ford t ja fordid laiemalt
#1

kas eestis on yltse ford t-sid.Minu meelest tallinnas voi tartus(täpselt ei mäeta ) on selline isend...kas keegi teeks juttu ford t-st
Vasta
#2

Mõni aasta tagasi oli Motorexil üks ilus Ford T, kas see ei olnud mitte Eestis korda tehtud?
Eesti Antiikautode Galerii andmeid vaadates peaks neid olema siin vähemalt paar tükki.
Vasta
#3

Kindlasti vähemalt kolm: üks või kaks Pärnumaal (meenutage kunagist telefilmi \"Vana arm ei roosteta\") ja üks Viljandimaal (veoauto).

Osadena aga tõenäoliselt teist samapalju vähemalt veel.

Kogu maailmas pidi neid alles olema veel üle miljoni (toodeti kokku 15 miljonit).

Asp

Tsitaat:Originally posted by BurnStreet
Mõni aasta tagasi oli Motorexil üks ilus Ford T, kas see ei olnud mitte Eestis korda tehtud?
Eesti Antiikautode Galerii andmeid vaadates peaks neid olema siin vähemalt paar tükki.
Vasta
#4

[quote]Niimoodi kirjutas: Aspelund
Kindlasti vähemalt kolm: üks või kaks Pärnumaal (meenutage kunagist telefilmi \"Vana arm ei roosteta\") ja üks Viljandimaal (veoauto).

Minu teada peaks vist ikka kolm olema. Üks see Viljandimaa veokas, üks vist kuskilt Pärnu kandist.(sellega läks üks vana ju eelmine suvi pariisi kah) ja siis üks on Vändras. Sellest Vändra omast ongi see film tehtud ja masina ehitas üles kunagine külasepp. Praegugi tal veel alles see ja vahel mõne erilise sündmuse ajal sõidab sellega ringi kah veel. Isegi olen sellega kunagi sõita saanud (omanik sõidutas siis sellega laatadel raha eest) Lühidalt võib sellest autost lugeda ka veel raamatust \"Esimesest autost viimase voorimeheni\" kus on ka kokku võetud selle auto restaureerimiselugu.

Auto omanikust veel niipalju, et tegemist on ikka hüper-super tehnikamehega kes Nõukogude masinatest vist kõike teab. Isa mul tunneb teda päris hästi aga ikkagi üritab teda kogu aeg vältida, sest ta lihtsalt räägib su surnuks. Hakkab jutt kuskilt kaugelt pihta ja lõpuks kuuled sa ikkagi paaritunnise loengu Ford T ehitamisest ja juppidest
Vasta
#5

jah seda fordi meest tunneb minu isa ka.
jube fanaatik pidi olema
Vasta
#6

Mul on Ford T brozüürike mis uue autoga kaasa tuli. Kui keegi huvitet võin uue aasta alguses üles otsida ja sisse skännida. Vanaisal nimelt oli selline riistapuu (sõja aegu kaduma läinud küll).
Vasta
#7

Pärnumaa Ford T-d saab näha Pärnu õlletehase telereklaamis. Kannab ta seal numbrit 999JAD

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta
#8

kas mitte veoauto polnud ford tt
Vasta
#9

See Pärnu Ford T(999 JAD) on ikka veel siin.Üks suvi tegi mees sellega linnas raha eest sõitegi.Omaniku nimi on miski Jüri...
Vasta
#10

Ford TT on T shassii otsa ehitatud veoauto.
1910-30tel oli maailmas üldiselt tavaline,
et osteti shassii ja kere
ehitasid kohalikud (tõldsepad) ise peale.
Sellise nagu vaja. Ka enamik T-d on teistest
erineva kerega. T shassii otsa ehitati muide
nii Eestis kui ka Lätis nii veoautosid kui
ka busse.

Miski 6-8 Ford T-d peaks Eestis olema minu
andmetel (mis on viimasel ajal välja müüdud,
seda ma muidugi kõike ei tea)

1920-30tel oli see algkujul 1907 välja
töötatud auto ülilevinud masin, vana
Henry Ford tahtis teha sellest auto, mida
valmistataks igavestest ajast igavesti.
1911 tegi ta muide selle auto valmistamiseks
maailma esimese vooluliini.

\"Igavik\" kestis 1927. aastani, mil mudel oli
vananenud. Samas andis see maailmale üle
15 miljoni \"pleki-liisu\", nagu seda siinmail
1920-30tel kutsuti.

Õnneks ei lõpetanud vana Henry sellega oma
tootmist (nagu tema nimekaim Henry Brasier
Prantsusmaal, kelle auto oli 1910 kandis
väga kõva sõna), vaid suutis välja töötada
järgmise mudeli Ford A, mida toodeti 1928-31.
Selle baasil (paljus sama käiguosa ja
keredetailid) tehti ka veoauto Ford-AA, mida
valmistati samuti 1928-31.

Nimetatud auto lõi GAZ-AA nime all läbi aga
N Liidus, kuhu Ford ehitas 1920te lõpul
teise tehase. Lihtsustatud ja nuditud kujul
(kandiliste porilaudadega, GAZ-MM ka ilma
esipiduriteta) valmistas N Liit neid kuni
1950. aastani üle miljoni.



Parimat,

Valdo Praust

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

siis läx ju fordil hästi....aga olen kuulnud nendest kriisiolukordadest 70-90 aastatel...kes keegi teex jutt...(ise olen muidex väga suur fordi fänn)
Vasta
#12

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
1911 tegi ta muide selle auto valmistamiseks
maailma esimese vooluliini.
AT-AT!
Ajaloolise tõe huvides Smile
Vasta
#13

(EDITED)

... asub siin: http://vmh.ee/gallery/bom.

Tänud Svenssonile kettaruumi eest! :bounce
Vasta
#14

Käisin seda alles eelmisel aastal vaatamas. Meest teab minu isa väga hästi. Mehe nime ma ei avaldaks. Masin sai tal kunagi Tallinnast ostetud. Tegelikult läks mees tutikat külgkorviga ratast tooma kuid saatus sellise peale. Masin oli juppideks, palju asju puudu. Edasi olevat ta igasugu kirjandust hankinud ja pihta hakanud. Tegi seda ikka üsan mitu aastat, esimesed poritiivad oli ise valtsinud, puidust kodarad kõik ise, rattad tegi väiksemaks motika kummidele- katus, sisu, jne. Masinal on kummaline käigukast, juhi talla all on kolm pedaali. Tal oli teises garaazis veel üks mosse 400, see oli ka sõidukorras. Küünis oli suur rehepeksu masin, mille oli ise detail haaval uuesti valmis ehitanud. Ei tore mees on.
Vasta
#15

elvas veel möödund suvel miski musta värvi tõld ringi veeres, aga kunagi ei suutnud ma kindlax teha markiWink
Vasta
#16

Sitsi Jakobil on Vändras ju UNICu liikumise
väga vanadest algusaegadest T-Ford (ma ise
arvan, et mitme auto jagu tükke, millest
vähemalt 1 isend kokku pandud on). Kes
meist poleks näinud filmi \"Vana arm ei
roosteta\" (vist 1978 kui mu mälu ei peta).
Valdeko Vende raamatus temast ka juttu on.

Kas Vändras miski muu T-Ford veel on, seda ma
kahjuks ei tea.

T-Forde oli omal ajal ikka siin ja seal
palju, tegemist oli väga levinud masinaga.
Olen kuulnud et 1950-60tel ei olnud
nende tükid eriline haruldus.

1970te alguses traalisid lätlased muidugi
Eesti esimese lainena läbi (nende AAK
tegevus algas veidi varem kui meie UNICu oma)
ning mis sest alles jäi, jäi meie oma
meestele. Millest praeguseks on küll palju
kahjuks välja müüdud... Sad

Aga eestlane on oma loomult nodi korjav ja
peitev - palju on erinevatel aegadel arvatud,
et ei enam välja tule vanu haruldusi. Aga
tuleb pidevalt. Keegi ei tea, mis naabripapil
kuuri all on...

Valdo

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#17

Tsitaat:Niimoodi kirjutas: valdo
Sitsi Jakobil on Vändras ju UNICu liikumise
väga vanadest algusaegadest T-Ford (ma ise
arvan, et mitme auto jagu tükke, millest
vähemalt 1 isend kokku pandud on). Kes
meist poleks näinud filmi \"Vana arm ei
roosteta\" (vist 1978 kui mu mälu ei peta).
Valdeko Vende raamatus temast ka juttu on.

Kas Vändras miski muu T-Ford veel on, seda ma
kahjuks ei tea.

T-Forde oli omal ajal ikka siin ja seal
palju, tegemist oli väga levinud masinaga.
Olen kuulnud et 1950-60tel ei olnud
nende tükid eriline haruldus.

1970te alguses traalisid lätlased muidugi
Eesti esimese lainena läbi (nende AAK
tegevus algas veidi varem kui meie UNICu oma)
ning mis sest alles jäi, jäi meie oma
meestele. Millest praeguseks on küll palju
kahjuks välja müüdud... Sad

Aga eestlane on oma loomult nodi korjav ja
peitev - palju on erinevatel aegadel arvatud,
et ei enam välja tule vanu haruldusi. Aga
tuleb pidevalt. Keegi ei tea, mis naabripapil
kuuri all on...

Valdo


Pärnus olev Ford T on Jüri Vaikjärve oma.
Kindlasti leiaks palju huvitavat kui natuke agresiivsemalt jälgi ajada.
Vasta
#18

Jaanuari lõpus oli Börsis üks taastamist vajav Ford T müügis.
Aasta 1924, heas seisus, Tartus (vähemalt müüja).
Nüüd vaatasin üle, enam kuulutust pole. Ei tea kas leidis ostja? Teab keegi sellest Ford T-st midagi?
Vasta
#19

Ühte T -ed müüakse, järje kordselt. Lähen ehk silmaringi laiendamise mõttes vaatama. Omanik vist natuke metsapoole, juba aastaid tagasi pintseldas masina üle ja kiitles et: välismaalased tulevad ja maksavab megalt $$$. Õnneks läksid selle fordi paremad tükid minu teada Toomas P. ford TT-le.
Kellel rohkem huvi otsige KB- ist nr.
To: valdo
kas Küla Rauli oma on veel eestis, tead ehk rohkem?
Vasta
#20

Enamus vanarauda(isegi ei uurita mis asi olla võiks!)läheb meil ju EMEXisse.Ja see koht on nagu riik riigis.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne