izi mootor koliseb
#1

suurtel pööretel hakkab kolisema väheke.
soojalt nats rohkem. kas kõige tõenäolisem on väntvõlli laagrid?
(kui on siish kuda neid vahetada ja kust neid saada?)
Vasta
#2

arvatavasti on jah väntvõlli laager...ega neid ei vahetatagi arvatavasti, kuna see läheks vist uuest väntvõllist kallimaks maksma, kuna on vaja ju ära tasakaalustada jne.
Vasta
#3

rsk kyll!
kindel et muud võimalust pole?
a kui palju see siish võib maksma minna?
Vasta
#4

Mul oli ka oma vana Planetaga nii, et kiirematel kiirustel hakkas mootor nagu kolisema. Soojema mootoriga rohkem. Samuti kiiremalt kiiruselt gaas maha lastes kuuldus sellist kolinat-kilinat.
Talvel siis vahetasin sõrme ja sõrmepuksi, kuna sõrmel oli tuntav loks puksi sees käega katsudes. Paraku see aga mingeid tulemusi ei andnud Toungue
Arvasin veel, et äkki kolb vana ja peaks järgmisse remonti silindri puurima ja uue kolvi ostma, aga see jäi sinnapaika. Kiirust see kolin vähemaks ei võtnud, kuna 80-90 km/h oli niigi 64. aasta pillilt hästi saadud. Küll aga sellistelt kiirustel veelgi edasi kiirendades hakkas mootor tõeliselt vastu (ehk siis kilisema üsna arusaadava sõnumiga, et ära palun liiga ahneks ka mine).

Ehk siis selle postituse mõte: uuri, kas sõrm puksi sees ei loksu. Kui loksub, võid ära vahetada. See ei lähe kalliks maksma, kuivõrd nõuab ainult head reiburi kasutamise oskust.
Kolbi vahetamise juttu ära tõsiselt võta.
Väntvõlli laagrid võivad ka probleemi põhjused olla, mis on mure, mida arvatavasti mitte keegi oma rattale ei soovi.

Pots ja postivahe.


Vasta
#5

JyrkaEE Kirjutas:Mul oli ka oma vana Planetaga nii, et kiirematel kiirustel hakkas mootor nagu kolisema. Soojema mootoriga rohkem. Samuti kiiremalt kiiruselt gaas maha lastes kuuldus sellist kolinat-kilinat.
Talvel siis vahetasin sõrme ja sõrmepuksi, kuna sõrmel oli tuntav loks puksi sees käega katsudes. Paraku see aga mingeid tulemusi ei andnud Toungue
Arvasin veel, et äkki kolb vana ja peaks järgmisse remonti silindri puurima ja uue kolvi ostma, aga see jäi sinnapaika. Kiirust see kolin vähemaks ei võtnud, kuna 80-90 km/h oli niigi 64. aasta pillilt hästi saadud. Küll aga sellistelt kiirustel veelgi edasi kiirendades hakkas mootor tõeliselt vastu (ehk siis kilisema üsna arusaadava sõnumiga, et ära palun liiga ahneks ka mine).

Ehk siis selle postituse mõte: uuri, kas sõrm puksi sees ei loksu. Kui loksub, võid ära vahetada. See ei lähe kalliks maksma, kuivõrd nõuab ainult head reiburi kasutamise oskust.
Kolbi vahetamise juttu ära tõsiselt võta.
Väntvõlli laagrid võivad ka probleemi põhjused olla, mis on mure, mida arvatavasti mitte keegi oma rattale ei soovi.

tänks jyrka!
ml täpipealt samasugune värk, ex jah need izhid on juba sellised-las nad siish olla kaa...
a yritan viga leida!
sa oled mingi izhi proff w?
Vasta
#6

peaksid vahetama ära vändaotsa laagrid (neid neli) vasakule läheb laager 304, ja ülejäänud kolm on 205. neid laagreid peaksid leidma turult või siis laagri poest. ei soovita minna mootorratta poodi kuna seal on nad hirm kallid. laagri tüki hind peaks jääma vahemiku 25-40eeku. kui need ära vahetada siis peaks kolks olema kadunud.
ära kolbi kyll vahetama sellepärast hakka!
Vasta
#7

Kui rahakott lubab, siis osta sinna korralikud laagrid, millised kannatavad nii pöördeid kui ka kuuma.Pikendad tunduvalt järgmise lahtilõhkumise aega.
Vasta
#8

Igaks juhuks mainin juurde, et asi selgem oleks...
taurka mainis vändaotsa laagreid, mis võivad läbi olla... samas võib läbi olla kepsulaager, mis on tegelikult tõenäolisem... kuid seetõttu ei pea veel uut väntvõlli ostma, piisab ka uuest kepsust (kepsu vahetamisega saavad treialid/freesijad kenasti hakkama).
Vasta
#9

Nurr Kirjutas:... ei pea veel uut väntvõlli ostma, piisab ka uuest kepsust (kepsu vahetamisega saavad treialid/freesijad kenasti hakkama).

Tasakaalustamine on tontlik töö. Mina olen seda vaid eemalt näinud (mul ei ole ette tulnud tööd tellida) - usun, et kaasfoorumlased iz350 ja Aspelund teavad täpsemini, kes teeb, kuidas tehakse, mis hinnaga tehakse jms.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 120 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 17. maini oleme avatud kokkuleppel






Vasta
#10

kas nende vändaotsa laagrite vahetamine ajab võlli tasakaalust välja?w
a jaa mootori pean maha lappama jh?
a kas siish on yldse mõtet seda laiali lammutada, et naq kas nende juppide vahetusega ma ise akkama ei saagi?w
kui ei siish kust saaks abi?ja palju see(abi) maksta ´võib?
Vasta
#11

karukoobaz Kirjutas:kas nende vändaotsa laagrite vahetamine ajab võlli tasakaalust välja?w
a jaa mootori pean maha lappama jh?
a kas siish on yldse mõtet seda laiali lammutada, et naq kas nende juppide vahetusega ma ise akkama ei saagi?w
kui ei siish kust saaks abi?ja palju see(abi) maksta ´võib?

Väntvõllilaagrite (Sinu sõnade kohaselt- vändaotsalaagrite) vahetamine ei mõjuta väntvõlli tasakaalustatust, kuna võlli Sa ju lahti ei võta. Tõmmitsa olemasolul saab seda teha ka üsna \"põlve otsas\", st vähese sisseseadega töökojas.

Taskaaalustamine ja paras \"mängimine\" puudutab kepsulaagrit, mille vahetamiseks/remondiks tuleb väntvõll lahti võtta. Seda saab teha suure jõuga pressi all. Ja vaat seal on vaja tasakaalustamist, sest väiksemgi nihe kokkupanekul rikub nii väntvõlli samatelgsuse kui ka põhjustab kepsu laperdamist (ja lõhub ülikiirelt kogu mootori). Selleks on vaja üldjuhul inikaatorkelladega pinke ning seda niisama põlve otsas enam ei tee.

Mina soovitaksin vänt välja võtta ja vahetada vändalaagrid (304, 3x205) miskite kvaliteetsemate Lääne omade vastu. Ja katsuda üle kepsulaagrid ning veenduda, et sõrm kepsu sees ei loksu. Kui kolin jääb püsima hoolimata leidmata käega tunnetatavatest loksudest, siis on 99,9% kepsu alumine laager ja ootab ees kas vända remont + tasakaalustamine või siis väntvõlli vahetus.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 120 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 17. maini oleme avatud kokkuleppel






Vasta
#12

kui laagreid juba vahetama hakkata siis tuleks sl terve mootor lahtivõtta, kuna tegu on jupiteri mootoriga tuleb vahetada ka hooratta juures olevad laagrid ning neid sealt niisama lihtsalt kätte ei saa. pole mõtet hakkata vene mootorile sisse panema lääne laagreid sest hinnavahe on märgatav. muidugi on lääne omad kvaliteetsemad ja kui rahakott lubab siis miks mitte.

mul oli ka yhe jupiteri mootoriga selline jama, et yhel heal päeval tuli kolks sisse. kuid siis tegin mootorile kap.remondi panin tuliuued vändad sisse ja laagrid ning vanad vändad panin teisele mootorile ja seal nad enam ei kolisenud. arvan et läbi on siiski väntvõlli laagrid mitte kepsulaagrid.

kepsulaagreid pole mõtet vahetada, sest iz jupiteri väntvõllid pole veel nii defitsiit et neid vähe kasutatud väntasi ei leiaks.
Vasta
#13

okih, suured tänud valdole ja taurkale!Big Grin
Vasta
#14

Kahetaktilise mootori väntvõll tasakaalustab ennast ise.Aastaid tagasi nägin, kui üks päris kõva treial seda tööd tegi.Tema vahetas minu Jawa 250 kepsu ära, pani siis väntvõlli treipinki ja nihikuga vaatas, kas väntvõlli põsed on tapi peal võrdselt paralleelsed.Muidugi on sellise tööga vaja korraliku treiali juurde minna ja mitte seda ise kännu otsas teha.Viimase täpsuse lööb mootor käivitudes väntvõllile ise.
Vasta
#15

aa et naq kõik treialid peaksid seda oskama jah?
normaalneBig Grin!
Vasta
#16

a jaa et kas ma pean ka käigukasti laiali lammutama et võllile ligi pääseda(pole naq izi mootorit varem lammutand), või saab ka ilma? laagrid lähevad väntvõllile 304, 3x205?, aga kepsule?
Vasta
#17

kepsule ei lähegi mingi laager sinna on mingid rull laagrid ja vaevalt neid kuskilt saab.

mootori lahtivõtmise kohta niipalju, et mootori pead pooleks igajuhul võtma ainult et käigukasti ei pea lahti lõhkuma. aga pead ära võtma siduri süsteemi. silindrid maha, kolvid maha. siis kui mootor pooleks siis peaksid nägema neid kaanekesi millega on kaks karterit üksteisest eraldatud, keskel hooratas mis neid yhendab. ja ära unusta hooratta polti lahti teha muidu mootor laiali ei tule, selle saad lahti teha mootori alt kus on selleks väike kaanekene (4 kruviga kinni). karteri kaanekesi ära kanguta kruvikeerajaga vaid koputa teisele poole väntvõlli otsa peale (kummivasar, puuvasar vms. mis ei rikuks ära väntvõlle. sest kangudades murduvad need kaante ääred ära.
Vasta
#18

okih, aitähh teile kõigile!Big Grin
Vasta
#19

võta vändad välja ja hoides kepsust ühe käega kinni löö teise käega vasta kepsu. kui kuuled kolksu siis on kepsulaagrid läbi. effekt siuke et kui keps hakkab kiirelt liikuma siis inerts hoiab väntvõlli paigal ja keps loksumise puhul liigub hooga vasta laagreid ja käib kolx. ma ise kogu aeg sedasi kontrollind. aga enne katsetamist tulex laagrid bensiini või asjaga puhtax pesta, et õli kolxu ei summutax
Vasta
#20

OT
Kuulge inimesed, palun olge normaalsed ja kasutage siin foorumis ikka eesti keelt, mitte mingeid kummalisi slänge...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne