uus liiklusseaduse eelnõu
#61

ei ole siia maani aru saanud kas võrriga sõites peab kiivrit kandma või ei. Kas on mingid vanuse piirangud kuna peab ja kuna ei pea.
Vasta
#62

- Alla 16-aastastele jalgratta- ja mopeedijuhtidele on lisandunud kohustus teel sõites kanda vastavalt jalgratturi kiivrit või motokiivrit.

- Üle 16 aastaselt mopeedijuhilt nõutakse mootorsõiduki juhtimise luba (vähemalt AM-kategooria sõiduki juhiluba). Nõude eesmärgiks on suurendada liiklusohutust ning tagada, et liikluses osaleksid vastava ettevalmistuse ja teadmistega juhid.

- Lisaks muutub kohustuslikuks mopeedide registreerimine Eesti Riiklikus Autoregistrikeskuses, millega kaasneb kohustusliku liikluskindlustuse lepingu sõlmimise ja tehnoülevaatuse läbimise nõue.
____________
See oli irl.ee saidil 16.04.2009, seoses uue liikluseelnõu muudatustega.
No ma ei ole see vana võrrijuht kellele see seadus peaks paberimajanduse tõttu liiklemise ära keelama. Ma olen noor võrrijuht, ma ei ole võrri retsija, ma kannan kiivrit, ok mul pole lube , minu masin on väga ilus, korralik, kõik tuled ja tehase seadmed on ideaalses korras( tagatulel on isegi "e" märgis). Ma sõidan rohkem ilu pärast, et masinat töökorras hoida no ja ise kah mõnu saada. Kasutan vaikseid tänavaid liiklemiseks. Ma olen nö restaureerija ja säilitaja aga minu jaoks kaotab see töö mõtte, kui ma pean kinlustust maksma ja kord aastas ülevaatusel käima. Mida ma öelda tahan, et see suretab välja vana tehnika ja mida näeme varsti nagu mammuti topist muuseumis.
No ja "come on" mida ma siis tegema hakkan. Need vanad võrrid ja mopid on ju ideaalsed algteadmiste saamseks. Ja kui juba vahumiseks läks, minuvanustel noortel puudub niigi huvi vanatehnika vastu. Vabandust kes ennast puudutatuna tunnevad aga no need rolleripe..ed on ju omaette klass, nad on mopeedi kultuuri nii maha teinud, et mopeede vihatakse juba. Minisi ja Deltasi ei saa ju nende masinatega võrrelda. Kui forsitud Delta ajab nii 60-70km/h välja, siis sellel rolleril pole vaja rohkem kui piiraja maha ja laksust 90km/h. Kus on õiglus vanu vene moppe ei oleks vaja registreedida ja mässata piisaks ju juhi loast ja kiiruse limiidist. Saan aru et korda on vaja aga asi peab ikka mõistusepärane ka olema.
________
Vabandust sattusin hoogu, aga ütlesin kõik hingelt ära.
Hei "oldmoped" sa rääkisid kunagi mingi Rootsi asja kuidas seal see asi korraldatud on?

Lugupidamisega,

Joonas
Vasta
#63

Ma usun, et ka Deltasi ja minisi hakkab saama arvele võtta, kui nad on ideaalses korras (vene mootorrattaid ju saab!). Tekib ainult palju aja- ja rahakulu uute paberite hankimiseks ja ametnikele omandi tõestamiseks.
Mina tegelen ka restaureerimisega, Gauja on praktiliselt valmis. Olen sellega sõitnud ja julgen öelda, et üle 25-30 km/h ta eriti ei lähegi, juba tugev vastutuul saab katsumuseks. Pealegi on tal mootor vaid 0.8 kW- seega raudne pisimopeed, mida uue seadusega ei hakata mootorsõidukiks üldse lugema.

Kas praegu peab võrrigi sõites kiivrit kandma?

Kuna ise kannan, siis soovitan ka teistel, juba ohutuse mõttes. Võrr ehk säärekas ehk abimootoriga jalgratas on praegu kehtiva liiklusseaduse järgi selline jalgratta ja mopeedi vaheline riistapuu, millel puudub kindel staatus. Enamus rahvast (ka politsei) võrdusustab seda siiski mopeediga ja nõuab nende juhtidelt kiivrit ja vanuses 14-15 ka lube.

PS: eespool oli öeldud, et Rootsis ei pea ajaloolisi mopeede registreerima.
Vasta
#64

Oli siin mõnda aega tagasi pikk sõnavahetus MKMi Veondus- ja liiklustalitusega, kus tõin välja erinevaid punkte ja esitasin selgitavaid küsimusi. Olen ise 100%liselt võrri registreerimise vastu ja üritasin neile ka selgeks teha, et ma pole ainus. Veondus- ja liiklustalituse juhataja (muuhulgas isegi kunagi sääreväristajat omanud) aga tõi ette kõiksugu aspekte ja väiteid stiilis "aga teistes ELi maades on nii..." ja "avarii korral on ikka lihtsam asja ajada" jne. Kui üritasin selgitada, et võrriliikumist ei saa võrrelda rolleriliikumisega, siis vastus oli ühene: mopeed on mopeed.

Igatahes enam ma tuulevesktiega võidelda ei jaksa ja tulevikus rikun sellisel juhul seadust (load olen nõus aga tegema küll).
Vasta
#65

Ei meeldi see eelnõu kuna siis ma peaksin tuhandeid kroone raiskama iga aasta võrri peale. Ennem rikun seadust, kui hakkan kasutute paberitega jändama. Saan trahvi siis saan.

Kaspar.
Vasta
#66

Tervitus!Ütlen oma arvamuse kah.Olen Täielikultvastu vanemat tüüpi võrride mopeedide registreerimise nõude vastu.Vanemat tüüpi oleksid siis nõukogude ajal või enne seda toodetud mopeediklassi sõidukid.Oman ise hästi säilinud Jawa 555 aastast 1962, samast ajajärgust Stadion S11, hästi säilinud 1974.a Riga 12, nelja Riga 2 Gaujat, kahte Riga11,Kolme Riga13,Riga22,Lvovi MV-044 ja veel mõnda seesugust sõidukit.Käin nendega ka vahel sõitmas.Kui nüüd hakkab kehtima nõue neid kõiki registreerida, kindlustda ja ülevaatus läbida siis ausõna minu jaoks kaotab nende omamine mõtte. Soovin seda vana tehnikat hoida ja säilitada, samas on minu jaoks tehnikal väärtus kui see on heas korras ja tahtmise korral võin ükskõik millise isendiga paar ringi sõita või osaleda mõnel stiiliüritusel.Kõigi uute nõuete kehtimise korral ei suuda ma küll selliseid nõuetega kaasnevaid rahalisi kulutusi kanda.Kui nüüd selline bürokraatlik ühene seadus mõtlematult vastu võetakse- mis jääb siis üle? Mis muud kui võtta vastu mõned rahapaberid ühelt ülelahe tuttavalt samade huvidega naaberriigi kodanikult , kes minu küsimuse peale, mis ta nende ratastega peale hakkab-aga muuseumisse lähevad muidugi vastas.Eks hakkame siis edaspidi ikka laevapileteid ostma, naaberriigi majandust turistidena toetama ja muuseumides oma lastele näitma milliste liiklusvahenditega kunagi meie maal sõideti ja mis meil kunagi olemas olid.Siit ainuke lahendust pakkuv ettepanek-Jätke vanemat tüüpi mopeediklassi sõidukid registreerimise kohustusest välja.Kiivrit ja lube võib juhile küll kohustada ja palju selliseid isendeid siis ikka igapäevaliiklusesse satub.
Vasta
#67

(29-06-2009, 20:07 PM)Kaspp Kirjutas:  Ei meeldi see eelnõu kuna siis ma peaksin tuhandeid kroone raiskama iga aasta võrri peale. Ennem rikun seadust, kui hakkan kasutute paberitega jändama. Saan trahvi siis saan.

Suudad kindlalt väita, et mopeedi kindlustus ja ülevaatus lähevad maksma tuhandeid aastas? Isiklikult pääsen mootorrattaga alla 500.- Olen poolt, et rollerid saavad numbrid külge. Liiklusõnnetuse põhjustajana oleks ka päris kurb kahjusid omast taskust kinni maksta. Aga jah, minu vanake võrr vist jääb siis igavesti seisma...
Vasta
#68

Ei tegelt võiks kõik jalgrattad ka kindlustuse ja ülevaatuse alla minna kaasa arvatud kolme rattalised laste rattad jne. siis saaksid riigi vanemad ju jälle midagi tasku toppida
ja kui palju tuleks ratta ja rolleri ostu müügi tasusi oi oi sellest võiks jälle natuke restos nämmutada jee.
Vasta
#69

Ise pooldaks varianti et uued rattad võetakse arvele, vanad jäetakse nagu on. Minu eelistuste kohaselt muutub vastasel juhul 125-ne motikas paremaks variandiks kui mopp - kiirem, kütet palju rohkem ei võta, ülevaatus ja kindlustus peavad niikuinii olema. Vanus on ka juba selline, et võiks millegi mopeedist suurema seljas istuda. Tahaks muidugi palju suurematWink, aga siin tuleb jälle seadus ette.
Vasta
#70

Häda ongi selles, et ei ole teada, palju need load ja registreerimine mopeedi puhul maksma hakkavad. Praegu on see igatahes üsna kallis lõbu. Ise oman Gauja mootorjalgratast ja mopeedi Spirit, millest viimase (olgugi, 10k et hiinakas) peab kohe kindlasti arvele võtma ja tegema ka load. Kas see jällegi ära tasub, on iseasi.
Gauja on mul tagavaravariant, mida esitlen pisimopeedina, sest üle 25 km/h ta õnneks ei liigu.
PS! Rakvere motopoes (Vilde tn) olid äsja müügil mingid tänapäevased maastikuratta raamiga säärud. (väike mootor, tuled dünamo pealt, hind 6500 kr). Müüja ütles, et need on Ukraina omad, nägin neid ka kevadisel Kurtna laadal. Võibolla ei pea neid arvele võtma...
Vasta
#71

(22-07-2009, 11:54 AM)Sojourner Kirjutas:  Häda ongi selles, et ei ole teada, palju need load ja registreerimine mopeedi puhul maksma hakkavad.

Aga miks ei ole teada? Juba ammu saab ju vabatahtlikult oma mopeedi arvele võtta. Mõni ei usalda tänagi oma lapsele rollerit kui sellel kindlustust pole.
Vasta
#72

No siis palun kas siin on keegi, kes on ka oma Delta vms registreerinud?

Lugupidamisega,

Joonas
Vasta
#73

sääreväristajat ju arvele võtma ei pea, see kui abimootoriga jalgratas.
Millel veel kohustuslikult ei pea kiivritki kandma. Jalgrattad ju registeerimisele ei kuulu. Ning paljud rollerid on ilma paberiteta, kuskile kaduma läind, välisriikidest toodud jnejne. Kuidas sa tõendad et rollu sinuoma ning kuidas
Samamoodi kuidas sa pre 70a võrri enda omaks suudad tõendada?Big Grin



Vasta
#74

Kui sõidan oma Gaujaga linnavahel ilma kiivrita, siis politsei ei saa midagi teha või?
Vasta
#75

(22-07-2009, 12:09 PM)Erik Kirjutas:  Juba ammu saab ju vabatahtlikult oma mopeedi arvele võtta.
(30-07-2009, 19:12 PM)elva.Joonas Kirjutas:  No siis palun kas siin on keegi, kes on ka oma Delta vms registreerinud?
See ei olegi hetkel võimalik!

Registrisse on momendil lubatud kanda EÜ kogusõidukitüübikinnitust ja uue sõiduki korral vastavat sertifikaati (CoC) omavaid mopeede. Tehnilist ülevaatust neile ei tehta, kuid vabatahtlikult on võimalik sõlmida kindlustusleping.

Allikas: http://www.ark.ee/atp/public/Kahe___kolm...dukite.pdf
Vasta
#76

Hetkeseisuga ideaaltingimustes (loe: ARKis sobivad kõik su olemasolevad paberid, raaminumbrid jne) on 2300.- arvele võtmine + number. Kui sinna veel kinldustus ja ülevaatus otsa keevitatakse....
Kindlustusega veel see nali, et kui hakatakse hinnaklassi määrama statistika järgi võib see nii mõnelgi puhul tsiklist ja autost kallim tulla Sad

Kas nüüd tõesti eeldatatakse, et vana riga punnvõrriga kusklil "Hundikülas" poes pima/õlle järgi käiv vanapapil on see nuts välja käia + võimalus asi kuhugi linna transada, et ARK`s ette näidata, ning sealpoolne heakskiit saada. Lisaks loomulikult veel vanade masinate puhul omandi tõestamine.

Lisaks, kui asi arvel, siis hakka igat ümberehitust suure raha eest teh. passis kajastama...


Aga ei imestaks küll, kui ikka tõsti ka siin "Lätit tehakse"

Issand sa näed ja ei mürista...

Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Vasta
#77

Priit, loe Indreku poolt postitatud link läbi. Võrre ei pea ei arvele võtma ega kindlustama.

Omalt poolt lisan väikese mõtte. Ise ei ole küll seadusetundja, aga mõistet "valmistajakiirus" saab minuarust mitmeti mõista.

Näide. Juhan ehitab oma punnvõrri ümber nii, et see sõidab 60 km/h. Tegu on ikkagi ju mopeediga, sest Juhan ei ole mopeedi valmistaja? Või selleks, et Juhan saaks politseid kartmata 60 km/h oma võrriga sõita, peab ta selle arvele võtma?

Ma usun, et siin on seaduses selline "hall" ala. Juba registrisse kantud sõidukitel tuleb ümberehitused sõiduki passi kanda, aga kui registreerimist ei nõuta...

Ootan kaasamõtlejaid.

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#78

Täpselt nii.

Mootorsportlased on ikka julged,
see kartmatus on kasvanud väsimatus töös,
läbi kurvide ja piki sirgeid,
meid sadu kordi kandnud on mootorite sööst.
Vasta
#79

võtan sõnad tagasi. ma ise ei vaadanud indreku lingis antud dokumendi kuupäeva ja arvasin, et see käib uue korra kohta.

lugesin ka teemat põhjalikumalt ning minu tõstatatud mõte sai ammendava vastuse - olgugi, et läheb 60 km/h välja, ei tohi sõita kiiremini, kui 25 km/h juhul kui pisimopeed ja mopeediga mitte kiiremini kui 45 km/h.

Vapourblast teenus Tallinnas
Vasta
#80

Hmmm teema on algatatud küll seoses kaherattalistega aga seis kisub ka traktoristidele ärevaks.

Viimasel ajal on uudistes teemaks, et traktori sanga saamiseks on vaja kangemaid lube kui lihtsalt B.
http://meiemaa.ee/index.php?content=arti...rtid=35862
http://www.maaleht.ee/news/maamajandus/m...d=30581053

Uuest liilkusseaduse eelnõust:
Tsitaat:(1) R-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on T-kategooria mootorsõiduki juhtimise õigus või BE-, C- või D-kategooria või C1- või D1-alamkategooria auto juhtimise õigus.
(2) T-kategooria mootorsõidukit võib juhtida ka isik, kellel on CE- või DE-kategooria, C1E- või D1E-alamkategooria auto juhtimise õigus.

Ehk R-kati traktori jaoks vajalik vähemalt BE ning T-kati jaoks CE. Karm
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne