kole kolb
#1

tervist

Võtsin täna enda Panonnia T5 mootori lahti ja nägin et kolb näev väga kole välja. Kolvi ühel küljel on pikad kriimud nagu oleks keegi jämeda viiliga tõmmanud ning mustad laigud ja just nendes kohtades kus ta puutub kokku väljalaske avadega. Kolvirõngastel ponud aga mingeid kriime ega midagi näha. Kolvi teine pool on täiesti ilus ja sile. Küsimus on selles et millest sellised kriimud võisid tulla ja kas selle kolviga tasub üldse sõita? Masina läbisõit on 19000 km ja mingit remonti pole saanud.

P.S. kolvi peale oli kirjutatud +1, mida see tähendab?
pilt1-lähedalt
pilt2-lähedalt
pilt3
pilt4
Vasta
#2

kasparroosalu Kirjutas:tervist

Võtsin täna enda Panonnia T5 mootori lahti ja nägin et kolb näev väga kole välja. Kolvi ühel küljel on pikad kriimud nagu oleks keegi jämeda viiliga tõmmanud ning mustad laigud ja just nendes kohtades kus ta puutub kokku väljalaske avadega. Kolvirõngastel ponud aga mingeid kriime ega midagi näha. Kolvi teine pool on täiesti ilus ja sile. Küsimus on selles et millest sellised kriimud võisid tulla ja kas selle kolviga tasub üldse sõita? Masina läbisõit on 19000 km ja mingit remonti pole saanud.

P.S. kolvi peale oli kirjutatud +1, mida see tähendab?
pilt1-lähedalt
pilt2-lähedalt
pilt3
pilt4

Selle kolviga ei soovitaks edasi sõita-üsna läbi teine.Hangi uus kolb ja ka rõngad, aga kuidas silinder seest on, kas ka kriime täis?Kui jah siis tuleks silinder kindlasti üle puurida.
Vasta
#3

Silinder näeb välja ja tundub sõrmega katsudes küll täiesti sile ainult üleval, kuhu maani rõngad lähevad, on väike rant tunda.

Kas selliseid kolbe on ikka saada kuskilt ja kui, siis kust?
Vasta
#4

kolb on selline sellepärast, et on ilma õlita sõidetud ja mootor korra vähemalt kokku jooksnud, sõita võid selle kolviga niikaua kuni puhta pe..sse läheb. Arvata on, et seda mootorit on ikkagi remonditud, sest +1 tähendab esimest remonti ja tehases sellist kolbi sisse ei pandud!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#5

mrt36 Kirjutas:Selle kolviga ei soovitaks edasi sõita-üsna läbi teine.

paraku on see üpris vale suhtumine. kolbi tasub vahetada ikka alles siis, kui see piisavalt kulunud on. kokkujooksmise jäljed tuleb maha lihvida, sest sama koha pealt läheb varsti jälle. kui sa just kirvetööd ei tee (või kolb kuskilt sulanud pole ega tükke väljas), saab kolbi edukalt edasi kasutada.
Vasta
#6

paistab, et sel kolvil on niivõrd kõvad sooned, et kui need ära lihvida siis ei jäägi teist õieti...

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#7

Silma järgi ütleks et suurimad kriimud on umbes 0,05mm sügavad. Võibolla ma eksin. Pildi peal tundub asi hullem, sest ma tegin need pildid veebikaameraga. Kas neid sooni on võimalik ise lihvida. Näiteks mingi peenikese liivapaberiga?
Vasta
#8

See, kas kolvil on sooned sees või mitte, loeb võidusõidul. Selliste kriimudega probleeme ei teki, sest niikuinii võtavad rõngad gaasisurve vastu. Ja ega neid sooni polegi vaja lihvida. Maha on vaja võtta sealt, kust ta korralikumalt on kokku jooksnud ja kolbi \"kasvatama\" hakanud. sest sealt kipub ta varsti jälle kokku jooksma.
Vasta
#9

...ja mõne aja pärast on praod ilusti tahma täis
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne