K: Pobeda poripõlled
#1

Kas Pobedal olid originaalis kummist poripõlled ja kuidas need võisid välja näha? Oleks tarvis üht vanaldast poripõllepaari identifitseerida.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

Milliseid poripõllesid Sa silmas pead? Kas neid, mis esiratta koopas? Koopas asuvad poriplekid, mille üks servadest on tiivaprofili järgi tehtud. Poriplekkide servadesse on omakorda needitud kummitihendid. Poriplekid kaitsevad suure pori sattumist tiivatagusesse ja pori pritsimist läbi kapotihigede tõmbevedrude avade kapotialusesse mootoriruumi. Analoogsed plekid ka tagatiibadel, vasakul pool just enne bensiini sissevalamistoru. Muid kummipõllesid ei tea olevat. Tagarataste taguste kummipõlledega varustati vanuvolgasi. Ei ole kindel kas volgade esimesel põlvkonnal (nn. viisnurk) nad tehasevarustuses veel olidki.
Vasta
#3

taruvaras Kirjutas:Milliseid poripõllesid Sa silmas pead? Kas neid, mis esiratta koopas? Koopas asuvad poriplekid, mille üks servadest on tiivaprofili järgi tehtud. Poriplekkide servadesse on omakorda needitud kummitihendid. Poriplekid kaitsevad suure pori sattumist tiivatagusesse ja pori pritsimist läbi kapotihigede tõmbevedrude avade kapotialusesse mootoriruumi. Analoogsed plekid ka tagatiibadel, vasakul pool just enne bensiini sissevalamistoru. Muid kummipõllesid ei tea olevat. Tagarataste taguste kummipõlledega varustati vanuvolgasi. Ei ole kindel kas volgade esimesel põlvkonnal (nn. viisnurk) nad tehasevarustuses veel olidki.

Tänud selgituste eest!
Pidasin silmas neid poripõllesid mis on mõnel Pobedal tagaratta taga \"tolknemas\", ka muide \"Muzei tehniki\" raamatusarjas on Pobedal sellised kummipõlled.
Viisnurkvolga varustuses vist tõesti poripõllesid ei olnud vähemalt remondiraamatu piltidel on masinad ilma tagumiste poripõlledeta.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#4

Minu kunagisel 1952. aasta Pobedal olid kujult ja mustrilt sarnased poripõlled kui GAZ 21-l, erinevuseks oli lainetaval alusel hüppava hirve puudumine. Sissepressitud joonestik oli aga sama. Taga, tiibade all, olid ka täiesti \"ametlikud\" kohad nende kinnitamiseks.
Loomulikult ei ole see mingi tõestus, sest nimetatud auto oli juba palju enne minu sündi olemas. Kuna kummidetaile toodeti kummitoodete tehases, mitte Gorkis, siis võib muidugi olla ka tegemist laiatarbekaubaga, mida võidi hiljem poes müüa kõikidele autodele.

Tõnu Piibur
5116265
Vasta
#5

Piibur Kirjutas:Minu kunagisel 1952. aasta Pobedal olid kujult ja mustrilt sarnased poripõlled kui GAZ 21-l, erinevuseks oli lainetaval alusel hüppava hirve puudumine. Sissepressitud joonestik oli aga sama. Taga, tiibade all, olid ka täiesti \"ametlikud\" kohad nende kinnitamiseks.
Loomulikult ei ole see mingi tõestus, sest nimetatud auto oli juba palju enne minu sündi olemas. Kuna kummidetaile toodeti kummitoodete tehases, mitte Gorkis, siis võib muidugi olla ka tegemist laiatarbekaubaga, mida võidi hiljem poes müüa kõikidele autodele.

Selge, selle kirjelduse järgi on mulle kätte tulnud tõenäoliselt Pobeda poripõlled.

P.S. \"Lainetav alus\" peab markeerima \"Volga\" poripõllel loomulikult Volga jõge millest nii võimsalt laulab Ljudmilla Zõkina.
Videviku tänava \"Volga\" poes kuulsin müüjat arutamas: kas poripõlle hirv peaks \"jooksma\" auto alla või auto alt välja. Jõudis seisukohale, et ikka auto alt välja.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne