Tartu Autode Remondi Katsetehas 2
#61

[Pilt: 13043421_992487467465836_660849995917891...e=57AA19D8]


[Pilt: 13041319_992487317465851_4985278123267746343_o.jpg]

Kas tegemist võib olla Tartu toodanguga? Sel juhul seniavastamata objekt Smile

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta
#62

[Pilt: 13087505_992490337465549_601657445732928...e=57A2FA9B]

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta
#63

Tõenäoliselt üks viimastest enam-vähem komplektsetest TA-9 eksemplaridest meite maal

Kahju, et nina ei näe. Mudeliks pakun TA-9E või 9C. Hilisem variant: suunatuli on juba põhitule kohal.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#64

Juhtusin taaskord sirvima TAR-i nüüdseks tunamullu ilmunud raamatut Tartu autoehitusest ning ei osanud kuhugi mujale paigutada küsimust, kas ja kui palju on teada TA 24 tootmisest, otsing ei anna väga ammendavaid vastuseid, et kapitaalis tehti 69st ümber, kuid tootmisarvud, ajavahemik ja muud põnevad faktid. 
Uitmõttena võiks ehk isegi foorumis olla teema Eesti autoehitusest üldse, kindlasti on sellele mõttele varemgi tuldud, näiteks JJTS on isegi vastava nimega ürituse korraldanud. Kuid ülevaatlik ning koondav infobaas oleks huvitav.
Vo ka siis kohad, kus kapitaali teostati maarjamaal ja millele, meenusid Nuia villised, mis on üsna autoehitus ikkagi, mitte remont.
Miks mitte ka lisaks kohalikud taiesed, AIAR, Rex jne., praegu on infot küll, kuid igal pool laiali.
Sellised mõtted siis nuudipäeval, mil mehed ei tohi tööd teha(aga võtt pole tilkagi).
Nagu ikka, siis kõik vastused on meis endas olemas, aga ikka tuleb teistelt enne küsida, ehk siis siin teema on paljutki olulist öeldud. http://forum.automoto.ee/showthread.php?...577&page=2

Ford Granada
Vasta
#65

Tegin kunagi vastava teema, aga asjast kahjuks eriti kasu polnud...
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=30864
Vasta
#66
Video 

Tere, 
Otsime filmivõtteks TA-943 / 943E või TA 943K tüüpi vana furgoonautot. Kas keegi on kuskil Eestis näinud mõnda veel liikumas? Oleme suhelnud Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigaga, kes on olnud väga abivalmis. Aga igaks juhuks uurin, et äkki on kuskil veel mõni, mis oleks natuke paremas korras, st oleks veel liikumisvõimeline? 
Oleme suhelnud ka Maanteemuuseumiga, aga nende oma on meie jaoks liiga heas korras. Lisaks oleks meil vaja seda autot rentida pikemaks perioodiks või võimalusel lausa ära osta.   

Aitäh!
Vasta
#67

(18-10-2017, 10:38 AM)Tiiu Kirjutas:  Tere, 
Otsime filmivõtteks TA-943 / 943E või TA 943K tüüpi vana furgoonautot. Kas keegi on kuskil Eestis näinud mõnda veel liikumas? Oleme suhelnud Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaigaga, kes on olnud väga abivalmis. Aga igaks juhuks uurin, et äkki on kuskil veel mõni, mis oleks natuke paremas korras, st oleks veel liikumisvõimeline? 
Oleme suhelnud ka Maanteemuuseumiga, aga nende oma on meie jaoks liiga heas korras. Lisaks oleks meil vaja seda autot rentida pikemaks perioodiks või võimalusel lausa ära osta.   

Aitäh!
Teadaolevalt liikumisvõimelisi rohkem ei ole (Link). Samas säilinud isendid on väga hästi dokumenteeritud kodu.pri.ee/ta lehel ning võibolla võib leida sõidukorda seatava allesoleva masina kui uurida sealset vrakigaleriid (Link).
Vasta
#68

Köh,köh.... õnnestus päästa ära TA- 9A esikandled ja arvatavasti üks uksepolstritest. Teisega juhtus kahjuks väike tööõnnetus. Nimelt tõstsin selle ukse najale ja kui selje keerasin,jõudis perenaine selle kenasti lõkkesse susata. Big Grin Jõudsin veel mõne minuti pärast järgi aga proua osutas lõkkesse.....
No hea veel,et sedapsi läks,vähemalt üks ja vist juhipoolne kus on ka taskud küljes... jäi alles,teine oli kenasti sile.  Ma ei tea kas meil sellist furgooni või bussi üldse on säilinud kuhu need jupid paigaldada. Igaljuhul panen need omale ilusti seina peale ära. Hea vaadata ja näpuga näidata. Wink Ikkagi meie asi.
Kui aega saan siis lisan ka pildid.

T.
Vasta
#69

Tere  Smile
Huvitab mis on nende Tartu Autode Remondi Katsetehase busside (ametlik)mark/tootja? 
TA, TAR?
Transpordiameti järgi on taastatud bussid TA samuti varjupaiga lehel TA(Tartu Autode Remondi Katsetehas).
Tootjatehase järgi TART(hiljem TARK)?
Või polnudki otseselt marki ja ainult erinevad mudelid?
Vasta
#70

(18-02-2024, 22:51 PM)kasutaja66 Kirjutas:  Tere  Smile
Huvitab mis on nende Tartu Autode Remondi Katsetehase busside (ametlik)mark/tootja? 
TA, TAR?
Transpordiameti järgi on taastatud bussid TA samuti varjupaiga lehel TA(Tartu Autode Remondi Katsetehas).
Tootjatehase järgi TART(hiljem TARK)?
Või polnudki otseselt marki ja ainult erinevad mudelid?
129APF
TA 943
VIN: 523

Registriandmed on üsna hõredad selle numbrimärgi päringuga. Pilte sorides leidsin ühe kaasaegse numbriga ja toksisin ark lehele. Proovi ise, ehk mõni number on "õnnelikum"

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#71

(18-02-2024, 22:51 PM)kasutaja66 Kirjutas:  Tootjatehase järgi TART(hiljem TARK)?
Või polnudki otseselt marki ja ainult erinevad mudelid?

Enamik neist on TA nime all arvel, aga kindlasti leidub erandeid.

Aga TARK ei tohiks Tartu tehase kohta käibel olla, see oli Tallinna Autoremondi Katsetehase nimi. Estonia Vormelid tulid sealt.
Vasta
#72

Mõned numbrid mis leidsin: 
A189(TA 6-1, VIN: 66), A332(TA 6-1 VIN: 315), A562(TA 6 VIN: 1312), 215PAA(GAZ 51,VIN: 0633), 921AKI(GAZ 51 (TA-6-1), VIN: 418), 336ADS(TA TN-6 VIN: ARKEST000995), 731FAJ(TA TN-6, VIN: 242), 085VAB(GAZ 51A (TA-6), VIN: MARKEERIMATA). 
TA tundub ikka rohkem mudel.

Embleem/logo TAR(tundub et võib olla ka TART?) tähistab lihtsalt Tartu Autode Remondi (Katse)tehast aga pole mida võiks mõista margina?
Eks arusaadavalt polnud see mark tol ajal tähtis aga uurisin äkki oli midagi.

TARK on näiteks wikis https://et.wikipedia.org/wiki/Tartu_Auto...Katsetehas muidugi wiki ja sõidukite register pole allikad mida pimesi uskuda.
Vasta
#73

Valmistajaks oli Tartu Autoremondi Tehas. Mudelite tähistuseks oli lihtsalt TA ja vastav number.
Vasta
#74

(19-02-2024, 20:13 PM)Sidorov Kirjutas:  Valmistajaks oli Tartu Autoremondi Tehas. Mudelite tähistuseks oli lihtsalt TA ja vastav number.

Sorry kui teemat solgin, aga ca 1975 käisin koolis, kus see Tartu vineerist autobuss lapsi trenni viis.
3. käiguga "lennukipöörded", siis 4. sisse ja hakkas vaikselt kustuma. Olin siis 10+ aastat vana, aga sööbis mälusse.
Veel mäletan, et õpetajast tädi rääkis, kuidas nende vineerist bussidega Karjalas ekskursioonil käidi.
Oli olnud seal vaatamisväärsus... "bussijuht on endale ise bussi ehitanud".
Vasta
#75

No tegelikult oli sel bussil gaz 52 tehnika. Sõitis täpselt sama hästi, kui tollane keskmine veoauto. Minu mälestustes, küll kaheksakümnendate teisest poolest, jaksasid nad sõita küll.Tolmune, kolisev, lõgisev, värisev ja hüppav - aga sõitis.

Tartu bussid ei olnud omas ajas väga unikaalne nähtus - neid gaz tehnika peale bussiehitajaid oli veel ja kui järele mõelda, siis ega näiteks Kuban kuidagi oluliselt paremat sõidukvaliteeti ei pakkunud. PAZ ja KaVZ olid natuke paremad. LAZ ja ikarus olid ikkagi teisest klassist masinad.
Vasta
#76

Kord tahtsin proovida kas TA6-ga saab 100km/h kätte. Sai küll: allamäge ja vabakäiguga. Väga hirmus oli. Kõik need TA6-d olid ilma pidurivõimendita. Bussi tühikaal ca. 4T. Kui veel lisada 30 inimest, siis sellise massiga oli pidamasaamine tõeline katsumus.
Vasta
#77

(21-02-2024, 08:18 AM)Mahno Kirjutas:  No tegelikult oli sel bussil gaz 52 tehnika. Sõitis täpselt sama hästi, kui tollane keskmine veoauto. Minu mälestustes, küll kaheksakümnendate teisest poolest, jaksasid nad sõita küll.Tolmune, kolisev, lõgisev, värisev ja hüppav - aga sõitis.
Tegelikult oli esialgu pigem ikkagi ГАЗ51 tehnika. Käigukastiga ilma sünkronisaatoriteta, pidurid ilma võimendita, sisselaskekollektor enamasti ühe lõõriga. Uuematel mudelitel kahe lõõriga sisselaskekollektor ja natuke õhem plokikaan (forsseeritud). Olen näinud ka pidurivõimendiga isendit.
Vasta
#78

Viimased TA-6 millel olid ees kumerate nurkadega klaasid olid juba 52 baasil. Mõnel ka vaakumvõimendi. 
Pikaks venitatud käigukang oli ilma kulissideta otse kasti pealt salongi toodud. 
Käike vahetasid selja tagant kangi püüdes.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#79

kui juba nostalgitsemiseks läks: https://minevikumasin.ee/

tasub vaadata ka vrakigaleriid, muuhulgas on seal pilte ka sellest bussist, millega 90-date alguses sõitsin.
Vasta
#80

Algsed TA6-ed olid ka ГАЗ51 starteriga ja mootorikattel käigukangi kõrval oli veel üks kang, mida ette lükates sai starteri tööle panna. Võimalusel vahetati starteri uuema vastu ja siis sai võtmest käima keerata. Kangist pendiksi hoovani oli tross. Kui tross katki läks, siis tõstsid mootorikatte üles ja susisid oma 2 meetrit pika käega kusagil seljataga niikaua, kui said pendiksi hoova kätte.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne