Mosse mootori ümber ehitus?
#1

Niisiis oleks plaanis natukene oma mosse mootorit täiuslikumaks muuta.Tahaksin sisse panna teised kolvid näiteks gaz53 omad või siis volga omad.See vist eeldab hüllsimist kah(ei tia mis sinna kõige targem panna oleks) samuti oleks vaja plokikaant lihvida,hooratas kergemaks treida ja nukvõlli \"teravamaks\"teha ehk siis seda nuki nurka muuta!
Äkki keegi hea inimene oskab Tallinnas soovitada mõnda odavat kohta või siis kuldsete kätega meest!Äkki orienteeruv hind kah?
Suurde tänud juba ette!
Vasta
#2

Vaata siin foorumis ringi, kasuta otsingut. Siin on mitmes teemas juttu volga kolbidest ja mosse mootori tuunimisest.
Vasta
#3

Odav koht ja kuldsete kätega mees on üldiselt kaks täiesti erinevat arusaama.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#4

Odav koht-koht kus keegi asjad odavalt ära teeks!
Kuldsete kätega mees-inimene kellel olemas võimalus kodus või siis kusagil mujal odavalt soovitud tööd ära teha!
Vasta
#5

Äkki kusagil on vihuri hinnakiri???
Vasta
#6

vihuris küll keegi ei hakka su mootorit ehitama kui isegi hea kauplemise peale teeva siis on hind kirves plus käive.Big Grinkavorise oleks targem minna
Vasta
#7

Nuh aga anna siis kavori hinnakiri?
Vasta
#8

Üldiselt oled sa vist millegist väga
valesti aru saanud :odav=kuldsed käed
ja foorum ei ole \"andke\" \"võtan\" koht

Kui sa suudad neid ridasid siia foorumisse toksida
siis äkki suudad sõna \"kavor\" ka neti otsinguse sisestada?

Ja kui sa oled selle mootori nii teravaks tuunind siis
tagasilla või pooltelje vahetus saab olema iganädalane...

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Vasta
#9

intsule siis miks sa arvad,et ma peale mootori ehitust tagasilla samaks jätan??? ja veel kas ma kirjutasin,et ytle kuskohas netis kavori kodulehekülg on??kui sa ise kavor oskad toksida siis saaksid sa kah teada et hinnakirja neil ei ole!
Bemmi mootoriga on jälle see jama,et siis ei ole auto legaalne tänaval sõiduks kuna ei saa ju ülevaatuselt läbi,kui just see mootor pole üle 64kw(vist niipalju võis originaalist võimsam olla täpselt ei mäleta)

Vasta
#10

Nojah tean tartust ühte venda,kes lasi mossele gaz 53 kolvid sisse panna ja veel nipet näpet hooratas ja plokaas.Hülssimisest ei mäleta.Homme küsin .Nimelt point selles,et tulemuses oli mosse mootorist kyllaltki palju välja pigistatud.Ainuke asi millepärast projekt katki jäi oli see,et kolvid jäid tasakaalustamata ja selletõttu mootor rappus meeletult
Vasta
#11

Kõige odavamad legaalsed hobujõud saad, kui tood venemaalt 2.0 412 mootori ja pistad selle peale.
Vasta
#12

Nojah oleks keegi kes tooks siis isegi võiks mõelda selle peale!16 tuhat ikkagi!
Vasta
#13

Ära alusta sellest, et \"panen mingi jupi kuhugi ja siis teen seda ja siis toda ja siis on vot kui terav\". Alusta lihtsatest asjadest: sisepõlemismootori tööpõhimõte, erinevate tuuningnõksude mõju mootori tööle, mõisted nagu soojuslik kasutegur (thermal efficiency), mehaaniline kasutegur (mechanical efficiency), täiteaste (volumetric efficiency), kuidas mõjutab silindri läbimõõdu (bore) ja kolvikäigu (stroke) suhe mootori omadusi. Alusta väga põhimõttelistest asjadest ja kujunda mõttes endale parim kombinatsioon kõigist põhinäitajatest.

Pärast seda (muidugi kui sa pole aluseks olevat mootorit veel nurka visanud ja paremat otsinud) mõtle vastupidavusele, uuri asja netist ja võidusõitjatelt, vaata, kas sinu poolt välja mõeldud ideaalmootor on äkki juba valmis ehtatud. Kui ei ole, siis mõtle, miks? Kas on plaan äkki liiga radikaalne? Või vastupidi, ei anna eriti midagi juurde? Üldiselt kui mõne nii levinud mootori puhul keegi midagi kasutanud pole, siis on selleks tihtipeale põhjus. Kordan, vaata mida võidusõitjad teevad, nad ei ole alati kõige paremad suhtlejad ja populariseerijad, aga kui miski sobib võidusõiduks, siis saab selle alati ka tänavale kohendada.

Kolmandaks võta ja tee mootorile kapitaalremont.

Neljandaks tee ning lase teha vajalikud muudatused. Arvesta, et maksab mitte tegemine kui selline, vaid teadmine kuidas teha. Seega odavalt saab hakkama see, kes juba teab, mida teha ning oskab seda piisavalt konkreetselt edastada. Kui minna kuhugi sooviga hobujõude saada, siis hakkad maksma konsultatsiooni eest ja mitte vähe.

Kui sa oled juba siiamaani jõudnud, st on välja otsitud kohad, kus vajalikke töid saab teha, siis arvatavasti sa tead juba piisavalt selleks, et see mootor ka kokku panna, vajalikud agregaadid auto küljes paremate vastu vahetada ja nii edasi. Nii et rohkem ma ei kirjuta.

Viimased soovitused: arvesta, et edukaks tuunimiseks pole otseteed. Ilma tugeva teadmistepagasita ei saa see asi valmis. Kui sa pole valmis pühendama õppimisele, raamatute ja netiallikate lugemisele vähemalt 6 kuu jooksul leiduvaid vabu õhtuid, siis ära parem raiska aega.

Ja arvesta, et selliseid kutte, kes tulevad mõnesse autofoorumisse absoluutset tõde ja vettpidavaid nippe küsima, on päris palju. Ma julgeks väita et vähemalt 50-100 inimest aastas. Paraku ei valmi taevani timmitud mossesid isegi mitte ligilähedaselt samas suurusjärgus, seega on inimeste, ka minu, suhtumine üldiselt väga skeptiline. Skepsisest saad kõige lihtsamini üle, kui näitad, et oled valmis asju ise uurima ja ainult detailides foorumi peale toetuma, mitte ei looda lihtsalt läbi saada ja edu valemit järgi küsida. Seda viimast ei saa keegi sulle anda, kui sa ise mees pole.

Kõike paremat!
Vasta
#14

nojah asi ju selles ongi,et mul oleks vaja odavat kohta,kus oma nö plaanid elu viia.Selliseid mosse mootoreid on tehtud küll nagu mina plaanin aga inimesed,kes üldse mossetega tegelevad(välja arvatud mosseliiga)ei surfa foorumites ja selletõttu pole neist midagi eriti kuulda,kuid midagi ikka.
Paljud pole sellist ettevõttmist,kuna arvavad,et mosse pole tuunimist väärt.Ma olen kusjuurjes päris palju uurinud ja lugenud selle kohta(vene keele parem oskus tuleks kõvasti kasuks),kuid palju räägivad,et ah mida sa seda mosset tuunid,et osta parem selle raha eest bemm.Nojah ja mida pean siis mina tegema????Teised on need,kes ytlevad,et mida sa mosset tuunid tee selline originaali lähedane.Aga mina soovin minna keskteed ja teha üks korralikult üleslöödud mosse.
Niisiis mul oli sõbral kunagi üks 408,millel oli 412 mootor.Kuna vene ajal oli mosse juppe küllaltki kulukas saada siis selle mossel oli plokikaant 3korda lihvitu.2korda sellepärast,et see läx kõveraks ja ükskord nö tuuningu mõttes.Peal oli see mosse aknaga karpa ja mõõtsime 12 sekundit sajani.Tagusildu läks kah muidugi.Võib-olla oli seal volga mootoriplokk kah sees,et asi nii hästi liikus(ei tea)!
Vasta
#15

Et siis kui ütlen nüüd, kus kaasi lihvitakse, siis ongi teema ammendatud? Kena: http://www.google.com/search?hl=et&c2cof...nG=Otsi&lr= .

Mis puudutab 412 mootorit ja Volga plokki ja muud, siis üks kalamees püüdis ka kunagi suure kala kinni. Täpselt ei näinud, kuna otsast ära läks, aga silmevahe oli vat niiiii suur!
Vasta
#16

nojah vähemalt plokikaane kohta sain natukene targemaks.Juu siis tuleb sellest peale hakata alguses plokikaas ja siis edasi vaadata.Võik vähemalt üks mossegi eestis olla korralikult ära tehtud.Soomlased juba vähemalt kahega hakkama saanud minuteada.
Vasta
#17

BMW mootori paigaldamise jutt mossele jätkub siin
Sorry, et ei saanud kõiki asjassepuutuvaid poste üle tõsta Sad
Vasta
#18

Mosse mootorile 53 ehk siis volga kolbide sissepanemine küllaltki keeruline. Sobib ainult originaal mõõt. Suurem sisse ei lähe. Tuleb paigaldada uued hülsid mis vaja treida 53 hülssidest. Ümber tuleb teha kepsupuksid- 53-mel jämedamad. Selleks et hülsse sisse saaks panna tuleb plokk ümber freesida- päris keeruline töö.(töödeldavad pinnad sügaval ploki sees) Selleks et hülsid ära mahuksid tuleb need veel küljepealt natuke õhemaks lihvida. Selleks et veesärk pidama jääks tuleb panna hülsi ja ploki vahele vaskseib.(väikeste mõõtude tõttu raske teha). Plokikaanetihend tuleb ümber teha suuremaks. Tihendi suurendatud augu servadesse tuleb panna plekiriba ja see peab olema ühest tükist.
Peale selle on Mosse mootori plokk üks kuradima vedel asi (elab kogu aeg) tihendeid on raske pidama saada.jne.
Ennevanasti oli sellise asja mõte see et näiteks krossis olid bagidel klassid mootorite järgi ja keegi ei tulnud selle peale et mosset saab nii jämedaks ajada st. keegi ei kontrollinud. Olen ise sellisega sõitnud ja sellist mootorit ehitanud. Mõni aasta tagasi sai selline mootor maha müüdud.
Hind et sellist mootorit teha oleks vähemalt 20000eek ja see oleks soodukas, kõik jupid lisaks.
Nii et mõttetu!!!
Vasta
#19

Millega sellist mootorit \"toideti\"? Mingite topelt-Weberitega? Palju sealt ligikaudu hobuseid kätte saadi? Palju selline mootor pöördeid kannatas? Plokikaane juures ka midagi tehti?
Vasta
#20

Minuarvates on parim ja odavam varjant mossel sisselaske ja väljalaske süsteem parema vastu vahetada plus korralik termostaat jm sinnakuuluv ning mootorile endale korralikest juppidest kap. rem. ja korralik tasakaalustus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne