Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
09-06-2005, 22:50 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-06-2005, 19:38 PM ja muutjaks oli
valdo.)
Teatan siis,et järgmine Kolmapäev,15.Juunil lähevad oma viimsele teekonnale Pääsküla depoost EMEXi 2 koosseisu elektrironge ER1 2309/2110 ja 2311/2312. Lisaks PIDI ka sealsamas seisev rohelist värvi D1-580-3 samat teed minema...
Meil läbi aja sõitnud ER1 elektrirongid olid aastatest 1958-60,sellest 30 aastat sõitsid Eesti teedel. Kõnealused 2 koosseisu on mõlemad aastatest 1959.
Samas EMEXi minev D1 juhtvagun on aastast 1976 ja kanti maha pool aastat hiljem avarii tagajärjel Türi lähedal.
Mina tegin oma viimase reisi ER1-ga(2311/2312) 11.12.2004a. Balti jaamast Ülemistele ja mõtlesin,kas sõidan viimast korda ER1-ga.... Sõitis see koosseis viimati mingi tänavu Veebruar-Märts. Teine koosseis (2309/2110) aga eelmise aasta Juuli-August. Vagun 2110 liikus veel tänavu kevadel viimast korda renoveeritud ER2 koosseisus. Nagu näha,tehakse peale ER1 liinilt mahakorjamisele,ka nende kiire lõpp...
Täpselt ühe aastaga korjati liinilt kõik 4 ER1 koosseisu ja nüüd lähevad viimased vanarauaks. Veel on juurde tekkinud üks riik,kus ER1 pole enam.....
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
On teada,et nüüd Kolmapäev kella 9 on tellitud vedur Pääskülla,mis ER1-d sealt nende viimsele teekonnale viib. Ise olen tol päeval tööl ja õhtul lähen Ülemistele,kui seal pole,siis EMEXi aia taha.
D1 juhtvagun ei pidanud siiski EMEXi(veel) minema.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
13-06-2005, 22:25 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 13-06-2005, 22:29 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Kõnealune Pääskülas seisev D1 juhtvagun numbriga 580-3 näeb välja selline
http://www.pilt.ee/photo/231029/7004702 rohelist värvi,aknad plekiga kinni kaetud. Nägu tal enam tänu avariile pole,ka seest pidi tundmatuseni muudetud olema,mingite arvates pidi isegi diisel veel sees olema,aga seda mina ei usu. Ees on tal mitte D1 vanker,vaid hoopis manööverveduri VME oma.
Taastada seda on küll omaette jama. Kõik tuleb sisuliselt nullist üles ehitada.
Tabeli järgi on koosseis 580 hoopis Venelaste Kalilingradi masin,tänaseks maha kantud.
Aga Mõisaküla-Ruhja(Läti) raudteepildid nüüd olemas ja asuvad
http://www.pilt.ee/view/456142/ Tehtud 30.Aprill tänavu.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
14-06-2005, 22:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 14-06-2005, 22:05 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Martti Kirjutas:EdR Kirjutas:Kõnealune Pääskülas seisev D1 juhtvagun numbriga 580-3 näeb välja selline http://www.pilt.ee/photo/231029/7004702 rohelist värvi,aknad plekiga kinni kaetud. Nägu tal enam tänu avariile pole,ka seest pidi tundmatuseni muudetud olema,mingite arvates pidi isegi diisel veel sees olema,aga seda mina ei usu. Ees on tal mitte D1 vanker,vaid hoopis manööverveduri VME oma.
Taastada seda on küll omaette jama. Kõik tuleb sisuliselt nullist üles ehitada.
Tabeli järgi on koosseis 580 hoopis Venelaste Kalilingradi masin,tänaseks maha kantud.
Aga miks see vedur siis üldse alles jäeti kui ta nii puruks sõideti? Ega ei ole pilti tehtud peale avariid?
Ja siis veel sooviks teada milline on täpne marsruut kus kaudud viiakse vanarauaks eelpool mainutud veerem? Läheks ja teeks mõned pildid.
Pääskülast lähevad need veduri sabas kõigepealt Kopli kaubajaama. Sealt Ülemiste kaubajaama ning siis Emexi väravate ette.
Praeguse info järgi ER1-sid täna õhtul Pääsküla depoo territooriumil väljas näha polnud. Kas on depoo sisse aetud või juba läinud viimsele teele..... Kiiremad,minge vaadake Ülemistele või EMEXi.
Pole ka mulle teada,miks too D1 juhtvagun peale avariid alles jäeti. Pääskülla sattus ta sellel ajal,kui seal diiselrongidele remonti tehti (Tallinn-Väike depoo ehitati alles 1994.aastal).
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 253
Teemad: 5
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
16-06-2005, 15:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-06-2005, 15:49 PM ja muutjaks oli
pokk10.)
Täna on nad Ülemiste Kuusakoski ees, aga vanarauaks veel ei saa teha, kuna raudteeparandustööd on seal. Ootavad Betooni tn Kuusakoski uste ees.
Kuusakoski lähevad viimased ER1-57 ja ER1-?/ER2-806 segu
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
16-06-2005, 21:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-06-2005, 22:45 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Jõudsin kah täna õhtul kella 18.20 ajal EMEXi juurde ning siis olid need juba territooriumile aetud. Kui mina sealt minema läksin,siis sõitis vedur eest ära.
Kõik 8 vagunit olid seal,EVR nummerduse järgi siis pidi olema rivi selline: 2312-3312-3311-2311/2110(ER2)-3310-3309-2309
Vastavalt on vagunid originaalnummerduse järgi siis: Koosseis 2311/2312=ER1-57;
2110=ER2-806-07;
3310=ER1-39-08;
3309=ER1-15-10;
2309=ER1-32-09;
Pilti sain põhiliselt teha 2309 poolsest otsast,vorpisin neid hulgi teha.
Praeguse seisuga on Eestis ER1 vagunitest alles vaid Haapsalus olev 2303 (ER1-06-09) ja Järvel ER1-81-10.
Ka 90-te aastate keskpaiku müüdi Eesti Põlevkivile mitu ER1 haakevagunit ja tänaseks peaksid need olema halli värvi ning kuuldavasti liikuma mingisuguse manööverveduri TEM-i veol.
ER1 elektrirong on Eestis nüüd ajalugu....
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 253
Teemad: 5
Liitus: Sep 2004
Maine:
8
Täna rongiga mööda sõites polnud enam EMEXis neid paista....
Postitused: 427
Teemad: 1
Liitus: Jan 2005
Maine:
1
Kuidas saab olla, et ER2 2110 on ER2-806-07? Minu teades peavaguni number on ainult kas XX-**-01 või XX-**-09 ja teist ei või olla.
Postitused: 49
Teemad: 0
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Täna hommikul rebiti vaguneid juba ribadeks.