Opel Super6
#1

tegu siis väidetavalt 38a ilmavalgust näinud 2ukselise opel super 6ga. mis 80-90algul on korduvalt ümber ehitatud.
nüüd aga lähemalt auto saamislugu:
käesoleva masina ostis sõber mõned aastad tagasi.
sellest ka mõned pildid:
http://www.pilt.ee/photo/246275/5295080/
http://www.pilt.ee/photo/246275/5295081/
http://www.pilt.ee/photo/246275/5295083/
orginaalist oli järgi vaid kere. mootor, käigukast ja sillad pärinevad volgalt...iluvõre on mingi omalooming, tulekorpused orginaalid, salong on tugevalt ümber ehitatud, paigaldatud gaz 24 näidikoplokk ja armatuuri detailid, esistmed mosselt, tagaiste omalooming, uksed ja katus kaetud puase kunstnahaga.
ruumu ja vahendite puudusetõttu ei jõudnud ta masinaga muud teha kui eemaldas volga mootori ja käigukasti. kuna ühest hetkest polnud tal masinat kusagil enam hoida pidi selle maha müüma..sai taga kähku käed löödud ja aparaat endale hoovipeale toodud.
mõne päevaga sai eemdaldatud kereküljest tiivad ja salong, posu lapidtud juhmeid ja sodi.
tiivad olid korduvalt keevitatud ja seisid ainult pahtlinajal koos, kapotid ja uksed olid viisakas seisus, stangedolid 3cm metall varrastega raamikülge keevitatud, põhi oli täiesti mäda.
http://www.pilt.ee/photo/246275/5295094/
http://www.pilt.ee/photo/246275/5295096/
http://www.pilt.ee/photo/246275/5296035/
http://www.pilt.ee/photo/246275/5296036/
http://www.pilt.ee/photo/246275/5296037/
http://www.pilt.ee/photo/246275/4755323/
http://www.pilt.ee/photo/246275/4755325/
http://www.pilt.ee/photo/246275/4755326/

et siis küsimus mis saab edas?
esmasne asi on auto uuesti arvele võtta ja oma nimele saada.
kuna eelnevad ümber ehitused on olnud ulatuslikud siis orginaalina teda taasatama ei hakka. seega tuleb taodelda ümber ehitus luba.
vahetusse lähevad sillad ja mootor mis tuleb arvatavasti bmw rida 6 koos automaat kastiga. välimus jääb võimalikult algupärane. salongiga peab improviseerima...igatahes saab ta olema lihtne ja funktsionaalne.

igasugused soovitused seoses keretaastamise, arvelevõtmise, ümberehitsu lubade taotlemise, sildade valiku ja muu säärase kohapealt teretulnud
Vasta
#2

Hmm?Opel?Ja BMW moto? No hästi, on teda korduvalt ümber ehitatud ja originaali ajada ei saa,jumal sellega. Ehk oleks ikkagi targem jääda mõne uuema Opeli moto ja sildade juurde. Siis jääb ta ju ka sisult Opeliks, muidu on mingi aretis, ei liha ega kala. Jõudu ja edu ehitamisel!
Vasta
#3

Mis sa armatuuriga teed? Selline plastik-käkk ei sobi ju sinna. Mina paneks Gaz-52 oma koos kelladega, see piisavalt lihtne ja robustne, et olla lihtsalt ilus. Kui see jääb liiga koledaks siis olelks sobiv ju Pobi oma või miskit ise improviseerida. Igastahes on`se väga huvitav ja tore masin.

Edu,
MArek
Vasta
#4

Ühineks ühe eelkirjutaja arvamusega- kui algmaterjal on Opel siis peaks igasugune juurdeehitus ka olema Opeli baasil. Erinevate ajastute ja eri markide juppide ja elundite kokkusobitamine on keeruline ja vahel ka võimatu. Kui jälgid UNICWEB-is kodanik ,,autorestauraatori,, tegemisi siis on tal käsil sama asi, vanale ameeriklasele istutatakse sisse tänapäevasem tehnika. Äkki oskab tema öelda kuda see arvele saamine käib. Kodanik Mati Leivategija kah sama asja meister.
Üks märkus veel-sihuke massin ei tohiks mitte lumes vedeleda!
Terv.Jaanus
Vasta
#5

bmw mootori peale langes mõte tänu sellele et olen neid piisavalt palju ehitanud ja tunned neid läbi ja lõhki. kuna oplei mootoritega otsest kokkupuudet pole olnud siis ootaks soovitusi neilt kes eelnimetatud asjadega päevast päeva tegelevad. sama lugu ka sildadega kuna esisild peab kindlasti tulema topelt hõõtsadega ning tagasild soovitavalt lehtvedrudega.
armatuur läheb otse loomulikult vahetusse. hetkel plaanis midagi orginaali lähedast ja lihtsat.
ning lisamärkuseks...see masin ei vedele mitte lumehanges..osa pilte on tehtud siis kui garaazi korsitasin ja paariks päevaks autod säält välja lükkasin.
Vasta
#6

Ega vist Opeli tagasildadest polegi lehtvedrudega varianti võtta, vähemalt ei tule kohe meelde. Ascona ja Kadett olivad sõltumatu õõtshoovaga variandid, Rekord spiraalvedrude ja reaktiivvarrastega, Omega kohta ei oska midagi kindlat väita ( selle masinaga puuduvad kogemused)
Edu ehitamisel!
Terv.Jaanus
Vasta
#7

mis aasta asconat mõtled? mootori doonori kohapealt tekkis mõte senaatori jõuallika ja automaat kasti suunas...kas neid karpaga ka tehti või on keegi senale karpa peale pannud? mis hääd halba nende mootorite/kastide kohta kellegil öelda on?
Vasta
#8

Ma julgen arvata, et sellele oleks tunduvalt lihtsam nii füüsiliselt kui ka juriidiliselt Opeli 2.0 mootor vahele käänata. Sellest konest saab suht lihtsalt ja piisaval arvul jõudu välja meelitada. Aga noh, see vaid puhtalt minu arvamus. Hot rod ei tähenda suurt mootorit.

Aga igaljuhul kõike head ja edu ning värki. Millal küll tuleb aeg, mil neid kõiki pille ükskord teedel näha saab........endast ma üldse parem ei räägi.

Päikest.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#9

kui arkis rääkimas käisin siis öeldi et suurusjärgu 2,0 mootoriga ei tohiks küll probleeme tulla loa saamises.
ega polegi plaanis rakettie ga kiirendus autot ehitada...pigem sellist et oleks hea cruisida...
KUI KELLEGIL PEAKS VEDELEMA KASUTULT MÕNI APARAAT MIS VÕIKS MU PLEKIST ARMUKESELE DOONORIKS SOBIDA SIIS ANDKE PRIVAS TEADA!

kui see aeg kord tuleb kui kõiki (või vähemalt enamusi) präägusi pooleliolevaid projekte liikumas nähsa saab, siis saab see üks võimas vaatepilt olema!
Vasta
#10

Noh, aga 2.0 oleks ju igati hea vahend liikumiseks küll. Nii mõnusaks igapäevaseks kruiisimiseks ja kui vaja, siis liigub edasi ka piisavalt. Sellele ju juppegi küll ja veel saada. Weberid, nukad, värgid.....
www.moposport.fi näiteks abiks. Vantaas on see pood. Loodetavasti endal ka sinna minek kuskil maikuus ehk.

Heh...ma loodan, et väga oma arvamust peale ei suru, aga samas ehk hakkas sul ka mõte liikuma ja siis on tore, kui kõik sujuma hakkaks.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#11

chopper Kirjutas:Ma julgen arvata, et sellele oleks tunduvalt lihtsam nii füüsiliselt kui ka juriidiliselt Opeli 2.0 mootor vahele käänata.
seaduse-poolelt pole küll mingit vahet, kust see moto pärineb.
...ja ka sobivus: ei mina usu, et käesolev opel näiteks RekordE-ga lähem sugulane on, kui BMW E28-ga. Ajastud on ju erinevad, ainuke oluline asi on vedava silla asukoht - ning sellest tulenevalt käigukasti tüüp!
karbussile tõmbaks mina küll kriipsu peale - samas otsiks pritset, mis oleks KAT-ta (või saaks ta katita masinana arvele). Põhjuseks heitgaasinormid - ning ilmselt (!?!) peaks ka Eestis (Soome kombel) kehtima kord, mille kohaselt tehnikat enam rohkemsaastava vastu vahetada ei saa; teisisõnu: kui kord juba passis KAT kirjas, siis seda ei pese enam (teoorias) mingi vahendiga maha.
opelil on KAT-ta pritsemootorid vähelevinud. Kadetile (GSI) pandi 95kW 2.0 motot (mootoritähist ma ei teagi), mis on \"raua-poolt\" identne (v.a. kolvid) C20NE-ga (ülilevinud 85kW 2.0). Ka 20XE moto oli olemas (115kW 2.0, kadett+vectra-cali), mis on C20XE sugulane - aga see on väga-väga haruldane. Pealegi pandi 110kW&115kW motosid vaid esi/neliveolistele opelitele. Mis muidugi ei ole probleem, kuna plokk on sama Omegatele paigaldatud C20NE-dega ning hilisemate ecotec-seeriatega (X20...), s.t. et võib ta ka pikkupidi panna - nii padjakinnituste kui käigukasti sobivuses pole teisisõnu küsimust.
Opeli mootorinimedes tähendab C-täht katti - niiet kui tõesti opeli tehnika kasuks otsustad, hoidu sellest Smile

läbimõeldud tegevust ja edu valikute tegemisel!
Vasta
#12

@teet - ma ei mõelnud, et peaks olema Opeli toode. Rääkisin 2.0-st kui kone suurusest.

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#13

sorri, ma nägin (nagu ikka) rõhku OPELil Big Grin
Vasta
#14

põhjendaks siis miks tekkis mõte just karpaga mootori suunas..kuna plaanis on ehitada masin nii et sääl oleks võimalikult vähe elektroonikat ja kogu tehnika oleks võimalikult lihtne siis tundus karpa kõikse parem valik(miks mitte 2 karpat). igapäeava sõiduks eelsitan ka sissepritse aga käesoleva projekti puhul ei oma ökonoomsus ja mootori teravus niisuurt tähtsust...pealegi on karpaga mootir paigaldamine oluliselt hõlpsam ja vähem peavalu nõudev, ning jätab rohkem mänguruumi
Vasta
#15

niisiis esialgne mootori valik tehtud. laupäeval peaks pärnust minuni jõudma opel manta 2,0 karpaga mootor, automaat kast ja sillad.
Vasta
#16

niisiis uus jõuallikas koos kasti ja sildadega kohal. kuna endal puudub varasem kokkupuude opeli 2,0 carb mootoriga siis ootaks nõuandeid mida selle mootoriga teha et asi paremaks muutuks...jõudu ja erksust juurde. kaane ja ploki kappremm on elementaarne asi aga infi sooviks erinevate karpade ja nukkade peale sätiimise suhtes.
Vasta
#17

Mis siis suve jooksul ka juhtund on?
Vasta
#18

Selliste projektide juures ei tohi võtta eelduseks, et kasutad AINULT ühe firma ühte mudelit vms. Soovituslik on et esisild ja tagasild oleksid ühelt ja samalt tootjalt, lihtsam reguleerida ja remontida. Mootor ja kast vali projekti eripärale vastav.

Dad.
Arvele saamise iseärasusi võime eraldi konsulteerida.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne