Jawa 632 karteripooled ei tule lahti.
#1

Üks kolb läks katki, tükid karteri põhjas, aga karteripooled ei tule väntvõlli alt lahti... Tee või tina, aga nagu kinni situtud rsk.
Kas kellelgi mingied ideid, kuidas asjale läheneda? Väntvõlli otsi ei tahaks ära nagu lõhkuda...

Samas küsiks ka, et kas kellelgi sellele Jawale sobivat kolbi leiduks? 3 täpselt samamõõtu kolbi on olemas (tutikad), aga nendel on sõrmeauk väiksema läbimõõduga. Ehk keegi on huvitatud vahetusvariandiga vms...

Ja siis veel, et millega seda silindrit värvida? Kas mingi alumiiniumpulbriga ilus jääks? Või peab see just must olema?
Vasta
#2

Ei ole just jawade alal spetsialist, kuid minu mäletamist mööda käib nii kokku kui lahtipanek kuumutamise abil. Kui karteripooled on kokku pandud värviga on see niikuinii ainuke võimalus. Jawa väntvõlli nüpeldada ei maksa - ajad vända tasakaalust välja ja/või kõveraks. kolvi saad motopoest, vana võta kaasa. Igasugune silindrite värvimine on mõtetu, kuna halvendab jahutust ning korjab rohkem s...a. Kui tegemist alumiiniumribidega, siis mõtle parem puhastamisele ja/või poleerimisele.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta
#3

Isandpauk - täitsa õigus, tuleb anda korralikult kuuma.
Vasta
#4

ok, leeklamp on täiesti olemas (gaasiga, nagu aerosoolpurk on all, ei tea, kas sellest piisab? või peab korraliku bensiiniga leeklampi kasutama?). Kas kuumutada kogu karter? Või vända piirkond?
Kuid tehasest on see silinder värvitud ju. Silinder on malmist? Pea alumiiniumist. Lasin ilusti liivapritsiga üle, pead jäid kenad, silinder ise aga selline roostekarva - tahaks vist ikkagi mingit värvi saada...
Kas poes oleks lootus vahetusvariant?
Vasta
#5

Mootori lahtivõtmiseks vaja üldjuhul tõmmitsat ja leeklampi. Võta igaks juhuks bensiiniga lamp, gaasiga äkki liiga kumm leek - ajad alumiiniumi sulama. Kuumutama peab vist suht ettevaatlikult, üks sõber kunagi ajas sedasi mootori kokkupanemisel kolvi sulama. Sel kartusel olen alati ilma kuumutamiseta teinud - aga lahtitulekuga pole probleeme olnud.
Muidugi võib ka see olla, et oled unustanud mõne kruvi kuskil sisse, mis tööhoos jäänud märkamata.
Ka tuleks enne lahtivõtmisele asumist üritada kolvi tükid niisama karterist kätte saada ja karter korralikult läbi pesta - ehk tulevad kolvi jäänused välja ja ei peagi lahti võtma.
Kui nendel kolbidel on 15mm sõrmeava, siis nad kõlbavad nn. vanale JAWAle.
638 kohta küll ei tea, aga vanal JAWAl olid küll silindripead tehasest mingi hõbedase värviga ära värvitud. Ise olen restaureerimise käigus kasutanud firma Spies-Hecker spetsiaalset, kuumakindlat hõbedast lakki -kannatab mingi 1100 kraadi.
Vasta
#6

Pane parem mootor ahju Big Grin Siis soojeneb ühtlaselt ja saad reguleerida temperatuuri.
Vasta
#7

Arumaeisaa mis pagana 638 see malm silindritega on?Ilmselt on kusagil kõntsa all kruvi või on keegi keskpuki vedela metalliga kinni liiminud,kui muu asi korras ära lammutagi laiali.
Vasta
#8

ok, tänks, mehed, sain asjad pooleks. Küll väikeste kadudega, kuid siiski. Alumiiniumkeevitust läheb veits vaja... tean, et see pole mitte ilus, aga juhtub...
Silinder ON malmist või mingist muust sulamist ja ON olnud tehasest värvitud. Vb ma eksisin kindla Jawa margiga?
Laagreid tasub ka motopoest uurida või kohe mingit laagripoest?
Vasta
#9

Ilmselt tegu vast siis jawa 634-ga, vanal jawal ja 634 on malmist ja roostetavad nad tõesti ilusti.Kuid jah soovitan silindrite värvmisel samat meetodit mis argo1974

\"Don\'t ride faster than Your angel can fly\"....
Vasta
#10

jah, mehed, tõesti, minu viga, tegemist siiski 632 mootoriga Wink
Käigukastis on mingi ime topeltlaager. See võib päris kallis olla?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne