Jalgratta kraam
#1

Kui käisime Lypsikuga kunagi talvisel päeval Astangul kolamas siis õnnestus sinna toodud ehitusprahist välja kaevata jalgratta sadulad ja kaks rattakotti. Viimasel 4 pildil olev rattakott on leitud koos 1930-ndatesse jääva raamiga. Tõenäoliselt samast ajastust ja veidi lagunenud. Ülejäänud asjade kohta ei oska midagi öelda ja loodant kaasfoorumlaste abile. http://lypsik.nohik.net/gallery/tuvastamine
Vasta
#2

Hr. Valdo võib nende vastu huvi tunda (eriti raam).

Maamees linnast.
Vasta
#3

mille tule klaasid nee seal pildil on,minul on ka selliseid,aga ei tea mille omad need olla võisid???

rahvusvahelist vedude kaugsõidu raskeveoki juht
Vasta
#4

Julgen pakkuda ,et väiksem sadul kangesti veneaegse lasteratta sadula nägu, ei oska küll suurust hinnata kuigi teine nahk kõrval. Kunstnahast kott ilmselt veneaegne, 50-kümnendad, kitsas kott naisteratta raamitorude vahelt. Kui Sa ise kottidelt kirju-embleeme välja ei loe, siis ei oska ka teised aidata. Paljud kotid kuulusid nn. lisavarustuse hulka, valmistasid suvalised tegijad aga ka suuremad tegijad ilmselt kes panid oma nime peale. Olid ka rattafirmade kirjadega kotid ,nt. Brennabor, Dürkopp, Miele jne., Saksamaal igas külas mõni rattatehas ikka oli. Eks jalgrattamehed eesotsas Valdoga parandavad mu juttu.
Vasta
#5

p.j. Kirjutas:mille tule klaasid nee seal pildil on,minul on ka selliseid,aga ei tea mille omad need olla võisid???
Need on juba ühes varasemas teemas tuvastatud. Tegemist on Gaz 51 kuuluvate tule klaasidega. Tule klaasid
Vasta
#6

Maal ühe sugulase sõbra ludas oli selline jalgratas. Raam tundus olevat samasugune nagu mul üks olemas juba on ja tagumine helkur oli küll väga eriline kuid samas esiratas oli vene oma. Kas ma eksin väga kui väidan et 1930-ndatest on see pärit Järgmine kord lähen endale seda noolima...
Jalgratas
Vasta
#7

Martti Kirjutas:Maal ühe sugulase sõbra ludas oli selline jalgratas. Raam tundus olevat samasugune nagu mul üks olemas juba on ja tagumine helkur oli küll väga eriline kuid samas esiratas oli vene oma. Kas ma eksin väga kui väidan et 1930-ndatest on see pärit Järgmine kord lähen endale seda noolima...
Jalgratas

Kui raaminumber (sadula all) suur, siis Saksa ratas. Kui väike (kolme- või neljakohaline), siis Eesti töö arvatavasti. Mis oli muide kirjas ees sildil - selle serv paistab, kuid mitte silt ise?

Esiporulaud Riia rattalt, esiratas arvatavasti ka. Tagaporilaud arvatavasti algne. Sadulat ei näe. Sellise ketirattaga olid varustet muide mitmed Kr. Saare tehase (Tallinn) jalgrattad, kuigi see ratas ise oli Saksast pärit.

Kui on Eesti töö, siis olen isendist üliväga huvitatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#8

kass Kirjutas:Sellise mustriga Ketirattaid olen kohanud kahte, mõlemad pika sammuga ketile,s.t 5/8\".

Olid ülilevinud ka tavalise 1/2\" keti jaoks. Umbes 46-48 hambaga. Kristjan Saar kasutas neid vahepeal. Tean ühte isendit; 1986 oli alles ja kasutuses, edasise saatuse kohta teave puudub (peaksin otsima minema Smile ).

kass Kirjutas:Üks neist on poogitud mu Opeli naisterattale külge koos Omega pedaalidega (milledel venekeelsed lühendid LEV ja PRAV). Segane värk!

Omega Lev ja Prav viitavad Riia päritolu asjadele 1950ndatest (RVR tehas oli Omega järglane ja Riia tükkidel olid tollal peal kirjad \"Omega\"). On selliseid mulle kätte sattunud nii Riia rataste küljes originaalina (1957. aasta naiste-Riia mul peaaegu tehase uues välimuses + D5 alus-jalgratas + suur hulk ird-mudru) kui ka ird-pedaalidena. Arvatavasti liikus neid ka jaemüügis, et äraväsinud pedaalidega vanal jalgrattal saaks pedaalid vahetatud. Mida arvatavasti Sinu isendi korral 1950ndatel ka tehti.

Ehk siis sellliste pedaalisega 1920-30ndate aastate isendeid on viimase 25 aasta jooksul mass-nähtud. Minulgi miski 4-5 ratast peaks sellistega olema.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#9

valdo Kirjutas:Kui raaminumber (sadula all) suur, siis Saksa ratas. Kui väike (kolme- või neljakohaline), siis Eesti töö arvatavasti. Mis oli muide kirjas ees sildil - selle serv paistab, kuid mitte silt ise?

Esiporulaud Riia rattalt, esiratas arvatavasti ka. Tagaporilaud arvatavasti algne. Sadulat ei näe. Sellise ketirattaga olid varustet muide mitmed Kr. Saare tehase (Tallinn) jalgrattad, kuigi see ratas ise oli Saksast pärit.

Kui on Eesti töö, siis olen isendist üliväga huvitatud.
Olin nii lohakas et ei pannud peale tagahelkuri midagi tähele, hiljem kui kodus pilte vaatasin siis mõtlesin et oleks võinud raami nr. ka vaadata.
Sadul oli mingi riidega kaetud aga vedrud olid küll vana stiili omad. Lisan veel ühe pildi teise nurga alt mida ei olnud plaanis üles laadida kuna see on tehudt tagurpidi asendis. Samas on näha sadul altpoolt, ja veel taga poole oleval \"meesteka\" raamil on küljes korralik umbes 50-ndate pakiraam.
Jalgratas2

Edit: Et pilti suuremalt näha klika pildile.
Vasta
#10

Martti Kirjutas:...Samas on näha sadul altpoolt, ja veel taga poole oleval \"meesteka\" raamil on küljes korralik umbes 50-ndate pakiraam.
Jalgratas2

Edit: Et pilti suuremalt näha klika pildile.
See pakiraam on pärit tegelt 1970 ja edasi ajastust, endal on selline 1975 aasta Ukraina pial ja tagahelkur ka sama. 50`ja 60`olid minuarust arvatavasti sellised pakiraamid naq on PVZ originaalis, st. naq Gaujal aint väiksem ja ümaram ning pakiraami alus ja hark olid ühes tükis, võin pärast pilti ka teha. Tegelt mine sa tea, jalgratta tehaseid oli tol ajal palju ja pakiraamide uuendusi võidi erinevatel aegadel kastusele võtta.
Vasta
#11

On õnnestunud veel vana jalgaratta kraami \"välja kraapida.\" Lapsetooli puhul oleks huvitav teada mis ajajärgul sellised toodeti? Ja kas tehases või kuskil põlvepeal või kolhoosi töökojas?
Hammasratas
Lapsetool
Lapsetool2
Lapsetool3
Vasta
#12

Lapsetool arvatavasti 1950-60ndatest. Hammasratas võib pärineda nt Naumannilt ja ma usun, et see on 1920ndate lõpu või 1930ndate alguse toodang. Väga halb foto oli ja ei tuvastanud detaile.

P.S. Mis on saanud arvatavast Kr. Saare jalgrattast, mille lääpas pilti Sa näitasid? Mis on selle esisildil? Mida ütleb raaminumber?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne