Milliseid autoajakirju loete?
#1

Tekkis mõte selline teema teha, kus saaks kuulda foorumlaste kommentaare ja kriitikat autoalase perioodika kohta.
Võiksite kirjutada, milliseid väljaandeid loete või tellite ja miks.

Ise ostan kõiki kolme Eesti autoajakirja regulaarselt, lisaks aegajalt (siis kui raha üle on) ka Mobilisti ja inglise ajakirjad (Practical Classics, Classic & Sports Car).
Eesti ajakirjadest on kõige huvitavam vast Autoleht, kuna seal kajastatakse pisut põhjalikumalt kogu maailma autotööstust. TM ja ABE on suunatud rohkem Eesti turul müüdavatele ja seega niigi teada-tuntud autodele. Kohati jääb Autoleht siiski pisut pealiskaudseks, viimasel ajal on seal olnud täitematerjalina mõjuvaid lugusid. Alati on tasemel M-H Kuuse artiklid, eriti just autonduse mineviku kohta. Viimasel ajal on siiski kahjuks tunda tema tööpanuse mõningast vähenemist.
Tehnikamaailm mõjub miskipärast kõige asjalikuma ja soliidsemana. Ainsana räägitakse tehnikast laiemalt, mis on enamasti plussiks. Mis ei meeldi, on
artiklid a la kurikuulus rösterite võrdlustest.
Auto Bildi ostma sunnib mind tavaliselt rohkem mingi kinnisidee, kui huvi tema sisu vastu. Ei meeldi rohked tõlkelood. Kujundus meenutab sageli tabloide (näiteks kole ja killustatud kaanekujundus, hüüumärk iga pealkirja järel), sama võib õelda sisu kohta. Ajalooartiklid on head, aga alati ainult 2 lk pikad. Meeldib spordiosa, kus on põhjalikud tabelid F1 ja WRC tulemustega. Paistab, et tavaliselt on võrdlestesti võitja ikka saksa autoBig Grin

Üldiselt on võiks eesti ajakirjades olla rohkem juttu vanemast ja huvitavamast tehnikast, kes see ikka viitsib lugeda lõputult uute pereautode arvustusi. Kõik need autod on niikuinii üdini keskpärased, surmigavad ja omadustelt nii sarnased, et jääb üle ainult tühiste pisiasjade kallal norida. Kõige absurdsem oli minu meelest ABE topsihoidjate võrdlustestToungue Olete te kuulnud, et keegi oleks jätnud auto ostmata kuna topsihoidjasse suuremad pudelid ei mahu? Ka ei näe ma mõtet kestvustestidel, kus selgub näiteks, et Nissan Almeral (ega ka ühelgi teisel autol) pole peale 30000 km sõitmist muud viga peale kulunud kojameeste või paari kivitäkke.

Rover 3500 - European Car of the Year 1977
Vasta
#2

Autoleht on jh parim autondusega seonduv trükis, sääl veel leidub ikka uunikute kohta käivaid artikleid ka aeg-ajalt, kuigi jh viimasel ajal pole midagi imetlusväärset olnd. Samas TM-is muud juttu ka arvutite, laevade ,lennukite ja muu pudi-padi kohta, seega see laiahaardelisemale lugejaskonnale. Auto Bild mulle ei meeldi, kuigi pole eriti ostnudki. Aga vot mulle meeldivad 1992-1994 aasta Auto Bild-id(Saksikeelsed) Täitsa imestama pani mind see ,et kui ika romulatest pilte on ajakirjades siis tohutult palju oli romulates Zaz966-tesi, tglt olid iant üksikud mis Trabantide vahelt välja paistsidBig Grin
Vasta
#3

Peaasjalikult TM,Autolehte enam ei telli,(eelkirjutajad juba piisavalt põhjendanud)Motomaania,ostan V8 magazine-t ja kui raha piisavalt siis ROD&Custom,Easyriders j.m.s.
Ja muidugi veel Kopteri-t(ainult tellidesSad)
Miks?Kuidagi selekteerunud niimoodi,V8 seletab USA raua kohta,tsiklid,know-how,mudelism,uudised,unistused...Big Grin
Kopteri-lombitaguste tegutsemine ja saan soome keelest paremini aru kui inglismanide omast.
No muud rohkem silmailu,silmaringi laiendamiseks.

...ne meshai mehhanizmu rabotat.
Vasta
#4

Ma ei telli mitte ühtegi auto ega tehnika ajakirja kuid käin neid raamatukogus lugemas.Minu arust kõige parem on Auto Leht kuna seal on kõige rohkem teste ja muid artkileid mis puududab Eesit ja selle olusid.
Vasta
#5

Tellin TM-i juba mingi 4 aastat ja seal kõike vajalikku GPS-idest kuni lennukiteni. Vahest kui midagi asjalikku autolehes või autobildis on siis ostan noid kah. Kodus ja vanaemapool on veel ka vanu sm-e ja sellist kirjandust mida vahest huvitav lugeda. Kui isaga poolas kaasaskäin siis ostan alati sealt kah vanatehnikaajakirju. Neid päris palju ja asjalikud, seal õpetatakse näiteks kuidas tsikli porikat taastada jne...
Vasta
#6

Kuna tundub, et osaliselt on juttu ikkagi tehnikaajakirjadest üldiselt, mitte ainult auto omadest, siis vastaks kah...
Eesti omasid mitteühtegi - kui vahest siis umbes 1 aastas, kui seal mõni mind huvitav artikkel kogemata juhtub olema...
Vahleduva eduga ostan: Classic Motor Magasin, Classic Motor Album, Classic Bike, Moto, Bike News, Игрушки для болших, VQ, ScanBike, Easyrider, Nostalgia.
Vasta
#7

Eesti ajakirjadest vaid autoleht ja motomaania. Oleks võimalik, telliks autobildi ja tehnikamaailmat ka, takistuseks on aga teadagi mis. Välismaa omadest olen paar korda practical classicut ostnud ja sõber saab soomest ka mobilisti, mida ta mulle edasi annab.
Unistuseks oleks muidugi see, et raha poleks takistuseks ja kõik paremad väljaanded muudkui käiks postiga. V8, practical classics, classic & sports car, hot rod jne.
Vasta
#8

Olen TM tellija algusest peale. Soome autoajakirjanike stiil mulle meeldib ja TM ajab ju sama rida, mis soomlaste samanimeline. Autolehega on suhted vahelduvad, ilmub ta ju ka hulk aastaid. Algul ostsin, siis tellisin, siis paar aastat ei vaadandki õieti, siis tellisin jälle. Selleks aastaks enam ei tellinud. Ei meeldi, et läks raskeks ja läikivaks ajakirjaks, ei meeldi ka see, et ilmub iga nädal. Nädalaleht võiks ta olla siis, kui oleks vanal (ajalehe) kujul. Tundub, et toekat ajakirja on raske iga nädal huvitava materjaliga täita. Ka hind (kuu peale kokku) pole just väike, selle raha eest seal küll lugemist ei ole. Ostan siis, kui midagi huvitavat sees on. ABE on alles kujunemisjärgus, vast aasta-paari pärast paistab, mis tast saab.
Eestikeelse tehnikaajakirjata pole elus kunagi olnud, algul oli Tehnika ja Tootmine, siis Tehnika Kõigile, Tehnika, Auto Pluss (kolm viimast mulle tõeliselt meeldisid, vahel võtan ja lehitsen praegugi).
80-ndatel ja 90-ndate algul lugesin Soome ajakirju, nii palju kui kätte sain. TM, Tuulilasi, vahel ka Mobilisti. Ja muidugi nõuka-aegse autofänni põhikirjandus, tšehhide Automobil ja Svet Motoru. Automobil oli tellitud vist 8 või 9 aastat. Ida-Saksa KFT oli vast liiga kuiv-teoreetiline.
Ja muidugi venekeelsed ajakirjad. Nõuka-aegne Za ruljom oli küll üsna kesine ja kallis(80-ndatel rubla number, võrdluseks Automobil 40 kopikat). Praegune ZR on hoopis midagi muud, lehitseminegi võtab tubli tunni. Ei osta teda siiski, liiga palju reklaami ja muud ebahuvitavat. Praegustest vene ajakirjadest meeldib kõige rohkem Avto-Revju. Kõige rohkem läänelikku hõngu, samas pole mõeldud rikkuritele, nagu Avtopilot ja mis need teised olidki.
Viimased paar aastat, kui internet kodus kättesaadav, on paberajakirjade osa tublisti vähenenud.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#9

Tehnikamaailm ja AutoBild - Tm-i ostan harva kuskilt kioskist, ent Autobild on tellitud. Autobildi puudus on minu meelest see, et võiks rohkem juttu olla kasutatud autodest.

Cool
Vasta
#10

Tõsi ta on, et internetitraadi otsas elades jääb paberimajandus vähemaks.Samas on eestikeelseid autolehti juba niipalju, et kõiki ei jaksa osta. Kuigipalju Eesti lehti ikka saab ostet, TM tuleb postiga koju. Soomes olles ostsin muidugi soome lehti ka, Mobilisti ja Retrot ja Kopterit, vahetevahel Easyriderit ja rootsi Bilsporti.
Autolehe suhtes olen eelkõnelejaga täitsa ühel nõul. Iga nädal ilmuv leht kisub tiba överiks kätte. Jääb natu pealiskaudseks ja tehnikaajakiri ei peaks ehk üritamagi uudisleht olla. Kui enne ostsin peaaegu alati, siis nüüdsel (lehe)külluse ajastul sirvin leti ees läbi ja sageli jätan ostmata kuna miskit väga sisulist ja põnevat lugemist ei leia. (samas iriseda pole nigu ilus, võiks ju ise paremini teha ja kampa lüüa, praegu neil ju vastav kuulutuski lehesSmile

loll on loll olla.
Vasta
#11

Kodus käivad TM ja Autoleht (kuigi jah,viimasel ajal viimane tagasihoidlikumaks sisu poolt muutunud).Ostan ABE-t ja ka Saksa AB-d,viimast juba pea harjumusest...Wink Lisaks saab raamatukogus sirvida ka Auto Motor Und Sport\'i ning ka Autocari.
Varasemast ajast T ja T,Tehnika Kõigile,AutoPluss.
Vasta
#12

Kodus käivad Autoleht ja vene Autorevüü. Autolehte Eesti ajakirjadest sellepärast, et see minu arust kõige Eesti kesksem ajakiri. ABE ja TMi tõlgivad paljud testid ja jutud Eesti keelde, millleks kulub ka palju aega, erinevalt Autolehest, mis ainult vahepeal saksa Auto Motor und Sporti teste tõlgib. Autorevüü selle pärast, et see maksab vähe ja on huvitav. Saksa Autobildi ka vahel ostan. Vennagalaseme vahel tuttavatel Inglismaalt Autocari, Cari, Evot ja RallyXSi tuua. Lisaks sellele ostab ta erinevaid Vene, Läti ja Leedu autospordi ajakirju ( naabrite autospordi kajastamist Eesti omaga ei anna võrrelda). Vanast ajast on alles Za Ruljomid, 90ndate keskpaiga Autobildid ja Eesti ajakirjad (Tehnika Kõigile jne).
Vasta
#13

Mulle meeldib väga Autoleht olen teda ikka regulaarselt tellind.
Vasta
#14

Kodus ei käi mitte ühtegi ajakirja, kõik on omandatud poest/kioskist ostmise teel ja ainult siis kui midagi huvipakkuvat on. Tehnikamaailma ei loe kunagi, lihtsalt ei huvita, Autolehte olen ikka vahel ostnud, kuid enne vaatan poes läbi kas tasub. Kui raha rohkem käes ostan V8 magazine, juttust küll mitte s...tagi aru ei saa aga pildid räägivad enda eest. Praegugi kodus mitu Autolehte lugemata kuna pole eriti aega hetkel.
Vasta
#15

Eesti lehtedest loen mida kätte saan.Mis puutub MH Kuuse artiklittesse,siis tema on rohkem autospordi artiklite mees.Pealegi tegi ta enda margi täis tolle Eesti esimese autode tundmise meistri võistlusega.
Tellitud on mul vaid Automobile kus naudin Robert Cumerford\'i disaini teemalisi artikleid ja teisi nagu Jean Jennings,DeMatio ja Gilles. Motor Trend ja Car & Track, väga harva, kuna on mõeldud \"süldi\" ajakirjadena tarbijate kihile. Vahest ka rikkurittele mõeldud Robb\'s Report kus artiklid on tehtud autodest millele isegi madal rikkurite klass ligi ei saa.
Ning lõpuks Old Car ja ClassicCar ja mõned väga spetsiifilised ajakirjad.
Vene omadest ZaRuljom on küllaltki \"süldiks\" muutumas kuid veel olen ligi saanud AvtoMir (meeldib),Koleso ja AvtoMagazin.
Soome omadest igatsen taga vaid Mobilisti ajakirja kus olen isegi 10 aastat koostööd teinud (88-98)
Häid lehti on palju kuid kättesaadavus on küsitav, tavaliselt parimad ongi mingi kohaliku tähtsusega.Üksikuid numbreid suvalistest lehtedest on mul mitu ja need ongi pärlid.
Parim koht lugemiseks muide on peldik!!Smile

Just a man!
Vasta
#16

kalevpoeg Kirjutas:Parim koht lugemiseks muide on peldik!!Smile

Aga võib juhtuda, et jalad ää surevad pikema istumise peale. Kord, ühes kohas, kus nimetet asutis kolm korrust maa all, oli hirmus tegemine, et kolmveerandtunnise lugemissessiooni järel taas keerdtreppi pidi üles saadaSmile

loll on loll olla.
Vasta
#17

Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig Grin jne!

Just a man!
Vasta
#18

See pikk istumine ajab nihelema küll......

Aga V8Magazine, seda juba siis pole aastast 2000 ühtki numbrit vahele jätnud ning alates aastast 1980-1999 on jupiti. \'80-st päris palju isegi.

Ning vahelduva eduga ostan Rod & Customit, Street Rodderit ning GTI-d. Ka GTIga on mõned aastakäigud kõik olemas, siis on auk ja siis jälle mõnda aega sai ostetud, nüüd jälle auk.

Kangesti tahaks hakata tellima ajakirja Primer. Aga pole siiamaani viitsinud seda asjaajamist ette võtta.

Ja üldse, vanu ajakirju on alati kuidagi eriti mõnus uuesti läbi vaadata....

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#19

Soomes käies külastan alati kohalikke raamatupoode ja ostan paar sealset ajakirja kaasa, mida meie maal eio müüda, näiteks Spinneri ja siis Rootsi mingeid vastava teema ajakirju.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#20

andres22 Kirjutas:naabrite autospordi kajastamist Eesti omaga ei anna võrrelda

Oled nõus ehk tegema kriitikat autospordiajakirja rally.ee aadressil? Millest nagu puudust tunned näiteks? Sisu uueneb igapäevaselt, peale selle veel täitsa tasuta kah...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne