#1

motamees Kirjutas:
smolin Kirjutas:...... eksportvariantide varustus erines vastavalt riigile ja valmistusaastale, palju varustust paigaldasid välismaised müügifirmad.
.........
Muuseas, Austrias ja vist ka Itaalias müüdi 70-ndatel \"sapakaid\" nimega ZAZ Eliette, ehk on ka mõni selline sealtmailt tagasi jõudnud.
Nõukogude ajal läksid Gaz 24-jad expordiks ilma istmete ja mootorita. Seal paigaldati need. Muidugi siis juba lääne päritolu.
...........
Zaz-i lääne kommertsnimi oli Jalta. Olen ise ühte isendit (muhk) näinud, millel tinutatud kere.
Nii ta on et läänes müüdi Muhke JALTA nime all, soomlased tegid isegi kampaania Jaltaga Jaltale, et müügiedu tõsta aga tulutult.
Rohkem juttu SIIN
Vasta
#2

Keegi Eestist pakub ka ZAZ 965A JALTA-t Soomes müügiks, ei saanud kuidagi linki lühendatud =cat_link_1&PL[0]=listCategory.php?page=5@sortCol=@ord=@id=6@id_cowcat=]www.nettiauto.com
Vasta
#3

See pole algupärane jalta. Aru saab sellest ei pole jalta:
kabotiembleem teistmoodi
jaltad punnis ninaga
porikatel suunad
iluliistud külgedel
jaltal on küljepeal peegel, sellel seda pole, vales kohas vale peegel
jalta rool teistmoodi
Ja pealegi hind on suht kõva aga ega auto eriti korralik ega originaalilähedane pole.
Vasta
#4

tamar99 Kirjutas:See pole algupärane jalta. Aru saab sellest ei pole jalta:
kabotiembleem teistmoodi
jaltad punnis ninaga
porikatel suunad
iluliistud külgedel
jaltal on küljepeal peegel, sellel seda pole, vales kohas vale peegel
jalta rool teistmoodi
Ja pealegi hind on suht kõva aga ega auto eriti korralik ega originaalilähedane pole.
Heh... oleks saand ka lühemalt teha, see aastast `64, aga Jaltasi hakati tootma alles `66.
Jaltad on soomes kõik zaz 965 tyypi sõiduautod olgu aastaks 1958 või 1968. Jalta on sääl 965`e hüüdnimi naq meil Muhk.
Vasta
#5

1958 aastal ei toodetud 965 tüüpi autosid.
Vasta
#6

tamar99 Kirjutas:1958 aastal ei toodetud 965 tüüpi autosid.
Ei toodetud küll, aga oli olemas juba prototüüp, õigemini esimene zaz 965 prototüüp valmis 1957 aastal, olles Belka ja Fiat 600 ristsugutis väliselt meenutas väga M402-e oma kandilisusega ja dekoratiiv detailidega. 1958 aastal variant oli juba hoopis rohkem muhu moodi.

Nüüd aitab OT-ist.
Vasta
#7

tamar99 Kirjutas:See pole algupärane jalta. Aru saab sellest ei pole jalta:
kabotiembleem teistmoodi
jaltad punnis ninaga
porikatel suunad
iluliistud külgedel
jaltal on küljepeal peegel, sellel seda pole, vales kohas vale peegel
jalta rool teistmoodi

Jaltadeks olid ZAZ-965AE-d. Lisaks eelpool toodud tunnustele veel paar eripära:
seoses rooliratta (kroomitud signaalirõngaga!) kujuga roolikarp koos lühema roolivõlliga,
tagumistel küljepolstritel käetoed, lihtmuhkudel puudusid.
tagaratastel pisikesd ZAZ kirjaga porikummid, millel isegi kummisse valatud detailinumber 965E- ........... ,lihtmuhkudele ei paigaldatud.
Vasta
#8

taruvaras Kirjutas:
tamar99 Kirjutas:See pole algupärane jalta. Aru saab sellest ei pole jalta:
kabotiembleem teistmoodi
jaltad punnis ninaga
porikatel suunad
iluliistud külgedel
jaltal on küljepeal peegel, sellel seda pole, vales kohas vale peegel
jalta rool teistmoodi

Jaltadeks olid ZAZ-965AE-d. Lisaks eelpool toodud tunnustele veel paar eripära:
seoses rooliratta (kroomitud signaalirõngaga!) kujuga roolikarp koos lühema roolivõlliga,
tagumistel küljepolstritel käetoed, lihtmuhkudel puudusid.
tagaratastel pisikesd ZAZ kirjaga porikummid, millel isegi kummisse valatud detailinumber 965E- ........... ,lihtmuhkudele ei paigaldatud.
Roolivarda pikkust pole ise märganud aga õhtul viskan lindi peale mõõdan ära, tagumised küljepolstrid olid käetugedega kui riidest polster, kui aga kunstnahk sisu, siis käetugi puudus.
Vasta
#9

mossepower Kirjutas:1958 aastal variant oli juba hoopis rohkem muhu moodi.
...ehk siis Moskvitš-444.
[Pilt: zaz_ris1.jpg]
Vasta
#10

Potsataja103 Kirjutas:
mossepower Kirjutas:1958 aastal variant oli juba hoopis rohkem muhu moodi.
...ehk siis Moskvitš-444.
[Pilt: zaz_ris1.jpg]

Ei ole, see meenutab väga 1957 aasta varianti või siis üritasid Moskvalased oma muhku teha, 1958 aasta variandi all mõtlesin seda:
[Pilt: Clipboard01111.JPG]

Kel suurem huvi zaz ajaloo kohta see uurigu 1976 aasta lõpu (9-11) T&T seal pikalt ja laialt invakärudest, belkadest, muhu eelkäijatest, sünniloost ja kuni 1976 aasta 968A-ni välja.

Mainiks veel, et Jalta 1000 oli Skoda mootoriga Zaz 966 hoopis.
Vasta
#11

mossepower Kirjutas:Ei ole, see meenutab väga 1957 aasta varianti või siis üritasid Moskvalased oma muhku teha, 1958 aasta variandi all mõtlesin seda:
Zaz ongi originaalis Mosse. Muhu mõtlesid välja ja teostasid MZMA insenerid, kuid siis otsustas KPSS, et Ukrainal on ka vaja oma autotööstust ja nii viidi selle imemuna arendamine ja tootmine üle tänasesse, meile tuttavasse paika. Venemaal käis asi lihtsalt, tuli käsk ja oligi korras.
Vasta
#12

mossepower Kirjutas:Mainiks veel, et Jalta 1000 oli Skoda mootoriga Zaz 966 hoopis.

Oli mitte Škoda, vaid Renaulti 956 ccm 41 hj mootor. Jalta (või Yalta) 1000 müüdi Belgias.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#13

Ostas konelan uutiset, mis pühendunud Jaltale.
https://www.osta.ee/konelan-uutiset-1965-31028400.html
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne