poleerimine
#1

nimelt käisin täna normas uurimas seda kroomimise värki ja sealt öeldi et pind peab sile olema,alles siis saab kroomida.küsimus siis järgmine.on tallinnas mõni firma või FIE kes osutaks sellist teenust?kui kallis see lõbu võiks olla?ja kas poleerimis töid on võimalik sooritada kodustes tingimustes?
Vasta
#2

Poleerida saaks põhimõtteliselt küll.Kõikepealt otsi vähemalt üle 2000p/m elektrimootor,millele otsa kaltsuhari(kaltsuriidest neid vähemalt tehti,läbimõõdus 10cm),siis oleks vaja poleerpasta,on selline roheline seebist tiba kõvem,ning anna minna.Kui on pinnal kraapse siis oleks abrasiivpasta hea.Poleerimisega kriime välja ei saa ainult läikima.Olen kunagi juveelitehases töödanud,nats on meeles ka veel.Big Grin
Vasta
#3

Poleerimine on viimane osa eeltöödest. Väikeste kriimude täitmiseks sobib vasetamine, suuremad vigastused tuleb eraldi joodisega täita. Üldjuhul tasub lasta töö ära teha professionaalidel, kelle hinne võib küll kallis olla, kuid töö saab tehtud kiirelt, kvaliteetselt ning ei pea hakkama mingit tehnikat soetama. Vastavate asutuste leidmiseks kasuta otsingut.
Aga näituseks võib tuua Viljandimaal asuvad Tsiklimeistrid, kes pakuvad teenust 100eek/dm2, mis selle hinna sees täpselt sisaldub pead ise küsima.
http://www.hot.ee/wings/teenused.html

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni. Tunnen puudust ka metallist töölaua sahtlitest, on kellelgi üle? Laius 40cm.
Vasta
#4

Kodustes tingimustes annab väga edukalt teha kroomi eeltööd kui kasutada tänapäevast tehnoloogiat.Ärge palun ainult poleerige rohelise veneaegse pastaga,see nimelt on väga mürgine!!! Minu käest saate infot,mis vahenditega teha kroomi eeltööd.

51 99 0078

:I M Back
Vasta
#5

Lgp. Tsiklimeister! Kindlasti huvitab paljusid eluvõõraid optimiste peale minu kroomimise ja muu galvaniseerimise eeltöö tegemine, vähemalt teoreetiliselt. Oleks väga tänuväärt kui võtaksid vaevaks veidi masse harida! Mind ennast on vaevanud vana kroomi eemaldamise teema. Hobiklubi ajakirjas on mainitud happega eemaldamist. Huvitav mis ainet ja meetodit on silmas peetud? Räägitud ka kroomivanni teistpidi käimapanekust. Kas siis piisab vaid polaarsuste ümbervahetamisest? Roheline poleerpasta sisaldab vist kroomoksiidi mis nagu kroomiühendid pahatihti mürgised. Vanal heal nõuk. ajal mehed lasid treipinkides Uku koondise lipu all asju läikima, ülepea-kaela ja näost rohelised. Mõned neist surnud, mõned elus aga küll tuleb ka nende tund, läheb aega mis läheb!
Vasta
#6

1.Eemaldage kroom ja nikkel keemiliselt (volta)
2.Eeltööd tehakse põhiliselt relakaga 11000 p/m
3.Liivapaberid 180 ja 400 karedusega (blue line)
4.Pasta poleerimiseks,mis on kõige tähtsam (saksa)toodang
NB! Pastat saate 51 990078 (ei ole kaubanduses)

KASUTAGE PALUN RESPIRAATOREID JA MASKE !!!
INFO 51 99 00 78

:I M Back
Vasta
#7

Tsiklimeister Kirjutas:1.Eemaldage kroom ja nikkel keemiliselt (volta)
2.Eeltööd tehakse põhiliselt relakaga 11000 p/m
3.Liivapaberid 180 ja 400 karedusega (blue line)
4.Pasta poleerimiseks,mis on kõige tähtsam (saksa)toodang
NB! Pastat saate 51 990078 (ei ole kaubanduses)

Kas Sa galvaanilist vaske vahele ei pane (mis täidab väikesed ebatasasused, nt pisikesed roostepesad)? Mina olen teadnud, et peenlihvitakse/poleeritakse vasetatud pinda. Ja ka kroom tahab alusvaske alla?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 120 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 17. maini oleme avatud kokkuleppel






Vasta
#8

Tänan, lgp. Tsiklimeister! Ei tahaks viriseda, aga teen seda ikka, sest ei saanud eriti targemaks. Volta kroomieemaldamist Foorumis mainitud, huvitaks kas nad teevad seda meeleldi ja kas see kroomi-nikli eemaldamine toimub siis ikka keemiliselt (ja kuidas nimelt) või elektrokeemiliselt? Valdo terasele märkusele takka kiites kinnitaks veel teemades kajastatut, et galvaanilise kroomi kiht on poorne, seepärast ilmastiku vallas olevatele mustametalli pinnale kantava dekoratiivkroomi kihi alla kantakse vask või nikkelkiht. kõige edulisem peaks olema aga meetod: nikkel-vask, poleerimine vask jne, nikkel-kroom. Nikkel terase peale seepärast, et siis pole vaja kasutada eritimürgiseid vasetsüaniidsooli vaid saab kasutada vasksulfaati mis terase pinnale piisavalt ei kinnitu. Selline teooria. Vabandan, tuleb juba endale ka grafomaani tunne.
Vasta
#9

valdo Kirjutas:Kas Sa galvaanilist vaske vahele ei pane (mis täidab väikesed ebatasasused, nt pisikesed roostepesad)? Mina olen teadnud, et peenlihvitakse/poleeritakse vasetatud pinda. Ja ka kroom tahab alusvaske alla?
Kroom tahab enda alla niklit, selle alla hoopis vask, enamasti kahekordse kihina.
Vasta
#10

Ärge nii hoogu ka minge nende vask-nikkel-kroom-vask jne kihtidega. Vask kroomi all aitab ebatasasusi siluda ja annab parema ilmastikukindluse, kui pole tingimata kohustuslik. Ma lasin kroomi alla vasekihi panna ja siis poleerisin üle, pärast seda viisin veel detaile, mis polnud vasetatud, vaid neile lasti kroom otse peale. Nüüd, 3 a möödudes, pole mingit vahet märgata, aga jah, eks vasetamata detail võib aastate pärast võib ussitama hakata.

Eemaldada saab vana kroomi väga edukalt teravaks ihutud kolmnurkviiliga, tavalise rauaviiliga või relaka lihvkettaga, siis järjest peenemad liivapaberid, poleerid ikka rohelise pasta ja pöörleva vildiga, kõige lõpus vildi ja mootoriõliga. Kroomimisse viidav detail peab sama moodi läikima, nagu ta läigib kroomitult.

Kõige mugavam on lihvida mootori otsas oleva puust kettaga, millel on vilt peale löödud ja vildi peal liivapaber.

Tinatada on ainult siis vaja, kui on sügavad roostejäljed sees, mul olid õhukesed roostejälje, need ma lihvisin lihtsalt välja, metalli mahakäiamise teel.

Motoroller Tuula kroomjuppide eeltöö peale läks mul umbes paar päeva.


to Feliks

Kroomikuningas Martin (5143420) tegeleb kroomimisega otsast lõpuni, aga tema öeldud hind 1200 kr/dm2, 50 kr poldipea, oli mulle absoluutselt vastuvõetamatu, sellepärast tegingi eeltöö ise ära, samas, vanne kodus üles ei pane, ehk vasetamine/kroomimine tuleb lasta teha.
Vasta
#11

mõtlesin natuke selle jutu peale ja tulin järeldusele et teen eeltöö ise ära.tsiklimeistri pakutud teenus on küll ahvatlev aga 700 eek ühe velje eest ei taha kohe kuidagi ära anda.viin täna jupid voltasse ja vaatab kuidas nad selle vana kroomi/nikli eemaldavad.see vasetamis ja tinutamis jutt jäi mulle võõraks ja arvan et lasengi otse terase peale kroomi.normas küsiti ühe velje eest 60 eek kui eeltöö on perfektselt tehtud.
Vasta
#12

Ettevalmistuslihvimine käis omal ajal ka nii, et vilt- või kaltsukäiale kanti otse vajaliku fraktsiooniga abrasiivpulber.Käi torgati tisleriliimi lahusesse (või vesiklaas vms.) ja veeretati siis lihvimispulbris, kuivatati ja anti tuld kuni käi võttis, siis korrati jälle kogu protsessi. Kahjuks on vanad purutagavarad meestel ära raisatud. Huvitaks ikkagi kuidas Voltas see vana kroomi eemaldamine käib ja kuna see kroomimine väga erutav ja valus teema siis oleks tore kui sellega seotud oma seiklusi siin kajastaksid edasi.
Vasta
#13

Tegin paar klõpsu kah

Sellega ma lihvin, kõrval on näha kaks saabrit, millega vana kroomi maha võtta:

http://www.pilt.ee/photo/265412/8997728/

Sellega poleerin:

http://www.pilt.ee/photo/265412/8997729/

Vasta
#14

velge vist nendega lihvida ei saa.seal oleks vaja midagi väiksemat kuna need kodara avad on koonusega sissepoole.seal vist aitab ainult liivapaber või siis need otsikud mis käivad drelli otsa.
Vasta
#15

kas rooste aukude täitmiseks on mingi \"pahtel\" ka olemas mis kannataks pärast kroomimist?või siis kasutaks hoopis keemilist metalli?
Vasta
#16

feliks85 Kirjutas:kas rooste aukude täitmiseks on mingi \"pahtel\" ka olemas mis kannataks pärast kroomimist?või siis kasutaks hoopis keemilist metalli?

Selline \"pahtel\" on täiesti olemas. VASK on selle asja nimeks. Detail tuleb katta galvaaniliselt vasega ning seejärel üleliigne vask maha lihvida. Seni (st nii mitu korda) kuni lihvimisjärgselt auke ega muid õnarusi enam ei jää.

Keemline metall... hmmm.. loomulikult mitte, need on EPO laadsed mögid ju kõik. Nii lihtsalt ei saa.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 120 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 17. maini oleme avatud kokkuleppel






Vasta
#17

Ikka tina- ja hõbejoodis on selleks \"pahtliks\" ja mitte galvaaniliselt.
Galvaaniline vasekiht on nii õhuke, et suuremat auku jäädki täitma/lihvima. Galv. vasetamine on kriimude silumiseks.

Muuseas, kas keegi VASARas on hiljuti kroomida lasknud, mul on kaks peeglit ette valmistamisel, käivad jutud, et VASAR enam väiketellimustega ei tegele??
Vasta
#18

Kroomi saab soolhappega kodustes tingimustes maha.Selle all oleva nikli jaoks on vaja galvaanikavanni-nii ka Voltas tehakse, ja saab edukalt ka mehaaniliselt.Roheline pasta on mürgine jah aga kui Sa elu jooksul paari tsikli jagu osi poleerid siis ei mõika ta rohkem kui kaheaastase säilivusajaga toiduaine mida Sa elu aeg sööd.Jutu mõte,et väikeses mahus pole hullu midagi aga iga päev elamiseks seda tööd teha ma ei soovita kellelegi.Vask on selle jaoks,et pärssida oksüdeerimisprotsessi galvaanilise kattekihi all.Nikkel ja kroom katavad nii terast kui vaske ühtemoodi.Tina ei soovita kasutada sest pärast vaske poleerides võib tina juurest soojenedes mulli üles lüüa...Mina küsisin jah omal ajal 1200,- krooni ruutdetsimeetri eest sest hindan lihtsalt oma tervist sellise numbriga.Pealegi on minu arvates mõtekam teha 1200,- eest kaks päeva nädalas tööd ja ülejäänud aja vaske välja hingata kui 180,-detsi eest iga päev hommikust õhtuni...7 päeva nädalas...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne