Opel Omega - rihma katkemine?
#1

Hetkel siis sõitmiseks Omega -91´2,0. Vaja natuke pisiasju nokitseda, sh. ka mootori nuka rihm vahetada.

Kuna mitte kaua aega tagasi sai Bmw-l rihma katkemise tagajärjel üsna tüütu töö tehtud (klapid jooksid mõõda kolbe kõveraks), siis hetkel on natuke hirm Opeli mootori suhtes. Rihm välimuselt paistab OK, aga siiski tahaks uue peale panna.

Hingerahustuseks seniks tahaks teada, kas ka Omegal (2,0 85 kW) jooksevad klapid \"pähe\" kui rihm katkeb? Lihtsalt pole lähiajal aega autoga eriti tegeleda...
Vasta
#2

Opeli 1,6 ja 2,0 mootoritel klapid \"pähe\" ei jookse, selline asi võib juhtuda 1,8-sel.
Vasta
#3

Aitäh! Lugesin Opeli foorumit ka juba ja jõudsin samale tulemusele. Smile
Vasta
#4

Kui regulaarselt (tehase välba piires) hammasrihma vahetada ning seda korralikult juhendi järgi pingutada, siis on rihma katkemise ja klappide kolbidele \"pähe astumise\" tõenäosus üliväike.

Muidugi tuleb ekspluatatsioonis jälgida (nt iga tuhande/mõne tagant, eriti peale rihmavahetust), et vigane või valesti paigaldet tugirull rihma ei sööks... mu Lada 111-l oli see rulik ükskord mõne tuhande km jooksul veerandi laiusest rihmal ära järanud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#5

markxx Kirjutas:Opeli 1,6 ja 2,0 mootoritel klapid \"pähe\" ei jookse, selline asi võib juhtuda 1,8-sel.
Opelil on ikka rohkem kui üks 2.0 moto Smile
antud puhul jutuksoleval C20NE motol (2.0, 85kW) ei juhtu rihma katkemisel tõesti midagi. Ka muidu kiidetakse seda motot kui lolli- ja pommikindlat (pealegi väga-väga levinud ning olematu varuosahinnaga).
AGA samale plokile on ehitatud ka näiteks C20XE (110kW, DOHC) - sellel on hammasrihma katkemise puhul kurvad tagajärjed.

valdo Kirjutas:Kui regulaarselt (tehase välba piires) hammasrihma vahetada ning seda korralikult juhendi järgi pingutada, siis on rihma katkemise ja klappide kolbidele \"pähe astumise\" tõenäosus üliväike.
ainult hammasrihma vahetamisest on vähe. Ka \"rullikuid\" tuleb vahetada. Veepuba korrasolekus tuleb samuti veenduda (Opel pole siiski minu teada rihmavahetusega veepumba vahetamist ette näinud - nagu see peaks VW puhul olema). Lihtsamatel Opeli motodel (näiteks 13S) rihmapinguti+rullik lausa puuduvad - nendel pingutatakse rihma vaid veepumbaga (seda näppima asudes tasub talle varakult uus tihend varuda...).
Vasta
#6

Bmw-l oligi mul rihma katkemise põhjuseks tugirulli deformeerumine, mille tulemusena rihm hävines vildaka rulliku mõjul kitsaks (rihm hõõrdus alum. rihmakatte vastu) ning lõpuks katkes. Loomulikult oli ka oma lohakus süüdi, kuna rihm ise oli juba üsna piirvanuses ning lükkasin vahetust pidevalt natukesekaupa edasi kuniks (õnneks mitte kuskil asustamata kohas) parkimise käigus vabakäigupõõretel katkes. Rihm oli üllatuslikult peale viimast kontrolli enne katkemist jõudnud kõvasti kannatada saada. (Rullik!).

Õnneks oli juba remonditud korralik komplektne plokikaan olemas ja rahalises mõttes pääsesin u. ~ 1000 EEK kuluga. Muidu oleks lugu olnud üsna hapu.

Omega sattus juhuslikult kätte, üldiselt heas korras ja püüan nüüd mitte vana reha otsa astuda. Smile
Vasta
#7

valdo Kirjutas:Kui regulaarselt (tehase välba piires) hammasrihma vahetada ning seda korralikult juhendi järgi pingutada, siis on rihma katkemise ja klappide kolbidele \"pähe astumise\" tõenäosus üliväike.
Minu Opelil ju oli hammasrihma katkemise põhuseks hoopis kulunud rihmaseibide tõttu hammasrihma plastkatte vahele kerinud generaatori rihmSad
Vasta
#8

mu sõbra diisel kadetil katkes hammasrihm.
tüüp ei saanud asjast aru ja hakkas slepis käima tõmbama, tulemuseks 3 purunenud klapi nookurit.
ploki kaant pole veel maha võtnud.
kas on võimalik, et klapid on kõverad või kolvid katki?
Vasta
#9

tõnn Kirjutas:kas on võimalik, et klapid on kõverad või kolvid katki?

Kui lahti teeb, küll siis näeb. Kujutan ette neid matsude jadasid, mis mootor sai slepis käima käiamisel.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

tõnn Kirjutas:mu sõbra diisel kadetil katkes hammasrihm.
tüüp ei saanud asjast aru ja hakkas slepis käima tõmbama, tulemuseks 3 purunenud klapi nookurit.
ploki kaant pole veel maha võtnud.
kas on võimalik, et klapid on kõverad või kolvid katki?

Kolvid võivad põhimõtteliselt \"ehmatusega\" pääseda, aga klapid on tegelikult ikka väga õrnad kõveraks minema või suurema jõu puhul ka murduma.

Kui juba nookurid lendasid, siis tuleb kaan maha kruvida ja selgitada olukord, remondivajaduse ulatus.
Vasta
#11

tõnn Kirjutas:mu sõbra diisel kadetil katkes hammasrihm.
tüüp ei saanud asjast aru ja hakkas slepis käima tõmbama, tulemuseks 3 purunenud klapi nookurit.
ploki kaant pole veel maha võtnud.
kas on võimalik, et klapid on kõverad või kolvid katki?
Opeli diislil (1,6; 1,7) üldjuhul hammasrihma purunemisel lööb pooleks vaid nookurid. Need saab vahetada vaid klapikambrikaane eemaldamisel. Tuleb suruda rakisega vastav klapp alla ja pinsettidega saab nookuri kätte. Vahetamist vajavad ka kõvema paugu saanud hüdrotõstukid. Minu enda Astral läks rihmapurunemine maksma 600.- Pooleks lõi 2 nookurit (kusjuures palju tugevama ehitusega bensiinimasina omad, nimelt oli diisli omasid ehk \"õrnemaid\" ainult paar tk, seega mitte esimene rihmapurunemine sellel autol). Olen kuulnud, et pooleks olnud ka kõik 8 nookurit. Suur rumalus oleks rihmapurunemisega masin teenindusse viia (teadjamad remondimehed vahetavad lihtsalt purunenud nookurid aga koorivad selle eest u 5K) või kohe plokikaan maha võtta.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne