Sõiduauto haagised NL-s
#1

Teeks ettepaneku algatada meenutused ja arutelu NL-s kasutusel olnud sõiduauto haagiste kohta.
Minu teada olid enamlevinumateks 70-datel ja 80-datel Valgevene \"Zubrjonok\" -(kasutan isegi sellist juba 15 aastat) ja Venemaa \"Skif\".
\"Skifi\" toodeti ka nn turistivariandis telgiga mis haagise kaane all peitus.
Skif oli oma aja kohta igati nägus ja voolujooneline, kuid \"Zubrjonok\" oli asisem, kuna talle käisid mosse või žigulli veljed alla ja ka kandevõime ja kasti mahutavus olid paremad.
Liikusid ka UAZ haagised ja eraldi peatükk olid isetehtud haagised mis olid tihtipeale õnnestunuma kontruktsiooniga kui tehasetoodang.
Huvitav, kas 50-datel 60-datel NL-is ka mingeid sõiduauto haagiseid valmistati? Mõnda huvitavat tehasetööd meenutavat isendit oleks kuskil Vene filmis nagu näinud kuid internetis ega käsiraamatuis pole kohanud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#2

ENSV toodeti ka mingeid haagismaju.Neid eksponeeriti alati Rahvamajandus Saavutuste Näiitustel .Minu teada kasutati neid soojakutena teetöödel. Siimustis oli 2 tükki paar näddalit tagasi veel alles. Siis olid ka veel DDR is tehtud haagissuvilad.Linnahalli juures tegutses isegi mingi laenutus.Kuigi enam kasutust leidsid nad rohkem lillemüügi putkadena.Seda eriti Tallinnas 6 trolli lõpppeatuses Kaubamaja juures ja turgudel.Veel mäletan wene ajast Jüris seisnud NYSA bussist tehtud haagist.Too pole kahjuks säilinud.
Vasta
#3

Zubrjonoki ametlik tähistus oli MAZ-8111,tegi neid tuntud veoautotehas.
Skifide tähis KASi andmeil oli 81061 või 81062 \"Skif\",esimene neist veo-, viimane oli telkvariant. Rattad Skifidel muide motorollerilt ehk 10-tollise veljega.
Ning veel MMZ haagised. Väliselt veidi Zubrjonoki moodi,kuid kast on kõrgemal ja rattaavad väiksemad. Ametlik tähis oli MMZ-81021 ja tootis Mõtištši masinaehitustehas (tuntud pigem ZILi kallurvariantide poolest). Rattad pärinesid neil VAZilt ja Mossedelt.
Kandejõud muidugi oli kõigil Vene haagistel tingituna tollaste seeriaautode tonnaažist,näruselt väike (alla 300 kg).
Vasta
#4

mrali Kirjutas:Zubrjonoki ametlik tähistus oli MAZ-8111,tegi neid tuntud veoautotehas.
Skifide tähis KASi andmeil oli 81061 või 81062 \"Skif\",esimene neist veo-, viimane oli telkvariant. Rattad Skifidel muide motorollerilt ehk 10-tollise veljega.
Ning veel MMZ haagised. Väliselt veidi Zubrjonoki moodi,kuid kast on kõrgemal ja rattaavad väiksemad. Ametlik tähis oli MMZ-81021 ja tootis Mõtištši masinaehitustehas (tuntud pigem ZILi kallurvariantide poolest). Rattad pärinesid neil VAZilt ja Mossedelt.
Kandejõud muidugi oli kõigil Vene haagistel tingituna tollaste seeriaautode tonnaažist,näruselt väike (alla 300 kg).

Zubrjonokit tehakse MAZ-is tänapäevalgi, aga paistab, et nüüd saab juba ka tagaluuki alla lasta http://belap.narod.ru/81144.html
Luugi puudumine oli vanal mudelil suureks puuduseks. Ega siis nõukogude inimese elu ei tohtinud liiga mugavaks minna!

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#5

Mina mäletan tatikapôlvest Tartu mööblikaarhallis müüdavat paadikujulist haagissuvilat, millel olid rattad allalastavad, nagu dessantkaatril. Vist oli päramootori koht ka. Kindlasti oli kôrgete pulkadega katus ja pikad kardinad vms. Ei mäleta kahjuks rohkem.
Vasta
#6

Tean, et ETKVL Koondis Auto-s tehti sõiduautodele auto vedamise treilereid. Ei oska hetkel välja mõelda, kellelt täpsemat infot küsida. Peakonstruktor Roman Bertelov teaks kindlasti. Temast oli meil siin alles hiljuti juttu seoses hübriidautoga. Ehk kellelgi on kontakt.
Mäletan, et Eedo Raidel oli vähemalt üks selline kasutusel ralliauto vedamiseks. Tal võiks ehk piltegi olla? Tema tööl vist United Motorsis.

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#7

N.Liidu esimene kerghaagis oli 1955.aastal tootmisse võetud GAZ-704 (ehk UAZ-i haagis).
Aga veel kümmekond aastat tagasi ning eriti N.aja lõpul olid paljudes kohtades müügiputkadena kasutusel DDRi päritolu haagissuvilad \"Bastei\".Kuidas ja kust kaudu neid NLi veeti,ei oska öelda.
Vasta
#8

Need Basteid toodi laenutamiseks. Ei mäleta, mis asutus seda asja korraldas, aga sellest kirjutati ajakirjanduses, vist ka Tehnika ja Tootmises. Kuna oli parajasti kooperatiivide tegemise aeg, siis laenutati neid põhiliselt lilleputkadeks, vahvlite ja suhkruvati müümiseks. Vaevalt neid esialgseks eesmärgiks, s.t. puhkusereisideks, kellelgi kasutada õnnestus. Hiljem ostsid paljud lillemüüjad need Basteid endale.

Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vasta
#9

üks Vaz 2101/11 osadest haagis: http://www.pilt.ee/photo/260570/5059699/

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#10

Mõni aig tagasi sai kaedud vanu Za Ruljome 70 aastate lõpust 80 algusest.Sääl oli nondest haagistest päris palju ülestähendusi.
Vasta
#11

vanematel on 91a. haagis POLAR alla saab panna mosse,vaz-i samuti volga veljed.neid müüdi moto poes(tondi-l).
Vasta
#12

hehee smolin, sellesinatse basteiga sai sõidetud pool venemaad läbi, vana (isa) ehitas 05 le veel käepäraste vahenditega spoileri katusele õhutakistuse vähendamiseks, sai neid jah laenutada ja ka reisimiseks...aa, muidugist ei olnud 05 mõeldud suuremate raskuste vedamiseks ja nõnda ta kere pisut kõveraks saigi... veel väiksem olles sai mööda venemaad skifiga reisitud...skif praegugi seismas...olid ajad
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne