\'88 Izh Planeta 5 - JyrkaEE
#1

Kuna õnnestus oma vana \'64 aasta Planeta maha müüa, ostustasin osta Planeta 5 ja seda mitmel põhjusel:
1) rohkem võimsust
2) 12 volti
3) moodsam välimus
4) juppe rohkem saadaval
5) vaheldus

Tõin/sõitsin ta koju kusagilt Kiltsi alevi juurest. Esimene sõit oli väga lahe, kõik töötas väga kenasti ja suutsin autodelgi maanteel vabalt kannul püsida. Paraku just koju jõudes hakkasid esimesed vead ilmnema/tekkima. Juba algusest peale tundus tõmme kuidagi tuim olevat. Tagasiteel sain aru, et sidur libiseb. Vahepeal käisin näitasin elukaaslasele oma imelist ostu ja käisime tsipa ka päikeseloojangu taustal sõitmas. Paraku juhtus see, mida vabsee oodata ei osanud- sidurilink murdus. Sai siis tsipa ilma sidurita käike vahetada endale sisendades, et izhidel on kõvad käigukastid, peab vastu küll. Samuti oli kahtlane see, et kahekesti ei vedanud tsikkel enam üldsegi hästi. Jõnksutas ja hiljem hakkas ka vahele jätma ning karpasse tagasi lööma. Läksin siis õhtuks koju ja hakkasin mootorit lammutama. Ei tea, mille pärast, aga mõttesse tuli kohe siduriketaste vahetamine (kuna sidur ju libises ja minekut polnud). Kuna need olid mul varuosadena olemas, hakkasingi õhtul tsiklit kohe laiali kiskuma. Ajutiseks lahenduseks olin sunnitud sidurilingiks kasutama oma mopiaegadest allesjäänud Delta linki, mis sinna enam-vähem ka istus. Olles tekitanud garaazhi põrnandale juba päris suure segaduse, taipasin, et tegelikult oleks olnud vaja vaid trossi tsipa lõdvemaks lasta. Aga no asja hea külg see, et vahetatud sai kaks siduriketast, millel paar ranti maas. Eemaldasin igaks juhuks ka silindri ning vaatasin kolvi ja rõngad üle. Kahtlustasin, et kolb on tagurpidi sees, kuna käies tegi mootor kahina häält. Samas aga oli kolb õigetpidi sees ning midagi ette heita silindri sisemuses asuvate detailide kohta polnud. Vahepeal käis veel kodanik Raigogi mu tegemisi uurimas ning tarvilikku nõu andmas. Viskasin silindri peale tagasi. Lõpuks jõudsin keskööks tuppa ning hommikul üsna vara jätkasin. Panin siduripoolse kaane peale, käimalöömisvända tihendi asetasin samuti paika, mida enne polnudki. Siis saigi tsikli jälle kokku tagasi. Läksin siis välja sidurit katsetama, kui selgus, et asi ei taha üldse mootorit käigukastist lahutada. Ega siis midagi- lasin õli välja, kiskusin kaane lahti, keerasin sidurikorvi mutreid tsipa lõdvemaks, hermeetik uuesti vahele, kaan kinni ning mõne aja pärast õli sisse tagasi. Okei, siis sai juba käivitama asuda. Aga võta näpust- endisest matsupillist polnud mitte midagi järel. Ei käivitu ja kõik. Võtsin siis jälle tsikli laiali, et igaks juhuks süütepooli uurida. Vaatasin, et +klemmile tuleb vool kenasti peale. Mõtlesin ja mõtlesin, et äkki otsiks kusagilt uue süütepooli ja tänaseks lõpetaks, kuni täiesti juhuslikult juhtmetega susides avastasin, et -juhe seest murdunud. Siis süda rõkkas. Ühendasin selle uuesti ning ilus sinine säde jälle olemas ning peale paagi ja istme tagasi panemist jälle mootor töötas. Garaazhist välja kohe sõitma- 1. ja 2. käiguga oioi kui lahe minek võrreldes Planeta 1ga. Võtsin siis kohe suuna jällegi naise juurde, kuid teepeal andis jälle tunda jõnksutamist ning 4nda käiguga kiirendades kuuldusid jällegi paugud karbussi. Veel hullem oli jällegi kahekesti sõites.
Ise nüüd arvan, et lähen hommikul segu rikkamaks tegema ning süüdetki ehk varajasemaks keerama, kuna tagasilöögid karbussi peaksid ju tähendama lahjat segu.

Üsna pikk jutt tuli. Ehk ka segane, kuna kell on ka juba julmalt palju.


Mõned pildid ka, mis said kiiruga tehtud- http://www.pilt.ee/view/452806/

Pots ja postivahe.


Vasta
#2

Väga ilus masin!

Palju edu Sulle tegemistes!

PS!Endalgi meeldivad Planeta 5-ed vägaWink
Vasta
#3

mis see hind ka oli?

Pakun liivapritsi teenust, madalsurve pritsimine. Hind kokkuleppel!
Info: 58454535 (Tartu/Tartumaa) ; email: agent.x.007@gmail.com
Vasta
#4

agent007 Kirjutas:mis see hind ka on?

Vaata KB-s kuulutusi ja ka Soovis!
Vasta
#5

Hind oli konkreetne 4000 kr, millele muidugi lisandus omaniku vahetus ARK\'is (600kr) ja kindlustus (3 kuud 121 krooni).

Pots ja postivahe.


Vasta
#6

Egas nende 4000 krooniste ratastega olegi see probleem, et kõigiga vaja ikka käsi õliseks teha. Sõber näiteks ostis mingi aeg Jawa 638.... mingi ülemineku variant 634-st.... ja minuteada on ta iga päev midagi selle kallal nokitsenud.
Ratas näeb muidu piltidel ilus välja ja loodan, et su probleemid lahenevad ja rattaga saaks ikka sõidumõnu ka tunda.
Vasta
#7

Nurril täiesti õigus. Sain seda tõsiasja jällegi valusalt tunda.
Sain eile karbussi tagasilöömisest lahti ja seda sellega, et panin süüte nii varaseks kui võimalik- justkui oleksid mul peal mingid praakkontaktid. Rõõmuga sain siis peaaegu 10 km õhtul korraliku kiirusega Rakvere poole sõidetud, kui äkki hakkas mootorist kolinat kuulduma ja seda ainult neljanda käiguga. Siis oli selge- ots ümber ja vaikselt kolmanda käiguga kodupoole tagasi. Võtsin käigukasti lahti ja kohe esimesel pilgul avastasin, et alumise hammikate võlli väljaspoolt lugedes teisel hammasrattal halbad täiesti ära näritud. http://www.zone.ee/jyrkaftp/hammikas.JPG
Egas midagi- tuleb hakata uut otsima...

Pots ja postivahe.


Vasta
#8

Hammasratta leidsin uue, kuid ilmnes järgmine viga- käigukahvlid täiesti kulunud ja käigud ei lülitu.
Kas on kellelgi korralikke käigukahvleid müüa?

Pots ja postivahe.


Vasta
#9

OKei. Vahepeal siia ka teavet.
Sain käigukasti pärast mitut-mitut ümberlappamist kokku, kuna originaalseibidega ei tahtnud käigud lülituda. Vahetasin käigukahvlid paremate vastu ning hakkasin seibe ümber tõstma. Kaks õhtut sai selle kallal jännatud, kuni lõpuks selgus ikkagi, et fiksaator tuleb asetada nii, et täpp sellel ühtiks poolkuuvärgile löödud soonega. Alul ma seda ei teadnud ning seepärast originaalseibidega käigud ei lülitunudki. Panin siis veel omaltpoolt mõlemasse otsa valikuliselt seibe, et fiksaator ei loksuks. Hullult nüri töö oli. Lõpuks muidugi oli ülimalt hea meel, kui kõik käigud kenasti üksteise järel lülitusid ja sees püsisid. Tõmbasin reede õhtul kohe maale.
Paraku aga Vihasoo ristis jooksis mootor kokku. Õnneks mingi 30 km/h peal ning kukkumist kui sellist ei toimunud. Mõtlesin küll koha peal käigukasti lammutama hakata, kuid sääsed närisid lakkamatult ja otsustasin ööseks tsikli kellegi hoovile lükata ja hommikul värskelt sellele kuidagi järele tulla. Nügisin siis jubedalt, taguratas blokkis, järgmise majani, kus talunik õuel just parajasti majandas (mis oli hea, kuna kartsin, et hilise kellaaja tõttu (kell 23 paiku) pean hakkama veel võõrast inimest voodist üles ajama). Mees oli tore ning lubas ikka teelejäänut aidata ning ratta heki taha hommikut ootama jätta. Muuhulgas tuli veel välja, et tegu mu kadunud vanaisa endise klassivennaga. Kutsusin endale maalt auto järgi ning mõne aja pärast sain ka und, ise juba üsna kindel olles, et midagi ma seal käigukastis valesti kokku vist panin.
Hommikul läksime isa Partneriga Izhile järgi. Esiratas tsipa küljeuksest ja taguratas tsipa tagaluugist väljas, kuid isegi ära mahtus. Keerasin käigukasti lahti ja ennäe- 4nda käigu hammika rulllaagri rullikud hammasrataste vahel ning hambad purud. Siis meenus muidugi see, kuidas eelmisel päeval kokku pannes ei olnud kusagilt kolme rullikut võtta ning sai mõeldud, et mis seal ikka hullu juhtuda saab- enamus ju olemas. Smile
Keerasin maha ka sidurikaane, kust täpselt 3 rullikut rõõmsalt vastu läikisid.
Õnneks on uued hammikad nüüd jällegi tänu Unicmanile olemas ja ülehomme saab jälle maale sõita, et jaaniõhtuks ratas (jälle mõneks ajaks) korda teha.

Pots ja postivahe.


Vasta
#10

Sain käigukasti üsna kähku tol päeval, tänu külgejäänud oskusele seda kokku panna, korda. Käigud lülituvad kenasti ja püsivad sees ja mis kõige toredam- käigukast ei jookse enam kokkuSmile (siduri poolelt leitud rullikud olidki need, mis eelmisel korral panemata jäid ja mootori kokkujoooksmise põhjustasid)!
Järgmisel päeval sai siis jälle sõidetud. Kordus ikka sama vana viga- kõrgetel pööretel karbussi tagasi löömine ja enne seda mootori õrn puterdamine/vahele jätmine. Ok, aeglasemalt sõites seda polnud. Oli siis tarvis koju tulema hakata. Isa andis suuremeelselt paar liitrit Statoli 95E kütust. Segasin sinna Erimelli 2T õli sisse ja hakkasin tulema. Ja oi tuhat ja tuline- mootor töötas perfektselt ja ei jätnud vahele ega löönud paukusid karpasse. Sõidu ajal mõtlesin, et tõesti- kuulujutud ei valeta, et Statoil ikka hullumoodi parema bensu teeb, kui mingi suvaline pisiettevõtja (nimesid ei nimeta- Telfer Grupp) ja lubasin juba ka mõttes ära kahejalavahelisele siitpeale ainult kvaliteetkütust sisse pumbata.
Anyway- sõitsin ja sõitsin. Võtsin mõnusalt Tallinn-Narva maanteel rekka sappa. Äkitselt juhtus mootor välja surema. Tõmbasin siis tee äärde, et nagu- mis fakk nüüd jälle? Tõesti- säde oli läinud. Õnneks oli seljakotis tsipa juhet ja sai katsetada, kas süütepoolilegi voolu tuleb. + tuli, - aga mitte. Mingi aja pärast puhastasin kontaktid ning tundsin üleolevat ja naistele arvatavasti arusaamatut rõõmu pisikese sinise sädemekese üle, mis küünla vahele jälle tekkida sai. Ühesõnaga- rõõm oli ülev, teades, et seekord läks paremini ja saab edasi sõita. Kontaktid puhastasin noaga, kuna muidugi polnud mul iialgi mõttes liivapaberitükikest kaasas kanda.
Nii ma seal vaikselt edenesin- mingi maa sõitsin, puhastasin kontakte jne.
Lõpuks jõudsin koju ja kuna oli püha, otsustasin järgmisel päeval Rakverre uusi kontakte ostma minna. Kuna need ka julmalt töötamise ajal sädelesid, otsustasin ka uue kondeka osta. Järgmisel päeval siis läksin jälle samamoodi. Puhastasin-sõitsin jne. Poolel teel Rakverre avastasin veel, et korra polnudki viga kontaktides, et mootor välja suri. Nimelt pidi kraani juba reservi peale lükkama. Mis oli muidugi väga masendav. Eelmisel päeval maalt tulema hakates võis paagis ~5 liitrit bensiini olla ja selle maani olin sõitnud umbes 50 kilomeetrit, mis tegi bensukuluks ju karmilt öeldes 10l/100km. No sõitsin Rakverre, tankisin Raktoomis (sääsed mind selle eest söögu, et ei taibanud 100m edasi sõita ja Statoili külastada). Ostsin Anomest kondeka ja uued kontaktid. Üllatavalt kallis summa- 160 krooni kanti. Poe ees siis installisin need peale. V*ttu- minek läks väga vaeseks ja kontaktid sädelesid mõnusa irvega ikka veel edasi. Sättisin süüte siis kusagil maja ees pisikeste poiste uudistavate pilkude all nii varaseks, kui võimalik. Pisike leff-leff väikemeestele ja edasi. Korra veel +-elektroonikast läbi, et osta mingid kõrvaklapid, et sõidu ajal Metallica muusikat kuulata saaks. 150 krontsa sinna ning hing oli täis- kodupoole minekut. Peale Rakvere silti jälle kontaktide puhastud ja siis veel, ja veel. Kodus panin vanad kontaktid tagasi.
Nüüd ootan homset, saan uue süütepooli, mis on veel minu arvates ainuke võimalus kontaktide sädelemisest vabanemiseks.
Puhastasin eile veel silindripea ja väljalaskeavad ja leegika ligipääsetavad kohad- äkki aitab see karbussi tagasilöömisest vabanemisel (isanpaugu idee).

Einoh- selle 4000 krooni eest olen jällegi kõvasti tarkust ja kogemust omandanud Toungue

Pots ja postivahe.


Vasta
#11

Ikka tubli kiirusevahe Planeta vs. Planeta 5, jah?

Planeta 5-ga saab autodel kannul püsida....

...seni kuni jälle kontakte puhastama peab.

Big Grin

Mis mind tegelikult huvitas, oli see, et palju sul Planetaga keskmine kiirus sõites oli, ja palju nüüd Planeta 5-ga koos kontaktipuhastussessioonidega keskmiseks kiiruseks tuleb?

Igatahes edu.

...sest arvan, et see Planeta 5 pakub sulle voodirõõme (paras k*pp) veel tükk aeg (enda kogemused Minskiga, see on hetkel jälle juppideks, samasugused voodirõõmud)
Vasta
#12

marti184 Kirjutas:Ikka tubli kiirusevahe Planeta vs. Planeta 5, jah?

Planeta 5-ga saab autodel kannul püsida....

...seni kuni jälle kontakte puhastama peab.

Big Grin

Mis mind tegelikult huvitas, oli see, et palju sul Planetaga keskmine kiirus sõites oli, ja palju nüüd Planeta 5-ga koos kontaktipuhastussessioonidega keskmiseks kiiruseks tuleb?

Igatahes edu.

...sest arvan, et see Planeta 5 pakub sulle voodirõõme (paras k*pp) veel tükk aeg (enda kogemused Minskiga, see on hetkel jälle juppideks, samasugused voodirõõmud)

Kuna Planeta 1l ei saanud ma lõpuni mootorit nii korda, et ta suurtel kiirustel ei klõbiseks, sõitsin temaga 80ga, kuigi max kiirus oli tal 110, mida sai lühiajaliselt ja hambad ristis ka järgi proovida. Planeta 5ga on aga nii, et esiteks- spidokas tal ei tööta. Kuna aga veohammikad on neil samad (18ne) ja 5l mootor ei klõbise-kolise, saab temaga stabiilselt ka 90ga sõita ja ka kiiremini. Kuna endise ja praeguse ratta kiirenduste vahe on ikka väga ülekaalukalt 5 kasuks, oleksin väga huvitatud 19se hammasratta soetamisest. Saaks mootori pöördeid maanteekiirustel madalamaks/ lõppkiirust suuremaks.

Anyway. Teemasse-
Sain nädala alguses süütepooli. Oli teine veel roostes veteran, aga töötas. Ja töötas nii hästi, et lahendas kõik probleemid.
1) kontaktid ei põle enam ära
2) mootor ei löö karpasse pauke tagasi
Ehk siis- ime see on, aga praeguseks on tsikkel täiesti korras. Nädala algusest peale olen temaga sõitnud ja muresid pole. Ei usu, et nüüd suveks korda jääbki, aga praegu olen oma Planeta 5 üle üsna uhke.
PS! avastasin täna, et pole üldse oma masinast pilte eriti teinud. Pilt.ee portaalis mõned uued pildid jällegi.

PSS! Kuna olen enamiku suvest nüüd maal tööl, siis ei juhtu väga tihti seda, et siia midagi kirjutama satun.

Pots ja postivahe.


Vasta
#13

Oejah. Praeguseks on tsikkel juba uue omaniku leidnud ning ise otsin tikutulega jubedalt närvirakke kulutades omale järgmiseks rattaks dokumentidega Dnepr MT-11 (mis võib olla vabalt ka ümber ehitatud).
Et kui kellelgi pakkuda, võib helistada 55 670 654.

Aga tsipa ratta saatusest kah veel juurde..
Lahe lugeda viimast postitust, et olen uhke jms. S\'tta- kõik uhkus purunes üsna peagi jälle käigukasti süü läbi. Arvatavasti tänu sellele, et aja jooksul tulid vasaku kaane kruvid vaikselt lahtipoole ja õli hakkas tohutult lekkima, purunesid käigukastis 2 hammasratast ja üks laager. Jälle külaskäik Unicmani juurde ja muidugi sain ma jälle tsikli tööle.
Siis hakkas jama süütesüsteemiga. Ühesõnaga puterdas ikka täiest mõnust ja korralikult sõita ei saanudki. Jamasin igatpidi süütepooliga, kuid jällegi sain piki tilli, kuna viga oli hoopiski praagis kondekas, mis ma Anomest ostnud olin. Leidsin nimelt garaazhist paar vana kondensaatorit, igaks juhuks ühendasin külge ja tsikli minek jälle nagu uus.
Samal ajal olid peas müügimõtted, et tahaks omale kas siis Jawa 638 või Dnepr MT-10/11 tüüpi ratast. Kuna sain punaseraipe kokku ja korda, siis 5000 krooni eest ta ka mult ära osteti.


Pots ja postivahe.


Vasta
#14

Braavo Jyrka, jube hea on lugeda ilusti kronoloogilisse järjekorda pandud ühe tsikli lugu Smile Olen selle ise läbi teinud .... hmmmm, õigemini jätkan läbitegemist, seepärast rõõm lugeda, et ma pole ainus, kelle tsikkel on peremehe ette võtnud ja temaga sugulisse vahekorda on astunud Big GrinBig GrinBig Grin Igatahes väga hea kirjatükk!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne