uus liiklusseaduse eelnõu
#81

(25-04-2010, 22:08 PM)Huck Kirjutas:  Ehk R-kati traktori jaoks vajalik vähemalt BE ning T-kati jaoks CE. Karm

No paljud traktorid siis teevad tööd soolona? Ikka midagi haakes, järel või ees.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#82

Seda küll. Ise olen põhimõtteliselt poolt.

Aga mis saab meestest, kes praegu B-lubadega traktoriga leiba teenivad. Kõik need teedel sõitvad upitajad või laadurid on ka R või T. Või mitte?
Vasta
#83

(26-04-2010, 08:39 AM)Huck Kirjutas:  Seda küll. Ise olen põhimõtteliselt poolt.

Aga mis saab meestest, kes praegu B-lubadega traktoriga leiba teenivad. Kõik need teedel sõitvad upitajad või laadurid on ka R või T. Või mitte?

Kuigi mul on olemas ABCRT kategooriad,teeb see teema ärevaks mindki. Mingi AS mõtles jälle välja uue kampaania,kuidas raha teha.Löögi alla satuvad jälle talupojad ja põllumehed.Mis te arvate,et me sõidame lusti mööda teed,sm.seadusetegijad ärimehed. ärge toppige näppe sahtli vahele.
Kutsun kõiki traktoriomanikke mõtlema selle teema üle.
ps.maamehelt on alati midagi võtta?
Vasta
#84

Foorumis soigumisest ei ole mittemingit kasu.
Homseni peaks olema võimalik teha komisjonile seaduseelnõu parandusettepanekuid.
Vasta
#85

(26-04-2010, 12:55 PM)oldmoped Kirjutas:  Foorumis soigumisest ei ole mittemingit kasu.
Homseni peaks olema võimalik teha komisjonile seaduseelnõu parandusettepanekuid.

Õige! Loodan väga,et ärksamad on midagi juba teinud või teevad.
Vasta
#86

Hm, ei saa aru, milleks oli ÜLDSE vaja kümmekond aastat tagasi lubada traktoriga ka autoloaga sõita, et nüüd jälle nõudeid karmistama hakata. Suht imelik vastavatest ametkondadest see siia-sinna hüplemine. Lisaks sellele on asi ka üle mõistuse keeruliseks aetud.

Samas väheusutav, et see probleem väga massiline on - küllap enamus talunikke ja ka kutselisi traktoriste ikka on vastavad load kas siis vene ajal või uue riigikorra alguses ära teinud. Aga neil, keda see puudutab, on ootamatult välja käia tulev summa muidugi üsna suur.

Iseasi on see, mis saab neist, kellel antud hetkel ainult R-kategooria (nagu minul).

Vanade traktorite omanikud ja huvilised Facebook`is: https://www.facebook.com/groups/vanatraktorid/

Minu kanal YouTube`is: http://www.youtube.com/user/Kolhoos1?feature=mhee
Vasta
#87

(26-04-2010, 20:20 PM)Sillu Kirjutas:  Iseasi on see, mis saab neist, kellel antud hetkel ainult R-kategooria (nagu minul).

Heh... alles praegu sain aru, et R-kategooria sõiduki juhtimiseks ei piisa enam R-kategooria juhiloastBig Grin Iroonia... nn spetsiaalne traktoriluba (mis antakse vastava koolituse läbimisel) peaks ju pädevam olema kui tava B. Väga imelik.
Vasta
#88

Tänase seisuga on uus seadus vastu võetud!
http://www.postimees.ee/?id=277567
http://riigikogu.ee/?page=pub_file&op=em...17.06.2010

Mind huvitas eelkõige vanamopeedidega seonduv:

16. peatükk RAKENDUSSÄTTED § 264. Üleminekusätted Kirjutas:(4) Isiku puhul, kelle juhiloa kehtivuse tähtaeg on käesoleva seaduse jõustumise hetkel möödunud, kohaldatakse juhtimisõiguse taastamisele käesoleva seaduse § 129 lõiget 4.
(5) Kuni käesoleva paragrahvi lõikes 4 nimetatud tähtpäevani kasutusel olnud mopeedid, millel puuduvad sõiduki maaletoomise ja tollivormistuse lõpetamist tõendavad dokumendid ja/või sõiduki seaduslikku omandamist ja valdamist tõendav dokument, registreeritakse omaniku kirjaliku kinnituse alusel sõiduki seadusliku omandamise kohta, kui nimetatud dokumentide taastamine ei ole võimalik.
(6) Enne käesoleva seaduse jõustumist kasutusel olnud mopeedid, välja arvatud pisimopeedid, peavad olema registreeritud ühe aasta jooksul käesoleva seaduse jõustumisest arvates.
Seega: vanade mopeedide registreerimisel piisab avaldusest. Segaseks jääb ainult, millise kuupäevani kasutuses olnud mopeedid, sest käesoleva paragrahvi lõikes 4 ühtegi kuupäeva ei leidu.

§ 275. Riigilõivuseaduse muutmine Kirjutas:1) paragrahvi 203 täiendatakse lõikega 6 järgmises sõnastuses:
„(6) Mopeedi registreerimise eest tasutakse riigilõivu 9,58 eurot.“;
2) paragrahvi 204 täiendatakse lõikega 10 järgmises sõnastuses:
„(10) Mopeedi registreerimismärgi väljastamise eest tasutakse riigilõivu 6,39 eurot.“;
Lõpuks ometi midagi konkreetset!

§ 32. Piirangud jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi liiklemisele Kirjutas:3) lasta vedada tema juhitavat sõidukit (välja arvatud kolme- ja neljarattalist mopeedi) looma või teise sõidukiga;
Kolmerattalist mopeedi võib nüüdsest kartmatult eesli taga vedada!

Tsitaat:(3) Mopeedijuht ei tohi sõita kiiremini kui 45 kilomeetrit tunnis, pisimopeedijuht kiiremini kui 25 kilomeetrit tunnis ning tasakaaluliikuri juht kiiremini kui 20 kilomeetrit tunnis.

§ 33. Juhi üldkohustused Kirjutas:11) mootorratta, maastikusõiduki, traktori, mopeedi, pisimopeedi, tasakaaluliikuri või jalgrattaga teel sõitma nii, et kõik rattad toetuksid pidevalt teepinnale.
Vasta
#89

http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto...9&l=fplead

tehtud!
Vasta
#90

(17-06-2010, 13:13 PM)indrek Kirjutas:  [quote=§ 33. Juhi üldkohustused]
11) mootorratta, maastikusõiduki, traktori, mopeedi, pisimopeedi, tasakaaluliikuri või jalgrattaga teel sõitma nii, et kõik rattad toetuksid pidevalt teepinnale.
Ma juba kujutan ette, kuidas miilitsad asuvad ennastsalgavalt trahvima ja TV3 ja K2 oma miilitsapasklvillides naelutavad häbiposti kui suurimad LE-rikkujad ja kaaskodanikele eriti ohtlikud tegelased... väikelapsed abiratastega velodel.

Tsitaat:“Ütleme nii, et me üritasime rakendada natuke talupojamõistust ehk mitte väga palju kitsendada seda olukorda, mis praegu on,” selgitas eelnõu menetlemise eest vastutanud Riigikogu liige Margus Lepik eelnõu teisel lugemisel Riigikogus. “Muudatus, mis esialgses eelnõus oli pakutud, oleks sundinud mitmeid põllumehi ja talumehi uuesti eksamipinki istuma.”

Kes see selline on ja millega on antud seltsimees liiklus- ja tehnikavaldkonnas silma paistnud??? Mina ei rahuldu talupoegadega, ma tahaks, et mõtleksid ajudega ja reaalsete kogemustega spetsialistid.
Vasta
#91

(17-06-2010, 13:23 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
Tsitaat:selgitas eelnõu menetlemise eest vastutanud Riigikogu liige Margus Lepik eelnõu teisel lugemisel Riigikogus.
Kes see selline on ja millega on antud seltsimees liiklus- ja tehnikavaldkonnas silma paistnud???
Äramärkimist vajab ka fakt, et kaks päeva enne Liikusseaduse vastuvõtmist (ehk siis üleeile) teatas seesama Margus Lepik tagasiastumisest Riigikogu liikme kohalt.
Las teised inimesed tegelevad uue seaduse tagajärgedega!
Vasta
#92

Tsitaat:2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

huvitav, kas siis kohitsetud hayabusasid enam ei või liigelda? Big Grin või kas neid üldse ongi?

Igatahes noortel kohe rattavalik suurenes. Positiivne.
Vasta
#93

(17-06-2010, 14:07 PM)taavi Kirjutas:  
Tsitaat:2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

huvitav, kas siis kohitsetud hayabusasid enam ei või liigelda? Big Grin või kas neid üldse ongi?

Igatahes noortel kohe rattavalik suurenes. Positiivne.

Huvitav, kas tõesti on A2 piiratud võimsus tõstetud 35kw peale endise 25 asemel?
Vasta
#94

(17-06-2010, 14:35 PM)ats97 Kirjutas:  
(17-06-2010, 14:07 PM)taavi Kirjutas:  
Tsitaat:2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;

huvitav, kas siis kohitsetud hayabusasid enam ei või liigelda? Big Grin või kas neid üldse ongi?

Igatahes noortel kohe rattavalik suurenes. Positiivne.

Huvitav, kas tõesti on A2 piiratud võimsus tõstetud 35kw peale endise 25 asemel?

suht segane
Tsitaat:(1) Vastavalt isiku vanusele võib talle anda järgmise kategooria mootorsõiduki juhtimisõiguse, välja arvatud käesoleva seaduse §-s 95 sätestatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel:
1) 14-aastane – AM-kategooria mootorsõiduk;
2) 16-aastane – A1- ja B1-alamkategooria mootorsõiduk ja T-kategooria mootorsõiduk, mille täismass üksi või koos haagisega ei ületa 18 000 kilogrammi;
3) 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg; B-kategooria mootorsõiduk; C1-alamkategooria mootorsõiduk ja T-kategooria mootorsõiduk, mille täismass üksi või koos haagisega ületab 18 000 kilogrammi;
4) 20-aastane – A-kategooria mootorsõiduk, kui isikul on eelnevalt A2-alamkategooria mootorsõiduki juhtimisõigus vähemalt kaks aastat;
5) 21-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg; A-kategooria sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattaline mootorsõiduk, mille mootori võimsus ületab 15 kilovatti; C-kategooria ja D1-alamkategooria mootorsõiduk;
6) 24-aastane – A-kategooria mootorsõiduk, välja arvatud punktis 4 nimetatud juhul, ja D-kategooria mootorsõiduk;
7) 18-aastane – B-kategooria mootorsõiduk; A2- ja C1-alamkategooria mootorsõiduk ja T-kategooria mootorsõiduk, mille täismass üksi või koos haagisega ületab 18 000 kilogrammi;
8) 21-aastane – A-kategooria sümmeetrilise rataste asetusega kolmerattaline mootorsõiduk, mille mootori võimsus ületab 15 kW; C-kategooria ja D1-alamkategooria mootorsõiduk.

25-35 on selline hall piir, nagu ma siit aru saan.

Muidugi jura on see, et alla 8 aastane laps ei või teepeal sõita isegi vanemate järelvalve all. Mul käib 4a laps lasteaias ja sõidame sinna rattaga. Kuna rattatee 1km ulatuses puudub, peab maantee ääres sõitma, eks siis nüüd opeab autoga süitma hakkama.
Vasta
#95

(17-06-2010, 14:59 PM)taavi Kirjutas:  Muidugi jura on see, et alla 8 aastane laps ei või teepeal sõita isegi vanemate järelvalve all. Mul käib 4a laps lasteaias ja sõidame sinna rattaga. Kuna rattatee 1km ulatuses puudub, peab maantee ääres sõitma, eks siis nüüd opeab autoga süitma hakkama.

Kui kinnitad sadula alla rihma või liigendiga kepi, peaks olema talutamine, mitte iseseisev sõit.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#96

lugesin, aga ei saanud aru. Mis ma siis teen kui mul pole mopeedile dokumente, ehk siis kuidas ma ta arvele siis võtan? Või ei saagi siis?
Vasta
#97

(17-06-2010, 20:51 PM)madis1080 Kirjutas:  lugesin, aga ei saanud aru. Mis ma siis teen kui mul pole mopeedile dokumente, ehk siis kuidas ma ta arvele siis võtan? Või ei saagi siis?
Aga ole hea ja proovi uuesti, eks ükskord õpid lugema ka! Mõni postitus ülalpool (#91) ma viitasin sellele samale teemale. Vihje: 16. peatükk RAKENDUSSÄTTED § 264. Üleminekusätted Punktid (5) ja (6).

Et teemast mitte välja minna, siis on hämmastav, et täna on siin foorumis avastatud äsja vastuvõetud seaduse sees juba kaks lahknevust :O
Vasta
#98

Lugesin ja mõtlesin selle uue liiklusseaduse teema algusest lõpuni läbi. kaasa arvatud ka lingid, mis teemas üles tähendatud. Eks palju halli on selle seadusega. Minu jaoks ei muutu aga midagi. Halvemal juhul pean mõnisada raha kulutama mopeedide arvele võtmisega. Nagu iga asjaga: palju kisa vähe villa! Algul kõik rahvas kirub ja vannub, kuid pärast on kõik rahul ja keegi ei kurjusta,et pagana poliitikud lüpsavad rahvast.
Vasta
#99

Praegu seadus vastu võetud, jõustub siis kunagi tulevikus.
Vasta

1. jaanuar 2011
Õnneks on siiski osadele mopeedijuhtidele midagi head: Seaduses on selline üleminekusäte, et need mopeedijuhid, kes on sündinud enne 1. jaanuari 1993, ei pea hakkama ÜLDSE mingeid lube omama ja need, kes on praegu 16-17 aastased, peavad neid omama alates 1. jaanuarist 2013.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne