Teema on suletud

registrist kustutamine, lammutustõend ja varuosadoonor
#1

Sellest teemast on siin ikka juttu olnud, aga päris ammu ja võibolla ka kusagil teiste teemade sees, niiet minule tuli see nüüd üsna äkilise üllatusena, et juba tükk aega kehtibki ametlikult niisugune kord:

1. Vana autot ei saa enne ARK-is arvelt maha võtta, kui puudub lammutustõend.
2. Lammutustõend antakse välja vaid autole, mis tegelikult lammutusse jõuab.

Allikad:
http://www.kuusakoski.ee/?id=924
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=793962

Seadus on välja antud ja kehtiv alates septembrist 2004, aga jõustus reaalselt alles uue jäätmekäitlusseadusega 1.maist 2005

Sellega seoses mitu järeldust ja küsimust:

1) Enam ei ole võimalik müüa autot varuosadeks eraisikule, vähemalt mitte ilma lammutuskoja vahenduseta.

2) Varuosadoonori pidamine enda tarbeks muutub kulukaks, kui 2006a alates hakkab kehtima registrimaks. Samas ei ole võimalik seda autot ka registrist kustutada ilma lammutusse viimata.
VÕIMALIK LAHENDUS enda doonori tarbeks on ajutine kustutamine registrist, seda võib teha kuni 1 aastaks, siis taastub registrikanne automaatselt ja tuleb esitada uus avaldus. Esialgu pole piiranguid, mitu korda niimoodi teha võib, ja pole ka toimingute riigilõivu. Aga küllap need tasud või piirangud tulevad...

3) Mis saab juhul, kui auto on kodusel teel juba sedavõrd tükkideks lammutatud, et metallikokkuostu pole midagi viia peale kahe mutri ja kolme plekitüki?

4) Mis saab juhul, kui auto on müüdud, aga uus omanik pole registritoimingut teinud ? (seadus näeb ette AJUTISE kustutamise)

Ühesõnaga, iseehitamisele on kõva kaigas kodarasse visatud ja seadus jätab mõned küsimused ikkagi lahtiseks.
Näiteks, küsisin Kuusakoskist, et mis juhul ma saan lammutustõendi - kui suure tüki autost ma pean neile viima, kui olen enamuse varuosadeks kõrvale pannud. Öeldi, et tooge see, mis on, aga kui äärmustasin küsimust ja lubasin neile ainult kerenumbri viia, öeldi, et ei, nii ikka ei saa Smile
Samuti öeldi, et Kuusakoski sisekorra eeskirja järgi autosid ja autoosi enam väljamüügi korras välja ei müüda. Niiet suvalise torujupi võib osta, aga kui see torujupp on auto küljest, siis ei saa :-)



#2

Njahh. Tegelikult halb uudis vanasõidukiharrastajatele. Mõistlik oleks olnud neid jaburad piiranguid mitte kehtestada üle 25 aasta vanadele autodele, kuna nende osi nagunii enamjaolt poest enam saada ei ole.

Usun, et teatud aja jooksul kujuneb välja nn hea tava kõigis eelnimetet küsimustes.

1) Arvan, et kui kere või oluline osa kerest viia lammutusse või emeksisse, saab selle põhjal ka lammutustõendi. Ülejäänu võid siis endale jätta või maha müüa. Aga kes on nõus vabatahtlikult sellist lisatööd tegema - tükkideks kiskumine ja neile kuurinurga leidmine on hulga raskem romu hoidmisest hoovinurgas!

2) Vt p 1. Ehk siis varuosadoonorist tuleb \"magusam\" osa alles jätta, ja ülejäänu \"emeksitamisega\" saab arvelt maha.

3) Usun, et kui teed vana auto korral ARKi vastava avalduse, siis miks nad ei peaks maha võtma arvelt. Autot ju enam ei ole ja ARKi ülesanne ei ole teps mitte olematute autode arvel hoidmine!

4) Seda küll ei tea...

Tegelikult... peaksime tegema Vanatehnikaklubide Liiduga lobitööd, et muudetaks´seadust ja tehtaks erandid:

1. Vanatehnika Klubide Liidul (või selle liikmel) peaks olema õigus hankida 25 aastast vanemaid arvel masinaid ja neid arvelt maha võtta ilma lammutustõendita. Ehk siis koguda unikaalsete masinate osi masinate endi kogumise näol.

2. Vanatehnika Klubide Liidu liikme autoregistris oleku peaks saama peatada määramata ajaks (hoidmine projektina, pikaajaline restaureerimine vms).

Kes selle lobitöö enda peale võtab? Rene Levoll? Tõnu Piibur? Mina? Keegi veel? Mängus on siiski Eesti tehnikaajaloo päästmine. Kui praegusel kujul seadus kehtima jääb, soodustab see veel arvel olevate uunikumide rändamist vanametalliks ka siis, kui sellele on vanatehnikahuvilise näol tekkinud kindel ostasoovija.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
#3

Registrist kustutada saab omanik alati,isegi siis kui pole esitada autot,autonumbreid ja autodokumente.
Kui nubreid ja doke pole tuleb vaid kirjutada seletuskiri,miks neid pole.
Uus jäätmeseadus sätestab aga seda,et jäätmekäitleja (emex,autolammutus) ei tohi vastu võtta ilma ARK tõendita autosid.Seega enne kanna maha,võta tõend(milleks vaja auto ARK töötajale esitada kui pole kehtivat ülevaatust) ja vii lammutusse või Emexisse.
Jäätmeseaduses on öeldud,et jäätmevaldaja on kohustatud jäätmed üle anda jäätmekäitlejale.Hägune piir on auto ja romuauto vahel kuna romuauto omab juba jäätmekoodi jäätmete nimistus.
Põhimõtteliselt keelab see seadus auto lammutamise jäätmeluba mitte omaval isikul ettevõttel.Seega on põhimõtteliselt seadusevastane osta omale autot varuosadeks,kuna varuosade võtmist autolt nimetatakse autolammutuseks,trahv 18000krooni eraisikul ja firmal 50000krooni.Absurd.
Erandeid jäätmeseadus koguseliselt ette ei näe.Seega vaja Riigikohtu pretsedenti.
Nii et kui Keskonnainspektsioon avastab sinu hoovist poolikuks lammutatud autot ja selle eest 18000kr trahvi teeb tuleb kindlalt pretsedendi loomiseks kohtusse kaevata.
Samuti näeb jäätmeseadus ette,et lõppladestusele minevad jäätmed tuleb anda jäätmekäitlejale üle 1 aasta ja ümbertöötlemisele minevad jäätmed 3aasta jooksul,vastasel korral saab trahvi ebaseadusliku prügila loomise eest.
#4

Nii- ehk naapidi on Vanatehnika Klubide Liidul võimalus-vajadus ette astuda. Ei näe mina küll põhjust, miks peaks soodsale kohtulahendile lootma jääma.
#5

mesinik Kirjutas:Põhimõtteliselt keelab see seadus auto lammutamise jäätmeluba mitte omaval isikul ettevõttel.Seega on põhimõtteliselt seadusevastane osta omale autot varuosadeks,kuna varuosade võtmist autolt nimetatakse autolammutuseks,trahv 18000krooni eraisikul ja firmal 50000krooni.Absurd.
Erandeid jäätmeseadus koguseliselt ette ei näe.Seega vaja Riigikohtu pretsedenti.
Nii et kui Keskonnainspektsioon avastab sinu hoovist poolikuks lammutatud autot ja selle eest 18000kr trahvi teeb tuleb kindlalt pretsedendi loomiseks kohtusse kaevata.
Samuti näeb jäätmeseadus ette,et lõppladestusele minevad jäätmed tuleb anda jäätmekäitlejale üle 1 aasta ja ümbertöötlemisele minevad jäätmed 3aasta jooksul,vastasel korral saab trahvi ebaseadusliku prügila loomise eest.

\"illegaalne autolammutaja\" = \"roolijoodik\" = \"erimärgistusega diiselkütte kasutamine\"
Elu siin banaani riigis on tõesti väga heaks läinud ,et miks ma kõik seaduserikkumised võrdsustasin sest kõigi nende rikkumiste puhul mõõdetakse sulle üks ja see sama summa 18000.-
Ok \"keskonna ministeeriumist\" võib kuidagi aru saada sest mõningad lammutused ei kannata tõesti mingit kriitikat,aga millist \"keskonnariski\" kujutab endast aianurgas seisev auto...ja mis meetodite alusel peetakse ühte autot \"lammutatuks\" ja teist mitte???

Ah jaa kellel on midagi \"kustutada\" siis tehku seda sest krt teab kas seda edaspidi tasuta tehakse või mitte ja kas seda ilma lammutus tõendita üleüldse teha saab...

Ja teadmiseks kui auto on arvelt kustutatud (arvelevõtmis õigusetta) siis selle auto dokumente EI SAA ENAM KUNAGI TAASTADA!!!


ints@kustutas täna mõned olematud autod...

M 411 60.a.,M410 60.a.,M401 56.a.,M403 64.a.,
M 424 64.a.,M423 62.a.,GAZ M20 48.a.,Opel Kadett B 71.a.,
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne