Likvideeritud raudteed

PETSS Kirjutas:Kui kellelgi huvi ja tahtmist ning olemas Jeep millega kannataks sõita mõnel kitsa tammil (näiteks  Rapla-Virtsu , Tamsalu -Türi või Sonda -Mustvee) siis oleks käsi ja kaasasõitja.Mulle teadaolewalt need suunad veel läbitawad.Weelgi lahedam oleks Lawassaarest kamba peale üürida vedur ja vagun ja sõita turbaraudtee erinewatel teedel.

See Lawassaarest Tootsini või seal kandis pikemalt sõita oleks ise ka huvitatud hirmsasti.Sai ka eelmise aasta suvel Lawassaares perega ära käidud ja kõigil oli jube põnev eriti pojale meeldis.Ühesõnaga mina löön ka käed kui minekuks läheb.
Vasta

Türi-Paide vahelisel lõigul on isegi liiprid alles ja seda ülesõidu kohtadel, kuigi kaetud asfaltiga.

Pildil tähistatud ringiga:

[Pilt: tn_eesti.jpg]
[/quote]

Huvitav ma elasi hulk aastaid Paide kandis ja olen sõitnud Türi ja Paide vahet vist mitutuhat korda ja ei teadnud ültse nende rööbaste olemasolust.Teatsin et sealt läks kunagi raudtee aga rööpaid pole seal küll tähele pannud.Peaks ka minema neid oma silmaga kaema.Ega ei oska keegi öelda kas see raudtee sild mis Reopalu majade tagant metsast üle jõe läheb on ikka alles veel.
Vasta

iff33 Kirjutas:Türi-Paide vahelisel lõigul on isegi liiprid alles ja seda ülesõidu kohtadel, kuigi kaetud asfaltiga.

Pildil tähistatud ringiga:

[Pilt: tn_eesti.jpg]

Huvitav ma elasi hulk aastaid Paide kandis ja olen sõitnud Türi ja Paide vahet vist mitutuhat korda ja ei teadnud ültse nende rööbaste olemasolust.Teatsin et sealt läks kunagi raudtee aga rööpaid pole seal küll tähele pannud.Peaks ka minema neid oma silmaga kaema.Ega ei oska keegi öelda kas see raudtee sild mis Reopalu majade tagant metsast üle jõe läheb on ikka alles veel.
[/quote]
4 aastat tagasi veel igatahes oli , olgugi et juba siis olid mõned vägevamad proovinud sealt metallosasi küljest kandutada. Hetke seisukorda ei tea.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

valdo Kirjutas:Jah. Saaremaa raudtee ehitamise tegelik põhjus oli kaugelaskesuurtükkide transportimine. Kuna rakettrelvad hakkasid tegema aga ennekuulmatut võidukäiku, siis otsustati juba peaaegu valmis raudteevõrk demnonteerida, sest kaugelaskesuurtükid kaotasid oma otstarbe.

Võib-olla Karotamm tõesti lootis seda militaarotstarbel ehitatud raudteed ka tsiviilis kasutama hakata?

Vt lisa - http://www.saaremaa.ee/est/history/saaremaa/raudtee.php - Saaremaa muuseumi direktori hr Püüa temaatiline artikkel.
Saaremaa raudtee kohta liikus vene ajal anekdoot, et vene kindralstaabis oli kaart valepidi meestel ees olnud ja seetõttu kindrali suunav näpp Sahhalini asemel Saaremaale sattunud... Nii siis hakatigi Sahhalini asemel Saaremaale raudteed rajama.
Vasta

Saaremaa raudtee kohta liikus vene ajal anekdoot, et vene kindralstaabis oli kaart valepidi meestel ees olnud ja seetõttu kindrali suunav näpp Sahhalini asemel Saaremaale sattunud... Nii siis hakatigi Sahhalini asemel Saaremaale raudteed rajama.
[/quote]

See muide ei ole anektoot vaid täpselt nii see oligi.Hiljem kui aru saadi kuhu seda raudteed ehitati tuli käsk see uuesti üles võtta.Sel ajal ei olnud ju moblasi et oleks kohe helistatud.Nii asi toimuski et osad hakkasid tagant üles võtma teed ja esimeses otsas käis alles vilgas ehitustöö.Vot sellised ajad olid kunagi meil Eestis.
Vasta

iff33 Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Kui kellelgi huvi ja tahtmist ning olemas Jeep millega kannataks sõita mõnel kitsa tammil (näiteks Rapla-Virtsu , Tamsalu -Türi või Sonda -Mustvee) siis oleks käsi ja kaasasõitja.Mulle teadaolewalt need suunad veel läbitawad.Weelgi lahedam oleks Lawassaarest kamba peale üürida vedur ja vagun ja sõita turbaraudtee erinewatel teedel.

See Lawassaarest Tootsini või seal kandis pikemalt sõita oleks ise ka huvitatud hirmsasti.Sai ka eelmise aasta suvel Lawassaares perega ära käidud ja kõigil oli jube põnev eriti pojale meeldis.Ühesõnaga mina löön ka käed kui minekuks läheb.

Tea, kauaks seda lõbu on. Taheti juba tänavu tee kinni panna aga püsib õnneks.
Vasta

Regardman Kirjutas:
iff33 Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Kui kellelgi huvi ja tahtmist ning olemas Jeep millega kannataks sõita mõnel kitsa tammil (näiteks  Rapla-Virtsu , Tamsalu -Türi või Sonda -Mustvee) siis oleks käsi ja kaasasõitja.Mulle teadaolewalt need suunad veel läbitawad.Weelgi lahedam oleks Lawassaarest kamba peale üürida vedur ja vagun ja sõita turbaraudtee erinewatel teedel.

See Lawassaarest Tootsini või seal kandis pikemalt sõita oleks ise ka huvitatud hirmsasti.Sai ka eelmise aasta suvel Lawassaares perega ära käidud ja kõigil oli jube põnev eriti pojale meeldis.Ühesõnaga mina löön ka käed kui minekuks läheb.

Tea, kauaks seda lõbu on. Taheti juba tänavu tee kinni panna aga püsib õnneks.

Kas juttu Lawassaare-Tootsi vahelisest lõigust?
Vasta

iff33 Kirjutas:Saaremaa raudtee kohta liikus vene ajal anekdoot, et vene kindralstaabis oli kaart valepidi meestel ees olnud ja seetõttu kindrali suunav näpp Sahhalini asemel Saaremaale sattunud... Nii siis hakatigi Sahhalini asemel Saaremaale raudteed rajama.

See muide ei ole anektoot vaid täpselt nii see oligi.Hiljem kui aru saadi kuhu seda raudteed ehitati tuli käsk see uuesti üles võtta.Sel ajal ei olnud ju moblasi et oleks kohe helistatud.Nii asi toimuski et osad hakkasid tagant üles võtma teed ja esimeses otsas käis alles vilgas ehitustöö.Vot sellised ajad olid kunagi meil Eestis.
[/quote]

Jajahh, käskjalg asus ratsahobusega Moskvast teele, aga UFO-d viisid ta vahepeal minema ja nii nad siis muudkui ehitasid ja ehitasid. Naljavanad võiksid vahelduseks Sahhalini raudtee ajalooga tutvuda. See on ehitatud muide jaapanlaste poolt ja tänase päevani on rööpalaius umbes-täpselt 1000 mm. Ja Sahhalinil oli raudtee ammu enne olemas, kui Saaremaa "unelmprojekti" ellu hakati viima
Vasta

iff33 Kirjutas:
Regardman Kirjutas:
iff33 Kirjutas:
PETSS Kirjutas:Kui kellelgi huvi ja tahtmist ning olemas Jeep millega kannataks sõita mõnel kitsa tammil (näiteks Rapla-Virtsu , Tamsalu -Türi või Sonda -Mustvee) siis oleks käsi ja kaasasõitja.Mulle teadaolewalt need suunad veel läbitawad.Weelgi lahedam oleks Lawassaarest kamba peale üürida vedur ja vagun ja sõita turbaraudtee erinewatel teedel.

See Lawassaarest Tootsini või seal kandis pikemalt sõita oleks ise ka huvitatud hirmsasti.Sai ka eelmise aasta suvel Lawassaares perega ära käidud ja kõigil oli jube põnev eriti pojale meeldis.Ühesõnaga mina löön ka käed kui minekuks läheb.

Tea, kauaks seda lõbu on. Taheti juba tänavu tee kinni panna aga püsib õnneks.

Kas juttu Lawassaare-Tootsi vahelisest lõigust?

Jah.
Vasta

Ei tea kas siia see sobib, aga teist teemat ma raudtee kohta ei leidnud.
Algas Pärnu-Mõisaküla raudtee ülesvõtmine
http://www.postimees.ee/150108/esileht/s...lesvotmine

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta

Wäga tahaks loota ,et see teelõik kunagi ka 3 korda ellu ärkab.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

Minu lapsepõlveraudtee läheb ülesvõtmisele! Krtt,kesse haige oli,kes selle korralduse lõpuks välja jagas!
Ise mõtlen lähiajal sealmail ära käia ja põhjaliku pildistuse teha. Ei kujuta ette,mis nüüd nädalavahetus mul ees on aga järgmine ehk küll. Kui lumi vahepeal(ja väga võimalik) maha tuleb ja kõik enda alla matab,on ikka väga kehvasti. Krt see just nüüd toimuma peab,oleks võinud vähemalt nädal varem ülesvõtmisest kuulutada!

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Hmm.Kas keeg siit teemast on ka seotud Raudtee muuseumiga vms. asutusega? Kui nad raudtee ülesse võtavad siis tean ca 25m täpsusega kohta kus selle sama tee ehitamise ajal maeti (lükati Jossiga ümber) kitsarööpmelise tee semafor.
Vasta

Kasutaja Heiki peaks olema.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

Mõisakülla toodi ka reisivagun, vist plaan muuseumis teha... Tükike raudteed jäeti ka alles dreðiiniralli jaoks Wink. Lisaks pandi ülesse peatu ja anna teed märgid, mis seisid seal ka peale raudtee ülessvõttu. Ja te sa siis politseile selgeks et Raudteed enam pole ja peatuda pole vaja Big Grin. Politsei spetsiaalselt passis seal. Kuuldavasti tehti kah trahvi. Nüüdseks ülessvõtt niikaugel, et ülesõidu kohapealt enam järge näha pole, arvatavasti Umbsoo ülesõiduni jõudnud ( sirka 3km sinna ).

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

indrek1000 Kirjutas:Mõisakülla toodi ka reisivagun, vist plaan muuseumis teha... Tükike raudteed jäeti ka alles dreðiiniralli jaoks Wink.
Missugune vagun?Ja kuidas dreziinarallit tehakse kui tee üles võetud?

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

http://gallery.balticrailpics.net/displa...pos=-10568
300m raudteed jäeti alles.
Vasta

Sinna oleks siiski sobilik olnud paigaldada kitsa tee wagun.Kunagi ju Mõisaküla kitsa tee kõige tähtsam keskus.Aga ,mis teha.Hea kui midagi tulewastele põlvedele jääb.See vaid minu arwamus.

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta

See vagun jäi rööbastele Wink. Kitsarööpalise vagunit ei saa rööbastele sättida, sest neid (rööpaid) enam ei eksisteeri. Mõisaküla mehed on ära reustareerinud kah kitsarööpalise lumelükkaja, selline pursuika sees ja tiivad käivad külgedele. Toungue Kahjuks pilte pole.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Ei ole wõimalik ,et tänases Eesti riigis ei suudeta aretada 50 meetrist lõiku kitsarööpalist teed.Ja vaguni taastamine ei tohiks ka üle jõu käija kui hingega asja juures olla.Teine wariant,sinna oleks võinud siis panna vana tüüpi laiarööpmelise vagun(püstiste akendega).Eemalt olles väga lihtne asju kommenteerida ,raske teha.Eeltoodu waid minu nägemus Mõisaküla muuseumwagunist .

Kell käib kõigile ja aeg teeb oma töö.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne