\"Must\" \'a numbri kandidaadid
#1

Sai siis kiiruga ettevõetud kahe masina unikaalseks tegemine Smile
http://www.pilt.ee/view/450553/

kiiruga sellepärast, et sõjaväe Jawaga plaanis suursõidule minna! asi oli iseenesest lihtne, reedel eksperdie üks telefoni kõne, teisipäeval rattad auto peale, tallinna, seal auväärt eksperdid hindasid masinad üle ja reedeks juba sertifikaat postkastis! täna, st teisipäeval käisin Rakvere ARK-s. Eelnevalt uurisin Tallinnast, et kas neil on kohapeal numbrimärke, sellega sai jälle hulga närvirakke kulutatud: esimene kõne üldinfo numbril, sealt paluti helistada registriosakonda, ja sealt edasi jällegi tehnoosakonda, kus paluti helistada hiljem kuna juhataja on nõupidamisel! aga sain enne tööpäeva lõppu veel juhataja kätte, kes siis ütles, et neil tallinnas numbreid ei ole ja need tuleb tellida! Täna omiku siis läksingi Rakvere ARK-i ja lõin sertifikaadi lauale, natuke aega nad seda uurisid ja võtsi mu tel. nr ning ennäe imet! juba mõne tunni pärast helistati ja küsiti kas te soovite nn vana numbrit või uut euro oma! muidugi mõista paadunud eurovihkajana tahtsin ma vanu numbreid! ei kujuta ette mismoodi see sinine lapakas seal mustal taustal olla võiks, ilmselt kole.

Siin kohal jääb jutt järge ootama....

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#2

Ehk paljastad mõlema masina originaalsus protsendid.
Vana Jawa külkaga on minu vaieldamatu lemmik ja veel nii heas korras..
Väga õieti tegid et seda euro musta numbrit ei tahtnud, ise oleksin samuti teinud.

\"Don\'t ride faster than Your angel can fly\"....
Vasta
#3

vanal külgaga jawal on originaalsus protsent 100! ja teisel on paar koma viis protsenti vähem!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#4

Täpselt nii lihtsalt see asi tegelikult käibki. Auto pool tegi eile ka ühe järjekordse eelülevaatuse 1970 aasta Mersule. See konkreetne mees tahtis saada suuniseid \"musta numbri\" saamiseks. Auto ise ligemale 100% originaalsena säilinud W114 250Automatic. Kuid täna veel \"ellidi\" hulka ei saa kuuluda, sest: mootoriruum on tegemata. Nimelt viimase aja trend on auto väljast ja siseruumist läikima lüüa, kuid vähemalt pool autost on kapotialune. Rooste, tolm, pask jne ei saa mitte kunagi musta numbrit, olgu või 101% originaal. Seega tuleb IGAL numbritaotlejal kõigepealt väga kriitilise pilguga oma auto mootor, juhtmestus, voolikud jne üle. Tavalised asjad, mis on roostetanud, on pidurivõimendi, radiaator(värv maas) ning õhufiltri kopsik. Need tuleb värvida. Värvida tuleb vajadusel ka plokk, kaas, sisselase. Roostes võib olla vaid väljalase, kuid äsja restaureeritud sõiduil peaks ka seal põlemata värvi jälgi näha olema. Mootoriruum PUHTAKS pesta, vajadusel kasvõi vana hambaharjaga nurgatagused puhtaks nühkida jne. Kuna auto peab olema KOMPLEKTSELT restaureeritud ja uued masinad 90% originaalid, siis peab auto välja nägema alt/pealt/seest, kui müügisalongis seisev uus auto.
Konkreetse Mersu puhul tuleb siis pisut mootoriruumi korrastada(väga vähe), ajajooksul tekkinud paar mullikest eemaldada, üks ukse sisemise avamislingi must plastmassist ilusisu leiga, üks prillitasku pisut kõbida, ühe esiistme põhjakatte rebend parandada(u. 5cm), auto alt puhtaks pesta ja veermikudetailid värvida ja ongi kõik. Ei ole palju teha? Iseenesest \"meelotshi\", kuid miskit pole teha, tase ONGI NII KÕVA. Kui hr.Pappel paneb oma Dodge kõrvale, siis tal ongi õigus norida. JA näiteks soomlaste MR-autod on kõik ideaalsed. Ehk pöörake tähelepanu DETAILIDELE, restaureerimine ongi nokkimistöö.
Vasta
#5

ei suutnud oodata ARK kõnet ja käisin ise täna omiku kohapeal, numbreid ei olnud, aga arvati ehk täna tulevad... ja ennäe imet, helistati ja numbrid olemas! nüüd põle muud kui omme omiku kohe ark\'i ja ratas arvele!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#6

Vabandust et OT aga ma tahaks teada kas noile musta numbri kandidaatitele väljastataksegi selline spets musta tausta ja valgete vms kirjadega numbrid?

Maamees linnast.
Vasta
#7

just nii!

Jawa 350OHV, Jawa Jawetta Standard/Sport, Jawa 550/555/typ 20/Mustang, Jawa Robot, Jawa Perak, Jawa 175/356, Jawa 250/353/559/Super Sport, Jawa 257A, Jawa 350/354/360, Jawa 634/638,  Velorex 16,  2x Riga, ET-600, Moskvits 2140 '79 ...
Vasta
#8

Jah.

Autod:
[Pilt: a9_v.jpg]
Mootorrattad:
[Pilt: b3_v.jpg]
Vasta
#9

andris Kirjutas:Vabandust et OT aga ma tahaks teada kas noile musta numbri kandidaatitele väljastataksegi selline spets musta tausta ja valgete vms kirjadega numbrid?

Numbrimärk on selline jah - umbes nagu \"meeriklane\", ehk siis kitsaste numbrite/tähtedega. Aga jah, valged numbrid mustal taustal. Autodel on täht \"A\" ja neli numbrit, mootorratastel täht \"M\" ja kolm numbrit. Aga seda ei väljastata mitte kõikidele kandidaatidele, vaid ekspertide testi edukalt läbinuile Smile Kui auto originaalsus ei vasta nõutavale protsendile või on auto restaureerimata/korrastamata, siis ta testi ei läbi ja musta numbrit (hetkel) ei saa.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne