Gaz 24 ilukilbid???
#1

Täna jäin mõtisklema 24 Volga ilukilpide üle. Nimelt on teada ju, et Volga kilpidel keskel on mustaks värvitud sõõr (valdavalt enamusel Volgade kilpidest). Kuid toodeti ka punase sõõriga ilukilpe, millist hiljuti nägin ka kusagil kaubandusvõrgus varuosana uuena komisjonimüügis. Punase täpiga ilukilpidega Volgasid kohtas tänavapildis harva. Jutt käib ikka selle vana hea 24 roostevaba terasest ilukilpidest.
Seega tekkis mul küsimus,et kas punase sõõriga ilukilpe paigaldati väga varajastele Volgadele või oli mingi seos kerevärviga? Ise kaldun arvama esimest versiooni. Mis asjast arvate?
Vasta
#2

Minu teada olid need punased sõõrid tõepoolest algusaja mudelitel ning mingist hetkest muutusid need mustaks. Samas võib ka oletada, et näiteks mustadel Volgadel olid mustad ja kõigil ülejäänutel punased. Täitsa huvitav küsimus.
NB. Muuseas, kus neid kilpe müüa on? Mul endal just tarvis.

Harjutamine teeb meistriks (hiljem tsehhi juhatajaks).
Vasta
#3

Punase sydamikuga kilp on olemas kaupluses Volga, hind 95 +/- 5 krooni. Nähtavasti on neid rohkem kui yks, ehk on isegi värvivalik Smile

Vabandust, klaver ei võimalda teatud tähti...

Vasta
#4

idalimusiin Kirjutas:Minu teada olid need punased sõõrid tõepoolest algusaja mudelitel ning mingist hetkest muutusid need mustaks. Samas võib ka oletada, et näiteks mustadel Volgadel olid mustad ja kõigil ülejäänutel punased. Täitsa huvitav küsimus.
NB. Muuseas, kus neid kilpe müüa on? Mul endal just tarvis.
Zis 110 kohta võibolla annab head teavet vanatehnuka klubi president Heino Jaanus, temal endal on sõidukorras Zis 110  auto olemas. Tavaliselt on see auto ka vaatamiseks augustikuu esimesel laupäeval Tartu lähedal Melistes. Aadress on Tartu Kreutzwaldi 50-2  tel 7421690, Gsm 5074690
Vasta
#5

Punase keskosaga kilpe kasutati Gaz 24 esimese seeria mudelitel. Musta keskosaga kilbiga asendati nad vist 1972. aastal, kuid võib olla ka juba 71. aasta lõpus.

Hoopis olulisem erinevus on selles, et punase keskosaga kilp oli parema viimistlusega. Materjal oli küll sama, ent vanad kilbid oli poleeritud läikima nagu Gaz 13 omad. Auto üldmulje oli hoopis erksam.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#6

Tagadi Üritusel jäi silma 24 rattakapsel, mille keskosas ilutsesid sissepoole pressitud "taksoruudud" - kolm tükki, ruudu külg umbes 2 cm, sügavus ehk 2 mm. Ruudud olid mustad, kapsli keskosa aga värvimata. Et kas ametlik taksomeeste privileeg?
Vasta
#7

Taksokilpe "valmistati" minu andmetel taksopargis kohapeal. Ehk siis uutel taksodel "märgistati" kilbid kohe väikese stantsiga. Tegevuse eesmärk ei olnud edevus või privileegide otsimine, vaid võimalus taksopargist varastatud kilpide tuvastamiseks erasõidukitel.

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta
#8

Martin_R Kirjutas:Taksokilpe "valmistati" minu andmetel taksopargis kohapeal. Ehk siis uutel taksodel "märgistati" kilbid kohe väikese stantsiga. Tegevuse eesmärk ei olnud edevus või privileegide otsimine, vaid võimalus taksopargist varastatud kilpide tuvastamiseks erasõidukitel.
Arvestades seda töö kvaliteetoi pakuks et need tehti juba tehases. muide 21- el oli sisse pressitud slaavi TAKSI
Vasta
#9

villis1 Kirjutas:Arvestades seda töö kvaliteetoi pakuks et need tehti juba tehases. muide 21- el oli sisse pressitud slaavi TAKSI

Kindlalt kohapeal, tundsin üht vanahärrat, kes on vastavaid lugusid pajatanud. Kuna nii stantsirauad kui ka NSV Liidu ametlik keel olid venekeelsed (raudu valmistati tsentraliseeritult), siis oli kiri slaavi tähtedes.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne