Probleem Planeta käigukastiga
#1

Palun abi Planeta käigukasti parandamiseks.
Eile sõites hakkas 4. käik kolisema ning sõita oli võimalik vaid 1., 2. ja 3. käiguga. Võtsin käigukasti lahti ja avastasin purunenud hammastega hammasratta. Sain sõbralt uue ja panin käigukasti kokku tagasi. Tegin seda korduvalt, kuna käigud ei tahtnud kohapeal pikali olles lülituda. Lõpuks viskas kokkupanemine ja lahtitegemine üle. Keerasin kruvid kinni, keti peale ja läksin proovisõitu tegema. Tulemus oli järgmine: 1. käik läks sisse, käiguhooba üles tõmmates lülitus kõigepealt vaba käik, siis 2. käik ja seejärel vaba ning 3ndat käiku ma sisse ei saanudki.
Oskab keegi ehk aidata, mis ma valesti tegin?
Endal oli see mul esimene kord käigukasti parandada.

Samas tekkisid mul ka küsimused, mis igaks juhuks üle küsiks.
1) Käigukastis on 2 kahvlit. Millisesse soonde milline kahvel läheb?
2) Mis käik sees peab olema, kui käigukasti kokku panna?
3) Mis asendis peab olema see kolmnurga kujuline ja hammastega jurakas, mis käike lülitab?
4) Kas kellelgi on jooniseid Planeta käigukastist?

Jürgen

Pots ja postivahe.


Vasta
#2

Nädal tagasi sai enda Planetal vänta vahetatud,nii et värske kogemus.Kui sul on sellel võllil mis kahvleid liigutab täpp peal siis see peab kohakuti olema selle mida sa nimetasid kolmnurkseks jubinaks,kriipsuga mis tal peal on.Ning kumb on kumb kahvel mu arust need valesti ei saagi minna.Enda Planeta käigukasti panin nii kokku,et 4-s käik oli sees,sest mul ei olnud neid punkte ja kriipse.Ja need seibid pane ka kindlasti tagasi.Keskmisele võllile mõlemasse otsa.
Vasta
#3

Jutt jumala õige. seibidega on lood nii, et üldjuhul tuleb nad panna sinna kust nad võeti. vene asjadega on juba kord nii, et iga käikukast vajab erinevat reguleerimist. Vajadusel tuleb neid lisada/ära võtta, et käigukasti võllid pikisuunas ei loksuks ning oleks üksteise suhtes õiges asendis. Juhul kui käigukast on valesti reguleeritud, hakkavad 2-3 käik välja loopima.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#4

kui sul mootor ise lahti ei ole, siis ei saa seda küll kasutada, aga on olemas hea nipp planeta käigukasti kontrollimiseks. nimelt tuleb parem karteripool eemaldada ja vasaku poole ning käigukasti kaane vahele panna torud (mille pikkus on sama, mis parema karteripoole paksus). nii saad visuaalselt veenduda, et kõik hammasrattad hambuvad õigesti. jupiteril ja spordil seda teha ei saa, sest neil pole käigukastil eraldi kaant. selle vastu aitab see, et võtad ühe rimaka karterikomplekti ja lõikad sellele üles ja alla avad sisse. jällegi selleks, et kontrolli teha. parim lahendus see küll pole, sest karterid ei pruugi küll alati 1:1 sarnased olla, aga sedagi on võimalik kontrollida ja reguleerida lisaseibidega.

lisaseibidest veel niipalju, et vaevalt sul õnnestub lahtivõtmisel alati fikseerida, kust need seibib täpselt pudenesid. ja ega neid tehases (või eelmise omaniku garaažis) ka alati õigesti pandud. seetõttu ei jäägi muud üle, kui kontrollida ja katsetada.

lisaks võib sul olla probleeme käigukasti laagritega. kui need kuluvad, tekib arvestatav teljesuunaline loks. samuti saab laagrite nihutamisega asja parandada, pannes laagri ja laagrikaane vahele seibe. mina olen nii teinud, et kui käigukast koos, siis olen laagrid mõõdukalt teljesuunas vasti võlli löönud. siis väike kops tagasi, et pooma ei hakkaks ning siis niipalju seibe laagri ja kaane vahele, et laager enam ei loksuks.
Vasta
#5

Pagan küll. Üsna närvi ajab see käigukasti jama. Sain täna Unicman\'ilt uued käigukahvlid (tänud talle), kuna mulle tundus, et eelmised kulunud. Paraku on aga asi hoopis julmem ja ulmelisem. Panin seibid tagasi nagu nad enne töötades olid, kuid jällegi kordus sama jama, et üle teise käigu käike ei lülitunud. Proovisin seibe vahetada, ära võtta, juurde panna, kuid märkimisväärset tulemust see ei andnud (alati oli kuidagi nii, et mõni käik ei tahtnud lülituda).
Tahakski küsida, et äkki olen fiksaatori käigukasti pannes valesti pannud.
Mis asendis fiksaator olema peab käigukasti kokku pannes?

Ja üldiselt.. ega vist mingit nõu keegi anda ei oska selle kohta, kui mitu seibi kummalgi pool fiksaatorit käib..

Suured tänud klaabule põhjaliku kirjelduse eest, aga praegu nendest kahjuks abi pole..

Pots ja postivahe.


Vasta
#6

Seda mitu seibi fiksaatoril käib,teab vanajumal ise,olen näinud ühe seibiga(mul enda masinal)siduripoolses otsas,ja mölemas otsas,kuidas kunagi.Aga asi lõhnab selle järgi,et sul ei ole ta õieti koos.Kas märgid leidsid üles?Kui ka leidsid siis ikkagi ei pruugi ta sul kokku minna,sestvõllid kuigipalju loksuvad ja ongi asi paigast ära.Mina sidusin fiksaatori ja poolkuu võllid mingi õhukese nööriga omavahel kokku,et märgid paigast ära ei nihkuks,jätsin nööriotsa pikemaks,et peale kaane peale panekut nöör välja tõmmata.Nati kaugel elad muidu tuleks kohale,nii on lihtne siin seletada,aga noh proovi,katseta,ära vihaga midagi ära lõhu.Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne