Olukord Poolas?
#1

Et siis on keegi autoga seal viimasel ajal käinud?
On neile euroliit ja käitumist õpetanud või on seal kõik vanaviisi (loe: piiril tehakse klistiiri jne)
Ehk on isegi EU teede korrasoluke kaasa aidanud?

Dad.
Vasta
#2

Ei ole sellel Poolal häda midagi. Sügisel sai sealkandis igasugustes kolgastes ringi tuustitud ja ei juhtunud meiega midagi nimetamisväärelt halba. Ainult Varssavi väga tiheda liiklusegaoli pisut probleeme. On ikka suur linn küll. Sitema mulje jätsid meile Leedu piirivalvurid ja toll, kes püüdsid iga hinna eest midagi leida ja raha välja pressida.

Kas me sellist Eestit tahtsimegi?
Vasta
#3

Mul isa käib vähemalt kord kuus sealkandis. Teed on mõneskohas täitsa normaalsed näiteks kiirdeed Varssavi ümbruses.Teeremonte on seal pidevalt. Politsei on nagu ikka - omakasupeal väljas. Piiril nüüd norimist vähem kuna Euro värk ja olid suured koondamised ja ei julgeta eriti.
Eriti vastikud on teedel suurte rekade kolonnid neid seal pääris palju ja möödumine raske mõndedeskohtades sest vastutulevaid autosid palju. Väga palju on selliseid rekamehi kes linnasees sõidavad 100km/h ja maanteel 70km/h. Muidu liiklus on mõneskohas normaale sellesmõttes et kes aeglasemalt sõidavad tõmbavad tavaliselt kõrvale.
Linnas sees näiteks Varssavis pole mingi üllatus kui inimesed ``lõikavad`` üle haljasalade ja politseid vahest seal vastas neilBig Grin. Varssavis mõneskohas sõidavad autod 140km/h (linnas sees).
Vasta
#4

sai käidud nii kolmveerand aastat tagasi häälega reisimas, tallinn-balaton-tallinn. Poola piiril meie passi ei vaadatud. Piiri ületasime jala, minnes sõid tegelased sifkasid ja tagasi tulles olime 50 kohalises bussis kolmekesi (bussijuht, me kaks), meie vastu ei tuntud vähimatki huvi.
Poolakad ise sõidavad suht julmalt, asulas 100-150 ei ole harv juhus.
Nad on meist hulka temperamentsemad. Tihti juhtus, et teel, kus üks rida ühte suunda, teine teise suunda, vahepeal kolmas rida juurde tekkis vastavalt sellele, kuidas keegi mööda tahtis minna.
Kui keegi mööda tahtis sõita, siis eessõitja vilkutas ohutuse korral paremat suunda. Möödunud eessõitjast vilkutas mööduja kah paremat suunda korra, selline pidi olema kohalik komme tänada kaasliiklejat.
Tee äärest leidis mitmel korral papis politseinikke, kes vähegi võõrama juhi korrale kutsusid.

EDIT: korrakaitsjad on tegelt sõbralikud, kui nendega peaks kokkupuudet tekkima, päevasel ajal nad erilist huvi ise suhtlemise vastu ei tekita, öösel pidavat kiiruse ja muude seaduste rikkumiste üle agarad olema karistama
Vasta
#5

Kaherealisest teest tehakse tihti ka neljarealine,närvide testimine pidev-huvitav,kuidas neil liiklusõnnetuste statistikaga lood on?

...ne meshai mehhanizmu rabotat.
Vasta
#6

no kes poolas on sõitnud, siis on vast märgand ka meeletus kogustes riste ja väiksemaid kabeleid kohati. Kohalike sõnul pidi olema 90% neist surnuks sõitnutele püstitatud.
Vasta
#7

tegelt oli see olukord seal ikka päris jube kyll. linnas 100km/h, maanteel 120 ca. palju oli tegelikult kiirusepiiranguid, kuna tee läks otse läbi kylade. kuid keegi ei vaevu alevis hoogu maha võtma. hale hakkas kylaelanikest kes olid pideva myrina sees ja ei saanud yle teegi minna.teeääred olid laialt asfaltiga kaetud, niiet sinna mahtus vabalt fiat127 sõitma. se oli muidugi hea et nad tõmbasid kõrvale teistele teed andmaks. aga seda tegid nad ka öösel nii ja kui oleks mõni õnnetu jalakäia olnud seal kõndimas siis oleks temaga kyll ysna s...d lood olnud. suuremad teed olid iseenesest suht korralikud. kiirteed tasulised (11 slotti), poolakad muid keeli ei tunnista kui aint poola keelt. ta võis kyll osata ka vene keelt kui miskipärast ikka ajab oma poolakeelt vastu.
minule jäi tegelt sellest riigist lausa masendav mulje. kui \'eesti kohta öeldakse et see on suutele riikidele läbisõiduhoov, siis Poola on seda tõesti sõna otsese mõttes.
Vasta
#8

ei jaga eriti pessimismi Poolakate liikluskultuuri osas. Arvestades nende liiklustihedust ja teede laiust on asi enamvähem.
Põhireegel on: Sõida,... ja ära mölise. Kiirematele antakse teed üle parem-ääre joone tõmmates, suured näitavad ikka soovitus-paremsuunda jne. Isegi parklate-tanklatega on asi lahedam kui Eestis, teevidad on korralikud ja ka väiksemad teed on tähistatud. Tasuline on ainult 2. maantee Varssav-Poznan ja ega õigeid kiirteid palju rohkem ei olegi, kuhu transiidina sõites sattud.
Suht sageli läbi Poola sõites, ei ole veel erilisi probleeme olnud, Tallinn-Tartu mnt-l on pea alati mingi olukord, kus peab kellegi elu/autot säästma.

al, just sõidukaga 2x30h nonstop läbi EU


Vasta
#9

Omamoodi kogemus öösel Poolas sõites.Keset teed seisab Trabi ,tolle najal joogine pan kes sihib püssiga metsa poole.Nähtawasti jaht käimas.See ka üsna harjumatu :traktor weab käru(harwemal juhul bussi) kus sees lapsed,kes minemas kooli.Teeäärtes ka palju ahvatlusi LKW meestele.Ma ei tea kuidas väikse autoga aga suurte juhtidele ei kipu kohalik pollar trahvikviitungit andma.Ütleb,vabandust pan aga just said kviitungid otsa.Raha wõtab wastu küll.
Vasta
#10

Piiriuletus kogu Baltikumis on muutunud kiiremaks, pohim6tteliselt 1 stop piiril passi ja tehn passide kontr. ja tuld.
Veel korras ketastega Tallinnast Zambrowi valja ei vea, Augustovi taha kull.

Poola pole oma muredega veel uhelepoole saanud. Uksikuid uusi teel6ike tuleb tasapisi juurde, aga liiga vahe, arvestades jatkuvat liiklustiheduse kasvu. Tegematta teed on tihti raskeltlabitavad, eriti p6hjapuiestee taiskoormaga (sai just puidukoormaga sealtkandis kangutatud). Olztyn\'i all uus l6ik on valmis.. Ummikuid on vantide trassil-venelaste ringi keskel ja kokku vahest mitmetunniseid..

Hea, et venelaste ring Sochatsevini on valmis ja paaseb ka Oderi poolt kodutulles vabalt tagasi A2 Varssavi peale. Kodupoole tulles A2\'lt on Varssavi linna uuel l6igul peale (kodupool) j6ge vana viadukti ees uld 22tonni piirang alles. Aga zlott teeb imet, tavaliselt 50st piisab, halvimal juhul 100 laheb ara. Latlased panevad aastaid otse labi Varssavi.

Autodes ja koormas kaiakse valimatult sees endistviisi, pollar ei jata ka oma manti v6tmatta, trahvisummad on kordades t6usnud. Foorid vahetuvad nagu vanasti ja punane tuli suttib samuti nagu heaks arvab, ning pollar v6tab juba kuni paarsada euri.. zlottides.

Eriti hull on too- ja puhkeaja jalgimisega, ketastega noogitakse (loe: NOOGITAKSE ja ka Busse) jarjest rohkem, mida ulmelisemaid jutte meestelt (headelt vanadelt kolleegidelt) kuuleb kuidas Pan\'i BAG on jalle kellelegi suutnud ara teha, summad on suured. Ma ei raagi l6hkis6itmisest, vaid korralike meeste noogist, kus Pan n6uab koduse nadalal6pu 3\'e puhast ketast.. mitte nagu valged inimesed teevad, et reede 6htul puhas ja esmaspaeva hommik valja.. jne. jne.

Prostid on eluaeg Poola teede aares olnud, peldikupotti n...da ei soovita kellelgi. Nad ei hairi kui just lausa teele ette ei astuta. Ei ole nad ka nii tuutud kui itaalia prostid.

Hulguse komm on tabav: Põhireegel on: Sõida,... ja ära mölise.
Opole alt Gorlitsi poole on tukk aega uus Krakov-Wroclav l6ik avatud. Vist tasuline ka nuud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne