Tsitaat:Kas seda oleks mingi nipiga võimalik kontrollida, ilma mootorit algosadeks kiskumata?
Kontrolliks eemalda eestvaates vasak klapikambri kaas ja esimene küünal.
Keera 1kolb üss ja reguleeri 1silindri klapivaheks 1mm.
Tee kindlaks,et hooratta üss märk oleks teravikuga kohakuti täpselt siis,kui
kolb on täpselt üleval.
Kontrolliks saab mõõta küünlaaugust kas indikaatorkellaga või supleriga,mille saab toetada klapikambri liitepinnale.
Kui märk läheb täpselt kokku,siis on hea.Kui ei lähe,siis teha uus märk.
Nüüd keerata väntvõlli 1pööre nii,et kolb oleks TÄPSELT üleval.
väntvõlli keerata ainult pöörlemissuunas,et vältida hammasrataste lõtkust tekkivat viga).
Nüüd mõõta uuesti klapivahed,mis peavad olema võrdsed.
Kui vahed pole võrdsed,siis on vaja nukkvõlli keerata.
Kui sisselaske vahe on suurem,siis on nukkvõll "hiline" ja mootoril pole algjõudu.Samuti suureneb kütusekulu.
Varases asendis kaob pöörete tõustes jõud ja ka ökonoomsus halveneb.
Reguleerimisele võiks mõelda,kui klapivahed erinevad üle 0,05mm.
Käesolevasse reguleeringusse ei tohiks suhtuda kergemeelselt,sest sellest sõltuvad suuresti mootori omadused.
Seepärast kirub mõni seda riista maapõhja ja teine ei saa aru millest selline jutt.