Mootori remont
#1

Kõnealune M20 mootor siis autol GAZ 69. Pärast veermiku remonti toimunud testsõidu järel tekkis mõne minuti jooksul auto alla suur õlilaik. Visuaalse kontrolli järel sai tuvastatud järgmine - mootori esikülg leemendab õlist, parmal küljel sama lugu, karter leemendas samuti ning siduri põhjakattes olevast augus õli lausa tilkus. Seevastu vasak külg, kus on jämefilter ja õlirõhu andur polnud õlised. Üks imelik asi hakkas veel silma. Vahetult peale sõidust tulemist immitses ploki ja plokikaane vahelt mingit vedelikku. Ilmselt siis jahutusvedelikku. Samas sellist nähtust seisva mootori korral ei täheldanud. Jahutusvedeliku tase ei kahane ja summutist imelikku lõhna ega veeauru väljumist ka ei täheldanud.
Ilmselt ei jää muud üle, kui mootori tihendid ära vahetada. Väntvõlli tagumine tihend on rasvanöör, plokikaane tihend on samuti olemas. Aga kas karteri tihend ei olnud M20 mootoril mitte korgist? Kas sellist tihendit on tänapäeval kusagilt saada või võib selle asendada millegi muuga? Sama küsimus ka muude tihendite kohta, mis ülaltoodud kirjelduse järgi välja vahetamist tahavad. Kui palju tuleb mootorit enne lahti lammutada, kui rasvanööri vahetamiseni jõuab? Hooratas tuleb maha võtta? Kui palju tuleb väntvõlli esimese simmeri vahetamiseks mootorit lahti harutada.
Vasta
#2

ott45 Kirjutas:Ilmselt ei jää muud üle, kui mootori tihendid ära vahetada.
...
Aga kas karteri tihend ei olnud M20 mootoril mitte korgist? Kas sellist tihendit on tänapäeval kusagilt saada või võib selle asendada millegi muuga?

Ma usun, et ei juhtu ka midagi, kui see asendada paraniidiga. Müüakse lehtedena (sh Volga poes), millest tuleb tihend ise välja lõigata.

ott45 Kirjutas:Kui palju tuleb mootorit enne lahti lammutada, kui rasvanööri vahetamiseni jõuab?

Hooratas maha, karteripõhi maha. Vändakäbi maha, nukkvõlliülekande kaas maha. Vända saaled lahti. Vähemalt 51/52 mootori kohta ütlesid meistrimehed, et rasvanööri vahetamiseks ei pea kepsusaalesid lahti võtma, et vänt annab niipalju pesadest eemale tõmmata. Kas Pobi lühem 100ne kolvikäik 51 110se käiguga võrreldes seda mõjutab, seda ausalt ei tea.

ott45 Kirjutas:Kui palju tuleb väntvõlli esimese simmeri vahetamiseks mootorit lahti harutada.

Vändakäbi ja ülekande kaas maha. Simmer on kaane sees. Rasvanööri jaoks pead seda kõike nagunii tegema.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#3

Paroniit on muidugi hea tihendimaterjal aga liigõhuke ja sobib seetõttu mittedeformeeruvate detailide vahele: mootori/käigukasti malmdetailid, karburaator jne . Karteritihendiks on ikka sobivam originaalne korktihend mida on aegajalt saada Kadaka tee autoturul. Soovitan sealt otsida ja osta ning vajalik tükk ise välja lõigata. Kui turult ei leia siis on soovitatud ka Gaz 52 korgist karteritihendit, mida saab veidi lühendades kasutada. Nägin selliseid tihendikomplekte Härma tänava keldripoes.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#4

Peale remonti siis sellised tähelepanekud. Tihendeid müüakse kauplus Volgas, kuigi sealt ei saa kõiki vajaminevaid tihendeid. Väntvõlli tihendite vahetamiseks ei pea väntvõlli lahti päästma. Maha tuleb võtta sidurikoda ja hooratas ning siis pääeseb rasvanööri katetele ligi. Peab tunnistama, et rasvanööri vahetamine sellistes tingimustes on päris paras näputöö. Esimese simmeri vahetamise protseduuri kirjeldas Valdo eespool päris täpselt. Ja veelkord - väntvõlli ei pea lahti päästma, sest kõik tihendid saab vahetada ka niisama.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne