Ural M-67
#1

Täna on siis selle algava loo esimene päev, sai tehtud ostu-müügi leping ja masin ka koju veetud:

Ural 1

Ural 2

Ural 3

Ural 4

Ural 5

Ural 6

Ural 7

Üks asi oli, et minuarust pidi M-67-l juba tagurpidikäik ka olema, kuid see kang seal käitus nagu tavaline manuaalkäigukang.

Legendi kohaselt tublisti üle 10 aasta seisnud õues, enne seda natuke ka sisetingimustes. Vana õli on veel sees. Tagareduktor ja sild puudub täielikult. Puuduvad ka tagumised amordid, pool parempoolsest karbussist (K301) jne, jne. Puudub VIN-koodiga lapakas.

Sain ka külgkorvi, kuid ei hakanud praegu keset ööd välja ronima, et pilti teha.

Esipidur on blokkis, panin õli peale, et homme maha keerata see tross.

Võtsin küünlad maha ja valasin natuke õli silindritesse, kuid need ei liigu, ilmselt on targem kõik pulkadeks lahti võtta.

Seoses sellega olen huvitatud Urali varuosadest.

Vasta
#2

Käigukast on jah vana tüübi oma ,see peaks käima kokku vanema tüübi mootoriga (6V generaatoriga).Üks selline korralik mootor mul on täitsa olemas ja üleliigne. Kuid selle paigaldamisel tuleb kogu elektrisüsteem ümber ehitada 6 voldi peale.Reduktori aeglane ülekanne peaks ka kusagil olemas olema,korpust ei ole.
Vasta
#3

Loodan et need on originaal urali veljed (rummud) mitte dnepri omad! Ja kui need on urali omad siis peaksid õnnega koos olema, sest neid liigub vähe ! Eristati dnepri omast kas paksuse või võlli läbimõõdu või mingi asja poolest. Seda rääkis mulle Laiusel elav mees, kellel küün oli silmini vana tsikli juppe täis (pold ruumi astuda ja oli tunne et olen paradiisis). Kuid nüüd kõik juba läinud maha müüdud soome ja emexi !

A

Otsin eboniidist Iž-350 signaali ja M72 signaali cm-01 cm-02, militaar M72 kuuluvaid kanistreid, kanistri raame, kohvreid ja nende raame. dektarjovi relvakinnitus jalgasid ...
Vasta
#4

Velgede kohta küll ei tea midagi, kuid küllap nad siis originaalid on. Kuid kas nendesse sobivaid reduktoreid liigub ka vähe?

Edasised plaanid on masin taastada ning ajada enam-vähem originaalkorda. Samas tõuseb aeg-ajalt teadvusesse ka kuri plaan ehitada sinna peale starter, kuid see vastus pole veel lukus. Üldjuhul igasugused lõikurid ja keevitused mulle meeltmööda pole. Värvi ma veel ei tea, milline tuleb. Külgkorvi tahaks ka korda teha.
Esiamordid tuleb kroomida lasta, võibolla ka leegitorud. Osad jupid on puudu, need tuleb leida, sumpsid asendada.

Uued dokumendid tahaks ka teha, kõige lihtsam oleks vist osta kusagilt VIN koodi plekk ja see vanasse kohta kinni neetida(huvitav, kas dnepri ja urali koodiplekid on sarnased?), kuid enne peab vist ARKiga natuke kirju vahetama - võibolla saab ka ilma koodita.

Mootor ei liigu. Käigukast on vist kinni kiilunud. Käigud liiguvad, kuid isegi vabakäigu peal ei saa võlli eriti palju liigutada.

Niikuinii peab kogu kupatuse pulkadeks võtma, puhastama ja tihendid vahetama. Käimapanekuga erilist kiiret ei ole.

Süüte ajastus on sellel manuaalseks vist tehtud. Süüte-ajastuse lenksu hoob on pandud mootori peale.

Klapikambrikaaned võtsin korraks maha, parempoolses oli natuke õli - normaalne. Vasakpoolses õli polnud, oli ainult natuke mingit punakat löga nookuri peal.
Mõlemal oli väljalaskeklapi tõukur otsast natuke paindunud?

Muide, kas keegi oskaks öelda, kuidas Uralil leegitorud silindri küljest maha käivad(pilt)? Jõuga?

Igatahes täna lammutasin nii palju kui sain, mida ei saanud, sinna läks WD-40 peale.

Ural 1

Ural 2

Ural 3

Ural 4
Vasta
#5

marti184 Kirjutas:Igatahes täna lammutasin nii palju kui sain, mida ei saanud, sinna läks WD-40 peale.

WD-40 on selliseks otstarbeks väga vale asi - ta õlitab lahtiolevaid koostusid, kuid ei ole mõeldud kinniroostetanute lahtiajamiseks. Pane parem MoS2 mögi, see võtab kinnijäänud liited kenasti lahti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Urali ja Dnepri koodiplekid ei tohiks sarnased olla, kuna masinad ju erinevatest tehastest tulid. Üks on IMZ ja teine KMZ, vastavalt siis erinevate logodega. ARK tegelased ei ole rumalad selle koha pealt. Ning - Dnepri plekksildike kinnitub plekikruvidega.
Vasta
#7

Sai siis natuke rohkem lammutatud.
Tõukurid ja muu värk on korras, kuid silindrist tuli muda välja. Võtsin silindrid maha, mootor ka maha.
Kummid lasin täis, vaatame palju peab.
Piduripedaal ja tõukeleevendi nupp liiguvad nüüd juba.
Käigukast oli blokeerunud selle spidokaajami tõttu, see oli vist natuke liiga tihkelt sisse vajunud. Nüüd, kui silindrid ja muu kola on maas, liigub mootor üsna ilusti. Siiski peaks ta vist maha võtma, ära puhastama ja uued laagrid/tihendid vahele panema.

Eks ma vaatan mis sellest raamist saab. Vanast plekitükist on jäänud alles vaid 2 neeti, ning ka tagaamordi juurest ei leidnud märkigi raaminumbrist. Siiski tahaks kangesti seda raami kasutada Sad

Hetkel on masin üsna molekulideks. Ikka veel on puudu reduktor, kardaan, tagaamordid, lenks jne.

Pildid:
ural 1

ural 2

ural 3
Vasta
#8

Olen neid Urale ja Dnepreid üsna palju näppinud.Ei tule praegu meelde ,et oleksin kohanud enne 12V generaatoriga mootoril süütekorrektorit, need olid tavaliselt vanemat tüüpi 6v el.süsteemiga mootoril.Ilmselt on se omalooming.Samas ega ma kõiki mudeleid ei tea ka.
Vasta
#9

ala310 Kirjutas:Loodan et need on originaal urali veljed (rummud) mitte dnepri omad!

A

Peaksid jah originaalid (urali) omad olema. Taasta ikka koos korviga ära ja tee nö: miilitsa uraliks. Kunagi oleksin peaaegu saand korraliku miilitsa urali aga . . . Sad Muidu kas miilitsatel olid aind uralid või oli mõni dnepr kah neil?
Vasta
#10

sass Kirjutas:Olen neid Urale ja Dnepreid üsna palju näppinud.Ei tule praegu meelde ,et oleksin kohanud enne 12V generaatoriga mootoril süütekorrektorit, need olid tavaliselt vanemat tüüpi 6v el.süsteemiga mootoril.Ilmselt on se omalooming.

Ise mõtlesin sama. M-67-l pidi üleüldse tagurpidikäiguga käigukast olema.
Kuid mis seal siis vale on? Ainult katkesti või kogu mootor?

Miilitsa Uraaliks ei tee, tore oleks kui kordagi saaks teha ja mingi värvikiht ka peale.

Lisa: Ma vaatasin just, katkesti korpus on selline, nagu automaatreguleeringuga oli (PM-302), kuid vihid on puudu ja keskmine rootor või nukkmuhv on välja vahetatud millegi muu vastu, tross on külge kinnitatud ja ongi manuaalseks muudetud.

Huvitav, kas eelmine omanik oli väga vihane oma masina peale....
Vasta
#11

Vanadel M-i-meestel oli kindel arusaamine ,et käivitamise hetkel tuleb süüde hiliseks tõmmata, siis ei löö tagasi ja käivitub paremini.Üldiselt on see õige arusaamine.Aga kui uuema tüübi süütemäng on korras ja kõik vedrukesed ja vihid toimivad, siis ei ole käivitamisega mingit probleemi.Ilmselt on mingi jama selle ümberehituse tinginud.
Vasta
#12

Silindrid olid seest natuke roostes. Sai neid natuke hoonitud, kuid paistab, et kindlam oleks ikka üle lasta puurida.

Mootor ise sai väljast pestud, nüüd peaks õli välja laskma ja millalgi lahti võtma.

Läksin külgkorvi kallale: Sain need munakinnitused lahti ning hoolimata otsapidi 10 aastat maa sees seismisest, paistavad ka üsna kasutuskõlblikud olevat!

Võtsin korvi raami küljest lahti, ning vaatasin veel üle selle sodi, mis külgkorvis oli: 2 matti, 2 roostes istmeverdukomplekti. Pagasiluugi lahtivõtmiseks pidin hinged laiali võtma. Muda, sodi, teokarpide ja roostepuru seest leidsin peotäie kodaraid, mõned spetsiaalvõtmed (summutite jm. jaoks), plastmasslõuaosa kiivrile ja vana jalgrattanumbri.

Korvi üks külg ja ka vist pagasiluuk on seestpoolt üsna hullusti roostes, ei teagi kas seda plekki tuleb seal palju vahetada. raam on üsna korras. Pidurimehhanism puudu.

Eks homme lähen ARKi ja selgitan natuke mõnele juhatajale oma muret tsikli raaminumbri puudumise kohta.

P.S Valdo - tõepoolest, MoS2 ja vajadusel veidi kolkimist võtab ka kõige hullemad poldid kergelt lahti.

Kas keegi teab öelda, kas Dnepri ja muu värgi kardaan ning tagareduktor ja pidurid istuvad Uraalile?
Vasta
#13

marti184 Kirjutas:Kas keegi teab öelda, kas Dnepri ja muu värgi kardaan ning tagareduktor ja pidurid istuvad Uraalile?

istuvad küll. samamoodi saab urali velgi vahetada dnepri omade vastu ja vastupidi - südamik on sama.
Urali velgi on saada küll, kui raha on. õnnestus nädal tagasi soetada 2 velge koos kummiga, hind oli 650eek tükk. pidi venemaalt saama ka uusi veljesid(ilma kummita), hind pidi olema miski 800 raha tükk.

Silindrid soovitan läbi puurida esimesse sobivasse remontmõõtu, ning sobitada uute kolbidega. Läheb maksma puurimine 700.-/2 silindrit, 550.-/2 uut kolbi koos rõngastega (Kloostrimetsa motopood).

Ja laiuse mehel ei ole enam tõesti urali rattaid Smile

Isand Pauk putitab ka Dnepraali (Dnepri raam+Urali katel&külgkorv)

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#14

marti184 Kirjutas:Silindrid olid seest natuke roostes. Sai neid natuke hoonitud...
Hoonisid ise või lasid kuskil teha?
Vasta
#15

Tuttav sai tuttava kaudu paariks päevaks sellise kolme luisuga hoonimisvidina, mis käib puuri otsa. Sellega tegingi.
Vasta
#16

Käisin ARK-is. Seletasin seal ühele kõik ära, näitasin ostu-müügi lepingu ette, see mõtles natuke, käis tagaruumis seaduseraamatut vaatamas, ning siis teatas, et selle raamiga ei saa ma midagi teha.

Niisiis tuleb ilmselt ka sellest masinast mingi kompott. Huvitav, kas ARKi tüübid aksepteeriksid seda, kui näeksid Dnepri koodiplekki Urali raami küljes? Mulle jäi seal selline mulje, et tüüpi huvitab ainult see kood, kuid võibolla hakkavad sellise segu peale pirtsutama? Samas kogu raami ka ei tahaks osta, kuna siis tekivad probleemid:
1)Kas kõik Urali vidinad lähevad üks ühele Dnepri raami külge?
2)Raami transport ühest Eesti otsast teise on märksa keerulisem, kui ainult selle plekitüki saatmine.
3)Uus raam maksab raha.

(K-750 raamid ja plekitükid vist ei sobiks, kuna Uraali mootor(32hj) on rohkem kui 30% võimsam K-750 omast (24hj))
Vasta
#17

Üldiselt on asi nii, et pole oluline mis mootoriga sa aparaadi paberisse paned, peasi, et kubatuur samaks jääb. arkis ja ülevaatusel on see \"EMM\" anyway.
Kas tõesti raaminumbrit kuskil mujal pole? Vene masinatel number tavaliselt ka raamile löödud, muidu ju asi nii, et kruvid raaminumbrit (plekki) ühelt masinalt teisele, nii nagu ise tahad. Võid ka kuskilt numbri löömis kärnid hankida ja sobivasse kohta raamile ise numbri peale lüüa.
Minu Dnepri raamil oli raaminumber alumisel lõualuul ning tagumise vasakpoolse amortisaatori kinnituse peal.



Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#18

Dnepri plekitükid on poldikestega raami küljes kinni, Urali omad aga needitud, seega erinevad.Tagakiige kinnitus on samuti Dnepril ja Uralil täiesti erinev, + muidugi porilauad ja paagid on erinevad, siis paagi all on Urali raamil üks lisatoru.No mootorist saab juba 100 meetri kauguselt aru,millega tegu on.Need on erinevused ,mis esmapilgul meelde tulevad.Ausalt öeldes ei usu eriti, et läheb läbi mingi Urali-Dnepri hübriid.Arvele saab võtta tehnikat,mis kannab tehasemarkeeringut.Kui tehasemarkeering on hävinud, siis arvele panna ei saa.No plekitüki saab muidugi asendada.Lisaks sellele peab olema sõiduk sellise välimusega ,nagu tehas tootis.Kõik detailide vahetused tuleb registreerida ümberehitustena, selleks aga ei pruugi luba saada.Kui ümberehitused või valede detailide paigaldused on tehtud pärast sõiduki arvele panekut ARK-s ja pärast ülevaatust, siis vastutab nende ümberehituste eest omanik.See on siis seaduslik pool.
Vasta
#19

Urali raamil raaminumbrit kusagil ei ole.
Kallutasin korvi puhtaks, üks külg on läbi roostetanud ja ka pagassipõhi on läbi. Korvi enda põhi on tugev. Igatahes, sellega on palju plekitööd ees.

Korv

Täna sain teada, et üks tüüp müüb mingeid emmi juppe, ning 2 tänavavahet minust eemal. Läksin kohale ja sain Uralile doonori, millelt saab päris mitu vajalikku ja seni puuduolevat juppi.
K-750 või Dnepr

Veljed ja rattad kõige täiega, kogu peaülekanne, mägipidur, kaasa ka üsna hea kroomiga (kuid mõne täkkega) K lenks, heeblid, süütelukk (juhuks, kui Urali oma ei tööta) ja palju juhet ning juhtmeotsikuid, tagaamordid.
Ma tõesti loodan, et see peaülekanne sobib Uralile.
Vasta
#20

Võtsin esialgu mootori käsile.
Hetkel käigukast küljest, esikaas küljest (hammakad nähtaval), sidur lahti võetud (poldid olid kinni roostetanud), silindrid muidugi ka kõik juppideks.

Muide, need seestpoolt keermestatud junnid hooratta peal, millega sidur kinni käib. Et kas neid on võimalik asendada või peab hoopis uue hooratta otsima?

Igatahes võtan mootori vist päris juppideks lahti.
Tihendid tuleb igal juhul välja vahetada, ilmselt kasutan selleks boroniiti ja silikooni.

Tahaks teada, mida arvavad targemad inimesed plaanist välja vahetada väntvõlli- ja kepsulaagrid ning lasta väntvõll tasakaalustada. Iseenesest laagrid ju palju ei tohiks maksta, iseasi mis see tasakaalustamine ja laagrite vahetus maksma võib minna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne