GAZ 53 \"kehtetud kummid\"
#1

Nimelt teised seda võib-olla varem kuulnud, aga mina sattusin eile täiesti hämmingusse! nimelt sain ühelt vanamehlt kõik gaz 53 uued kummid, pole kordagi all olnud jne. panin siis need peale ja vurasin ülevaatust tegema! seal ohetati ja ahetati et pole nii korras masinat enne näinud jne. kuid siis öeldi et kummid on iseenesest ideaalsed aga eesti valitus nõuab nüüd mingeid E tähist papudel. KUST KURAMUS MA NEED E tähisega papud välja võtan. TÜÜP mainis midagi et võib isegi protid panna AGA NU MINU ARVAMUS ON SEE ET PROTT TEHASE OMADELE VASTU EI SAA.
Aga ootan abi siis et kust saab gaz 53 neid EURO KUMME, kas siis protte võiu miskit muud.
Vasta
#2

lihtsam on vist ülevaatuse onudele hingepiinade vaigistamiseks väike makse teha ja õigete Gaz 53 kummidega sõita.
Vasta
#3

Mis aasta Gazoon on? Kui auto on paberites vanem, kui 25 aastat, siis ei pea olema mingeid E-sid. Uuematega on kahjuks jah too nõue...
Vasta
#4

Sm. Tasku. Mina ISIKLIKULT tegin järelpärimise Ministeeriumisse ja sain sealt ka konkreetse vastuse. Kuna kõik autod, haagised ja mootorrattad alluvad legendaarsele määrusele 50, mis üheselt sätestab, tuginedes Liiklusseadusele, ära tehnonõuded, siis alluvad samale määrusele ka veoautode rehvid ILMA ERANDITETA. Üle 25-aastane sõiduk ei allu sellele määrusele, vaid ta PEAB täitma tootja tehnilisi tingimusi. Erand on vaid heitgaas ja müra, kuid ka siin \"vabaneb\" auto normidest, kui on vanem, kui 1974. Seejuures on toosama määrus nr.50 KOHUSTUSLIK nii liiklusmiilitsale kui ülevaatajale. Nende oma siseste ringkirjade ja arvamustega võivad nad peldikusse tagumikku pühkima minna. Rehvimäärus viitab samale määrusele ehk määrusele 50. Uunikuga võid talvel sõita slickidega ja suvel jääpiikidega. Kontrollitud fakt. Ja kõik ametnikud, kes muud väidavad, tuleb ebakompetentsuse pärast oma kohalt vallandada või täienduskoolitusele saata.
edit: kopi-pasta määrusest nr.50
3) käesoleva lõike punktides 1 ja 2 toodud nõuded ei laiene 25-aastasele ja vanemale sõidukile, v.a nõuded varustusele ja nõuded, mis on kehtestatud olenevalt sõiduki valmistamisaastast. 25-aastase ja vanema sõiduki ehitus ja tehnoseisund peab vastama valmistaja nendele nõuetele, mis kehtisid sõiduki valmistamise ajal;
Varustus on tulekustuti, ohukolmnurk, motokiiver, apteek ja tõkiskingad. Olenevalt valmistamisaastast tähendabki müra ja heitgaasi. Nagu ütlesin, kontrollitud ja ka kirjalik vastus Ministeeriumist saadud.
Vasta
#5

Sm. Tasku Kirjutas:Selline rehvidel E-tähistust nõudev eurodirektiiv ja määrus kehtib alates 01.01.2005.
[...]
NB! Kas transp vahend on 25a või vanem ei oma selles kontekstis tähtsust.

Oot... kas see tähendab siis kõikide uunikumide rehvidele surma? Ehk siis kui mul seal all on tehase poolt sinna sobivate mõõtmete ja mudeliga tehniliselt korras rehvid, siis ilma E-ta mingit läbisaamise lootust TÜVist ei ole?

Ehk siis - me kõik peame hakkama hoidma/tekitama oma uunikumidele TÜVi jaoks teist E-kummidega rattakomplekti, mille asendame algsetega vanasõitude jaoks?

Mul on oma Pobile küll kavas alla kruviga algsed 6x16\" I-77\'d... Ja kes kaasajal 6x16 diagonaalrehve ülepea valmistabki enam?

Kas tõepoolest kehtivad samad reeglid kõikide teiste EU riikide vanasõidukite jaoks?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

To: PlyVal64

Võimalusel säilitage tsehhis normaalne tööõhkkond!
Vajadusel jooge piparmünditeed, võtke ette jalutuskäik metsas, restaureerige vanatehnikat jne.
See on tore, et ministeeriumionud teavad kõigest kõike aga TÜV ei aktsepteeri üle 10a vanuseid ja ilma E tähistuseta rehve.
Ja p.....t võivad kõik koos pühkida.

Vasta
#7

Hmn ülevaatuselt sain läbi VÄHEMALT SELLES SUHTES OLID MÕISTLIKUd sest ühtegi teist viga ei leitud/olnud. aga öeldi et kui ONU miilits kinni peab ja märkab seda siis RAHA; RAHA ;RAHA ja TÜ enam aasta pärast läbi ei lähe! ise kavatsen need kummid 0\'i sõita sest see on ikka tohutu raha kui hakata lääneomasid sinna alla ostma ( kui seda mõõtu üldse saada on).
Masin on 1988a oma nii et pole ta midagist vana!
aga kus neid taastatud 53e rehve müüakse? ja kas siis tõesti võib ette kah panna taastatud( ja oodata millal ta suvatseb pauguga minna :S )
Vasta
#8

Sm.Tasku, vanatehnika korrus allpool ja õues, mets ümerringi ja tee kannus ootamas. Aga TÜV meestel lihtsalt TULEB seaduseid täita ja omaloominguga mitte tegeleda. Nemad täitku seadust, mitte ärgu tehku omi. See ongi minu jutu mõte. TÜV mehed ei ole juristid vaid tavalised ettevõtjad. Ja ministeeriumionud kahjuks teavad neist rohkem ,otsustavad rohkem ja nende sõna ka maksab. Vastupidiselt kanalis askeldavatele meestele. Nende asi on vaid fakte kontrollida.
Vasta
#9

Lugupeetud seltsimehed, härrased ja ja muud kodanikud!

Siinkohal ei oska ma jagada muud soovitust, kui seda mida ise olen kaaskannatajatelt saanud.

1)Alati võta kaasa koopia riigiteatajast, kus vajalikud seadusepügalad sees. Vajadusel tuitvusta neid TÜV häärrastele.

2)Kui see ei aita, siis keeldu TÜV punktis enne väljumast oma autoga, kui ülevaatus positiivselt lõpeteteuks tunnistatakse. (Tahaks näha neid mehi, kes ilma võtmeteta veokat välja lükkma hakkavad). Kui kutsuvad politsei (mida siiani juhtunud pole), siis teed kohapeal avalduse kodanike suhtes, kes seadust ei tunne.

3)Lähed lihtsama vastupanu teed ja lased ned E tähised rehvile peale vulkaniseerida/kõrvetada.

OÜ Green Oval

MTÜ Eesti Land Roveri Klubi

Kristjan (+372)5010599

Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne