Postitused: 219
Teemad: 54
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
22-03-2005, 17:53 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-03-2005, 17:56 PM ja muutjaks oli
rainer.)
tere
on huvi tekkind mootorit järele aidata. mida ja kui palju annab tavalise 1500 cm3 karpamootori puhul- 1)plokikaane madalamaks lihvimine (mitu mm?), 2) gaasijaotusvõlli nukkade teravamaks tegemine, 3)hooratta kergemaks treimine (kui palju?) ?
milline osa neist kolmest kõige võimsamalt mõjub ? tahaks lihtsalt huvi pärast oma remondilaual ootava mootori peal katsetada, aga ei oma erilist kogemust. Ei pretendeeri mingile raketimootorile, tahaks lihtsalt natuke erksust juurde tekitada teha, oleks põnev katsetada
kust leida kirjandust/linke sellistel teemadel, kus oleks asjad lihtsasti ära seletatud ja mida oleks mõnus lugeda?
rainer
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
Mis mootoriga tegu? Eri mootoritele mõjuvad eri tegevused erinevalt.
Punkt 3 ei anna võimsuse mõttes midagi. Modifikatsiooni efekt avaldub võidusõidus kiiremate käiguvahetustena, tänaval on selle väärtus kaheldav.
Plokikaane millimeetrite asemel vaata surveastet - mõõda ära põlemiskambri ruumala ning jaga ühe silindri töömaht sellega. Kindlaid numbreid, mille poole püüelda, on lambist raske anda, tasub shnitti võtta võidusõitjatelt või nendelt, kes sellesama mootoriga on mingeid arvestatavaid tulemusi saavutanud.
Ma ei tea, mida sa mõtled nukkvõlli teravamaks tegemise all (kas \"teravamaks tegemist\" ehk klapitõusu suurendamist või otseselt nuki kitsamaks lihvimist), aga üldiselt nukkvõlli ning surveastme timmimise läbi see põhiline vabalthingava tuunimine käib.
Olenevalt mootorist võib tulemusi anda ka kaante voolavuse parandamine (porting), aga siin pole rusikareeglit, iga mootor on erinev.
Linke ja kirjandust otsi vastavalt mootori tüübile, aga tasub meeles pidada, et eduks otseteed ei ole. Juhul, kui sul just ei ole ees hästiõnnestunud mootorit, kust KÕIK lahendused kopeerida annaks, ei saa mingite paarilauseliste infokildude järgi ehitades olulist võimsuse kasvu.
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
Teet, tegelikult tuleks ehk kirjutada mingi ammendav FAQ selliste küsimuste ennetamiseks. Ei tahaks jah, et Tehnilisest saaks kõikvõimalike kolvipuurijate ja hoorattalihvijate \"nõuannete\" nurk, samas palju seda infot eesti keeles on, mida algaja mootorituunija lugeda võiks? Tegijad ainult teevad ja ei räägi, rääkijad jälle ainult räägivad ja midagi mõistlikku ei tee. Nii need legendid hooratta puurimisest ja nukkade käiamisest tulevadki.
Postitused: 219
Teemad: 54
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
30-03-2005, 08:32 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2005, 08:35 AM ja muutjaks oli
rainer.)
tere
mida annab (väga jämedas plaanis) nukkvõlli nukkide lihvimine (alumise jämedama poole pealt sujuvalt tipu suunas) selliselt et klapitõus kasvaks u 1...1.3 mm? (mootor on tavaline 4 silindriga 1500cm3). kas hakkab teoreetiliselt paremini pöördesse minema? kas sellega suureneb ka klappide kattenurk? max väändemomendi ala läheb graafikul kitsamaks?
rainer
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
30-03-2005, 10:08 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2005, 10:43 AM ja muutjaks oli
Jesper.)
Mis mootor?
Üldiselt oleneb see sellest, milline osa kaanest piirab segu liikumist silindrisse-silindrist välja kõige rohkem. Kui selleks on klapid, siis on klapitõusu suurendamine paremate tagajärgedega, kui kanalid, siis väiksematega. Laias laastus ma hindaks võimsuskasvu nii, et kui võimsus tõuseb 10%, on töö õnnestunud, kui 15%, siis tipptase. Samas toob selline muudatus üldjuhul kaasa pöördemomendi kasvu ka madalatel pööretel, seega on tegemist üsna tänuväärse modiga.
Kas sa klappide kattenurga all mõtled durationi? Kui jah, siis mitte tingimata. Duration sõltub jämedalt öeldes nuka pikema otsa laiusest, kui pikemat otsa ei muuda, siis probleeme ei tohiks tekkida.
Samas tuleb selle töö juures meeles pidada järgmisi asju:
- nukkvõlli lihvimine ei ole igale töökojale jõukohane, tuleks valida selline, millel on ka kogemusi
- tuleb kontrollida, kas klapimehhanism kannatab suuremat tõusu, st kas miski ei hakka kuhugi vastu käima (ka klapp vastu kolbi ja klapivedru keerud omavahel)
- klapivedrud tuleb vahetada jäigemate vastu
- tuleks otsida keegi, kes sama mootoriga on juba häid tulemusi saavutanud, näiteks mõni võidusõitja, ja nõu küsida, sest foorumisoovitused on ja jäävad üsna umbmäärasteks
- enne tööle asumist tuleks otsida, kas antud mootorile pole saada valmis nukkvõlle - tuleb ainult marginaalselt kallim kui olemasoleva kohandamine, aga tulemus on üldjuhul parem. Juhul kui pole, siis tuleks kaaluda selle mootori sobivust üleüldse, sest põlveotsas performance juppide tegemine nõuab kümneid kordi suuremaid kogemusi, kui nende külgekruvimine ning viimane on ka juba päris keeruline.
Postitused: 1,661
Teemad: 187
Liitus: Sep 2001
Maine:
15
Tavaliselt on nii, et pelgalt nukkvõlli parameetrite muutmisega ei muutu positiivsemaks suurt midagi kui ei muudeta mootori muid parameetreid samaaegselt. Pigem võib tulemus tulla negatiivsem...
Postitused: 3,544
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
30-03-2005, 10:43 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2005, 10:44 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
muidugi jah, kuna kasutaja \"raineril\" oli juba eelnevalt üks kole sarnane tjuunimis-teema, liitsin tema uue tuuninguringi (seekord siis nukatuuning) kah siia.
teet
Postitused: 1,661
Teemad: 187
Liitus: Sep 2001
Maine:
15
30-03-2005, 11:54 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2005, 12:05 PM ja muutjaks oli
svenson.)
Teet, tegemist on siiski asjaliku teemaga, kus hulga kasuliku juttu.
Selle minu väite tagamaa ei ole muutuva faasijaotsega mootori kohta vaid siiski tavalise ühe nukaga mootorite jaoks, kus võib juhtuda, et soovitud tulemuse asemel juhuts hoopis vastupidine. Enne soovitaks muidugi põhjalikult tutvuda konkreetse mootori karakteristikutega ja andmetega, mis leida on võimalik. Seejärel endale selgeks teha, kuhu piiridesse jääks soovitud jõu juurdekasv. Kas madalatel või soovitakse suuremat momenti kõrgematel pööretel. Päris kõike korraga kahjuks ei saa...
Postitused: 219
Teemad: 54
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
30-03-2005, 12:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2005, 13:44 PM ja muutjaks oli
rainer.)
rahune nüüd maha teet, egas tegu ole kuritegelike küsimuste esitamisega, pigem sportliku huviga üht küllaltki legendaarset vanat FMC V4 mootorit vähe reipamaks muuta, ei viitsi originaali taastada, tahaks väikse \"kuuki\" ikka kaasa panna asjale. infot-joonist-ajalugu-linki on sitaks, v.a. nukk, milliseid võib tõesti tellida mitmes sätungis krõbeda raha eest, kuid pea võimatu leida kirjeldust/mõõtu konkreetse nuki kohta. eelistaks nagu ise asja katsetada ja mõistlikus vahemikus, mitte nüüd kohe käiaga kallale hüpata ja mingisugust külasepa-turborida ajama hakata. aga noh, hea küll. meeldiv foorum sellegipoolest
Postitused: 2,994
Teemad: 68
Liitus: Sep 2002
Maine:
50
Ah ära pane liigselt tähele, räägi parem mille peal see mootor on? Mingi vanem Taunus?
Üldiselt see lihvimine tuleb ka ikka üsna krõbeda hinnaga, aga haruldasema mootori puhul vist tasub puhtrahaliselt rohkem ära. Iseasi on see, et peab ikka üsna hästi teadma, mida sa teed. Mina joonistaks originaalse nukaprofiili mingisse CAD programmi ja hakkaks seda seal virtuaalselt keerama-lihvima-mõõtma, otsides kõige sobivamat kombinatsiooni durationist ja liftist. Seda võib muidugi ka paberil teha, aga keerulisem on.
Ümber lihvitud nukkvõllidega on veel see häda, et kui nuka lamedam ots tuleb lihvida võlli enda sisse, siis võlli tugevus väheneb märgatavalt. Ma ei tea küll, kui suur probleem see reaalselt on, aga hoiatusi olen kuulnud küll.
Postitused: 219
Teemad: 54
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
ei, jummalapärast ega ma midagi mõelnudki, lihtsalt kirjutasin rahvuslikus kirjavõtmes. tänud heade linkide eest - chevyhiperfoomansi peale polnud sattunudki