Ural M-67
#21

Mul on siin kusagil eespool kirjas, et on pakkuda vanemat tüüpi (6 volti)Urali mootor koos käigukastiga.Genekas on puudu, aga selle ehk saaks ,kui otsida.Hind on 3000 EEK.Võib-olla on selline mootor osta odavam,kui vanale kap.remonti teha.Muidugi siis tuleks ka el.süsteem 6 voldi peale ümber teha ,sul ju praegu 12 volti.
Vasta
#22

Tegelt on point selles, et kuna ma sain kogu kupatuse 1800 kr (mootor, raam, külgkorv), siis on igal juhul mõttekam teha kap. remont.
Uued tihendid ja laagrid sisse panna, väntvõll ning kepsud-kolvid tasakaalustada ning siis on mootor kohe nii neitsi ja süütu, et peaks pärast sissesõitu jooksma ilusti ja kaua.
Kui ma mingi teise mootori ostaks, siis tõenäoliselt saaks ka mingi kasutatud ja kahtlase, millel tuleks ka hakata juppe vahetama (ma kangesti ei tahaks uskuda, et keegi müügiks mootorile remondi ära teeb). Ainus vahe, et siis ei saa ma kunagi kindel olla, mis jupp on läbi ning vajab kohe-kohe vahetamist ja mis mitte. Parem teha odavale mootorile kohe kap. remont, on hiljem kindel sõita. Ikkagi enda kokku laotud, uued kuluosad sees ja enda tehtud sissesõit.

Mis need eespool kirjeldatud hinnad tulidki? 700 kr puurimine ja 550 silindrid koos rõngastega. Uued laagrid ei tohiks palju maksta ja tihendid samuti mitte. Iseasi palju nende laagrite vahetamine ja väntvõlli tasakaalustamine läheb. Uus sidur ka kusagilt ning kellegi käest kasutatud karbussid.

Ega raha läheb tõenäoliselt niikuinii palju, kuid õnneks on tegutsemiseks u. aasta aega ka.

Täna siis võtsin mootori täiesti lahti. Hammakad eest maha, tagant hooratas maha, väntvõll välja. Siis suruõhuga diiselküttega puhtaks ja nüüd kõik jupid läigivad. Kõik tihendid olid nii kehvas seisus, et niikuinii väljavahetamisele, samas raamlaagrid olid üsna heas seisukorras.
Vasta
#23


--------------------------------------------------------------------------------
Nonii,
vahepeal 1 kool lõpetatud, teisega alles poole peal, aeg-ajalt ka veidi aega tsiklile saanud pühendada. Nüüdsest saab igatahes kohe kõvasti rohkem aega masina kallal tööd teha.

Raami(numbri) probleem on ikka lahtine, kuid eks näeb.
Seni olen käsile võtnud mootori: Mootor käis täiesti lahti, kõik tihendid vahelt, jupid kõik täiesti küljest (v.a nukkvõll).
Ühe raamlaagri vahetasin välja, teine oli paremas seisus, kui poest ostetud tutikas.
Väntvõllilaagrite vahetamise ideest loobusin, kuna praegugi veel head laagrid seal.
Mootor seest-väljast ohtra diiselkütte, traatharja, pintsli, mootoripesuvedeliku ja suruõhuga sisselastud diiselküttega läikima löödud.
Nüüd juba väntvõll sees, esikaas peal, tihendid mootoris kõik vahetatud (karteripõhja tihendipind sirgeks pekstud, et ikka midagi peaks ka).
Ahjaa, tihendikomplekt - täislaks 250 + 300 kr
Täna lammutasin ka käigukasti lahti, seest-väljast jälle puhtaks, tihendid ära vahetada ja uuesti kokku
Homme teen hooratta ja siduridetailid roostest puhtaks, tõenäoliselt tuleb uued kettad otsida, kuid loodan muud jupid päästa.
Hetkel küljest silindrid (tuleb lasta üle puurida ja uued kolvid sisse)
Ahjaa, silindripead ja klapikambrikaaned tuleb puhastada, klapid sooveldada.

Leegikad olemas, sumpad puuduvad, karbussid võibolla saan kusagilt, süütesüsteem tuleb uus otsida, genekas loodan et töötab, peaülekanne vajab puhastamist, paaki on auk sisse roostetanud, ma ei hakka parem esialgu veel raamist ega külgkorvist rääkimagi
See oleks nagu lühikokkuvõte, äkki saab varsti pilte ka.


Muide, kui kellegil on mõni Urali või Dnepri raaminumber vedelemas, andke teada.
Vasta
#24

kas sellel tüübil kellelt doonori hankisid mootorijuppe ka oli?
Vasta
#25

Tal oli vist üks K-750 mootor üle, või vähemalt nii ta tookord rääkis. Tahtis, et ma talt mootori ka ostaks, kuid võtsin ainult raami ja selle küljes olevad jupid (pluss veel lenksu).

P.S Tuli veel meelde, et tal vedeles garaazis mingi osaline Urali mootor.
Vasta
#26

Nüüd tulevad pildid.
Nagu ma ütlesin, mootor ja käigukast käisid vahepeal nädalate jooksul kõik juppideks ja seest-väljast puhtaks ning läikima ja uued tihendid vahele.
Splinditraadiks olin sunnitud kasutama vasktraati, kuid vast peab, seal ei ole mingit suurt pinget taga.

Tänase päeva jooksul tegin roostest puhtaks siduri (ketaslõikuri otsas käiv traatharjaketas)
[Pilt: Jun08%5E02.JPG]
Lammutasin natuke silindripäid. Sisselaskeklapid olid kinni roostetanud. P*sakiht oli sees üsna paks
[Pilt: Jun08%5E03.JPG]
Ilmselt tuleb uued klapid osta, kuna paaril olid tööpinnad natuke hävinud ja kui juba, siis kõik. Ilmselt tuleb siis ka lasta silindripeapoolsed tööpinnad freesida. Keegi oskab öelda, kus sellist teenust pakutakse?
[Pilt: Jun08%5E05.JPG]
Põletasin leeklambiga seest puhtaks leegitorud. Üks oli juba algul enam-vähem, kuid teises oli nõgi ja muid jääke küllalt.
Väljast tegin ka puhtaks ning nüüd on nad üsna ilusad (pildil pole nii hästi näha)
[Pilt: Jun08%5E06.JPG]

Lisaks tegin ka need põlvekaitseplekid värvist puhtaks. Üks neist nõuab keevitamist, ülemisest osast on roosteuss natuke närinud.

Mootor on nüüd selline:
[Pilt: Jun08%5E07.JPG]
Pilt2
Vasta
#27

Paar päeva olin masinast eemal, kuid täna sain uute juppidega tagasi ja paar tundi tööd ka tehtud.

Motopoest sain õlifiltri ja sidurikettad, sinna jätsin 2 silindrit puurimisele.

Vana paak, mis tsiklil peal oli, oli roostest auklik.
Otsisin uue:
Paak, 1 plekkvelg ja 2 karbussi (K-63y, horisontaalsed kinnitused), ning üks K-62d karbuss oli kokku 500 kr kuldse börsi kaudu.

Lootsin, et saab paagil vana värvi säilitada, kuid nüüd kahtlen, sest sellel on kriime ja vähemalt 1 mõlk.

[Pilt: Jun13%5E01.JPG]
[Pilt: Jun13%5E02.JPG]

Karbussid olid enne müüja tsikli peal, kuid seadistus läks paigast ning ta ise tegi selle vist veel hullemaks. Igatahes, temast olid karbusside ülemised kaaned valetpidi peal ja siibrid tõusid vaid 1/3. Piltidel juba õigesti. Silindripea kinnitused on mul vertikaalsed, kuid karbussidel horisontaalsed. Ilmselt tuleb mul välja mõelda mingi vahejupp, kuidas need ikkagi ühendada.

[Pilt: Jun13%5E03.JPG]

Võtsin ka esihargi lahti. Leidsin selle pealt mingi koodi, kuid mis ajast on raaminumber esihargi küljes? Mis koodiga tegu on?

[Pilt: Jun13%5E06.JPG]

Rooste oli amorditorude kallal juba tagumiste hammastega.

[Pilt: Jun13%5E04.JPG]
[Pilt: Jun13%5E05.JPG]

Ilmselt tuleb kasutada Dnepri omi.



Vasta
#28

See ei ole raaminumber. See on lihtlabane detaili number varuosade ostmise tarbeks.

Raami number on stantsitud, mitte valatud kujul.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#29

Suvi/sügise algus läks väga kiireks. Üks asi teise otsa. Viimasel ajal olen jõudumööda natuke nokitsenud, kuid varsti peaks rahalised võimalused piisavalt suurenema, et uuesti hakata masina kallal tööle:

Seni on kulunud u 6000 k:
Ural 1800
Ülekanne+amordid+lenksutoru+lingid 600
Paak, karbussid, üks velg 500
MoS2 150
Tihendid 550
Silindrite puurimine 700
Kolvid rõngastega 550
Sidurikettad 300 (vist)
Esiamorditorud 500
Jawa tuuleklaas 200
Tagatuli 50
Raamikoodi plekk 75
Ja palju muud Kokku: üle 5975

Otsustasin, et vana külkat pole mõtet taastama hakata, suure tõenäosusega on odavam otsida kusagilt sõitev, mis lihtsalt üle värvida.
Silindripead on hetkel Kloostrimetsas, kus klapipesad freesitakse ja uued klapid sooveldatakse.

Umbkaudne prognoos(täpset hinda ma ei tea, kuid pakun poehindu. V.a külgkorv muidugi)
Urali kasutatud külgkorv 600-1000?
Silindripeade töötlemine 300-600
Uued klapid 300
Süütemäng 250
Süütepool 300
Lülitid lenksule, käepidemed, pidurikonnad 100-200?
Esitule vits ja peegel 100?
Bensiinikraan 50-100
Süütelukk 100
Trossid(2 gaasi, sidur, pidur) 150?
Spido-tross 100
Kardaanirist 250
Kummipuksid 150?
Bensiinivoolik 50
Uued kodarad 300-500?
Kokku umbes: 3100-4250 kr

Värvimine seisab külgkorvi hankimise taga.
Liivapritsitamine u. 700
Kruntvärv u. 500?
Värv 1000-1500?
Kokku umbes: 2200-2700 kr

Värvimisega saan ehk ise hakkama. Garaaž soojaks kütta ja veega seest üle pritsida.

Kaugemas tulevikus läheb veel vaja:
Aku 600
Registreerimine 1300
Ülevaatus u. 150
Kindlustus u. 300
(Kaassõitja kiiver 500)
Kummid 2-3x 500
(kui veab, on dnepri kummid veel kasutuskõlblikud. Urali omad kindlasti mitte)
Kokku u. : 3350-4350 kr

Ahjaa, summuteid ka vaja: äkki keegi müüb 600ga.
Kokku tuleb arvutuslikult 15 225-17 875. Kurat, kuskohast kõik see raha võtta tuleb?

Kui kellegil on pakkuda ülalnimetatud juppe konkurentsivõimelise hinnaga, siis palun teada anda EraSõnumi kaudu. Kui kellegil on pakkuda vertikaalsete kinnitustega K301 karbusse 2tk, võin vastu pakkuda horisontaalsete kinnitustega K63y-sid 2tk

Olgu see elavaks näiteks kõigile, kes tahavad osta poolmädanenud surmodava masina ja siis täieliku remondiga üles ehitada, et saada odavalt sissetöötamata masina.
Sissetöötamata masina saab, kuid odavalt küll kindlasti mitte.

Oleks kevadest saati raha kogunud, oleks saanud osta juba sõitva masina, kuid sellisel ei teaks iialgi, millal mingi peidetud viga välja tuleb.

Üks küsimus tekkis: Kas peaksin ökonoomsema sõidu huvides hankima ka kiirendatud 4. käigu või siis kiire diffri? Kuidas need (eraldi võttes) mõjutavad korviga sõites jõuomaduste säilimist?
Vasta
#30

Täitsa metsas, eelmisest postist on 1 aasta möödas. Kuhu küll see aeg kadunud on?

Eelmine kevad hankisin Gaz-21 ja see võttis väga palju vaeva ja energiat, et kevadel piiratud aja jooksul sõitma saada. Suvi oli üldse koolidesse sisseastumisi täis ja polnud kah aega/inspiratsiooni, et näppe õlis leotada. Volga oli prioriteetsem asi korras hoida, kuna tegu oli juba sõitva masinaga.

Nüüd siis on jälle kohale jõudnud, et Emm on ikka veel juppideks. Ma olen sinna juppidesse nüüdseks liiga palju raha tampinud, et asja aastate viisi venitada.

Hetkene seis:
On olemas 2. külgkorv, mis on paraku ainult väga vähe paremas seisus, kui esimene. Siiski, mulle kinnitati, et uue põhja keevitamine ja pahtliga ärasilumine on käkitegu. Teise külkaga sain ka kaasa täiesti hävinenud istme, mille pealt saan matti võtta. Tegelikult lihtne: vedrud, poroloon, nahk ja vineer.

  Mootor on peaaegu koos. Süütesüsteemi peab külge kinnitama, hooratta veel igaks juhuks üle pingutama.

  Silindripead ostsin kõige täiega uued(üle tonnine laks), kuna öeldi, et vanade taastamine läheks sama kalliks. Uued olid horisontaalkinnitustega, mis sobib igati. Nookurid seevastu olid liiga madalad - vert. kinnituse silindripead hoidsid nookureid kõrgemal(eemal). Tükk aega leiutasin ja püüdsin vahejuppe teha, kuid lõpuks panin lihtsalt seibid vahele. Ma loodan et peab.

  Lenksulülitid ja kummid on puudu.

Peaülekande jupid on kõik olemas ja uued, kuid peaülekande kaanes on üks neist neljast poldiaugust hävinenud ja suuremaks puuritud. Ei tea, kas on võimalik kuidagi seda päästa, või peab kusagilt uue hankima?

Summuteid ei olnud võimalik kasutatuid leida. Tegin väljamineku ja ostsin tutikad (Kirves!)

Sama tüübi käest ostsin posu tutikaid kodaraid, kuna ainult osad vanad oli võimalik päästa.(Kah kirves!)

Samuti on vaja uusi kummipukse raami sisse. Ma väga loodan, et Kloostrimetsa, Brauer või Tondi kaudu saab neid hankida.

Tagumisi amorte pole ma seni veel lahti saanud. Püüdsin küll vineerist ja keermetlatist rakist teha aga asi läks plahvatusohtlikuks. Ma ei teagi, kas neid üldse on võimalik lahti võtta? Pärast tõmblen hullult vedru maha saamiseks ja siis ei olegi lahtivõetavad?

Raam, porikad, plekid, rummud, veljed ja muud värviga jupid on suures hunnikus ühes garaazi nurgas. Need peab kuhugi liivapritsi viima ja siis üle värvima. Kompressorid ja regulaatorid on olemas aga garaaz muutub talvel külmaks ja on halb värvimiseks.
Külka põhja keevitamiseks vajalik plekk on ka olemas, vist oli 0.7-0.8mm paks.

Kõik materjalid nagu oleks olemas, aga suvel oli nii palju tõmblemist, et ei saanud mahti tegutseda.

Detsembri keskpaigus tulen paariks nädalaks kodumaale ja hakkan masina kallal tööle. Praegu tunduvad küll eelseisvad toimetused päris keerulised/rasked. Ma ei tea isegi seda, kas pärast kõigi töödega lõpule jõudmist ARK selle üldse arvele võtab.

Vasta
#31

Kuidas edenenud on?
Vasta
#32

Kõik värvitud, külka veel juppideks ja istet pole

Rattal 80% juppidest küljes.
Ees ootab juhtmestiku vedamine ja lenksu komplekteerimine, nipet-näpet tööd, klappide ja süüte regull.
Pilte pole hetkel võimalik riputada.

Aga dokumente veel ei ole.
Kui kellegil on pakkuda dok-dega raam või mis iganes, siis olen huvitatud.
Vasta
#33

marti184 Kirjutas:Kõik värvitud, külka veel juppideks ja istet pole
[...]
Aga dokumente veel ei ole.

Tee avaldus kohaliku ARKi juhile arvelevõtmiseks koos pika seletuskirjaga, kust ratas pärit, kust Sina ta said, mis Sa temaga ette võtsid ja miks sel hetkel kehtivaid pabereid ei ole. Usun, et kui numbrilised agregaadid varastatud ei ole ning Sa ise ei ole halvas kirjas, siis miks peaks ta keelduma ratta arvelevõtmisest?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#34

Ratas on aus, kuid millegitõttu kahtlen, et see tõendamata omanikuõigusega arvelevõtmine nii lihtne on. Eriti veel seetõttu, et seal ei ole mitte kusagil raami peal säilinud raaminumbrit. Otsisin ennast lolliks nii enne, kui ka pärast liivapritsimist ja ei leidnud kusagilt.
Vasta
#35

Endal on ka sama probleem, et ei ole raaminumbrit. Kuigi pirka on olemas. Samas ma ka ei usu, et see asi on nii lihtne - see oleks ju liiga lihtne! Toungue

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#36

minu emmil polnud kah raamil ettenähtud kohas numbrit... pirka aga oli.
Olen üldse tähele pannud ,et vene päritolu tsikelitel pole mikski raami nr. kuskile löödud.
Huvitav mis põhjustel? ometigi oli ju koht olemas raamil kõigil kus number pidi olemas olema.
Vasta
#37

nark Kirjutas:minu emmil polnud kah raamil ettenähtud kohas numbrit... pirka aga oli.
Olen üldse tähele pannud ,et vene päritolu tsikelitel pole mikski raami nr. kuskile löödud.
Huvitav mis põhjustel? ometigi oli ju koht olemas raamil kõigil kus number pidi olemas olema.

Aga said masina siis nii arvele. Kui siis võiksid kirjeldada protsessi.

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#38

agent007 Kirjutas:Aga said masina siis nii arvele. Kui siis võiksid kirjeldada protsessi.

ei ole veel kahjuks arvele saanud...Sad
pean ostumüügi lepingu tegema ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne