju käike, tuled küljes jne.Ühel tundub, et isegi mootor peal.Nagu väikesed mootorrattad juba.
Vasta
#9

kas mitte vana Sputnik ei olnud ka mitte sellise käiguvahetusega?Igatahes sõidu ajal oli suht ebamugav kiire hoo pealt käike vahetada.

Lugupidamisega Lune
Vasta
#10

Üks selline projekt jalgratas on ka eestis müüa.
Vaata:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=6715

Just a man!
Vasta
#11

lune Kirjutas:kas mitte vana Sputnik ei olnud ka mitte sellise käiguvahetusega?Igatahes sõidu ajal oli suht ebamugav kiire hoo pealt käike vahetada.

Kõikidel Vene aegsetel käikudega ratastel peaks minu arvates käiguvaheti ikka raamil olema - kus siis veel? Ehk - ammukse see leistangile välja toodud vaheti moodi tuli...

Kõikidel vanaaegsetel käikudega ratastel, mis minu kogus on (1935. aasta Humber, 1961. aasta Hellberg) on asi ikka ka raamil. Humberil sealt lahtine tross üle rull-rataste tagarummu võlli sisse kulgeb Smile Leistangile ei saagi seda ju sel rattal mahutada - seal asuvad pidurikangid, kust läheb inglaslikult keeruline hoovastik (mitte tross!) velgedeni. Proovige ehitada pidurihoovastikku leistangilt tagarattaveljeni, sest leistang ju keerab!

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

lune Kirjutas:kas mitte vana Sputnik ei olnud ka mitte sellise käiguvahetusega?

Sputnikul, Turistil, Start Sosheel jne on käiguvahetushoovad raami alumisel torul, mitte ülemisel püsti turritamas.

Osadel Start Sosheedel oli käiguhoovad toodud ka trossiga lenkstangi külge - keskele kinnituse juurde.
Vasta
#13

Mul on 1926 aasta töötav 2-käiguline Torpedo tagarumm, millel on hoob ülemise toru küljes. Ülekanne on varrastega (mitte trossiga)
Vasta
#14

atman Kirjutas:Mul on 1926 aasta töötav 2-käiguline Torpedo tagarumm, millel on hoob ülemise toru küljes. Ülekanne on varrastega (mitte trossiga)

Torpedo tegi jah varrastega, seda unustasin mainida. Ka kolmekäiguline (Torpedo Dreigang) oli varrastega. Ise pole kolmekäigulist käes veeretanud, oman vaid \'41. aasta kahekäigulist.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#15

w6rrimeez666 Kirjutas:Osadel Start Sosheedel oli käiguhoovad toodud ka trossiga lenkstangi külge - keskele kinnituse juurde.

Sosside käiguvahetushoobade lenksule toojad olid üldjuhul krossisõitjad, mina ise seal hulgas. Selleks oli vaja kahte tagapiduri trossi ja treipinki. Lenksu otstesse treiti vanadelt mootorratastelt (M 72, BMW jne) nähtud heebli alused, heeblitena kasutati jalgratta raamil olnud heebleid. Nõnda saigi juba Start Šoššeel vahetada käiku ka kriitilisematel hetkedel, käsi lenksult tõstmata. Halb oli see, et lenksu otsas oleva heebli põõsasse takerdudes vahetus ka käik. Maanteel oli aga mugavus garanteeritud. Tehases paigaldati käiguvahetus üldjuhul ikka raamile.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#16

Piibur Kirjutas:Sosside käiguvahetushoobade lenksule toojad olid üldjuhul krossisõitjad, mina ise seal hulgas.

Kui käiguvahetuse üle arutamiseks juba läks, siis oleks vast õige meenutada ka Soomes 1970tel levinud kahekäigulisi tagarumme, millel puudus käiguvahetuse hoovastik/tross üldse. Kerge liigutus pedaalid tagurpidi (mis veel pidurit ei rakendanud), vahetas käigu - kui sees oli madalam, siis üles, kui sees oli kõrgem, siis alla.

Säärase riistapuuga sõitmine vajas veidi harjumist, kuid oli omapärane ja huvitav.

Tegelikult oleksin ülihuvitet niisuguse tagarummu omandamisest oma kollektsiooni, kuid olen vist õige aja (kui sääraseid isendeid Soomes romutati) mööda lasknud...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Need kahekäigulised rummud ilma välise vahetuseta on Torpedo Doumatic - rummud. Mul peaks kuskil vedelema. Vastavaid rumme ehitati USAs juba enne I maailmasõda.
Vasta
#18

Täiesti ebapraktiline, kuid muljet avaldav show ratas.Viimistluse tase on fantastiline.Endale ei tahaks eales, kuid vaadata meeldib küll.
[Pilt: p3040999a8su.th.jpg]

Just a man!
Vasta
#19

HD jalgratas:

[Pilt: P4240163.th.jpg]

Just a man!
Vasta
#20

Kus müüakse uusi vene jalgrattaid?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne