Probleem süütega
#1

Lugu selline, et tahtsin eelmise aasta suvel Kovrovets (K-58),
käima panna, et veenduda kas ta ikka töötab.
Plaan oli/on mootoratas korda teha ja registreerida.
Aga tekkis probleem: masin käima ei lähe. Kontrollisin sädet ja seda polnud! Loogiliselt arvasin,et süüteküünal on läbi.
Vahetasin vana süüteküünla uue vastu ära aga see ei mõiganud.
Olen välja vahetanud katkesti (uus) ja kondensaatori (uus),
isegi generaatori kontrollisin üle (korras).Aga ikkagi sädet pole.

Kas võib olla asi selles, et süütepooli sekundaarmähis on läbi?
Veel üks huvitav seik,kui ma paagi maha võtsin oli miinus klemm madalpinge juhtmega ühendatud ja pluss klemm massis!
(preagust - massis ja + madalpinge juhtmega ühendatud)
Ma ei oota, et keegi mulle lambist ütleks, millles probleem on
aga oleks tore kui natuke abi saaks.


Lisa infoks:
Mootoratta mootori tüüp:M-1-M generaator süüde.
Generaatori tüüp: G421 (1973)
Mootorattal pole peal originaal mootor vaid mingi uuema
mudeli (Voshod-2?3?) oma.
(väidetavalt olevad originaal mootor kokku jooksnud, täpselt ei tea)


Vasta
#2

M-1-M peakski vist + olema massis , täpselt siiski ei mäleta ja ühtegi tarka raamatut ka ei ole käepärast.
Vasta
#3

Maz500 Kirjutas:Kas võib olla asi selles, et süütepooli sekundaarmähis on läbi?

Kontrolli üle. Esmalt testriga mõlemad mähised. Siis vooluga. Pane 6 V patarei (aku) madalpingeaehalsse ning küünal kõrgepingeahelasse. Madalpingeahela katkestamisel peab küünal siraki tegema. Kui ei tee, on poolis midagi kutu-piilu.

Alati saad testida aga ka rattal teist pooli proovides. Kui endiselt ei toimi, ei ole viga poolis (st viga on kindlasti (ka) mujal kui poolis).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#4

Nimelt lasin täna süütepooli kontrollida ja selgus, et
sekundaarmähis on lühises. Lisaks selgus, et tegemist on Jawa süütepooliga.
Õnneks on mul korras 6V süütepool olemas ja täna panen ta
peale ja vaatan kas säde tuleb või ei.
Igaks juhuks vahetasin välja ka madalpinge juhtmed.


Vasta
#5

Sai tehtud proovi ,kuid ei midagi, võib olla asi selles, et
kõrgepinge juhe on vale (VAZ oma).
Kuid päris ummikusse pole veel kõik jooksnud ja peagi saan abi
ühelt asjatundjalt.
Suur tänu valdole nõuannete eest.


Vasta
#6

Maz500 Kirjutas:Sai tehtud proovi ,kuid ei midagi, võib olla asi selles, et
kõrgepinge juhe on vale (VAZ oma).

Sellest ei olene midagi mille oma kõrgepinge juhe on, aga ta peab taluma kõrget pinget-pöhiline et ta sädet niiöelda \"välja ei peksa\".
Vasta
#7

Kuid üks ehk oluline asi jäi vaatamata, nimelt mass juhe!
See , mis praegust peal on mingi isetehtud. Tundub kuidagi
ebaloogiline, et seal võiks probleem olla.
Muidugi üks asi on veel nimelt hooratta püsimagnetite demagnetiseerumine, kuid viimane on kuidagi ebatõenäolisem.
Mootor on ostetud kusagil 1985 või 1986, nii lühikese ajaga ei
saaks püsimagnetite demagnetiseerumine aset leida.

Kuid on siiski kaks tähelepanekut:
1) eelmine omanik ei saanut mootorattast muidu käima kui
lükkas selle käekõrval kusagilt natuke järsemast kohast alla.
2) Mul on välismaine võtme komplekt lehtvõtmete jm värgiga.
Ning kui asetasin välismaise lehtvõtme (peal kroom vanaadiumi
õhuke kiht) mootoratta hoorattal asuvale püsimagnetile ei tahtnud see seal hästi püsida. Samas kui sama lehtvõti asetada
Riga võrri mootori magnetile siis see jäi sinna kohe kinni ja üsna tugevalt.

Sellised tähelepanekud siis.



Vasta
#8

Kuid eile läks väga oluline asi meelest.
Nimelt võivad Riga võrri püsimagneti ja tsikli M-1-M mootori
püsimagnetite induktsioon (magnetite tugevus) erinev olla.
Seega mootorratta püsimagnetitel pole häda midagi.




Vasta
#9

Leidsin vea üles, nimelt oli üks poltidest, mis kinnitab katkestiga alusplaadi generaatorile, liiga pikk ulatudes hoorattale ja
põhjustades nii generaatori lühistumise. Likvideerisin vea ja
nüüd on mul säde olemas. Kõik töötab nii nagu vaja


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne