Tinaga jootmine
#1

Igal pool vene tehnikas leidub tinaga joodetud kohtasid, kas trossiotsad vms. Need on väga tugevad ja ise kodusel teel kolvi ja tinaga plätserdades pole saanud kunagi piisavalt tugevat liidet. Mind huvitaks kuidas kodusel teel seda tugevat liidet valmistada? Eriti huvitaks see kuidas trossile otsasi külge tinutada, eriti veel kui tegu piduritrossiga, millele suur vastutus langeb.

Juhul kui selline teema juba olemas, siis juhatage mulleToungue(ise ei leidnud!)
Vasta
#2

Mina lõin trossi otsa ikka sobiva mõõduga mutri laiaks. Ja siis kõvasti saltserit ja värki ja tinaga kinni.
Vasta
#3

to mossepower. Ma kardan, et sa nägid vaid pealset osa mis on joodetud, see pool, mis sees on seda ei näinud. Vaevalt ta on joodetud nii sama. see ei pea igaljuhul. Paljud trossid on ennem ka kokkupunutud ja siis alles kinnijoodetud.

Niisiis kuidas joota. Tina puhul on eriti tähtis temperatuur, mis ei tohi olla alla 760*C (oli vist nii) +-50*C ja tina ei pea enam üldse. TEmp muuused tulenevad sellest, et tinutatakse õhu käes kus tuul puhub jne. Teiseks tuleb detail kindaslti suruda millegagi kinni, pressida teda. ega see tina iseenesest ei hoia midagi tross ise peab ikkka hoidma ja tina kogus peab olema alati väga väikene.


Kui tinutada ei oska/saa, siis kasuta mutri süsteemi, peab ka väga hästi.

Head tinutamistSmileSmile

ps unimüts tinutab pinsettide ja zoppo välgumihkliga. Kolb on muuks ostarbeks.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#4

unimüts Kirjutas:Niisiis kuidas joota. Tina puhul on eriti tähtis temperatuur, mis ei tohi olla alla 760*C (oli vist nii) +-50*C ja tina ei pea enam üldse.


:O tinaga jootmisel peaks temperatuur olema ikka seal 300C kandis. Aga kuna 99% tinutus seadmetel ei ole mitte mingisugust võimalust temperatuuri määramiseks siis tuleb lihtsalt jälgida joodise värvust üle 300c läheb tina üliruttu kollaseks, mis näitab et ta on oksüdeernud, sellisel juhul enam ei saa püsivat ühendust. Tina-plii joodiste tegemisel tuleb arvestada, et maksimaalne pilu paksus on 0.1-0.2 mm olenevalt joodetavast materjalist. Ja kõigetähtsam on puhtus, joodetavad pinnad peavad olema puhtad õlist, mustusest ja oksiidist.
Vasta
#5

kui jutt käib trossiotstest siis on neid võimalik ka poolautomaatkeevitusega keevitada, see on keeruline ja nõuab kogemust (minul seda ei ole) kuid olen näinud et see on võimalik, tehakse kruustangide vahel ja nagu mulle öeldi on kõige tähtsam selle töö juures õige hääl, pidi olema kuulda kui voolutugevus on õige et kuidas see keevitus sinna otsa istub. ja selle juures on ka väga tähtis õige trossimaterjal, mõned ei võta külge, katsetamise värk Big Grin
Vasta
#6

Peenikese trossi saad puhtaks ASPIRINi tabletiga. Võtad tableti asetad trossi sinna peale ja suure kolviga kuumutad. Tablet hakkab sulama ja puhastab trossi, et tina jääb väga hästi pärast kinni.
NB! Ettevaatust et eralduvaid aure sisse ei hinga!!

Ise kasutan sellist lahendust autode puhul, kus juhtmed alatasa oksüdeerunud ja saltser jm tänapäevane sodi ei aita enam.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne