F.Escort Mk3 Cabrio
#1

Loon siis siia subjekti puudutava päeviku, kuna ise tunnen end kohati ebapädevana ja äkki on lootust leida asjalikke nõuandeid. Ühtlasi võimalik siis tutvuda ka lähemalt ühe nüüdseks juba üsna eaka masina pidamise murede ja rõõmude ja rahalise poolega (viimane peaks üsna paljudele huvi pakkuma)

Peategelane:
Ford Escort 1.6 karpa Mk3 cabrio
toodetud 1984 aasta novembris Karmanni poolt
kodu - Tartu

Viimaste aastate kokkuvõte

Viimane pidev kasutus 2000 aasta suvi. Puruneb suht värske hammasrihm. Peale rihma vahetust töötab mootor rõõmsalt edasi, ent plõgisedes. Teadjamad oskavad öelda, et sel aastakäigul ei tohiks rihma katkemisel klapid pähe joosta, ent hüdrotõukurid on nüüd vist õhtal... ???
2001-2003 - praktiliselt seisis (paar sõitu naaberkvartali ulatuses) ~ 50 km
2003 suvi - Värvimine Glasurit veoautovärviga tooni RAL3000. Värv peaks olema tumedam punane, kuid selle asemel on mitu tooni heledam. Probleem vaevas mind eelmise nädalani, mil ma värvikaarti ja autot kõrvutades leidsin, et tulemus on tõesti hoopis teine toon, kui tellitud sai Sad Läbitud ülevaatus ja kuna auto viibis värvimises müstilistel põhjustel juuni kesk - septembri teine nädal, siis selle hooaja läbisõiduks ~ 1000 km
2004 - auto seisis

24 april 2005

Autol seismisest tingitud niiskusest sees kerge hallitus roolil. Auto puhtaks

- uus aku (Exide 65 Ah 7xx A käivitusvool) 670 EEK
- õli + filter (olid varuks, hinda ei mäleta)
- uus bensiinipump 245 EEK

Paagis olnud mõnele liitrile tõenäoliselt vanaks läinud kütusele valasin 25 liitrit värsket peale +suurtes doosides ja tatud südamevaluga järgmist keemiat:

- Polar Gasoline Additive - 19 EEK???? (vaatasin tshekilt) Peaks lisama 0,5 liitrit 40 liitri kütte peale, ma valasin paagis heljuvasse kahtlasse (pea kaks aastat seisnud) segusse umb. 0,4 L
- Nitrox Petrol Treatment - 48 EEK Mõeldud kasutamiseks 300 ml kolmesaja liitri bensiiniga. 20 ml leidis tee paaki.
- Valvoline Max Life Fuel system Cleaner - 95 Eek. Mõeldud 350 ml 75 liitri kütuse peale - pandud siis üks sorts, kuna pudel läbipaistmatu ja mõõteskaala puudub.

Sorts bensiini otse karpasse ja masin käivitus uue aku toelt poolelt pöördelt kolme silindriga. Paarikümmne seki pärast hakkasid kõik neli tööle. Masin sõidab, kuid on kuidagi uimane. Täistöötemperatuuri saavutamata ajab musta suitsu. Segu on arvatavasti liiga rikas ja see tuleneb ära surnud automaattoorest?

Samal õhtul puruneb salongiradikas. Kogu armatuur maha ja varuosadeks mõeldud 84 aasta 2.3 diisel Sierralt salongiradikas. Üldmõõdud klapivad, kuid sisend ja väljundtorude kaldenurk veidi erinev. Armatuuri alt tuleb lagedale elektroonikablokk, tõenäoliselt juhiti sellega kunagi pritsungit...???

Mai algus

Läbitud 100 km. Vale käivitamistaktika (jätsin gaasipedaali alla surumata) Ning kaks silindrit tõmbab totaalselt täis. peale küünalde puhastamist kõik ok. Mootor stardib poolelt pöördelt.

Mai keskpaik

Läbitud 150 km. Mootor on muutunud tugevasti ärksamaks. Lisatud keemia on tõenäoliselt karpa sinna ladestunud vaikudest puhtamaks uhtunud. Nüüd aega juba tähelepanelikumalt masina töösse süüvida. Peaks vist mingi tahhoka tekitama masinale (hetkel selle asemel armatuuris kell) Kõrva järgi umbes 3500 pöördest kaob rebimine ära. Kas kellegil on äkki Fordi 1.6 CVH karpa mootori pöörete/hp/momendi graafikut?

1 juuni 2005

Läbitud 350 km. Üks pott ei taha madalamatel pööretel ühtlaselt töötada. Tean, et fordi mootoritel ilmnevate jahutusprobleemide tõttu võib üks otsmine silinder kiiremini kuluda, kui teised. Mul just mõlemad otsmised olid viimati mai alul murelapsed, kui küünlaid tuli puhastada. Kas tegu võib olla ka hüdrotõukurites?
Fordi perfomance mootoreil on hüdrotõukurid asendatud mehhaanilistega (RS 1600i), mis lubab kõrgemaid pöördeid. Äkki on mingi lahendus ikkagi nendes neetud tõukurites - mootori plõgin, äärmiste küünalde tahmumine, jõud madalatel pööretel...
Kui tõukurid vahetada, siis koos ka vist nukkvõll pluss lisaks klapid/pesad üle käia?

Muud plaanid:

- vedrud vahetada (vedrud olemas)
- uus väljalasketorustik. Vanaga liiga jõhkrad hääled ja keevitamine ei tasu vist enam ära
- klaasitihendid külgedel (mingi hetk vanad murenenud ja sammaldunud)
- madalama profiiliga kummid, kuna 13/185/60 käivad koopasse.

Plaanid plaanideks, mis ise teha suudab, sellest varsti ka pildid siia. Mis muretseda tuleb, sellega suve lõpuni raskusi, kuna hetkel kõikuvad sissetulekud, kuni uue töökoha täieliku käivitumiseni.

Oodates nõuandeid
Alo
Vasta
#2

Eelmine pühapäev (05/06/05) tekkis hetk vaba aega ja sai alustatud juhipoolse esivedru vahetusega. Amort koopa pealt lahti ja voilaa!!! Vana vedru kokkusurumiseks sai kasutatud mingit üsna raskesti seletatavat nurgikut, mille pooli kruustangide põhimõttel kokku keerata sai. Kolm vedrukeerdu üheltpoolt, seejärel traadiga kinni, siis kolm teiselt poolt jne. Krdi pikk see vana originaalvedru! Uus vedru tundus vähemasti pikkuses kolmandiku võrra lühem olevat ning selle kokkusurumiseks tundus parim vahend nn. \"klaveritooli\" tüüpi metallist tool, mille vahele sai vedru aetud, kokku pressitud ja traadiga kinni seotud. Tugevast terastraadist seotised kippusid katkema Sad
Neljapäev 09/06/05 uus vedru alla. Pooltelg ronis oma pesast välja ja puistas enda alla kuus metallkuuli. Veits nuputamist ja esisilla lammutamist ning lego sai uuesti kokku. Uus vedru on mõnusalt jäik ja ma ei jõua ära oodata, mil ülejäänud vahetatud saavad Smile Vast järgmised lähevad libedamalt Smile Läbisõidule lisandus peale tehtu valmimist, keset ööd 3 testkilomeetrit. Kui hommikul on ilus ilm, siis vuristab autoga mõnusalt tööle Smile Suvi on ilus!!!

Aaa! Lisaks on vahepeal väklja tulnud, et see mootor poetab oma maksimaalse pöördeeemomendi just 3200-3400 pöörde kandis välja, siis ei saagi nagu eriti nuriseda, et sealkandis ka kiirendus uimasemaks muutub.
Vasta
#3

Alts Kirjutas:Uus vedru on mõnusalt jäik ja ma ei jõua ära oodata, mil ülejäänud vahetatud saavad Smile Vast järgmised lähevad libedamalt Smile

Et asi libedamalt läheks, soovitan soojalt vedrukammitsad muretseda. Need tööriistamarketi veidi üle 100 krooni maksvad ajavad oma kogemuste põhjal juba asja täitsa ära.
Vasta
#4

pppp Kirjutas:[Et asi libedamalt läheks, soovitan soojalt vedrukammitsad muretseda. Need tööriistamarketi veidi üle 100 krooni maksvad ajavad oma kogemuste põhjal juba asja täitsa ära.

Aitäh soovituse eest! Seni ei ole alla 1200 krooni maksvat riista näinud ja seetõttu ka selline \"käsitsi\" vägistamine. Kuna ülejäänud vedrud on ajapuuduse tõttu siiani vahetamata, siis kavatsen soovitatud riista kindlasti hankida.

Nädal tagasi sai karpa küljes olevat segukruvi vägistatud, kuna must suits summutist, süsimustad küünlad ja pidev bensiini hais auto kasutamisel lubasid oletada liigrikast segu. Vastavalt targale kirjandusele sai käitutud järgmiselt -
30 sekki mootor 3000 pöörde peal, siis gaas lahti ja segukruvi niikaua lahjema suunas ehk päripäeva, kuni masin välja surema hakkas ja tollest punktist pööre tagasi. Bensiinihais kadus, musta suitsu vähem, küünlaid ei ole veel kontrollinud aga küttekulu läks küll allapoole. Ebameeldivusteks hetkel mootori tühikäik erinevate töötemperatuuride juures. Külmast peast olemas, samuti ka kuumast e. normaaltemperatuurist aga seal kuskil keskel kaob ära. Kahtluste all automaattoores ja mõned karpa küljest puuduolevad vaakum??? voolikud. Rolleyes
Sellegipoolest asi liigub ja kohe saab selle hooaja esimene 1000 kilti läbitud Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne